Den dårligste filmen du har sett ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis man ikke liker fantasy eller eventyrfilmer så kan jeg forstå at LOtR virker litt kjedelig. Jeg synest både bøkene og filmene er fabelaktig morro. Den siste tok litt vel av i forhold til bøkene, men slikt henger man seg ikke opp i.

Slaget ved Helms Deep var for meg det jeg aller helst hadde ønsket å se på film en gang, og det fikk jeg oppfylt.

Men for all del, hvis man sitter å ergrer seg grønn og siterer fysikklover til sidemannen hver gang det skjer noe på film som kan forbryte seg mot slike prinsipper, så er vel også LOtR en prøvelse.

For dem som liker å drømme seg bort og se noe annet enn rånebilkjøring og bikinidamer, er disse filmene verdt å se igjen og igjen med gjevne mellomrom.

Jeg gleder med som et barn til The Hobbit. Håper den blir like bra.

Dere andre får klare dere med det sedvanlige hollywoodmølet.

Ignoranter! Gå å se en fotballkamp eller noe. 8)


 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.280
Antall liker
6.581
Gjestemedlem skrev:
For dem som liker å drømme seg bort og se noe annet enn rånebilkjøring og bikinidamer, er disse filmene verdt å se igjen og igjen med gjevne mellomrom.

Jeg gleder med som et barn til The Hobbit. Håper den blir like bra.

Dere andre får klare dere med det sedvanlige hollywoodmølet.

Ignoranter! Gå å se en fotballkamp eller noe. 8)
Jeg misliker rånefilmer med sjåvinistisk dameinnhold, hollywoodmøl likeså.

Fotballkamp, huff, la meg slippe :(

Har lagt merke til at jeg sliter med å sette meg ned med en film, føler ofte at det blir for mye tid. Kino er som regel en gang i året. Jeg kan uten problem sette meg ned foran anlegget i fem timer.

Litt mer on-topic, jeg sliter veldig med "high-school"-komedier.
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Eivind E skrev:
up skrev:
emokid skrev:
Vanskelig, men trolig Ringenes Herre. Gud, å kjedelig.
Helt enig her ! På veg ut av kinosalen lurte jeg på hva alle de folka egentlig holdt på med der framme. Bare tull alt sammen.
Og så varte det så forferdelig lenge !

up
Mhm, ulidelig kjedelig fra start til slutt og fullstappet med kvalmende klisjeer og folk som snakker i floskler.
Rett og slett et makkverk. På nivå med Kevin Costner's "The Postman" - hvis de hadde delt den i tre deler og fått det til å vare 8-9 timer..
Man er rett og slett nødt til å være rollespill-WOW-datanerd for å like slikt tøv.
He he, jeg liker både LOTR og The Postman. ;)

Jeg misliker actionfilmer (og andre filmer) hvor handlingen er lagt til "det virkelige liv", og ting som skjer i filmen er usannsynlig... Det er ikke så lett å forklare hvor jeg vil, men eksempelvis filmer hvor kulene ikke penetrerer bildører, helten sparkes i hodet uten å la seg merke med det, det er natt og dag samtidig i samme by, alt eksploderer bare man skyter på det, det gnistrer av kulene, magasinet i maskinpistolen er utømmelig, eller at håndgranater eksploderer i et uendelig flammehav. Kort sagt: Die Hard, James Bond, Rambo, og masse annet møl... 8)

Kanskje derfor eventyr-/fantacyfilmer er så befriende? ;D
 

Usiker

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.09.2007
Innlegg
81
Antall liker
7
Gjestemedlem skrev:
Men for all del, hvis man sitter å ergrer seg grønn og siterer fysikklover til sidemannen hver gang det skjer noe på film som kan forbryte seg mot slike prinsipper, så er vel også LOtR en prøvelse.
havar skrev:
Jeg misliker actionfilmer (og andre filmer) hvor handlingen er lagt til "det virkelige liv", og ting som skjer i filmen er usannsynlig... [...] og masse annet møl... 8)

Kanskje derfor eventyr-/fantacyfilmer er så befriende? ;D
Enig og enig! En spillefilm oppretter, til forskjell fra dokumentarfilmen, sitt eget univers. Premissene i denne virkeligheten er det i stor grad gitt regissøren å sette. Dette å ikke godta premisset, og heller dømme plot og handling ut fra medbrakte forventninger og krav om fysiske, materielle lovers suverene forutsigelighet beviser ikke annet enn at tilskueren, i tillegg til å være en kravstor kontrollfreak, også mangler den rette forståelses- og forventningshorisont. I tillegg burde denne personen holde seg til dokumentarfilmer fordi genrekjennskapen og den boosten som forventnigen gir ikke er til stede.

