Norge tar som regel bare imot de flyktninger som FN krever. Med unntak i spesielle konflikter.
Dette er ikke vanlig innvandring, og UDI er strenge på å innvilge asyl..
Familiegjenforening er også meget streng. Det vet vel jeg som ble kastet ut av mitt eget land!
Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk
Jeg skjønner ikke helt hva du mener.
Hvis vi skal følge internasjonale spillereregler og forpliktelser - så er den eneste måten for en asylsøker å komme seg til Norge og at vi har plikt til å behandle søknaden med er med båt eller at vi henter de ut som kvoteflyktninger.
Med fly skal de ikke kunne komme, siden vi krever visum, og kommer til de fots, sykkel, bil eller buss - så kommer de fra et trygt tredjeland og skal få søknaden sin behandlet der.
Så jeg skjønner virkelig ikke hvordan man kan oppfatte oss som svært strenge, når vi da står på andreplass etter Sverige i hvor mange vi har tatt i mot.
Jeg har ikke fått med meg historien din ,men ser at du til stadighet referer til den. Men det er altså ikke sånn at dersom man som norsk statsborger setter barn på en utenlandsk statsborger (enten i utlandet, noen som er på ferie her i Norge eller annet) så får altså ikke denne personen automatisk opphold i Norge.
Mvh
OMF
Nei altså vi var gift da, og UDI sa vi helt sikkert fikk bli bare vi betalte de 3500kr og beviste at vi ikke mottok sosialhjelp...
Siden et år senere så fikk vi barn, når mor var høygravid så ville Norge sende henne via et døgn på flyplass i arabiske QATAR og videre hjem i Asia....
Barnet er norsk ble født i Norge, men allikevel måtte vi ut...
Så det å si at Norge ikke er strenge, er tull. Dessuten bryter de barnekonvensjonen så det suser hele tiden... Men er livredd for å få dårlig rykte for at en MULLAH kanskje skal bli slått eller torturert om de sender ham ut..
Altså det finnes oppimot 1000 familier som jeg, mange med etninsk norske som lever i Sverige fordi Norge har kastet oss ut.
Norge har helt klart tapt på dette, min kone har fast jobb som kokk på resturang, kan svensk, jeg derimot hadde tilbud om fast jobb i Norge der jeg bodde, men når vi flyttet til Sverige så ble jeg trygdet av NAV i Norge..
Enden på visa da er at kona aldri i verden vil til Norge igjen, så vi kommer til å ha det fint her i Sverige og være mye i Asia på min NAV trygd...
Det er ikke bare å dra til Norge, man må inn i systemet også. Det går lite bra an å leve svart i et dyrt land som Norge.... Det er sikkert noen som prøver på det, men det er et helvete.
Hva er det man må betale for et eple i Oslo? 30-40 kr? En kaffe blir man vel ranet for å kjøpe....
Husk Rumenske tiggere er veldig godt organiserte, de tar seg av hverandre og har mat og ly... Ellers hadde det ikke vært praktisk mulig.