Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.813
    Torget vurderinger
    1
    Dersom jeg forstår deg rett, ønsker du å kunne kjøpe flac-filer på nett, via telefonen, laste dem ned og spille dem av i dertil egnet app/filutforsker? Dette virker som et noe spesielt behov og jeg tviler på at du vil finne en enkel løsning på dette - iallefall ikke på iOS. For å gjøre livet enklere, foreslår jeg Spotify for musikk på telefonen.

S

svk

Gjest
    Stemmer 100% har ikke funnet noen løsning på ios, kun på android. Laster også opp musikken til onedrive. Så har jeg backup om noe skulle skje.
    Jeg har spotify også. Bruker jeg i bilen. Men ved kvalitetslytting så er spotify lyden merkbart dårligere.
    Derfor har jeg valgt og kjøpe musikk utenom.
    Har prøvd tidal hifi, men hadde en del problemer. Så fant ut at jeg heller kunne kjøpe musikk for de lappene...

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.813
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer 100% har ikke funnet noen løsning på ios, kun på android. Laster også opp musikken til onedrive. Så har jeg backup om noe skulle skje.
    Jeg har spotify også. Bruker jeg i bilen. Men ved kvalitetslytting så er spotify lyden merkbart dårligere.
    Derfor har jeg valgt og kjøpe musikk utenom.
    Har prøvd tidal hifi, men hadde en del problemer. Så fant ut at jeg heller kunne kjøpe musikk for de lappene...
    Da bør du selvfølgelig velge en Android telefon. Selv om jeg ikke forstår grunnlaget for et slikt bruksmønster, må man selvfølgelig velge hardware etter behov. Tror jeg kan garantere at dette aldri vil bli en mulighet på iOS.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Det er nok ikke noe Apple kommer til å tilby, men hvis det er et marked for noe slikt (noe jeg tviler på) er det vel bare et spørsmål om noen vil lage en app for det?

S

svk

Gjest
    Har ikke bruk for pc(foruten itunes da), derfor greit og ha denne muligheten .
    Har prøvd ios 11 beta og den nye filer appen. Kommer ikke noe lengre med den.
    Tenker det blir android mobil,ipad og appletv

S

svk

Gjest
    Er ikke avspilling som er problemet. Men heller hvordan å få musikken inn på mobilen uten bruk av pc

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Føler av og til at du problematiserer litt vel mye.. Om du tilpasser deg bittelitt finnes det nok løsning på problemet ditt.
    Description
    Flacbox is smart and powerful FLAC, MP3 music player and downloader with equalizer and Google Chromecast support.
    You can play your FLAC, MP3 music directly from the Cloud Storage, MAC, PC, External Flash Card or download your favorite songs for offline playback.

What is FLAC? FLAC is Free Lossless Audio Codec, an audio format like MP3, but audio is compressed in FLAC without any loss in quality.
    This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files with Flacbox app just like you would an MP3 file. FLAC stands out as the fastest and most widely supported lossless audio codec and Flacbox is default music player for thousands of users who wants to play lossless audio on their iPhone's.

But FLAC files takes much more space then MP3 files and it's not a problem if you are using Flacbox. With this amazing app you can move all your FLAC music collection to the cloud and listen your lossless music directly from there. Smart buffering techniques provides smooth playback and avoid gaps between tracks. Flacbox supports all popular cloud services like DropBox, Box, Google Drive, OneDrive, MEGA, WebDav, Yandex.Disk, Mediafire.

If you have large music collection on your computer you can connect it using SMB protocol and listen to your music everywhere. You can also connect external flash cards (SD, micro SD) to your iPhone or iPad using lightning to SD card camera memory reader adapter and play your music from there.

You can sync your music library automatically with connected network accounts or your home computer. Sync manager will scan selected folders and add audio files to your music library. If you remove any file from the network storage it will disappear from the music library.

Flacbox has 10 band equalizer. You can change equalizer frequency from -12Db to +12Db. You can use built in presets or apply your custom settings. You can change preamplifier gain and make sound louder if sound volume not loud enough.

Flacbox is the first app which can stream your lossless music to Google Chromecast device. So you can build your own lossless audio service and stream your FLAC music to your home audio system in one tap. Just open Flacbox and tap stream to Chromecast icon.

Flacbox has Tag Editor with autocorrect feature and makes editing your songs tags easy. You can edit all common ID3 tag fields like artist, album, title, release year, track number and so on.

