S
svk
Gjest
Prøvde meg på android i høst, ble solgt etter 2mnd. Var helt de audiofile egenskapene som var problemet.
Jeg irriterer meg over disse sikkerhetsspørsmålene som fremdeles opptrer i forbindelse med passordprosessen. Ærlige svar er jo lett å gjette for alle som vet noe om deg, og kan også ofte Googles. Skjønner ikke at dette svake leddet fremdeles eksisterer i en tid med sterk kryptering og to-faktor.Bytt passord eller aktiver to-faktor autentisering. Begge deler er gjort på ett blunk.
Skulle dette vise seg å ikke være riktig vil begge forslagene over ikke skade på noen måte
Fremgangsmåte ser jeg finnes i artikkelen
Noen som har merket noe?
Akkurat den samme erfaring som jeg har. Jobbmaskinen min er en Mac Pro fra 2008. Jeg har satt inn en SSD som bootdisk, og det er det. Aldri noen problemer og mer enn rask nok til det jeg jobber med. Den kan dessverre ikke oppdateres til nyeste OS, men jeg ser at Apple fremdeles sender ut sikkerhetsoppdateringer til MacOS 10.11, så det lever jeg godt med. Bærbar maskin (som jeg skriver dette på) er en 15" MacBook Pro fra 2012. SSD og 16 GB RAM. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bytte denne før det skjer noe dramatisk. Jeg regner med å få systemoppdateringer i hvert fall i 4 år til. Min iPhone (fra 2012) blir kanskje byttet når iPhone8 kommer, men den fungerer helt fint. Oppdaterte til iOS 10.3.1 i går. Veldig greit å få oppdatert OS med alle sikkerhetspatcher fortløpende. Jeg betaler gjerne litt ekstra up front for å få noe som fungerer problemfritt og som jeg vet jeg kan stole på i mange år (akkurat som i HiFi - C-J og Sonus Faber koster litt, men kvaliteten er helt på topp slik at jeg kan fokusere på musikken - dermed blir musikken hobbyen og ikke HiFien).Min Macbook Pro er fra tidlig 2009 og tikker og går som en klokke. Kjører nå OSX 10.11.6 uten problemer.
Aldri hatt krasj, aldri trengt å reinstallere, aldri virus. Kan faktisk ikke huske å ha trengt restart heller. Tar omstart som rutine en gang i uken, og brukes hver dag. Har oppgradert minne og skiftet batteri for et par år siden, bare for å være sikker.
Etter den har jeg kjøpt flere Macbook i familien, pluss Ipad mini og iPad Pro, kona har fått iPhone.
Gode gamle MB Pro beholdes til den ikke orker mer, da blir det tilsvarende ny.
Bare nevner det
«Kjære kunde. Du sendte nylig inn en forespørsel om å endre passordet for Apple-ID-en. For å fullføre prosessen, klikk på linken nedenfor» forteller en phishing-e-post som er sendt ut til tusenvis av nordmenn.Noen som har merket noe?
Jeg har hatt liknende erfaring med en Nuforce dac/headamp, som jeg brukte med USB inn fra min gamle Macbook. På et tidspunkt, ved en oppgradering av OS, ble lyd ut over USB uhåndterlig for Nuforce'n, jeg syns å huske at det var liknende det du beskriver, jeg gav opp og flyttet dacen til jobben, der den har vært i daglig bruk i flere år med USB inn fra Windows.Flere som bruker en mac som kilde?
Når jeg bruker iMac'n som kilde (iTunes), så funker det... (->usb-USB/coaxial converter-coax-dac)
Men fikk tak en i en eldre mb pro som jeg ville bruke istede for å sette iMac'n i stereobenken... Men sliter som f med å få det til... Får lyd.. men konstant "pink noise"... Alt er likt, unntatt hardware'n.. stasjonær og laptop. Har prøvd å dratt ut strømmen til MB'n, men det hjalp nada.. Bruker BitPerfect app'n på begge.. dvs det funker på iMac'n.
Forslag?
mvh Kai
Audio Technology
High-excursion woofer with custom amplifier
Array of seven horn-loaded tweeters, each with its own custom amplifier
Six-microphone array for far-field Siri and room sensing
Internal low-frequency calibration microphone for automatic bass correction
Direct and ambient audio beamforming
Transparent studio-level dynamic processing
Ingen ny ipod og ingen ny iphone 4"Under WWDC kom Apple HomePod, en fin liten kjøkkenradio med DSP
https://www.apple.com/homepod/
Dette er nok en Apple Music only device, og jeg kan ikke tenke meg at tidal/spotify blir en opsjon her.
Audio Technology
High-excursion woofer with custom amplifier
Array of seven horn-loaded tweeters, each with its own custom amplifier
Six-microphone array for far-field Siri and room sensing
Internal low-frequency calibration microphone for automatic bass correction
Direct and ambient audio beamforming
Transparent studio-level dynamic processing
Eneste produktet som frister meg er nye ipadKjekt med produkter som kommer om 7-8 mnd 8)
Den der poden kunne fått innpass på kjøkkenet her.Under WWDC kom Apple HomePod, en fin liten kjøkkenradio med DSP
Dette er nok en Apple Music only device, og jeg kan ikke tenke meg at tidal/spotify blir en opsjon her.
...............
Antagelig en AirPlay enhet med innebygd Apple Music tilgang.Den der poden kunne fått innpass på kjøkkenet her.Under WWDC kom Apple HomePod, en fin liten kjøkkenradio med DSP
...............
Men vil jeg kunne høre nettradio?
Er ikke så sikker på det. iPhone har da App for TIDAL og Spotify. Hvis HomePod ikke støtter TIDAL og Spotify vil det være det samme som å skyte seg i foten.Under WWDC kom Apple HomePod, en fin liten kjøkkenradio med DSP
Har en iPad gjennom jobb. Vet ikke helt hva jeg skal med den. Bruker telefonen og trenger jeg å skriver er det PCen som en tyr til.Eneste produktet som frister meg er nye ipadKjekt med produkter som kommer om 7-8 mnd 8)
Dsp radioen kan jo bli bra
Joda, det funker fint.Virker ikke spotify med airplay?