Det hele minner om doktoren som ber pasienten om å komme tilbake hvis (les: når) symptomene blir verre. Rette kuren her burde være å se my-yye mer film, skikkelig overdosere med grov hånd,- som stakkers Alex i A Clockwork Orange får. (Tuller ikke)! Lord Of The Rings er en knall trilogi!
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.049
Antall liker
1.853
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
There Will Be Blood = Elendig film!

Ikke kast bort 2 timer og 38 minutter på denne filmen!! Etter 20 minutter holdt vi på å gå fra kinoen fordi filmen var skikkelig kjedelig, angrer på at vi ikke dro.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Prøvde meg på 'I am Legend' i dag. Holdt ut ca 30 minutter før det bare ble for kjedelig til å fortsette.

Handler om en gubbe som soser litt rundt i en tom by, samt litt dårlig CGI av dyr som hopper og spretter litt rundt.


..zzzz
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
968
Torget vurderinger
7
Nacho Libre med jack black. Syns egentlig at denne karen er artig nok, men jeg trur dette må være den mest irriterende filmen jeg har sett! Slutten er også ubeskrivelig håpløs..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.427
Antall liker
11.294
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nettopp slitt meg gjennom "Mission to Mars"... Herrejemini... Den fikk en 5'er på terningen fra Hamar Dagblad...
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hey - Mission to Mars er en klassiker...synes den var over middels jeg ihvertfall.

Legend var for lite etter boka. Begynte å spole fremover etterhvert.
 
Ø

Øivind

Gjest
LydMekk skrev:
Hey - Mission to Mars er en klassiker...synes den var over middels jeg ihvertfall.
Spess morsomt på mission to mars når han ene tosken lagde "roterende m&m dna"(som roterte rundt hverandre uten å henge sammen..), for det går jo kjempefint bare en er vektløs.... :-\


Dessuten: Solaris er den dårligste filmen noen sinne. Hva får jeg i premie?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
24.513
Antall liker
40.986
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
synes også mission to mars var grei nok,langt fra den dårligste filmen jeg har sett.

mvh
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Animasjons filmer + filmer med Sylvester og en eller annen ape fra Østeriket. ;D
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.149
Antall liker
8.190
Torget vurderinger
12
"Den amorøse melkemannen" på kino i Trondheim på slutten av 80-tallet. Den vi egentlig skulle se var utsolgt. Salen var tom på under 30 minutter. Aner fremdeles ikke hva dette var slags påfunn verken av kinoen eller oss. Tittelen burde skremt oss til andre breddegrader.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
terjetroll skrev:
Animasjons filmer + filmer med Sylvester og en eller annen ape fra Østeriket. ;D
Det var da en veldig kategorisk "skjære alle over en kam"-holdning.

Hva med:
* Copland?
* De utrolige?
* The last action hero?

Problemet med generelle regler er at det er vanskelig å oppdage de hederlige unntakene.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Så Fist of the north star ikveld. DEN var dårlig, den!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
terjetroll skrev:
Animasjons filmer + filmer med Sylvester og en eller annen ape fra Østeriket. ;D
Finnes mye veldig bra innen animasjon. Men da tenker jeg ikke på Disney og Pixar. Få land produserer så mye virkelig bra animasjonsfilm som Japan. Det er mye tullete anime for barn også, men f.eks. Studio Ghibli med blant annet Miyazaki har kommet ut med animasjonsfilmer som går de fleste spillefilmer en høy gang.
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.743
Antall liker
12.332
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Fist of the north star er så dårlig at den nesten, men bare nesten, blir severdig!

Nedtur i den senere tid; Beowulf. Hadde ikke fåt med meg at den var en dårlig dataanimasjon, mye bra folk på det prosjektet som klarte å rote det skikkelig til.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.082
Antall liker
29.684
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Som andre har vært inne på, er det vanskelig å unngå "Plan 9 from outer space", som sammen med bl.a. "Mesa of lost women", "The hideous Sun Demon" og kanskje "Jailbait" er genuint dårlige filmer.
Dog vil jeg anbefale å se Plan 9.... og kanskje "Glen or Glenda", når man vel har ledd/grått/ergret seg gjennom disse; DA kan man til gjengjeld storkose seg gjennom (og skjønne hentydningene så mye bedre i) "Ed Wood", en suveren film om selve kongen av kalkunfilmer, med Johnny Depp i sin kanskje beste rolle.

The Thin Red Line er nevnt, det som er sant; er at når det gjelder tekniske detaljer, sannsynlighet og historisk trohet, suger filmen "big time", men filmen er (irriterende nok) glimrende i hvordan den greier å formidle de mentale sidene av krig, - psykologien.

Lost In Translation, - ingen drap, ingen løsrevne kroppsdeler, ingen biljakter, ingen hesblesende action, ikke så mye som en liten slåsskamp engang. Allikevel, og helt udiskutabelt; en av de beste filmene så langt, dette tiåret.

Dancer in the dark; ubehagelig, hadde ikke lyst til å se den ferdig, tyngende realistisk. Glimrende film, har ikke lyst til å se den igjen.

Men hei, dette handlet jo om dårligste film - det er mye søppel der ute - men jeg nominerer:

Wheels Of Terror, filmatiseringen av lissomsoldaten Sven Hazel's roman "Døden På Larveføtter".

En film som burde blitt noe stort, men som faller gjennom på alle plan. Akkurat som om man førsøker å produsere en 100-millioners film, men så har man bare 50 000,- tilgjengelig. Resultatet er sørgelig, og man blir bare trist av å se den. Venstrehåndsarbeid fra første til siste scene.

Mvh

Lagga
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
42.306
Antall liker
92.761
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Den norske filmen LØNSJ. Stor skuffelse og rotete historie uten en rød tråd.

 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Norske filmer generelt suger noe voldsomt IMO. Styrer klar av alt av norsk film gitt. Mulig det er bare meg...
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
pirates of the caribbean 3 er desidert 1 filmen jeg har reist meg og gått fra kinosalen på. Dessverre var jeg vakt den dagen så jeg kunne ikke kjøre hjem igjen men måtte vente til dritten var ferdig for å rydde salen. Jeg liker norske filmer av nyere dato jeg. Mye bra der. Den nye norske skrekkfilmen fra fjellheimen. Jeg husker ikke navnet på den nå var jo virkelig bra for eksempel.
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Kanske ikke den dårligste, men ikke så langt i fra er et dukkehjem med Liv Ullman.
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
f skrev:
Kanske ikke den dårligste, men ikke så langt i fra er et dukkehjem med Liv Ullman.
Alle filmer med Liv Ullman havner vel i denne kategorien.
 

Besson

Medlem
Ble medlem
23.05.2008
Innlegg
5
Antall liker
0
fin side om dårlige filmar
http://www.ohthehumanity.com

Eit utdrag

Do or Die
Best action-junx film EVER. First of all, it was scripted by geniuses: things explode constantly, and the tedium is completely avoided by having a long sex scene every quarter hour, on the hour! So much sex, so much bad film. No one could fail to make a good joke about this movie -- it leaves itself open every moment. I'll give you just one example: in one scene, Erik Estrada, yes, the Erik Estrada, is fighting a villain who has a rifle, and Erik's all out of ammunition -- except, and here's the genius part, he's got three baseballs in his pocket. He chucks them at the villain (they're in a forest), who decides that it would be fun to hit them with his rifle in sport (a natural inclination). Too bad for him, the third one is actually a bomb! An explosion follows. Oh man. Ohhhh, boy, oh man. That's it, go rent it now!

trailer
http://www.youtube.com/watch?v=lVqt8MnakYQ
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Tubesnake skrev:
f skrev:
Kanske ikke den dårligste, men ikke så langt i fra er et dukkehjem med Liv Ullman.
Alle filmer med Liv Ullman havner vel i denne kategorien.
Har du noensinne sett Liv Ullmann i flere av Bergman sine filmer? Med all mulig respekt så blir den uttalelsen litt som å si at Stevie Wonder suger fordi han lagde litt-vel-klisjefylt-klinemusikk på 80-tallet.

Liv Ullmann som skuespiller er på sitt beste helt utrolig, imo. Som regissør halter det litt mer, men også der har hun gjort gode ting.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.149
Antall liker
8.190
Torget vurderinger
12
Jeg tror det lett forveksles mellom dårlig håndverk og personlige preferanser.
 

arveprinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2008
Innlegg
114
Antall liker
0
Dårligste film .............. uten tvil


THE GRAVE


Huff tragikomisk skrekkfilm


MVH

Jan-Arve
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.175
Antall liker
8.558
Torget vurderinger
1
Mbare skrev:
Har du noensinne sett Liv Ullmann i flere av Bergman sine filmer? Med all mulig respekt så blir den uttalelsen litt som å si at Stevie Wonder suger fordi han lagde litt-vel-klisjefylt-klinemusikk på 80-tallet.

Liv Ullmann som skuespiller er på sitt beste helt utrolig, imo. Som regissør halter det litt mer, men også der har hun gjort gode ting.

Beklager, men for meg er Liv Ullman verdens desidert dårligste skuespiller. Ett ansiktsutrykk, monoton stemme og høres ut som hun leser opp fra et ark.....
Jeg fatter det ikke ???
Kan ikke begripe hvordan dette menneske har fått tildelt en eneste rolle. Det mulig det er noe jeg ikke forstår......
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
Mbare skrev:
Tubesnake skrev:
f skrev:
Kanske ikke den dårligste, men ikke så langt i fra er et dukkehjem med Liv Ullman.
Alle filmer med Liv Ullman havner vel i denne kategorien.
Har du noensinne sett Liv Ullmann i flere av Bergman sine filmer? JA (Grøss og gru.) Med all mulig respekt så blir den uttalelsen litt som å si at Stevie Wonder suger fordi han lagde litt-vel-klisjefylt-klinemusikk på 80-tallet.

Liv Ullmann som skuespiller er på sitt beste helt utrolig, imo. Som regissør halter det litt mer, men også der har hun gjort gode ting.
Ja hun er virkelig utrolig, men det er hun på sitt verste også.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Hu, jeg klarte å skape en liten Liv Ullmann-debatt på sentralen og hadde nesten glemt at jeg hadde skrevet noe her. Ja, ja. Skal vi se.

De fleste skuespillere har vel gjort både helt på tryne ting og veldig bra ting. Noen har gjort helt utrolige ting og blir kjent for det. Liv Ullmann verdens dårligste skuespiller? Øh. Jeg ville vurdert (hvis vi skulle tatt med litt kjente folk) f.eks. Steven Seagal som vesentlig, vesentlig verre. Syns beskrivelsen din passer bedre til han enn til henne. :)

Men, vi skal selvfølgelig få lov til å mene hva vi vil og alt det der, jeg har bare veldig vanskelig for å skjønne at Ullmann skal være så på tryne, når jeg har sett henne i mange filmer hvor hun har vært helt fantastisk (f.eks. Bergman, ja). YMMV.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Den værste filmen jeg har sett må være Den Forsvunne Pølsemaker - for noe pølsevev!!!
 

Krigs

Medlem
Ble medlem
12.06.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
decibelius skrev:
Den værste filmen jeg har sett må være Den Forsvunne Pølsemaker - for noe pølsevev!!!
Wth!
Juster er jo bare så morsom, finnes da mye verre enn denne filmen? :p

Tullegeit! ;D
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.980
Antall liker
4.418
Er det noen som har sett: "Hekser fra den forstenede skog"? ;D ;D
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.049
Antall liker
24.383
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå måtte jeg google, du. Samme menn som lagde "La elva leve!". Det må jeg si!  ;D

(Men: Det er ikke nødvendigvis dårlig fordi om tidskoloritten er festlig-rar.)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Så en film en gang som handlet om en kjempeslange (av plast) som terroriserte Hawaii eller hvor det var. Til slutt kom den jaggu opp fra toalettskåla - det må jeg si. Slangen var kanskje det beste i hele filmen, kan i alle fall ikke huske at skuespillerene, plottet eller dialogen var noe særlig. Dumt at jeg ikke kan huske hva den heter.
 
Topp Bunn