Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.557
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ditto. Har du lagt inn den betaen som kom for ett par dager siden? PB2. Den var litt bedre. Men batterihungrig fremdeles. Kjenner ikke så mye til varmen gjennom dekselet.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Kjører PB 2 på iPhone 7/ 7plus og iPad Air 2 uten batteriproblemer av noe slag....
    Hvis det fortsetter etter et par dager (bruker litt tid på å indexere allt på nytt) ta en hard reset.

S

svk

Gjest
    Fått lagt inn siste beta som kom nå,får se om d blir bedre. Lurer på om batteriet kan være kaputt. Oppbrukt etter 2år?

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.220
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    For å være ærlig - akkurat slik skitt er det du får med på lasset når du kjører beta-utgaver.

Vær smart - la oppgraderingsfrikene ta smellen og plagene. Vent til de er ferdige med versjonen, og gjerne et par uker til. Problemer med betaer osv er slettest ikke unikt for Apple.

Johan-Kr

S

svk

Gjest
    Har prøvd denne nye «filer» appen som følger med i ios11. Er ikke akuratt imponert.
    Iphone6

Får jo ikke lastet ned noen filer fra web.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Hva er det du skal laste ned ?
    Du kan lagre pdf filer av websider å lagre i iCloud ,men det var vel ikke meningen at du skulle kunne lagre feks. video filer eller lign.

S

svk

Gjest
    Tenkte flac.
    Android laster jo ned flac uten problemer.
    Tungvindt og bruke pc og så itunes

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Du kan spille flac fra filer appen men ikke laste ned... Men hva skal du med flac?

Sent from my iPhone using Tapatalk

S

svk

Gjest
    Kjøpe music. De fleste selger jo i flac. Itunes hadde jo vært genialt. Men de har jo kun low res. Så de blir det flac fra 7 digital ol

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.220
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Konverter flac til Apple lossless, så går det så meget bedre.

Johan-Kr

S

svk

Gjest
    Er det i septemer apple har sånn lansering event?
    Nye note8 virker ut som et bra produkt. Men lurer jo på hva apple finner på. Skal en ha gratis dex,så må en bestille innen 15 sep

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Tviler på at det kommer noen direkte konkurrent til Note, den er hakket større enn Apples største og er en telefon som har sin egen spesielle fanskare. Men skal man være ærlig er Samsungs skjermer først og fremst lange, 16:9-formatet til Apple er jevnt over mer nyttig.

S

svk

Gjest
    Ser ut som det er 12 sep apple lanserer iphone. Så da får jeg vente litt å se. Om ikke apple kommer med noe nyskapendes. Så heller det mot note8

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.826
    Torget vurderinger
    1
    Tja.. Har vel ikke vært så mye nyskapende innen telefonene siden iPhone for 10 år siden? Etter dette har alt dreid seg om forbedringer uansett om det heter Apple eller Samsung. Jeg tipper at man vil få en ny telefon som er hakket bedre enn den gamle på alle punkter. Sikkert mye stash som man ikke behøver, samt forbedringer som man ikke har bruk for. Har selv en iPhone SE og har overhode ikke noe behov for å bytte ut den før den blir ødelagt. "Må ha"-følelsen etter nye lanseringer forsvant for flere år siden på telefonfronten.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Fint at folk faktisk kan ha telefoner i flere år. Med Apple får man jo garantert noen av forbedringene gjennom iOS-oppdateringene. Min 6s er fremdeles lynkjapp, så jeg vet jeg heller bytter den ut. At rammen rundt skjermen blir mindre er meningsfullt fordi det gir større skjerm uten at telefonen blir et stort flak slik som plus-modellene. Men ryktene sier at det bare blir en rådyr toppmodell av begrenset tilgjengelighet som får dette, og da frister det ikke så mye.

S

svk

Gjest
    Batteri i min 2år gamle 6 begynner å bli dårlig. Litt rammeskjev.
    Men hadde lenge klart meg med en 6s. Eller se. Evt huawei til 2-3000

Sist redigert av en moderator:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.220
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er mye same shit, (almost) same wrapping. Forskjellen ligger hovedsakelig i operativsystemet. Android eller IOS - red pill eller blue pill? MS er på bærtur ift app-utvalg (og håpløst OS å bruke), så de regner jeg ikke.