All audio files in music library are grouped by song Title, Artist, Album and Genre tag. Advanced search will help you to find any favorite Song, Genre, Album or Artist.

Main Features:

√ Audio Formats: flac, opus, mp3, aac, m4a, wav, aiff, m4r;
    √ Supported Services: Dropbox, Google Drive, OneDrive, Box, SMB, MEGA, Yandex.Disk, WebDAV, SMB, Mediafire;
    √ NAS services also supported;
    √ 10 band equalizer with custom presets;
    √ Google Chromecast;
    √ Airplay;
    √ Download Manager;
    √ Automatic Music Library Sync;
    √ Wi-Fi Drive;
    √ Tag Editor;
    √ External Flash cards;
    √ Playback Speed Control;
    √ File Manager;
    √ Playlists and Recents;
    √ Audio Bookmarks;
    √ Sleep Timer;
    √ Repeat and Shuffle;
    √ Album Covers;
    √ Advanced Search;
    √ Background mode with remote controls.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Du kan laste ned Tidal Hifi på telefonen og bruke offline funksjonen, flac lossless med god lyd.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.788
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Eller Qobus f.eks.

PS: På min android tlf. (eller forskjellige iphone som jeg hadde tidligere) hørte jeg ikke forskjell på 320kbs mp3 og lossless flac.
    Det var en liten forskjell når jeg visste på forhånd om det var lossless eller ikke. Om jeg ikke var klar over det var ikke noe forskjell ... Rart ikke sant? ;)
    Da blir det greiest å transcode flac samlingen direkte til mp3 og streame på tlf. ved behov. Streaming hjemme skjer ingen transcoding.

S

svk

Gjest
    Føler av og til at du problematiserer litt vel mye.. Om du tilpasser deg bittelitt finnes det nok løsning på problemet ditt.
    Description
    Flacbox is smart and powerful FLAC, MP3 music player and downloader with equalizer and Google Chromecast support.
    You can play your FLAC, MP3 music directly from the Cloud Storage, MAC, PC, External Flash Card or download your favorite songs for offline playback.

What is FLAC? FLAC is Free Lossless Audio Codec, an audio format like MP3, but audio is compressed in FLAC without any loss in quality.
    This is similar to how Zip works, except with FLAC you will get much better compression because it is designed specifically for audio, and you can play back compressed FLAC files with Flacbox app just like you would an MP3 file. FLAC stands out as the fastest and most widely supported lossless audio codec and Flacbox is default music player for thousands of users who wants to play lossless audio on their iPhone's.

But FLAC files takes much more space then MP3 files and it's not a problem if you are using Flacbox. With this amazing app you can move all your FLAC music collection to the cloud and listen your lossless music directly from there. Smart buffering techniques provides smooth playback and avoid gaps between tracks. Flacbox supports all popular cloud services like DropBox, Box, Google Drive, OneDrive, MEGA, WebDav, Yandex.Disk, Mediafire.

If you have large music collection on your computer you can connect it using SMB protocol and listen to your music everywhere. You can also connect external flash cards (SD, micro SD) to your iPhone or iPad using lightning to SD card camera memory reader adapter and play your music from there.

You can sync your music library automatically with connected network accounts or your home computer. Sync manager will scan selected folders and add audio files to your music library. If you remove any file from the network storage it will disappear from the music library.

Flacbox has 10 band equalizer. You can change equalizer frequency from -12Db to +12Db. You can use built in presets or apply your custom settings. You can change preamplifier gain and make sound louder if sound volume not loud enough.

Flacbox is the first app which can stream your lossless music to Google Chromecast device. So you can build your own lossless audio service and stream your FLAC music to your home audio system in one tap. Just open Flacbox and tap stream to Chromecast icon.

Flacbox has Tag Editor with autocorrect feature and makes editing your songs tags easy. You can edit all common ID3 tag fields like artist, album, title, release year, track number and so on.

All audio files in music library are grouped by song Title, Artist, Album and Genre tag. Advanced search will help you to find any favorite Song, Genre, Album or Artist.

