U
Uno
Gjest
Filmen med mest irriterende rollebesetning er T2. Snille Terminator, lite troverdig macho bitch, og en tøff jypling i stemmeskifte.
At du ikke likte denne filmen er vel greit, men å påstå at det er en dårlig film, kan vel bli litt vanskelig å forsvare ?Lost in translation, definitvit.. helt elendig!
einis kødder du skrev:dette forklarer ALT jeg har lurt på om dine bidrag på sentralen! :
mvh
He-he den høres absolutt lovende ut ja !!Har nett sett noe som må kunne sies å være et nytt lavmål for min del.
American Shaolin: King of Kickboxing 2
Bare smak på tittelen......jeg sier ikke mer.
Filmen er jo intet mindre en genial !Kubricks "200? en romodysse" var noe treigt møl, selv om alle" kritikere roste den...
Sleiven
Er det 2001 som har "gorilla-dansen" i begynnelsen eller slutten? Eller er det 2010 The first encounter eller noe sånt? Husker jeg satt som et stort spørsmålstegn med gorillaer som danset til noe jeg mener var ganske så psykedelisk musikk..."Filmen er jo intet mindre en genial !"
Tilbøyelig til å være enig, men den er vel kanskje litt drøy for det "jevne" publikum. Krever jo litt tankevirsomhet, ikke bare et ønske om å bli underholdt.
John M.
Det er jeg pokker meg enig i. Den er helt fantastisk dårlig.OP Center (1995) eventyrlig dårlig, basert på Tom Clancy roman
Henry er en stor film! Men det er ingen lett film, og ikke en film jeg har lyst å se igjen med det første. Den er nesten enestående i sin evne til å vise de ubehagelige sidene med hovedpersonene og deres helt fraværende evne til medfølelse. Det er en kald og dyster film med vemmelige mennesker, men et mesterverk i å formidle dette.I samlingen min er nok "Henry: Portrait of a Serial Killer", "Limbo" og "Sniper" de dårligste...
Blir dette som på samme måte som med Irreversible? Som jeg synes var smågenial, men de jeg så den med avvfeide den som det største makkverket de hadde settHenry er en stor film! Men det er ingen lett film, og ikke en film jeg har lyst å se igjen med det første. Den er nesten enestående i sin evne til å vise de ubehagelige sidene med hovedpersonene og deres helt fraværende evne til medfølelse. Det er en kald og dyster film med vemmelige mennesker, men et mesterverk i å formidle dette.
Men hvis man er avhengig av koselige hollywood endinger, politisk korekt moralbruk og fremme gode familieverdier, for å kunne anerkjenne en film får man holde seg til Disney & Co.
At men ikke liker en film, spesielt denne, er forståelig men å sette den på listen over de dårligste filmene er helt misforstått.
Igjen Henry er et mesterverk i sin genre, men ikke en film jeg vil anbefale alle å se.
Det mente vel nesten jeg og. Synes det var meget god!Irreversible er ikke en film, det er et kunstverk et stort et også. Dårligste jeg har sett som jeg kommer på i farta, legaly blond 2, ikke spør hvorfor jeg har sett den. Jeg har ingen anelse
Det er jo greit å være ærlig, men er ikke dette som først å handle inn "George Zamphir plays Vengaboys vol III" for deretter å trekke den frem som (blant) det dårligste man har i CD-hyllen?Det mente vel nesten jeg og. Synes det var meget god!
Legally Blonde 2, ja har sett den og, på kino :-[ :-[
Jo det er det, men for å vite om en film er dårlig må man vel se den først, eller. Greit jeg skal gå med på det at store røde lys bør blinke når man skal se en film som inneholder et 2-tall i seg. På samme måte som jeg aldri ville ha kjøpt cd'en som du nevner. Men når man går på kino med venner kan man ikke alltid få viljen sin. Spesielt ikke når man har med seg folk som synes at Legally Blonde 2 og Crossroads er gode filmer, mens Shindlers liste er bare teit fordi dener i svart hvitt.Det er jo greit å være ærlig, men er ikke dette som først å handle inn "George Zamphir plays Vengaboys vol III" for deretter å trekke den frem som (blant) det dårligste man har i CD-hyllen?
Jeg bare spør.
noruego
Å kalle Henry et mesterverk i sin genre er vel litt drøyt? Men hvilken genre er det snakk om her? Dårlige amerikanske 80-talls filmer som bringer tankene tilbake til movieboxer som aldri fungerte og evig tracking eller filmer som skal beskrive det mørke, kompliserte og ofte syke mennesketsinnet? Hvis sistnevnte er tilfellet finnes det mange mange flere gode filmer som kan formidle det budskapet. Henry og Irreversible er ikke, min mening selvfølgelig, to av dem.Henry er en stor film! Men det er ingen lett film, og ikke en film jeg har lyst å se igjen med det første. Den er nesten enestående i sin evne til å vise de ubehagelige sidene med hovedpersonene og deres helt fraværende evne til medfølelse. Det er en kald og dyster film med vemmelige mennesker, men et mesterverk i å formidle dette.
Men hvis man er avhengig av koselige hollywood endinger, politisk korekt moralbruk og fremme gode familieverdier, for å kunne anerkjenne en film får man holde seg til Disney & Co.
At men ikke liker en film, spesielt denne, er forståelig men å sette den på listen over de dårligste filmene er helt misforstått.
Igjen Henry er et mesterverk i sin genre, men ikke en film jeg vil anbefale alle å se.
Irreversible er en gjævlig film! Jeg fikk vondt i kroppen av denne, som i kvalm liksom! Synes ikke det er en dårlig fil fordi!
mvh
Det er riktig.Hele poenget er jo at voldtektsmannen IKKE fikk som han fortjente vel?
Det som gjør denne filmen spesiell er den nøytrale og nesten dokumentariske måten denne er laget på. Her følger man ugjerningsmennene uten at man blir pådyttet noen moral, eller at det ender som i mange Hollywood filmer at skurkene får som fortjent og det gode seirer (det er dette jeg kaller Disneymentalitet). Det at filmen er laget på denne måten gjør den mye mer realistisk og skremmende enn f.eks. se7en eller Silence of the Lamb.Å kalle Henry et mesterverk i sin genre er vel litt drøyt? Men hvilken genre er det snakk om her?
Klart filmer kan være bra selv om de har en happy-ending. Men veldig mye film er laget kun som lettere underholdning. Kan ikke komme på en eneste Blockbuster i senere tid som ikke ender med at alle levde lykkelig alle sine dager. Amerikanere som til daglig lever i et samfunn fylt av frykt er for nevrotiske til å takle noe annetÅ påstå at man er avhengig av Disneyslutt på filmene for å annerkjenne dem som gode filmer er like meningsløst som å hevde at filmer MÅ gå til helvete på slutten, for at de skal være kunstneriske gode filmer.