Det er åbenbart meget svært at forstår for Fjernis og co, at man godt kan forsvarer andres rettigheder imod at blive udsat for racisme og had propaganda uden at man har de samme synspunkter som dem man forsvarer.
Det er jo netop dette som gør vores samfund så relativt fredeligt og unikt, man sigter/tilstræber at ingen skal undertrykkes uanset hvad de tro på , uanset hvad de mener og siger, uanset hvilken hudfarve eller etnisk oprindelse de har, uanset hvilken seksuel orientering de har osv.....
Og det er her jeg mener der er sket et kraftigt skred i forbindelse med Muslimerne og Islam , et skred som har gjort at mange mere eller mindre har glemt hvad vi står for , og hvad et demokrati drejer sig om, og det gælder selv top-politikerer.
Et demokrati som har været stærkt medvirkende til at skaber ro og fred i vores del af verden, og mennesker som føler sig frie og ikke undertrykkte.
Der er dog stadigvæk grupper som er mere undertrykt end andre , og som udsættes for had-propaganda forskelsbehandling og direkte racisme, og her indtage Muslimerne efterhånden en klar førsteplads, og mærkeligt nok så giver det uro.
Og ikke underligt hvis Muslimerne evt vælge at trække sig ind i sig selv og eventuelt ende med at blive mere fundamentalistiske.
Det er nok ikke forbigået nogens opmærksom at jeg ikke bryder mig om stærkt højreorienterede (og ikke forstår dem) , jeg bryder mig ikke om deres holdninger, og deres måde at agerer og tale på.
Jeg mener også de har været med til at skabe en selvopfyldende profeti i forbindelse med Muslimer og Islam. Både ved deres aktivitet på hjemmefronten , og de krige de har startet ude i verden.
Men jeg vil til enhver tid forsvarer deres ret til at de kan (hvis de holder sig inden for lovens rammer) uanset hvor uheldigt jeg synes det er. det er det som giver vores samfund kvalitet.
Ps hvis de holder sig inden for lovens rammer ,det skete ikke med
i krigen imod Irak, og vi fulgte bare med som USA's lille skødehund, det viste sig senerer at deres propaganda materialer for at gå i krig var dybt manipuleret, der var intet hold i hovedårsagen til krigen, nemlig at Saddam skulle ligge inde med masseødelæggelsesvåben.
Jeg har også min ret til at kritiserer og augmenterer i mod hvad de står for , og det er altså noget andet end racisme, selv om nogle gerne ville have at det skulle være det samme , og tilsyneladende ikke forstår racisme begrebet.
Jeg vil også have min ret til argumenterer imod fundamentalist Islam Salafisme , terror og IS osv som jeg naturligvis ikke gå ind for.