Hei NFGW og dere andre
Har vert hos HFS medlem NFGW i kveld og testet "godsaker" ;D
Håper at du/han ikke har noe i mot en oppsumering.
Vi var iallefall enige om "testvinneren" ;D
Her kommer den iallefall:
BDRC, Tema Isolators og Vibrapod/-Cones til testing under NFGW sin cd-spilleren
Hegel CDP4MkII-
Han har rack med glasshyller kvilende på små gummiknotter.
Ved normalt lyttenivå var det lite vibrasjoner i glassplata, men en god del mere i i topp- og bunnplata på Cd-spillerren..
Kjørte først på originalføtter - en form for harde? gummiknotter - 2 foran og 1 bak.
Dette også for å få friske opp refereransen til NFGW og gi meg en "referanselyd"
Vi brukte
Patricia Barbers "Cafe Blue" og sporet "Too Rich for My Blood" som testplate/-spor...
Vi prøvde så BDRC med spissen mot glassplata og 1 under drivverket og 2 i hjørnene bak - motsatt av de originalmonterte "føttene".
Jeg synest at lyden vart litt annerledes, klarere og mindre "kvass" diskant. Følte også at bassen vart litt strammere. Ikke store forskjeller, men dog..
NFGW mente at lyden vart varmere generelt sett (MK3 Cones), men ingen store forandringer. Lyden vart ifall ikke verre etter min smak.
Vi prøvde så Vibrapod/-cones komboen. Vibrapoden med "bunnen" mot Cd-spillenen og Vibrakonen med breienden mot podden og stålkula/"Spissen" mot glassplata - samme montering som med BRDC - 1 foran og to bak.
Lyden hevet seg et par hakk. Vart tydligere og renere. Bassen strammere, diskanten og mellomtone klarere og med betre fokus.
NFGW mente også at P. Barber tok et par steg lengre frem på scenene. Poddene en tydelig forbedring i forhold til BDRC.
Prøvde så originalføttene igjen. Bassen vart mere ullen/fet, diskant og mellomtone mere tilbaketrukket - "krysset" tilbake til poddene og alt klarnet og strammet seg opp
Prøvde så Tema Isolators. Montert på samme måte som de andre...
Bassen igjen mere ullen og mellomtone og diskant mere tilbaketrekt muligens litt sløret
Tilbake til poddkomboen: Igjen klarnet det tydelig opp. Bassen vart merkbart strammere og nok en gang kom PB lengre frem på scene.
Både NFGW og jeg var enige om at
Vibrapoddcomboen var en tydelig forbedring.
8)
;
Vibrapod/-cones cmboen står nå under cd-spilleren til NFGW - intillvidere..
...
Desse var iflg NFGW (og meg) klart best på/under hans CD-Spiller - med en klar lydforbedring i forhold til både originalføtter, BDRC og Tema Isolators..
For ordens skuld så holder jeg BDRC for å vere en god nr to.... Er ikke sikker på hvem NGFW kåret som 2'er.. Det ble vel ikke omtalt...
Som jeg sa med NFGW så fekk han samme løftet i lyden ved bruk av poddcomboen på glasshyllene i sitt rack, som jeg fikk ved bruk av BDRC på MDF-hyllene i mitt rack Altså:
- NFGW: Mjukt på hardt underlag - klart best
- 56FWB: Hardt på "mjukt" underlag - klart best ;D
(ja, de står forsatt under min spiller lark..... 8) )
Beste hilsen
56fwb
;D