Den dårligste filmen du har sett ?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Noen her som har sett "Spawn"?
Filmen er jo ganske dårlig i seg selv, men "spesialeffektene" ser jo ut som om de er lagd på en gammal Commodore i bakrus på en tirsdags formiddag..

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Vanilla Sky med Tom Cruise. Mest meiningslause minuttane eg har tilbrakt i ein kinosal...

PS: VANVITTIG å gamal denne tråden er vorte :eek:

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Vanilla Sky syns jeg er interessant... Men jeg så Lost in Translation i helga, og den så jeg virkelig ikke poenget med å lage. Greit nok, de viser gode skuespillerprestasjoner og det er mye fine følelser inne i bildet, men jeg fikk rett og slett ikke noe ut av å se den. Mulig det kommer an på sinnsstemningen i øyeblikket, men på søndag ga jeg den en svak treer på terningen ::)

Edit: skirveleif

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Huff og huff.
Burde visst det. Stikkordet til virkelig dårlige filmer er nok en gang bekreftet å være Norske.
Så den nye "kritiker roste filmen: Oslo - Hawaii, eller hva det  nå var den het. (Prøver å fortrenge.)

Her synes jeg det meste gikk på trynet, nok en gang:
- Konseptet med separate storyer som sakte nøstes ut for så å treffes i siste scene er jo sååå utdatert at jeg fatter ikke hvordan noen kan finne på å spinne nok en "historie" på dette konseptet.
- Dernest er lyden helt utrolig dårlig. Helt uvirkleig. Utescenene er kjemisk renset for "utelyder". Ikke et knirk kommer fra omgivelsen.
Samtalene er like kunstige som alle teaterskolesamtaler i Norsk film alltid er.
Unntaket muligens noen av de yngste deltagerne som ennå ikke er ødelagt. De får til gjengjeld lide for regissørens manglende innsikt og må overspille så en skulle tro markedet for filmen var en eller annen institusjon for folk med sjeldent treg oppfatning.
Tinget?
Og så selve historien da. Så komplett usannsynlig at jeg blir rent ut sagt forbanna.
Ja, kona og jeg begynte nesten å krangle. Om hva som egentlig var aller værst med det hele...
Og dette mølet skal vi liksom sende ut i filmfestivaler med stor tro på priser medaljer?
Hjelp, sier jeg. La oss komme oss tilbake til Sverige eller enda bedre, tilbake til Danmark.
Så slapp vi også denne teite unionsfeiringen.
Morty

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Antall liker
2
Steiki ta :D Kan jeg tolke det dithen at du ikke likte filmen??

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
He, he..
Ble det litt for svulstig??
Tenkte det gikk an å hive på litt superlativer, ettersom det til syvende og sist dreier seg om smak og hvordan ting oppfattes.

Kanskje var denne "teite"stillheten i gatene tilsiktet f.eks.

Men okke som -
Dette ble en "spolefilm" for meg.
(En film hvor jeg ikke greier å la være å bruke hurtigspolingen aktivt.)

Morty

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Antall liker
5
Rart hvor forskjellig smak en kan ha. Jeg synes Hawaii, Oslo var meget bra. En svakhet ved den er at det er opplagt at den låner fra andre filmer (sa noen Lola rennt...), men det plaget meg ikke.

Min bidrag i kategorien "kritikerroste filmer som viste seg å være elendige" er Dancer in the Dark. Hei og hå sier jeg bare.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Min bidrag i kategorien "kritikerroste filmer som viste seg å være elendige" er Dancer in the Dark.  Hei og hå sier jeg bare.
Dancer in the Dark er heilt sinnsykt bra(!). Den er skikelig vond å se på, -så bra er den gjort! Skuespillerprestasjonene til Bjørk, urettferdigheten og hjelpesløsheten og derav den enorme ofringen karakteren hennes gjør skjærer i hjertet. En stor film for folk med velutviklede sjelsevner ;)
Men det var min mening da

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Jeg tror dere må merke dere tittelen på denne tråden ! "Den dårligste filmen du har sett ?"

US Invasion godtas.. men Vanilla sky, Lost in Translation, Hawaii, Oslo og Dancer in the Dark ????

