Krever vel en IP-adresse utenfor Norge. Hvilke proxyer bruker dere da?
Denne forstår jeg ikke. Når jeg dobbelklikker et dokument for å åpne det er det bare det dokumentet som åpnes. Jeg har aldri vært borti det du beskriver.65finger skrev:Noen som vet hvordan jeg slår av "previewfunksjonen" i OSX Lion. Dvs hver gang jeg foreksempel åpner en PDF får jeg opp en haug av andre PDFer. Hver gang jeg åpner et dokument i Pages får jeg opp en haug av dokumenter i previewmodus. jeg vil åpne kun et dokument.
Duplicate og så Save.65finger skrev:Noen som vet hvordan man får gode gamle "Save as"?
funnet ut av det første problemet. liker fortsatt den gamle måten å gjøre det på. men takk for tilbakemeldingeneotare skrev:Denne forstår jeg ikke. Når jeg dobbelklikker et dokument for å åpne det er det bare det dokumentet som åpnes. Jeg har aldri vært borti det du beskriver.65finger skrev:Noen som vet hvordan jeg slår av "previewfunksjonen" i OSX Lion. Dvs hver gang jeg foreksempel åpner en PDF får jeg opp en haug av andre PDFer. Hver gang jeg åpner et dokument i Pages får jeg opp en haug av dokumenter i previewmodus. jeg vil åpne kun et dokument.
Duplicate og så Save.65finger skrev:Noen som vet hvordan man får gode gamle "Save as"?
Brukte konsekvent "save as" og erstatt tidligere. likte den kontrollen det gaotare skrev:Enig. Jeg savner også Save as..., men Duplicate og Save gjør jo det samme, bare med et ekstra trinn.
Ja, sikkert.. hadde jeg visst hva det betyr. Når jeg går inn på squeezeserveren på systemvalg, står det øverst (32 bit). Har du tid en dag hadde det vært fint med en "enkel" forklaring hva forskjellen erLoevhagen skrev:Tipper du hører effekten av å boote i 64-bit kontra 32-bit.![]()
Bruker HMA sine tjenester, som vel koster 60$ for et år. Ergerlig at det ikke synes mulig å få satt opp Airport Extremen med VPN, jegLoevhagen skrev:Krever vel en IP-adresse utenfor Norge. Hvilke proxyer bruker dere da?
Kommer inn jeg iallefallImperial skrev:Apple sine servere "kneler" for øyeblikket, er dette første gang?
Alt av Apple.com og diverse er rett og slett "nede for telling!"
Eller er det noe som kommer inn på apple?
mvh
Det er det egentlig bare du som kan svare på men som regel vil 8GB være nok for de fleste. (Jeg har 4 og trenger ikke mer.)larkrla skrev:Takker så mye for svar Vidar. Er det nok med 8GB RAM?
Jo men om det er to RAM slots og begge er i bruk må en eller begge ut ved senere oppgradering.larkrla skrev:man kan vel enkelt sette inn mer RAM ved behov(?)
Jeg vet ikke hvor mye Lion kan utnytte, men jeg har Mac'er med 2,4 og 8 RAM. Hhv nyeste Mini, MacBook og iMac. Den eneste jeg merker har et responsproblem ved mye belastning er Mini. 2GB er merkbart mindre enn på de andre Mac'ene i huset ved flerprogramskjøring.larkrla skrev:Takker så mye for svar Vidar. Er det nok med 8GB RAM? Jeg synes prisen for 16GB virker stiv, man kan vel enkelt sette inn mer RAM ved behov(?)
CDWMcInSpots skrev:The Insanely Great Apple Earbud
Jeg fant følgende interessant og forfriskende.
Innerfidelity har (og var godt i gang før Jobs' død) sett på Apples ørepropper + noen andre. Tyll Hertsens skriver at løse ørepropper som sådan er en ganske dårlig "hodetelefonløsning", men at Apples ørepropper faktisk er riktig gode til å være nettopp løse ørepropper.
Apples ingeniører får ros:
De måler bra:I had the pleasure of talking to one of the lead product engineers for the Apple ear-bud a couple of years ago. He had some questions about my measurement system, and our conversation included a goodly amount of dialog about their ear-bud. It was evident they had been doing quite a bit of work on making it better sounding, and had been making some substantial design changes over time to improve it. I came away quite impressed with their efforts improving what many would consider a throw-away product.
The frequency response of the Apple 'buds is clearly flatter from 300Hz to 10kHz than any of the other 'buds, and if you ignore the lack of bass extension, they measure quite well, and not just for an ear-bud. They measure fairly well against ALL headphones. I'd put their sound in the "good for $79" ... as long as you ignore the bass problems.Se "Lauding Jobs's Least Loved Product: The Basic Apple Ear-Bud".Summary
Steve Guttenberg may still be right: millions and millions of people have heard their iDevices through these ear-buds, and while they may be the best ear-bud out there, it's still pretty mediocre sound quality.
At least Apple tried very hard to make it as good as they could. They could have just made yet another piece of junk throwaway ear-bud, but instead they gave it their best shot. They spent good money improving these little 'buds over the years so they could give them away with pride. It took the vision to know that even though they were cheap, throwaway cans, it would be the first thing the customer heard with their new iGadget, and it was worth investing in that user experience. No MBA-run company would do such a thing.
Yet another legacy of Mr. Jobs: At the end of those little white wires may be the world's best ear-bud.