Gå til din Mini>Systemvalg (SysPrefs)>Deling (Sharing)Sting skrev:Noen som har peiling? Forsøker å gå tilbake til å bruke Airport Extremen min da den har bedre range enn Dlink ruteren min. Alt fungerer bra men ikke skjermdeling (aktivisert på Mac mini som jeg prøver å dele skjerm med, kommer inn på mappene i Minien). Skjermdeling fungerte fint med Dlink ruter. Har valgt all users både med og uten remote management. Må jeg forandre noe i Airport Extremen?
Skal ikke være nødvendig. Hva har du valgt av ip-adresseformat? 192.xxx eller 10.xxx?Sting skrev:Takk for kjappt svar! Har prøvd det der, klarer å koble meg til Minien bare ikke dele skjerm. Har prøvd og slå av og på fildeling, remote management osv men skjermdeling nekter den. Litt synd hvis jeg må gå tilbake til Dlink for da virker ikke time machine på Ready Nasen min..
Jeg går ut ifra at Minien er på rett nett, dersom du kjører to forskjellige?Sting skrev:Valgte å bruke 192. osv fordi det gjorde oppkoblingen av Nas lettere, den nektet å godta 10. serie. Etter hver gang strømmen var slått av hoppet den til 192.osv. Klarer jo å koble meg til Mini uten problem fra Macbooken min, kan det være noen porter el lign som er feil?
Rimelig uakseptabelt, syns nå jeg. Men jeg har aldri brukt vekkeklokke så akkurat dette er ikke noe problem. Men det finnes da en del apps som har vekkeklokkefunksjon, er disse også skrudd?bambadoo skrev:Ringte ikke idag heller.
Men jeg fikk en sms en stund før jeg skulle stå opp. Leste den og sjekket at alarmen sto på kl. 0700, men den ringte ikke. Testet alarmen igår kveld og da var den ok. Det samme for 5 minutter siden.
Kan det være en bug her også?
Fremdeles iphone 4 32GB Ios 4.2.1 (siste)
Men det er jo apple så da får vi bare godta alt :-\
ceroxol skrev:Noen med erfaringer: Hidden vs. Preyproject?
Vurderer dette til min og damas MBP, da de ofte ligger i forelesnings- og lesesaler m.m. og det har vært flere tilfeller av tyveri på universitetet i det siste.. Om det er gratis eller ikke betyr ikke noe, skal nok klare $40/år for Home abo. på Hidden hvis det er det beste alternativet. Er det flere alternativer?
Bugen er ganske idiotisk og den burde vært skviset ut før release.bambadoo skrev:Da er det ikke bare jeg som har problemer. Oppdatert nyhet idag.
http://www.itavisen.no/859442/fortsatt-alarm-trobbel
Tror dette er bare mediet. CD-en med andre ord.Brasse skrev:
DET er ein knallfrekk løsning! Eg har trua på at dette vil selge ein del macs. Installasjon er jo så strømlinjeforma så det blir. Ganske mange hestehoder foran Windows. Og Android har ikkje dette markedet i det heile.otare skrev:Det virker utrolig rart - Aperture 3 koster 1699 på AppleStore. I tillegg kan du lovlig installere programmet fra AppStore på alle maskiner som er knyttet til iTunes-kontoen din (max 5), men Aperture kjøpt vanlig er en enbrukerlisens, altså kan bare installeres lovlig på en maskin.
Den forstod jeg ikke. Hjelp takk, før jeg gjør noe dumtxerxes skrev:Tror dette er bare mediet. CD-en med andre ord.Brasse skrev:
Ja, fant det ut etter hvert, problemet var at update manager påstod at jeg var "up to date" selv om jeg var på 10.5..Raist skrev:Den kom vel med 10.6.6 oppdateringen? AppStore lå ihvertfall i Programmer mappen min etter oppdatering.
Det kan jo være at din ReadyNAS ikke ligger på Dlink-nettet?Sting skrev:Lige måde, Mini er en kjempemaskin ;D
Et lite spørsmål til flinkere eplefolk enn meg: hvorfor viser readynas som timemachine backup i finder hvis jeg bruker en Airport extreme men ikke med en Dlink dir 655?