Main Features:

√ Supported Services: Dropbox, Google Drive, OneDrive, Box, SMB, MEGA, Yandex.Disk, WebDAV, SMB, Mediafire;
    √ Google Chromecast;
    √ Airplay;
    √ Download Manager;
    √ Wi-Fi Drive;
    √ Tag Editor;
    √ External Flash cards;
    √ File Manager;
    √ Playlists and Recents;
    √ Audio Bookmarks;
    √ Sleep Timer;
    √ Repeat and Shuffle;
    √ Album Covers;
    √ Advanced Search;
    Denne er nok et skritt i riktig retning, kan hvertfall droppe itunes

S

svk

Gjest
    Du kan laste ned Tidal Hifi på telefonen og bruke offline funksjonen, flac lossless med god lyd.
    Prøvde tidal, men hadde såpass mye problemer at jeg ikke orket mer. Var da jeg fant ut at kjøpe musikk i flac var tingen.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Prøvde tidal, men hadde såpass mye problemer at jeg ikke orket mer. Var da jeg fant ut at kjøpe musikk i flac var tingen.
    Merkelig, jeg bruker Tidal hifi hver dag hele året, mange timer til dagen. Både online og offline, alt fungerer uten en hikk.
    Hva slags problemer opplevde du?

S

svk

Gjest
    Eller Qobus f.eks.

PS: På min android tlf. (eller forskjellige iphone som jeg hadde tidligere) hørte jeg ikke forskjell på 320kbs mp3 og lossless flac.
    Det var en liten forskjell når jeg visste på forhånd om det var lossless eller ikke. Om jeg ikke var klar over det var ikke noe forskjell ... Rart ikke sant? ;)
    Da blir det greiest å transcode flac samlingen direkte til mp3 og streame på tlf. ved behov. Streaming hjemme skjer ingen transcoding.
    Har testet . Hører ikke forskjell i bil. Men er veldig tydelig ved bruk av hodetelefoner. Derfor spotify i bil og kjøp av høyere kvalitet til hodetelefoner/kvalitetslytting

Sist redigert av en moderator:
    S

svk

Gjest
    Svar til 5574

Problemer med og avspille nedlastet musikk ,veldig ofte.
    Feil på selve musikken. Tidal support klarte og rydde opp i det meste.
    ++

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.606
    Torget vurderinger
    49
    Description

Main Features:

√ Google Chromecast;
    √ Airplay;
    √ Download Manager;
    √ Wi-Fi Drive;
    √ Tag Editor;
    √ External Flash cards;
    √ File Manager;
    √ Playlists and Recents;
    √ Audio Bookmarks;
    √ Sleep Timer;
    √ Repeat and Shuffle;
    √ Album Covers;
    √ Advanced Search;
    Denne var konge, takk:)

S

svk

Gjest
    Ble lansert div nye produkter idag på ifa messa.
    Lg og sony med ny toppmodell. Hadde vært gøy om apple kom med noe unikt. Slik at fansen tar frem soveposene.
    Med deksel på så er min iphone 6 lik konas iphone7. Eneste som har skjedd siden 2014 er bedre kamera og raskere innmat...

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.214
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    De mest ihuga fanboisen finner jo fram soveposen, uansett... :rolleyes:

Johan-Kr

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Hva forventer man av hardware da, annet enn raskere innmat, bedre skjerm og kamera? Det er jo garantert i boks med iPhone 8. Smarttelefonene har funnet sin form.
    Alt annet er jo software, og det er det jo utviklerne som står for. iOS11 vil jo kjøre på både iPhone7 og iPhone6. Lurer på om den vil kjøre på min iPhone5 (jeg har ikke iPhone 5S en gang).

S

svk

Gjest
    Vil ikke kjøre på 5.jeg har ios 11 beta. Kan ikke se store forandringene. Så kos deg med ios 10 og iphone 5

S

svk

Gjest
    Før så har har de hatt samme design i 2 år. Denne gangen har det vært likt i 3år. Samtidig som de har kommet med gjenbrukstelefonen SE

S

svk

Gjest
    Kom igjen da apple.....
    Edit:
    Ser ut som iphone er ut. Kan visst både ringe å høre musikk med den nye klokka til apple

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.679
    Sted
    Trondheim
    Ansiktsgjenkjenningen i iPhone X så jo rimelig fancy ut. 3D IR data - blir nok vanskelig lure. Og det er jo litt av en CPU de introduserer - 6 kjerner med 4,3 milliarder transistorer. Men den blir jo dyr...

C

Cyber

Gjest
    Føler jeg er bortskjemt over å ikke bli veldig imponert, men utrolig lekker hardware må jeg si.

6Sen min klarer seg en stund til, men fruen tikker nok til på 8-eren.

