Den dårligste filmen du har sett ?

U

Uno

Gjest
Filmen med mest irriterende rollebesetning er T2. Snille Terminator, lite troverdig macho bitch, og en tøff jypling i stemmeskifte. :p

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Antall liker
0
Dårligst filmen jeg har sett? Det må bli alt Bruce Lee har spydd ut!

mvh
Tim

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
catch 22- bra bok elendig film

M

magjoha4

Gjest
Det meste av Chevy Chase! Politiskolen 1 til, er det 7 de har kommet til nå?

Magne

Grusom

Medlem
Ble medlem
12.04.2004
Antall liker
0
Lost in translation, definitvit.. helt elendig!

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Lost in translation, definitvit.. helt elendig!
At du ikke likte denne filmen er vel greit, men å påstå at det er en dårlig film, kan vel bli litt vanskelig å forsvare ?

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Waterworld er ikke bra!
Fletch er bra! ;D ;D

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Har nett sett noe som må kunne sies å være et nytt lavmål for min del.

American Shaolin: King of Kickboxing 2

Bare smak på tittelen......jeg sier ikke mer.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Har nett sett noe som må kunne sies å være et nytt lavmål for min del.

American Shaolin: King of Kickboxing 2

Bare smak på tittelen......jeg sier ikke mer.
He-he den høres absolutt lovende ut ja !!

J

John_M.

Gjest
"At du ikke likte denne filmen er vel greit, men å påstå at det er en dårlig film, kan vel bli litt vanskelig å forsvare ?"

Det er alt for mange som ikke har forstått den potensielle forskjellen mellom å ikke like noe og at noe er dårlig....

John M.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Kubricks "200? en romodysse" var noe treigt møl, selv om alle" kritikere roste den...

Sleiven

J

John_M.

Gjest
"Filmen er jo intet mindre en genial !"

Tilbøyelig til å være enig, men den er vel kanskje litt drøy for det "jevne" publikum. Krever jo litt tankevirsomhet, ikke bare et ønske om å bli underholdt.

John M.

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
"Filmen er jo intet mindre en genial !"

Tilbøyelig til å være enig, men den er vel kanskje litt drøy for det "jevne" publikum.  Krever jo litt tankevirsomhet, ikke bare et ønske om å bli underholdt.

John M.
Er det 2001 som har "gorilla-dansen" i begynnelsen eller slutten? Eller er det 2010 The first encounter eller noe sånt? Husker jeg satt som et stort spørsmålstegn med gorillaer som danset til noe jeg mener var ganske så psykedelisk musikk...

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
2001 er helt utrolig, så den på 70mm på Cinemateket i Oslo en gang, og det var en opplevelse av de sjeldne. Men ja, den er lang, og slutter er... rar.

Men dårligste filmen jeg har sett? Tja.

Mortal Combat, kanskje? Den er genuint dårlig, til og med "spesial"effektene suger hardt.

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
Det står veldig jevnt mellom to nye filmer; "Starship Troopers 2" og "Le Divorce". Seieren går nok til "Le Divorce".
I samlingen min er nok "Henry: Portrait of a Serial Killer", "Limbo" og "Sniper" de dårligste...

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
OP Center (1995) eventyrlig dårlig, basert på Tom Clancy roman
Det er jeg pokker meg enig i. Den er helt fantastisk dårlig.
Det er rart å se hvordan utrolig dårlige filmer sniker seg inn i DVD-samlingen kun pga gode tilbud...

G

Gjestemedlem

Gjest
I samlingen min er nok "Henry: Portrait of a Serial Killer", "Limbo" og "Sniper" de dårligste...
Henry er en stor film! Men det er ingen lett film, og ikke en film jeg har lyst å se igjen med det første. Den er nesten enestående i sin evne til å vise de ubehagelige sidene med hovedpersonene og deres helt fraværende evne til medfølelse. Det er en kald og dyster film med vemmelige mennesker, men et mesterverk i å formidle dette.

Men hvis man er avhengig av koselige hollywood endinger, politisk korekt moralbruk og fremme gode familieverdier, for å kunne anerkjenne en film får man holde seg til Disney & Co.

At men ikke liker en film, spesielt denne, er forståelig men å sette den på listen over de dårligste filmene er helt misforstått.

Igjen Henry er et mesterverk i sin genre, men ikke en film jeg vil anbefale alle å se.

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Henry er en stor film! Men det er ingen lett film, og ikke en film jeg har lyst å se igjen med det første. Den er nesten enestående i sin evne til å vise de ubehagelige sidene med hovedpersonene og deres helt fraværende evne til medfølelse. Det er en kald og dyster film med vemmelige mennesker, men et mesterverk i å formidle dette.

Men hvis man er avhengig av koselige hollywood endinger, politisk korekt moralbruk og fremme gode familieverdier, for å kunne anerkjenne en film får man holde seg til Disney & Co.

At men ikke liker en film, spesielt denne, er forståelig men å sette den på listen over de dårligste filmene er helt misforstått.

Igjen Henry er et mesterverk i sin genre, men ikke en film jeg vil anbefale alle å se.
Blir dette som på samme måte som med Irreversible? Som jeg synes var smågenial, men de jeg så den med avvfeide den som det største makkverket de hadde sett :eek:

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Irreversible er ikke en film, det er et kunstverk et stort et også. Dårligste jeg har sett som jeg kommer på i farta, legaly blond 2, ikke spør hvorfor jeg har sett den. Jeg har ingen anelse

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Irreversible er ikke en film, det er et kunstverk et stort et også. Dårligste jeg har sett som jeg kommer på i farta, legaly blond 2, ikke spør hvorfor jeg har sett den. Jeg har ingen anelse
Det mente vel nesten jeg og. Synes det var meget god!

Legally Blonde 2, ja har sett den og, på kino :-[ :-[

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.893
Det mente vel nesten jeg og. Synes det var meget god!

Legally Blonde 2, ja har sett den og, på kino  :-[ :-[
Det er jo greit å være ærlig, men er ikke dette som først å handle inn "George Zamphir plays Vengaboys vol III" for deretter å trekke den frem som (blant) det dårligste man har i CD-hyllen?

Jeg bare spør.

noruego

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Det er jo greit å være ærlig, men er ikke dette som først å handle inn "George Zamphir plays Vengaboys vol III" for deretter å trekke den frem som (blant) det dårligste man har i CD-hyllen?

Jeg bare spør.

noruego
Jo det er det, men for å vite om en film er dårlig må man vel se den først, eller. Greit jeg skal gå med på det at store røde lys bør blinke når man skal se en film som inneholder et 2-tall i seg. På samme måte som jeg aldri ville ha kjøpt cd'en som du nevner. Men når man går på kino med venner kan man ikke alltid få viljen sin. Spesielt ikke når man har med seg folk som synes at Legally Blonde 2 og Crossroads er gode filmer, mens Shindlers liste er bare teit fordi dener i svart hvitt.

Jeg har nevnt noen filmer her inne som jeg mener er dårlige, jeg har sett alle sammen. Det var bortkastet tid, jeg har sågar kjøpt noen av dem. The Exterminator er en av dem. Den kom i en boks.

Men for å svare helt konkret på spørsmålet ditt om det er det samme, ja det er nok det.

Skammer jeg meg, egentlig ikke.

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Antall liker
2
bad taste  Så den sammen med flere andre. Vi skrudde av etter ca 45 min. Den blir bare for dum.

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
Bad Taste og Braindead er jo virkelig moro underholdning.

Irreversible så jeg og vet ikke helt hva jeg egentlig fikk ut av den. Selve filmen er jeg enig har en helt utrolig måte å drage deg ned i driten for så å gradvis plukke deg følelsesmessig opp mot slutten. Men hva var greien? At voldekt er grisejævlig og at voldtektsmenn fortjener det værste. Dette visste vi jo fra før av. Trenger vi virkelig en film som skal få deg til å vippe mellom kvalme og eplepsi?

Men igjen, filmopplevelse er så subjektivt. Jeg sa jo innledningsvis at Bad Taste og Braindead er moro underholdning.....

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
5

Å kalle Henry et mesterverk i sin genre er vel litt drøyt? Men hvilken genre er det snakk om her? Dårlige amerikanske 80-talls filmer som bringer tankene tilbake til movieboxer som aldri fungerte og evig tracking eller filmer som skal beskrive det mørke, kompliserte og ofte syke mennesketsinnet? Hvis sistnevnte er tilfellet finnes det mange mange flere gode filmer som kan formidle det budskapet. Henry og Irreversible er ikke, min mening selvfølgelig, to av dem.

Å påstå at man er avhengig av Disneyslutt på filmene for å annerkjenne dem som gode filmer er like meningsløst som å hevde at filmer MÅ gå til helvete på slutten, for at de skal være kunstneriske gode filmer.

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Irreversible er en gjævlig film! Jeg fikk vondt i kroppen av denne, som i kvalm liksom! Synes ikke det er en dårlig fil fordi!

mvh

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Antall liker
2
Hele poenget er jo at voldtektsmannen IKKE fikk som han fortjente vel?

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
Irreversible er en gjævlig film! Jeg fikk vondt i kroppen av denne, som i kvalm liksom! Synes ikke det er en dårlig fil fordi!

mvh

Samme følelse fikk jeg og. Men jeg har ikke sagt den er dårlig, ihvertfall ikke den dårligste jeg har sett. :)
Jeg stiller egentlig bare spørsmålet om hva som var poenget med hele filmen annet enn å få seeren til å føle seg ubehagelig. Og ubehagelig er det egentlig lett nok å føle seg i virkeligheten, om jeg ikke skal leie/kjøpe en liten bit fiction for å føle meg utilpass. Ihvertfall når det er nesten utelukkende det eneste jeg sitter igjen med etter å ha sett den. Hadde jeg kanskje satt igjen litt smartere, gladere eller noe etter filmen ville jeg sikkert sett litt annerledes på det, men når følelsen du sitter igjen med er kvalme og lysten til å hente motorsagen for å gå ut og trimme det sosiale "ugresset" kan jeg heller bruke de 50 spenna på en grandis og et Donald. (Jeg leser ikke Donald, men det ble påstått tildligere i trpden at jeg var avhengig av Disney ending for å annerkjenne en god film...) :)

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
Hele poenget er jo at voldtektsmannen IKKE fikk som han fortjente vel?
Det er riktig.
Men jeg skrev at budskapet i filmen virket på meg som at voldektsmenn skal få det de fortjener, og gutta i filmen delte ut en porsjon hevn i den tro at det var voldektsmannen de tok. Så symbolsk velger jeg å tolke det som om voldektsmannen fikk det han fortjente. Tolker du det direkte ut ifra det en så i filmen blir jo budskapet; Ikke bank han som voldtok dama di, for det kan hende du banker rompis-kompisen hans istedet. Og dette blir vel litt rart?

G

Gjestemedlem

Gjest
Å kalle Henry et mesterverk i sin genre er vel litt drøyt? Men hvilken genre er det snakk om her?
Det som gjør denne filmen spesiell er den nøytrale og nesten dokumentariske måten denne er laget på. Her følger man ugjerningsmennene uten at man blir pådyttet noen moral, eller at det ender som i mange Hollywood filmer at skurkene får som fortjent og det gode seirer (det er dette jeg kaller Disneymentalitet). Det at filmen er laget på denne måten gjør den mye mer realistisk og skremmende enn f.eks. se7en eller Silence of the Lamb.

Men for all det dette er ikke en film man bør se når man bare vil kose seg en Lørdagskveld. Men film er ikke bare lett underholdning.

En annen film i litt samme genre er Man Bites Dog, selv om denne er mer et ironisk spark til sensasjonspressen, så bruker den litt samme virkemidler.

Å påstå at man er avhengig av Disneyslutt på filmene for å annerkjenne dem som gode filmer er like meningsløst som å hevde at filmer  MÅ gå til helvete på slutten, for at de skal være kunstneriske gode filmer.
Klart filmer kan være bra selv om de har en happy-ending. Men veldig mye film er laget kun som lettere underholdning. Kan ikke komme på en eneste Blockbuster i senere tid som ikke ender med at alle levde lykkelig alle sine dager. Amerikanere som til daglig lever i et samfunn fylt av frykt er for nevrotiske til å takle noe annet :)

Her er en link til de 10 mest lønnsomme filmene i USA i 2003:
http://www.imdb.com/Sections/Years/2003/top-grossing

erib

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Antall liker
74
Å herregud, i helga KJØPTE jeg Van Helsing....
Det tror jeg er den tåpeligste filmen jeg har sett!

-erb

J

jekri

Gjest
Det er nevnt mye dårlig her. mine (dis)favoritter er Indipendent Day og Rambo filmene. Makan til møl!!

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Av nyere, "populære" filmer er jo Glitter urimelig elendig. Den siste jeg så som kom på bunnlista mi var nok Booty Call. Det er nok en av de aller dårligste jeg har pint meg gjennom noen gang... Fortjente det vel når jeg sitter oppe og ser på filmer på TV3 til langt på natt ;)

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
active stealth....

Påstår du at du har sett en dårlig film, se active stealth

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
blair witch project 2. eneren var genial i sin enkelhet, men toern var en total fadese. flaut å se hva penger kan gjøre med kunst..

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Antall liker
2
Filmen "Interceptors" aka Interceptor Force aka The Last Line Of Defence.. Denne filmen er så til de grader dårlig. Den er av den typen som er så dårlig at den går rundt på skalaen og lander på morsom. Se den med venner som ser ironien i dårlig scifi og action. Jeg og vennene leide den for årevis siden, og nå vil jeg ha den til odel og eie. Kan bestilles her: http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=4189

Anbefales :)

Topp Bunn