Har dere ikke sett dårligere filmer enn dette bør dere kanskje utvide horisonten litt ? Eller muligens vurdere om dere i det hele tatt bør se film..

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Antall liker
5
Jeg tror dere må merke dere tittelen på denne tråden ! "Den dårligste filmen du har sett ?"

US Invasion godtas.. men Vanilla sky, Lost in Translation, Hawaii, Oslo og Dancer in the Dark ????

Har dere ikke sett dårligere filmer enn dette bør dere kanskje utvide horisonten litt ? Eller muligens vurdere om dere i det hele tatt bør se film..
For min del er Dancer in the Dark den dårligste filmen jeg har sett som jevnt over er rost av kritikerne. Altså snakker vi her om en subklasse av filmer. Kanskje burde jeg startet en ny tråd. Den dårligste filmen sånn generelt ytret jeg meg om tidligere i tråden.

Forøvrig, og bare for å være kranglevoren ;), bør en ikke se gode filmer for å utvide horisonten snarere enn dårlige? Med litt research går det greit å holde seg unna de værste makkverkene.

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Antall liker
5
Dancer in the Dark er heilt sinnsykt bra(!). Den er skikelig vond å se på, -så bra er den gjort! Skuespillerprestasjonene til Bjørk, urettferdigheten og hjelpesløsheten og derav den enorme ofringen karakteren hennes gjør skjærer i hjertet. En stor film for folk med velutviklede sjelsevner ;)
Evt. folk som er lette å manipulere. ::)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Evt. folk som er lette å manipulere.  ::)
;D
Når eg setter meg ned for å se film for underholdningens skyld åpner jeg opp for akkurat dette. :p
Jeg er egentlig litt fascinert over at det er mulig å føle intens spenning av å se film, -Det er jo bare fiction, og jeg vet det. -Det burde jo bry meg midt i nyra om det går bra med "helten" til slutt eller ikke!! ::)

Den dårligste fimen eg har sett i det siste må være XXX med bla.a. Vin Diesel. Myyy maaan, så utrolig lite engasjerande, elendig story, teite karakterer, elendig skuespill, sykt overdrevne actionscener. Aargh. :(

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Det er laget en amerikansk B-film som heter "Taxi" (tenker ikke på den franske filmen), og dette tror jeg er det verste mølet jeg noensinne har sett.

Den er faktisk så dårlig at den nesten er verdt å se.

Mvh
Admin

Sett den jeg også..helt forferdlig ;D

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Forøvrig, og bare for å være kranglevoren ;), bør en ikke se gode filmer for å utvide horisonten snarere enn dårlige? Med litt research går det greit å holde seg unna de værste makkverkene.
”Med litt research” får du nok sett det meste av det som er ok, men det er nok min påstand at man stort sett aldri får sett de beste filmene om man ikke er litt ”ukritisk” i valget…

Overaskende mange av mine yndlingsfilmer ble aldri vist på Kino i Norge, og rollelister / regi / plott tilsier heller ikke at de skulle være særlig seerverdig

He-he og du argumenterer jo selv for at ”Dancer in the Dark” var så dårlig til tross for at research’en vel tilsa noe annet ? :)

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Antall liker
5
”Med litt research” får du nok sett det meste av det som er ok, men det er nok min påstand at man stort sett aldri får sett de beste filmene om man ikke er litt ”ukritisk” i valget…
Hvorfor får en ikke sett de beste filmene om en er ukritisk?
Jeg vil si snarere tvert imot - en for ikke sett det beste med mindre en er kritisk.

Jeg snakker ikke om å lese anmeldelsene i Dagbladet for å finne ut hva som er bra, men å bruke f.eks. imdb eller metacritic guide (og selvfølgelig personlige anbefalinger fra folk du har samme smak som).

He-he og du argumenterer jo selv for at ”Dancer in the Dark” var så dårlig til tross for at research’en vel tilsa noe annet ? :)
Noen ganger tar en feil, det er ikke til å unngå. Likte Dogville bra, så det var overraskende med DITD.

Selvsagt bør en ta noen sjanser, men det lages så mye film at en ikke får sett alt. Da bør en jo se det som mest sannsynlig faller i smak! Var mer ukritisk til dette tidligere (så de "store" filmene på kino), men nå kjøper jeg mer filmer og går på filmklubb. Bedre så.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Den relativt nye "Open Water" tror jeg er det lengste gjesp jeg har hatt som filmskuer...

Den bærer preg av åpenbar B-film fra starten, men det bærer nedoverbakke etterhvert...

Mvh Vidar P

Brumm

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Antall liker
0
War Games eller noe sånt. Handler om en datamaskin som er i ferd med å starte 3. verdenskrig på egen hånd.

Største nedtur: Matrix 2 og 3.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
War Games er jo rå! Totalt klassiker :D

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
War Games er jo genial !!! .. eller den var genial.. genial for målgruppen den gangen den gikk på kino (1984)

Og genialt nostalgisk for det samme publikummet mer enn 20 år senere...

Åhh.. du verden for en tid... C-64, Sharp MZ700 og Vic-20 var det ypperste av data-teknologi for hjemmebruk. BBS var ultra-Tec og bare for folk med Akustiske modem... Modem !! hadde du både modem og en floppystasjon var du jo kongen !!

Teddy kom i skyve-esker, Vinylplater kostet 39.90 på Niceprice og Racer-sykler var high-tech

T

theStig

Gjest
Mitt valg: "Idiotene" av Lars Trier. Makan til møl... de største idiotene er vel de som hyllet filmen som stor kunst.

T

theStig

Gjest
Universal Soldier!
Gi deg da! Dette er jo en film fra mannen bak de utrolig realistiske og troverdige dramaene "Independence day", "The day after tomorrow" og "Godzilla".

(hehe) ;D

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
61
Sted
Belgia
Inferno i flammer! Gremmes fortsatt, selv om det er en del år siden... :(

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Det finns en film som heter Samurai Killers som er hysterisk dårlig!! (midten av 80 tallet)..nyere tid:White Chicks med Wayan Brothers :mad:

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Antall liker
22
Fikk ikke noe særlig ut av Mongoland heller, men dette skyldes at bergensk/stavangerdialekt rett og slett ikke egner seg på film.. hvis man da ikke kommer fra disse strøkene. De måtte i såfall ha snakket i radiostakatto for at det skulle vært forståelig for meg.
http://www.imdb.com/title/tt0167215/
Stakkar deg. Korleis gjekk det med deg når du måtte ha engelsk på skulen?;)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.195
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Hva man oppfatter som dårlig avhenger nok litt av dagsformen og ikke minst forventningene man har til filmen. Et par filmer jeg slo av tidlig var Closer og Dogville. Mange regner Dogville som en genial film, men hele handlingen utspilt på en "teaterscene" - da kan man heller se et teater "live".

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg har to filmer som må være absolutt lavmål:
- Mannen som ikke kunne le
- Jabberwocky (Norsk tittel: Sangen om den råtne potet)

Begge er forsøk på humorfilmer som er så langt fra morsomme at man enten bare blir sittende å måpe vantro, eller man sovner...

Det er grader av dårlig. "Dis" er virkelig en elendig film, men den er ufrivillig morsom fordi den er såpass dårlig, altså en typisk kalkun. Dette representerer etter min mening en film som er severdig, men av helt andre grunner enn regissøren hadde tenkt seg.

Når det gjelder filmer uten underholdningsverdi i det hele tatt, synes jeg de ovennevnte fortjener "dårlig"-merkelappen bedre. De er dårligere enn "Dis" fordi de ikke gir noe som helst til publikum. IKKE se dem! "Dis" kan derimot sees som et seriøst forsøk som er blitt kalkun-humor, og anbefales hvis du ikke har noe annet å gjøre den dagen (som å skrubbe badekaret eller støvsuge kjellerboden)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.523
Sted
Holmestrand
Rundt 1980 leide en kamerat og jeg en amerikansk film.  Hovedpersonene i denne filmen var brødre, dønn like og kortvokste i forhold til de andre skuespillerne.   Jeg vet ikke helt i hvilken bås jeg skal putte filmen, men ovennevnte herrer hadde for vane å ordne opp i sakene ved hjelp av slagsmål, kanskje ækksjen?  Brødrene var helt likt kledd, jeg husker spesielt at de alltid var iført hvite pologensere med høy hals.  Disse var Blendahvite under hele filmen.
Beklageligvis husker jeg ikke tittelen på denne.