Grusom kamera-pukkel på iPhone X, føler den bryter med hele "såpestykke"-greia.

S

svk

Gjest
    X virker jo mest nytenkende. 8 minner mer om en 7s
    7 vs 8 ser ut til å være:
    Raskere hw, litt bedre skjerm, ikke hdr. Det er det kun x som får.
    Bedre kamera? Slår apple u11 som ligger på topp?
    Glass? Reprise av iphone 4? Håper det tåler litt knall og fall?
    Bt 5 kan jo kanskje gi bedre lyd?
    Alt i alt et bra kjøp,siden den er marginalt dyrere enn 7’n?
    Ser at 6s fortsatt er med. Om den faller i pris nå. Så er jo ikke den så veldig mye dårligere.. så har en jo minijack :)

C

Cyber

Gjest
    Jeg synes egentlig at det mest fascinerende er hvor enorm datakraft som skal til for å sende slikt live på nettet til alle som ser på i høy oppløsning uten et hikk.

S

svk

Gjest
    4k er sikkert flott det. Min atv3 støtter 1080 hd. Men tv’n nøyer seg med 720p
    Kan ikke si jeg savner noen oppløsning.
    Filmer på itunes skal visstnok få 4k , bryr meg mitt i ræva.
    Hadde vært mer gledelig med cd kvalitet eller bedre på itunes musikken.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.397
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nysgjerrig på lyden på kommende Apple TV - de gamle støtter vel ikke HD lyd.

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.606
    Torget vurderinger
    49
    Hvor blir det av ny MacMini? Min har vært klar for utskiftning lenge!!
    Ellers var det fristende med ny Ipad, Iphone og Appletv:)

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    Har veldig lyst på X, men vet jo at Apple kommer med 2. generasjon som fikser alle små bugs..evt. ting de ikke rakk å implementere, blant annet fingersensor integrert i OLED-skjermen ol. Kanskje de får med tid og stunder til å implementere usynlig kamera/høyttaler (a la Sony sine OLED-TV som vibrerer skjermen).

Tror den blir lettere å venne seg til enn du frykter, siden det er en OLED-skjerm som er helt sort. Muligens kommer de også med et valg hvor man kan deaktivere det øverste området av skjermen, og igjen, siden det er snakk om OLED, blir dette nesten sømløst.

C

Cyber

Gjest
    Har veldig lyst på X, men vet jo at Apple kommer med 2. generasjon som fikser alle små bugs..evt. ting de ikke rakk å implementere, blant annet fingersensor integrert i OLED-skjermen ol. Kanskje de får med tid og stunder til å implementere usynlig kamera/høyttaler (a la Sony sine OLED-TV som vibrerer skjermen).

Tror den blir lettere å venne seg til enn du frykter, siden det er en OLED-skjerm som er helt sort. Muligens kommer de også med et valg hvor man kan deaktivere det øverste området av skjermen, og igjen, siden det er snakk om OLED, blir dette nesten sømløst.
    Tenkte på baksiden. :)

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er egentlig litt lettet over at det ikke ble lansert noe jeg "må" ha og min iPhone 6s kan gå et nytt år i møte. Får vel egentlig følelsen av at det er i 2018 den store oppgraderingen kommer. I år kan man velge å betale for å få en forsmak på fremtiden med iPhone X, til neste år har de bedre tilgjengelighet på OLED-displayer og kan introdusere forbedringer over hele linjen samtidig som software som gjør seg nytte av A11-prosessoren er blitt mer utbredt. Da vil det også være mer klart hvorvidt sensor-notch, face ID og mangel på hjemknapp funker i praksis.

Men det kan jo hende holdningen min forandrer seg når jeg får en iPhone X i hånden.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1

Tenkte på baksiden. :)
    Aha. De aller fleste bruker jo deksel, så den gjør ikkke meg noe. Siden jeg garantert bruker den med deksel så er det jo bare et pluss at pukkelen er en nødvendighet for at kameraet skal ha den ytelsen Apple sikter mot.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Merkverdig denne tanke om å pakke inn design i «tepper»; som å kjøpe eksklusive lærseter i bil bare for hive på varetrekk.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Kamerahumpen er stor nok som den er. Større sensor betyr større optikk eller dårligere optikk. Flere kameraer og prosessering er nok veien fremover for smarttelefoner.

S

svk

Gjest
    Sony zx , p10 og u11 har større sensor enn iphone! Men er jo ikke veldig stor hump på de

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn