Den dårligste filmen du har sett ?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
RBN skrev:
Vanilla Sky. Kommentarer overflødig
Tull. Amsterdamned er verdens dårligste film. Vanilla Sky er jo severdig.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.391
Torget vurderinger
12
Den siste revejakta er noe av det pinligste jeg har sett de siste årene. Dårligste film er et umulig spørsmål.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.731
Torget vurderinger
1
LydMekk skrev:
Norske filmer generelt suger noe voldsomt IMO. Styrer klar av alt av norsk film gitt. Mulig det er bare meg...
Det er ikke bare deg. Det eneste av Norsk film jeg gidder å se på er Olsenbanden og det sier vel sitt.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Olsenbanden, de gamle originale, er mega! ;D

C

Cyber

Gjest
Jeg pleier å si at når det gjelder norsk film er en sekser på terningen lik en svak treer på utenlandske.

De dårligste jeg har sett har vært "Open Water" og "Black Cadillac". Helt utrolig at det lages slike filmer.

EDIT: Ja, og nylig begynte jeg på "Sword of honour". Hekkan det var kleine saker... Ble bare irritert.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.284
Sted
Tromsø
f skrev:
Holder en knapp på Dis, med Aune Sand som "filmskaper".

Den Serbiske filmen med fam. Løkkeberg som filmskapere, fikk man ikke sett helt ut, da man sovnet etter 15 min.
Klarte bare å lese Løkkeberg i denne tråden så ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.......

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.550
Når vi begynner å snakke om dårlige norske filmer, så er jo lista lang som et ondt år. Det er jo ikke noe morro en gang. Jeg tror W & W sin "Bryllupsfesten" tar kaka for min del. Ikke fordi den er enestående dårlig. Det er en nedre grense der jeg ikke er i stand til å skille mellom drittfilm og enda dårligere drittfilm. Dette skulle være en komedie, og publikum reagerte på hvor utrolig dårlig humoren i den filmen var. W&W sin respons var egentlig enda dårligere enn filmen: Hvorfor er det galt å lage en komedie? Underforstått at de hyperintellektuelle herrer med store kunstneriske kvaliteter nå hadde valgt det folkelige og fikk slakt fordi de var for folkelig. Men det var ikke det at folk mislikte at det ble lagd en komedie. Det de mislikte var at humoren var helt på trynet og at komedien var bånn i bøtta. Og dialogene var fylt av en enorme nedvurdering av publikum. Ikke det at W&W lagde gode filmer når de forsøkte å være seriøse, men med Bryllupsfesten ble de fullstendig avkledd.

Kanskje vi burde lage en tråd over de beste norske filmene? Det blir kanskje ikke så lang, men den vil i hvert fall få et konstruktivt fokus.

Jeg likte Hunter på NRK. Ikke 90 minutters filmformat akkurat, men det var IMO krim av høy klasse.

Topp Bunn