Svein
Tror jeg har sett den!
Så den på et hotell i Danmark i fjor høst.
Oppdaget etter en halv time at munnen min var helt uttørket, jeg satt nemlig å gapte helt apatisk...

T

theStig

Gjest
De som har sett "Boogie Nights" (glimrende film) husker kanskje "filmen" som gutta spiller inn. Scena der de leker James Bond med kruttlapp-pistoler er helt utrolig. Og kommentaren "who's your daddy.." Uslåelig.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Den dårligste filmen jeg har sett er "Eternity" produsert av Jon Voight. Maken til suppe og vissvass! Totalt uutholdelig!
På en god andreplass kommer "Amsterdammed", en skikkelig dårlig b-film.
Synes Amsterdammned er så dårlig at den bikker over og fortjener til en viss grad kultstatus. I alle fall morsomt at absolutt alle som deltar i filmen ikke ser ut i måneskin.
Dårligste filmer må være Scary Movie filmene, helt ulidlig blir det når noen faktisk liker dem.

O

OivindJ

Gjest
The wedding planer

The royal tenembaums

Lost in Translation

T

theStig

Gjest
The wedding planer

The royal tenembaums

Lost in Translation
De to første har jeg ikke sett, men jeg vil tro de neppe er noen mesterverk.

Lost in Translation synes det å være svært så delte meninger om. Enten fatter man filmen eller så gjør man det ikke virker det som. Jeg synes den på en glimrende måte beskriver to personer som er "lost", både i sine personlige forhold, på sin selvfølelse og ved det å fysisk være på den andre sida av jorda blandt et totalt fremmed språk og en merkelig (for dem) kultur. Bill Murray er glitrende i denne filmen synes jeg.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.383
Torget vurderinger
2
De to første har jeg ikke sett, men jeg vil tro de neppe er noen mesterverk.

Lost in Translation synes det å være svært så delte meninger om. Enten fatter man filmen eller så gjør man det ikke virker det som. Jeg synes den på en glimrende måte beskriver to personer som er "lost", både i sine personlige forhold, på sin selvfølelse og ved det å fysisk være på den andre sida av jorda blandt et totalt fremmed språk og en merkelig (for dem) kultur. Bill Murray er glitrende i denne filmen synes jeg.
Lost In Translation er en av de bedre jeg har sett på lenge, scenen der en japansk "hip kis" står på bordet og kjører Sex Pistols karaoke i en minimalistisk Tokyo-leilighet er helt kostelig.
Dessuten er Scarlett Johansson(?) til å ta med seg hjem.

Verste jeg har sett er Streets of Justice. voldsmøl.

S

slowmotion

Gjest
Jeg synes også Lost In Translation er meget bra.
Men har jo forståelse for at ikke alle liker slike filmer.

;)

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Lost in Translation fremstår for meg som en av de beste filmene fra 2003. Bill Murray er ubetalelig, spesielt under reklameinnspillingen.

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Noe av det aller dårligste jeg har sett må være "Cabin Fever". :eek:
Den er dårlig den!

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Lost in Translation er noko av det mest keisame eg har sett på film. Eg satt å venta til at ``no skal det vel snart skje noko`` heilt til filmen var over og eg satt der som eit stort spørsmålstegn.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Fikk ikke noe særlig ut av Mongoland heller, men dette skyldes at bergensk/stavangerdialekt rett og slett ikke egner seg på film.. hvis man da ikke kommer fra disse strøkene. De måtte i såfall ha snakket i radiostakatto for at det skulle vært forståelig for meg.
Jeg har alvorlig trøbbel med å forstå at folk bedømmer en film utifra dialekt eller språket de snakker i den .....

Hvordan forholder du deg forresten til filmer på språk du ikke kan? Eller for den del språk du kan men som ikke nødvendigvis er på oslodialekt eller hollywood-engelsk? Hva syns du om skotske eller brittiske filmer generelt?
Oppgitt....

Topp Bunn