Hyttenaboen har en MS-telefon. Godt kamera og grei hardware - håpløst os og håpløs på apper. Han er bussjåfør, og rute/time-appen til busselskapet funker ikke på den telefonen, så han må knote via webbrowser.

Johan-Kr

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.730
    Sted
    Trondheim
    Batteriet i min iPhone 5 holder fremdeles en hel dag+ og den funker helt fint. Bytter ikke før jeg må, og da blir det en ny iPhone.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Det går jo også an å skifte batteri for en billig penge dersom telefonen ellers er ok.

Men jeg synes iPhone tok et steg opp med A9-prosessoren i 6s og SE og senere A10 i iPhone 7. Tidligere modeller kan føles litt trege og uresponsive i forhold. Jeg er også glad i 3D touch, men er klar over at mange ikke bryr seg så mye om det.

X

X186841

Gjest
    Er antennen bedre på 7 Plus i forhold til vanlig 7 ? Har måttet gå tilbake til Samsung (S8+) for å kunne prate i telefonen da mottaket er bedre når det er litt dårligere dekning.

S

svk

Gjest
    Synes min 6 er veldig treg kontra konas 7.
    Sliter også med dekning. Bank id mobil virker nesten aldri hjemme.

johnnyjohnsen

Medlem
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Ville bare slenge meg på her.
    Her i huset har vi 3 iPhoner, 2 iPad mini og en MacBook air
    og aller er lykkelige :)
    Blir vel ikke noe annet her i huse:)

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Vi har 3 iphoner og 3 IPad der og div Mac. Storfornøyd ! Må kjøre Windows 10 i paralells pga. Audiolense og det er et mareritt.......

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.951
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kameraene er en grunn til å bytte. De blir bedre og bedre for hver modell. Jeg har hoppet over S-modellene og byttet annenhver gang og det er ganske store forbedringer på bildene hver gang.

C

Cyber

Gjest
    Kameraene er en grunn til å bytte. De blir bedre og bedre for hver modell. Jeg har hoppet over S-modellene og byttet annenhver gang og det er ganske store forbedringer på bildene hver gang.
    Forsåvidt enig, men synes konas 7 ikke er en radikal forbedring av jobbtelefonen, 6s.

De oppleves egentlig veldig like i bruk på alle områder.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har aldri likt utseende og formatet på 6 og oppover.
    Jeg byttet nylig ut min 5s (som utenom batteriet fungerte helt topp) i en SE. Regner med at den blir hos meg noen år til, og håper da at Apple tilbyr en liten og anstendig telefon i fortsettelsen. Kona overtok 5s. Som etter et batteribytte til noen hundrelapper fungerer som ny.

S

svk

Gjest
    Ikke umulig at det blir ny iphone neste gang.
    Men da må jeg ha ny pc også. Slik at jeg får synkronisert musikken min.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.220
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    ITunes funker på PC også (evnt funker ikke, om du er totalalergisk mot iTunes ) ;D

Johan-Kr

S

svk

Gjest
    Bruker pc da jeg ikke har mac. Kunne jo kjøpt musikken på itunes i 256aac,så slipper jeg jo pc... itunes er egentlig noe drit. Men slipper jo ikke unna. Med android så slipper jeg pc

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.220
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Du kan forsåvidt kjøpe flac, men den må en runde innom konvertering på en PC eller mac før iPhone vil spise den. Gadd vite om ikke du kan fuske og legge konverterte filer til i en iPhone via dropbox?

Johan-Kr

S

svk

Gjest
    Bruker flac på iphone. Er vel ikke bra å konvertere i det uendlige.
    Bruker onkyo hf player.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.794
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Med digitalt kan du konvertere i det uendelige så lenge det er tapsfritt.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.730
    Sted
    Trondheim
    Du kan jo transkode fra FLAC til ALAC. Begge er lossless, begge er åpne og gratis. Det tar minimalt med tid, og det er ingen kvalitetsforringelse involvert.

S

svk

Gjest
    Men uansett så må jeg har pc og itunes. Med flac/android og 7digital så går musikken rett inn på mobilen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn