Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.126
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er glad for streiken jeg, både LSK og Viking kan trenge litt tid for seg selv nå..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg har ennå ikke funnet ut om det var skotøyet som var problemet mot Haugesund eller om det var en gåsakteaksjon.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Jeg har ennå ikke funnet ut om det var skotøyet som var problemet mot Haugesund eller om det var en gåsakteaksjon.
    Svensker....
    Ikke bare den dresskledte.

Og, selvsagt, feil farge på skoene!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.033
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Bare behåll disse Svenskerne dere, de er ikke gode nokk att brukes i hjemlandet ;) og dere har vel ikke noe bedre alt heller, kan det se ut som ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    cash 63 skrev:
    Bare behåll disse Svenskerne dere, de er ikke gode nokk att brukes i hjemlandet ;) og dere har vel ikke noe bedre alt heller, kan det se ut som ::)
    Dorsin er vel en skandale både i Norge og Sverige....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    Lurte litt på om streiken burde diskuteres her eller i en egen tråd. min konklusjon så langt er at så lenge det er streik spilles det ikke foppall og da er denne tråden "ledig"! ;D

Som fagforeningsmann har jeg sympati med alle som ser det nødsaget å gå til streik. Streik er ikke et virkemiddel man tyr til lett. Hva denne streiken egentlig dreier seg om vet jeg ikke ut over det jeg leser i avisene, og der står det om sko! Min erfaring er at avisene IKKE formidler hele grunnlaget for noe som helst, streik inkludert. De skriver og vinkler ut fra hva som selger mest, PUNKTUM! Som i krig er sannheten det første som blir borte i en streik.

Men la oss nå ta dette med skoene. Det er forståelig at de beste spillerne ønsker å kunne velge egne sko. Det vil gi penger på konto. De spillerne som ikke er like gode vil selvsagt ikke få like mye. Da er vi inne på dette med "solidaritet". En fagforening fungerer solidarisk ved at de medlemmer som kan bruke makt "hjelper" de medlemmene som ikke har den samme muligheten.

Så har vi dette med et foppal lag. Jeg trodde i min enfoldighet at et lag betydde at man var "sammen om noe". Hadde de samme målsetninger og drar lasset sammen. Men stemmer dette hvis de beste spillerne ønsker mer av skosponsingen på egen konto på bekostning av laget som enhet og på bekostning av de ikke fullt så gode spillerne?

Det er vel hevet over enhver tvil at hvis hver spiller skal ha sin egen private skosponsoravtale vil dette føre til at klubben/laget får mindre intekter. Dette vil gå utover all virksomhet i klubben, massører og annet medisinsk støttepersonell, administrativt personell, ungdomssatsing etc etc. Ergo vil de få beste som virkelig er interessante for skoprodusentene få noe mer penger mens alle andre må betale denne "regningen" ved at de får ta det tapet klubben får med tapte skosponsoravtaler. Man kan vel ikke se for seg at de best betalte spillerne vil akseptere lønnsnedgang som tilsvarer deres økte personlige sponsorintekter? Og selv om de gjorde det vil klubben måtte ta et tap her.

Er jeg bare veldig naiv eller er det ikke lenger noen spiller foppall fordi de "hører hjemme i klubben"? I gamle dager, ( Jo Baluba jeg er så gammel ;) ) spillte du på Rosenborg hvis du "sognet til klubben" ut fra bosted i byen. Du spillte på Strindheim om du bodde på den siden av byen. Etter som Rosenborg vokste tok de til seg spillere med ambisjoner, som bodde andre steder i byen og faktisk også i Sør Trøndelag, på det grunnlag at vedkomemnde var dyktig, men likevel var det en lokal tilknytning. På grunn av NTH og andre høyere skoler i byen fikk man noen flinke spillere som var innflyttere som studenter. Så begynte man å "lete etter" talenter fra andre steder, sørget for at de fikk jobb og husvære, og så brøt Helvete løs med "proff status". I dag er det jo bare, eller i allefall nesten bare, leiesoldater som kun tenker på egen karriære og egen utvikling lønnsmessig! Sitter med en følelse av at dette med en solidarisk enhet som "klubben" er blitt borte!?

Og da er mitt prisippielle spørsmål, hvorfor i huleste går slike "superego" sammen i en, i utgangspunktet solidarisk enhet som en fagforening?? For meg rimer dette ikke, det føles på så mange måter prinsippielt feil! Det at de som har mest skal "ofre" de som har minst for å få mere selv er IKKE fagforening slik jeg ser det!

Hva synes folket?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.980
    Torget vurderinger
    16
    Helt utrolig at de streiker for fritt skovalg? Man skal ikke ha spilt mye fotball før man skjønner at alle de store skoprodusentene leverer et utall modeller og at man garantert finner en sko som passer hos enhver stor produsent. Kan man ikke være så ærlig at man sier streiken er for retten til å kunne inngå personlige sponsoravtaler på tvers av klubbavtalene?

Det som undrer meg i så henseende er at 99% av eliteseriespillerne ikke vil få fem øre fra noen utstyrsleverandør men vil derimot tape lønnsinntekter når klubbene taper penger i sponsormarkedet til den ene prosenten av spillere som er attraktive nok til personlig avtaler. Dette streiker de for? Kun de største profilene og beste spillerne har noe å tjene her.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Å påstå at alle finner riktige sko innenfor et bestemt merke er fullstendig feil!
    Mange spillere fjerner eller maskerer logoen, og har et svare strev ovenfor klubbledelsen med å spille med "galt" merke.

At det også er bakenforliggende årsaker tror jeg så gjerne...

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.980
    Torget vurderinger
    16
    runenilsen skrev:
    Å påstå at alle finner riktige sko innenfor et bestemt merke er fullstendig feil!
    Mange spillere fjerner eller maskerer logoen, og har et svare strev ovenfor klubbledelsen med å spille med "galt" merke.

At det også er bakenforliggende årsaker tror jeg så gjerne...
    Du skal ha ganske spesielle føtter for ikke å finne sko hos de store produsentene. Jeg er klar over at noen fjerner logoer for å spille med andre produsenters sko og mener forsåvidt at dette i stor grad er sprøyt men dette fungerte helt greit og hvis målet kun var å finne den perfekte sko så var det bare å fortsette med denne uskrevne 'overenskomsten'.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Det er passformen, skinnkvalitet eller rett og slett "følelsen" at en har den beste sko som er å oppdrive som gir spilleren trygghet.
    Le Coq hadde en spesiell myk skinnkvalitet for 10-12 år siden som mange likte, og da ble "korporal-logoen" til Umbro kopiert i mange selsomme varianter på "mitt" lag.
    De store gutta tar jo avstøpninger av føttene og får skoene spesialsydd, så det er mer komplisert enn mange tror.

Men du har nok rett i at det er andre grunner for aksjonen også...

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.980
    Torget vurderinger
    16
    runenilsen skrev:
    Det er passformen, skinnkvalitet eller rett og slett "følelsen" at en har den beste sko som er å oppdrive som gir spilleren trygghet.
    Le Coq hadde en spesiell myk skinnkvalitet for 10-12 år siden som mange likte, og da ble "korporal-logoen" til Umbro kopiert i mange selsomme varianter på "mitt" lag.
    De store gutta tar jo avstøpninger av føttene og får skoene spesialsydd, så det er mer komplisert enn mange tror.

Men du har nok rett i at det er andre grunner for aksjonen også...
    Tror det er mye "følelsen" det går på. Husker forresten Le Coq skoene, mener å huske at de ikke holdt så bra. Det som forundrer meg i denne saken er at NISO fronter dette, jeg vil tippe egne avtaler vi falle uheldig ut for det store flertallet av medlemmene.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gamsten fikk de skoene han ville da han kom til England, så hvorfor ikke la de få viljen sin her på berget også.......

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Streiken over.

Om det er en god eller dårlig ting, vites ikke :-\

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Håper RBK-spillerne slutter med disse gåsakteaksjonene også nå da. Det er ganske frustrerende å se på.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Heia SIL ;D

Håper dei klarer seg i eliten.

Sogndal er fotballlaget!

;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    SIL...
    ikke rart det blir mange baklengs på dem...

::)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.442
    Torget vurderinger
    4
    Bakt potet til alle ;D

Opptakten til cupduellen mellom Mjøndalen og Strømsgodset ble preget av uvanlig vandalisme. For spøkefugler - trolig medlemmer av Godsetunionen, hadde spredd poteter utover gresset på Nedre Eiker stadion, melder Drammens Tidene.

- Hele stadion er full av poteter. Kommunen i gang med å rense opp. Helt utrolig hva folk finner på, sier medieansvarlig i Mjøndalen IF, John Olsen, til Dagbladet

Klubben med de brune draktene ser imidlertid humoristisk på saken, og vil i kveld tilby bakt potet til de 6000 menneskene som er ventet til Nedre Eiker stadion.

- Litt synd at potetene er så godt som uspiselige for å si det sånn. Det var 2. eller 3. sort, og i tillegg var de fra Drammen, ler Olsen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    og nå leder Byåsen over Rosenborg, rett borti nabolaget her.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Pjuh...
    Der utlignet Bak Enga

Hødd leder mot Ålesund. Hvor er Oddgeir når man trenger ham? ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Pjuh...
    Der utlignet Bak Enga

Hødd leder mot Ålesund. Hvor er Oddgeir når man trenger ham? ::)
    Jeg lider i det stille.

Venter på coaching i verdensklasse.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Og der tok Byåsen ledelsen mot RBK igjen!
    Go go Byåsen!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    2-1

Byåsen en utvist

Sier også Go, Go Byåsen. RBK trenger opprensking både blant spillere, trener og administrasjon! Dess flere tap, dess fortere skjer det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hønefoss-Stabæk 2-1

Ser ut som det skal detoneres en del i kveld...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Ahhhh...
    Utligning på overtid.
    Bakenga igjen
    Takk!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    og Ålesund utlignet 5 minutter på overtid...
    Heilt mot spelets gong, visstnok.

Men Stabæk ryker.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Utligninga er ingenting å glede seg over.

Dette er bare latterlig. Igjen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det var verre å tape mot Follo i fjor.
    3-2 nå Bak Enga igjen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Syns ikke det. Det var et arbeidsuhell. Det er ikke dette. RBK er ikke bedre.

Selv om det rakner for Byåsen nå, med bare 9 spillere.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Dette begynner da å se bra ut. Bakenga scorer sitt 4. til 6-2. RBK er i det minste bedre enn 9 2. div.spillere.
    Straffekonk på Ranheim...

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Begynner å bli storbekymret siden alt har gått glatt for Tromsø hittil ;D

Nå er det vel rett før landslaget skal ha treneren og RBK skal ha den sentrale midtbanelinjen. ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Geir Kristiansen skrev:

Nå er det vel rett før landslaget skal ha treneren og RBK skal ha den sentrale midtbanelinjen. ::)
    Landslaget har trener.

Spillere er det derimot bruk for i RBK.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    Geir Kristiansen skrev:

Landslaget har trener.

Sett utenfra med blikket til en som bryr seg midt i ryggen om foppall, ville jeg si, som den glade amatør jeg er, at Rosenborg burde bytte ut sentrale deler av sin toppadministrasjon! Treneren er nok ikke for dårlig, spillerstallen burde man kanskje gjøre noe med, men om slikt vet jeg meget lite, likevel vil jeg våge å påstå at diverse direktører og sjefer i ulike posisjoner burde få fyken !!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.880
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Spiralis skrev:
    lars_erik skrev:
    Geir Kristiansen skrev:

Landslaget har trener.

Sett utenfra med blikket til en som bryr seg midt i ryggen om foppall, ville jeg si, som den glade amatør jeg er, at Rosenborg burde bytte ut sentrale deler av sin toppadministrasjon! Treneren er nok ikke for dårlig, spillerstallen burde man kanskje gjøre noe med, men om slikt vet jeg meget lite, likevel vil jeg våge å påstå at diverse direktører og sjefer i ulike posisjoner burde få fyken !!
    Du er nok ikke langt fra sannheten her.
    Dog har ikke treneren akkurat overbevist med spillemønstre, holdninger og vilje hos spillerne heller.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det er fortsatt mange gode spillere på RBK. Det er neppe de som har bestemt at når de vinner ballen i gunstige posisjoner så skal de spille den bakover, og vente med å prøve å angripe til motstanderen har fått rikelig med tid til å organisere seg. Hadde Eggen vært trener hadde det blitt månelyst av slikt spill. Nå sitter han på tribunen med et annsiktsuttrykk som sier: -Sparket de meg for det her?

RBK har blitt en studie i støttepasninger. Stillestående og forutsigbart. De står høyt med laget og taper ballen på vei framover og er dermed fryktelig sårbare for kontringer.

Klart direktørene har et ansvar. Det er jo de som har sparket ut Eggen og staket ut kursen med denne spillestilen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn