Politikk, religion og samfunn Den europeiske flyktning- og migrasjonskrisen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Helt sprøtt, men det er mer:
    . Men ikke visste jeg om halal-poteter og -grønnsaker, sier Lily Bandehy, og spør ironisk: Hvordan dyrkes eller høstes disse potetene og hva brukes som gjødsel? Er det en imam som sitter og leser koranen for grønnsakene i åkeren?
    https://www.rights.no/2016/12/halal-poteter/

Integreringen går som det suser.

G

Gjestemedlem

Gjest
    . Men ikke visste jeg om halal-poteter og -grønnsaker, sier Lily Bandehy, og spør ironisk: Hvordan dyrkes eller høstes disse potetene og hva brukes som gjødsel? Er det en imam som sitter og leser koranen for grønnsakene i åkeren?

Halal mat handler ikke om noe annet enn at muslimer skal tvinges til å søke tillatelse fra islamistiske ledere til å spise. Det har intet for seg annet enn å kontrollere og undertrykke mennesker slik at de aldri skal kunne bli normale frie mennesker.

Det er et motbydelig konsept.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har nevnt det før, men noen må jo forklare disse muslimene at de kommer like til Hælvete om de kamuflerer rentene i et Sharialån som om de låner penger på vanlig vis. Profeten har gitt beskjed om at det ikke er lov å betale for å bruke andres penger, og det kommer de ikke unna. Allah ser og skjønner og lar ikke sleipt pakk slippe unna med denslags omgåelser!

Fortapt og hedensk selveier eller leiliending med gode Paradis-utsikter. Velg!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Tåler vi en skrekkelig "politisk ukorrekt" vits?

Jeg synes det var meget god, men det er selvsagt snakk om å "le av" og ikke "le med".

Hvis "Gamle Ugh" synes den er for drøy beklager jeg på forhånd.

Kjeder deg? Lite å gjøre?
    Kjøp 4 griser og mal store tall på dem med rød maling. 1, 2, 3, og 5.
    Kjør dem til nærmeste moske under fredagsbønnen og slipp dem inn.
    Så lener du deg tilbake og observerer panikken bre seg mens folk løper fram og tilbake i jakt på nummer 4 !

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tåler vi en skrekkelig "politisk ukorrekt" vits?

Jeg synes det var meget god, men det er selvsagt snakk om å "le av" og ikke "le med".

Hvis "Gamle Ugh" synes den er for drøy beklager jeg på forhånd.

Kjeder deg? Lite å gjøre?
    Kjøp 4 griser og mal store tall på dem med rød maling. 1, 2, 3, og 5.
    Kjør dem til nærmeste moske under fredagsbønnen og slipp dem inn.
    Så lener du deg tilbake og observerer panikken bre seg mens folk løper fram og tilbake i jakt på nummer 4 !
    Du er så snill når du skal være slem.

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

huff for en forferdelig sak... halalpoteter (for de som tror på den, vel å merke) :eek::eek:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761

huff for en forferdelig sak... halalpoteter (for de som tror på den, vel å merke) :eek::eek:
    Etter å ha lest artikkelen ser jeg en likhet i halal-bransjen og kabel-bransjen......

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Når du og enkelte andre svarer på mine poster så tenker jeg automatisk på reklamen om safari der 2 unger sier det er ikke E i safari, det er det nivået dere ligger på, barnestadiet er dere på og langt under mitt nivå.

Sist redigert:

teddyh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Antall liker
    219

Når du og enkelte andre svarer på mine poster så tenker jeg automatisk på reklamen om safari der 2 unger sier det er ikke E i safari, det er det nivået dere ligger på, barnestadiet er dere på og langt under mitt nivå.

Da er det jo bra at du "hever" nivået igjen nå da....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Siste kreative påfunn fra FrPs Listhaugs kunpaner. Det er ikke bare muslimer som "møter veggen" når de kommer til Norge.

Zombie.jpg

D

Danke

Gjest
    Jeg mener da at folk bør få lov til å spise maten de vil.. at folk ber for maten, er vel litt jeg vet ikke.

Men det finnes da kristne folk som ber for maten også, bare til forskjell før de spiser.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Jeg mener da at folk bør få lov til å spise maten de vil.. at folk ber for maten, er vel litt jeg vet ikke.

Men det finnes da kristne folk som ber for maten også, bare til forskjell før de spiser.
    Det stemmer at noen få kristne ber for maten før de spiser, men det er da ikke det samme.

En av de snille i farta:
    Ein 12 år gammal tysk-irakisk gut prøvde nyleg å sprenge ei bombe på ein julemarknad i byen Ludwigshafen, melder det tyske nyheitsmagasinet Focus.
    https://www.nrk.no/urix/_-12-aring-provde-a-sprenge-bombe-pa-julemarknad-1.13278587

Det fristet vel med 72 jomfruer

jakr

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Antall liker
    114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hmm for en 12-åring? Det var tidlig å ønske seg så mange..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Hmm for en 12-åring? Det var tidlig å ønske seg så mange..
    Vel han kanskje var på jakt etter en mamma?

Seriøst så har jeg veldig vondt av gutten!

Men han har vel prøvd to ganger om ikke jeg tar feil. Heldigvis var det ikke vellykket.

Hadde jeg fått en halv time alene med den eller de som har satt ham opp til dette er jeg redd jeg ville blitt ekstremt veldig gammeltestamentlig!

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Statens mangel på kontroll i forhold til «flyktningekrisen» kommer nå tilbake som en boomerang i dens forhold til borgerne.

Die schwarz-rote Koalition hat allerdings nicht nur mit dieser vielköpfigen Hydra zu kämpfen, sondern mit einer Hypothek, mit der sie sich selbst belastete. Sie rührt aus der Zeit der Flüchtlingskrise her, als die Regierung Merkel keine Kontrolle mehr über die Massen hatte, die nach Deutschland einreisten. Dieser Kontrollverlust erschütterte das Vertrauen in die Handlungsfähigkeit und den Handlungswillen des großkoalitionären „Establishments“ von CDU und SPD bis weit in deren Wählerschaften hinein. Die Silvesternacht von Köln wurde vielfach als Bestätigung für ein fortgesetztes Staatsversagen angesehen. Das Entsetzen darüber war so groß, dass Politik und Behörden alles taten, um eine Wiederholung jener Übergriffe in Köln und anderswo unmöglich zu machen. Der Weihnachtsmarkt zu Füßen der Gedächtniskirche aber wurde jetzt zu einem noch viel schlimmeren Ort des Schreckens als vor einem knappen Jahr die Domplatte in Köln.

Etablierte Politik und Kirchen aber reagieren wie damals reflexhaft: Keinesfalls dürfe man alle Flüchtlinge oder Muslime mit einem „Generalverdacht“ belegen. Als ob vernünftige Menschen das täten. Der fortschreitenden Polarisierung der Gesellschaft und Radikalisierung der Debatte wird man freilich nur dann Einhalt gebieten können, wenn das Schönreden und Verharmlosen von Zuständen und Vorkommnissen aufhört, bei denen man den Bürgern kein x für ein u mehr vormachen kann. Das treibt den Populisten mehr und mehr Leute zu, die alles andere als radikale Spinner sind. Doch gibt es auch die Hetzer und Extremisten, die politisches wie auch finanzielles Kapital aus dem zunehmend von Wut und Hass durchzogenen Gefühl der politischen Heimatlosigkeit und Ohnmacht schlagen wollen. Ihr politisches und publizistisches Geschäft läuft in den „postfaktischen“ Zeiten besser denn je.

Anschlag vor Weihnachten: Die Saat des Terrors - Inland - FAZ

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.806
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    En god kronikk i VG

http://www.vg.no/nyheter/meninger/berlin/kampen-mot-terroren-maa-vinnes/a/23878262/

Bl.a.

Det er en grense for hvor mye terror vestlige demokratier tåler før de sprekker opp. Vi nærmer oss den nå.
    Følelsen av at noe er i ferd med å gå i stykker har vært fremtredende i hele år. Det er som om noe forsøker å rive samfunnene våre i stykker. Forakten for de etablerte vestlige demokratiene, med alle sine kompromisser, sine trege prosesser og møysommelige forsøk på å bygge fellesskap er stigende. Liberale verdier er truet, både innenfra og utenfra.

Fra innsiden av demokratiet vokser det frem et nytt politisk sjikt som dyrker en forestilling om en slags pervers, kvasimaskulin kraft som løsningen på alle problemer. Det skal bygges murer, og kriges mot de andre. I møtet med den enorme flyktningkatastrofen i Syria, og de store befolkningsgruppene som drømmer om et nytt liv i vestlig frihet er det paranoiaen og frykten som dominerer. Stadig flere hevder at våre samfunn rett og slett ikke kommer til å klare seg i møtet med verden slik den er i dag. At vi kommer til å bukke under. Kulturelt og økonomisk. At vi er under angrep fra totalitære krefter, og at det eneste svaret er å bli mer totalitære selv.
    Stater som møter den nye tiden med å holde klippefast på de gamle idealene om inkludering og stor grad av frihet, blir beskrevet som naive og håpløse. I Ungarn snakker statsminister Viktor Orbán om "det illiberale demokratiet" som en foretrukken styreform. I USA angriper Donald Trump medier og statlige institusjoner jevnt og trutt. Et favorittadjektiv er at de er "failing" og at de er på vei ned. At de har utspilt sin rolle. At demokratiet, slik vi kjenner det i dag, er gammeldags, svakt og puslete i møtet med vold og trusler.

I slike tider er terror en større trussel enn vanlig. Terroristenes mål om å ødelegge, rive ned og rive opp samfunn og institusjoner, kjøre opp frykt og konflikt og spenninger, de målene blir oppnåelige i samfunn som sliter med selvtilliten. I solide demokratier med bred oppslutning om felles liberale verdier, har terror aldri klart å utgjøre noen eksistensiell trussel. Men, i demokratier som minner mer om et dysfunksjonelt kollektiv enn en familie, får terroren større effekt.
    Tilliten til stater svekkes hvis de ikke leverer trygghet. Terrorangrepene mot julemarkedet i Berlin, mot alle som sto langs strandpromenaden i Nice 14. juli, mot publikum på Bataclan i Paris og på flyplassen i Brussel, er ikke tilfeldig valgt. Hensikten er å ramme kontrakten mellom stat og befolkning. Å skape utrygghet, og svekke tilliten til det liberale demokratiet. En stat som ikke klarer å beskytte vanlige mennesker som gjør vanlige ting, vil til slutt falle. De politiske elitene som styrer den svake staten, vil bli erstattet av andre. Jo mer terror, jo større politisk marked for «sterke menn». Jo større aksept for de illiberale, og større oppslutning rundt de som deler samfunn inn i oss og dem.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    gjerningsmannen skutt og drept. Synd de ikke klarte å ta han i live. Livsvarig fengsel er faktisk avskrekkende, sånn i motsetning til døden. Lidelse | ikke-eksistens.

Og etterforskningen mistet sitt eneste vitne rundt motiv.

D

Danke

Gjest
    Synd de ikke tok ham i live ja, pga etteretnins informasjon... mulig han var alene, mulig det er fler, og isis har tatt på seg skylden sier de ifølge aljazzera..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Underlig denne hangen til å karakterisere slike massemord som feigt, 'A cowardly act' etc. Det er jo ikke snilt på noen måte, men feighet er vel det siste man burde forbinde med selvmordsbombere og terrorister som med stor sikkerhet regner med å bli drept eller i det aller minste innesperret på livstid. Ondskap, tro og stupiditet skal vel ikke forveksles med feighet.

D

Danke

Gjest
    Underlig denne hangen til å karakterisere slike massemord som feigt, 'A cowardly act' etc. Det er jo ikke snilt på noen måte, men feighet er vel det siste man burde forbinde med selvmordsbombere og terrorister som med stor sikkerhet regner med å bli drept eller i det aller minste innesperret på livstid. Ondskap, tro og stupiditet skal vel ikke forveksles med feighet.
    Det er alltid feigt å drepe sivile og uskyldige....

Dersom de tar en på sin egen størrelse en antiterror politi, eller soldatgruppe så er det ikke det samme.

Men forsvarsløse sivile som er å handler til jul... Feigt.

Vi teppebomber vel ikke islamske land på ramadan eller hva det heter, og kryssermissilene vi sender går ikke mot moskeer under fredagsbønnen.

Dessuten ikke feigt? Kanskje for en ateist, men terroristen innbiller seg at 100 jomfruer og et liv i luksus venter ham etter døden....

Sist redigert:

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Vi teppebomber vel ikke islamske land på ramadan eller hva det heter, og kryssermissilene vi sender går ikke mot moskeer under fredagsbønnen.
    Så du mener vi teppebomber muslimske land når det ikke er ramadan? Og at vi sender kryssermissiler mot moskeer når det ikke er fredagsbønn?
    Hvem er vi som gjør dette?

D

Danke

Gjest
    Så du mener vi teppebomber muslimske land når det ikke er ramadan? Og at vi sender kryssermissiler mot moskeer når det ikke er fredagsbønn?
    Hvem er vi som gjør dette?
    Nei jeg mente det motsatte.. Vi er vesten og koalisjon, Nato og USA....

Såvidt jeg vet har ikke vi altså vesten målrettet angreper fredagsbønnen i moskeer med raketter, eller bombet sivile på ramadan målrettet.

Jul og Berlins Julemarked må klart sees i vestlig religiøs sfære, det er nært knyttet til vår religion og jesus fødsel, selvom julen også er eldre, dvs Vintersnu festen som Jul som i Soljul kommer av.

D

Danke

Gjest
    Teppebomber? Nei, nå får du gi deg.

B
    Har dere begynt å drikke eller? Ser dere at jeg skriver det motsatte av hva dere tilegger meg?

Tror dere jeg er ironisk eller???

Skjønner ikke noenting av hva dere babler om, og mistenker at julefylla er ute å går med nissen.

Vesten har faktisk ganske grundig teppebombet Tora Bora hulene til Al-Qaida der de mente Osama var.

Det jeg mente er at vi ikke teppebomber moskeer under fredagsbønn eller ramadan.

Terrorangrepet på Julemarkedet i Berlin er et angrep på vår religion og vår kultur!!

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Du uttrykker deg som om du påstår at Vesten / Nato bedriver/ har bedrevet teppebombing av muslimske sivile. Næh. Siste gang man kan kalle det teppebombing var Arc Light/ Linebacker og andre operasjoner i Vietnam.
    Tora Bora o l var nokså målrettede, og kan ingenlunde kalles teppebombing iht militære definisjoner.

B

Sist redigert:

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Det jeg mente er at vi ikke teppebomber moskeer under fredagsbønn eller ramadan.
    Ja, da mener du altså at Vesten teppebomber moskeer unntatt når det er fredagsbønn eller ramadan?

D

Danke

Gjest
    Faen jeg er forbanna, og stressa...

Dere må da vel for f forstå at jeg mener at vi ikke teppebomber moskeer og ramadan???!!!!???!?!!?!?!?!?!!?!

Det jeg mente, For f dere må vel skjønne? Er at terroristene angriper vår jul, dvs julemarkedet i BERLIN....

Vi teppebomper vel aldri sivile med hensikt uansett...

Men Aleppo er nedbombet...

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Vesten teppebomber ikke sivile. Vi bare definerer menn i våpenfør alder som fiendtlig stridende. POFF! problem solved.

Og nei, lite med teppebombing siden vietnam. Nå er det presisjonsbombing som gjelder, med noen bomber på avveie i ny og ne. Men ingen sivile drepes. Se over.

Og feighet? Toppen av feighet må være dronekrigføring.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    gjerningsmannen skutt og drept. Synd de ikke klarte å ta han i live. Livsvarig fengsel er faktisk avskrekkende, sånn i motsetning til døden. Lidelse | ikke-eksistens.

Og etterforskningen mistet sitt eneste vitne rundt motiv.
    Ja, hva motivet var er jo som vanlig ett stort mysterium... ;D

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ja faktisk så er det nettopp et stort mysterium som bare terroristen selv vet. Man kan selvsagt resonnere seg til forskjellige mulige scenarioer, men det er umulig å vite sikkert. Som et tankeeksperiment kan du se på vår store terrorsak hvor terroristen overlevde. Se for deg at ABB ble skutt og drept. Ingen avhør. Ingen rettssak. Alle spekulasjonene som aldri ville fått skikkelig svar. osv osv.

Å ta terroristen levende er avgjørende. Det er ikke slik at terrorister utfører terrorangrep fordi de hater vestens frihet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn