charliefoxtrot skrev:
Holder på med ripping av CDer gjennom iTunes nå. Noen spørsmål ifm det:
1. Må jeg gå inn og hente albumbilde i etterkant av hver ferdigrippet CD, eller kan jeg sette en innstilling slik at den gjør det i samme operasjonen som rippingen (alternativt markere hele biblioteket når jeg er ferdig med alt og foreta det da kanskje)?
2. Noen albumbilder klare ikke iTunes å hente/finne. Jeg prøvd en fremgangsmåte som går ut på å markere albumet det gjelder for, velge "vis info", google frem albumbildet, kopiere det og limet det inn bildeboksen under "vis info"-vinduet man har åpent i iTunes, men dette vil seg ikke. Hvordan får jeg det til?
Hvis du ber iTunes om å hente albumbildene så blir de ikke satt inn i tag'en. Om du selv henter bildet på nettet - Discogs er en fin plass for slikt - og velger sangene (albumet), så er det bare å dra bildet til nederst i venstre hjørne av iTunesvinduet (sjekk at det står selected item der nede, og ikke now playing). Da legges bildet inn i tag'en, og blir med låten hvorenn den senere går
(Du trenger altså ikke gå inn i vis infoboksen.)
3. Jeg valgt en NAS som plassering for iTunes-media under Valg/Avansert. Skal man da ta bort haken som vist her:
Nei, den skal være haket av hvis du vil at iTunes skal importer låtene inn i musikkmappen du har valgt.