Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Nå har jeg bare sett rapporten fra Nettavisen. Det virker ikke som Molde spilte som en seriemester, akkurat. Bare ineffektivitet hindret brakresultat. 11-2 i sjanser, visstnok. Det ser ut som Dockal er akkurat så verdifull som jeg trodde.

RBK vinner ikke serien. De har alt for lite poeng. Det er svært sjeldent noen vinner serien med mindre en 2 poeng i snitt per kamp. Da må RBK vinne 10 pluss en uavgjort på de 12 siste. Det er tilnærmet umulig. Men umuligheter har man da klart før. Høstjaken har startet...

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Nå har jeg bare sett rapporten fra Nettavisen. Det virker ikke som Molde spilte som en seriemester, akkurat. Bare ineffektivitet hindret brakresultat. 11-2 i sjanser, visstnok. Det ser ut som Dockal er akkurat så verdifull som jeg trodde.

RBK vinner ikke serien. De har alt for lite poeng. Det er svært sjeldent noen vinner serien med mindre en 2 poeng i snitt per kamp. Da må RBK vinne 10 pluss en uavgjort på de 12 siste. Det er tilnærmet umulig. Men umuligheter har man da klart før. Høstjaken har startet...
    Om de får Edvartsen i de resterende kampene, har de en god sjanse. ;)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Molde, mener du? Ja, hvis de får en dommer som lar Hoseth holde på uten å få kort, kan Molde nok samle en del poeng utover høsten. Hvis ikke må de nok regne med å spille mye med 10 mann, og da kan det bli tungt.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Molde, mener du? Ja, hvis de får en dommer som lar Hoseth holde på uten å få kort, kan Molde nok samle en del poeng utover høsten. Hvis ikke må de nok regne med å spille mye med 10 mann, og da kan det bli tungt.
    Nei, jeg tenkte på spiller som med vilje bruker hendene for å sette ballen i mål, og i etterkant ikke har baller nok til å si fra til dommeren. Det var det jeg tenkte på. ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    - Jeg håper for Guds skyld ikke jeg blir stemplet som en juksemaker etter dette.

Sier Wangberg etter kampen. Nei, det er ingen som har behov for det så lenge bildene viser at du er en ekte juksemaker. Slike spillere skulle automatisk ha fått rødt kort etter kampen og gitt tre kampers karantene.

Vinn kampene på arlig vis eller bli igjen i garderoben hvis det blir for vanskelig.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    Den nye tsjekkeren til RBK virket meget lovende. Eneste problemet er at han er så ung og lovende at han fort kan forsvinne hvis han blir en suksess i RBK.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er jo vanlig at man sier fra når man gjør noe galt. Du mener vel at Hoseth skulle sagt fra om at han skulle hatt rødt kort før han scoret?
    Jeg har lagt merke til at mange sier at norsk tippeliga er fryktelig dårlig og at alt er så mye bedre i spansk, engelsk, italiensk osv. liga. Og der er det jo veldig vanlig at når man ved hjelp av skuespill har skaffet seg et straffespark sier fra at man ikke skal ha det. Jeg la også merke til at den spanske spilleren som plystret på en slik måte at en angrepsspiller som var spilt gjennom og hadde fri vei mot mål stoppet fordi han trodde han var avblåst for offside. Eller kanskje jeg husker feil? Er ikke det vanlig i andre ligaer? Jo, det må det vel være...

Når ballen spretter Rosenborgs vei er det dommeren og NFF som har skylda fordi de vil at RBK skal vinne (uten at jeg helt har skjønt hvorfor de skulle ville det - de gangene jeg har sett RBK i år har dommerne ofte vært strengere mot RBK enn mot motstanderen - jeg vet ikke hvor mange straffespark Prica skulle hatt for holding, men det er ikke få). Når ballen (og dømmingen) spretter et annet lags vei er det slikt som skjer.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    oddgeir skrev:
    otare skrev:
    Nei, jeg tenkte på spiller som med vilje bruker hendene for å sette ballen i mål, og i etterkant ikke har baller nok til å si fra til dommeren. Det var det jeg tenkte på. ;D
    Maradona?

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    Geir Kristiansen skrev:
    - Jeg håper for Guds skyld ikke jeg blir stemplet som en juksemaker etter dette.

Sier Wangberg etter kampen. Nei, det er ingen som har behov for det så lenge bildene viser at du er en ekte juksemaker. Slike spillere skulle automatisk ha fått rødt kort etter kampen og gitt tre kampers karantene.

Vinn kampene på arlig vis eller bli igjen i garderoben hvis det blir for vanskelig.
    Helt enig, det bør bli en reaksjon i ettertid. Det er også godt gjort av Edvardsen & Co og misse den handsen på en dødball. Kanskje på tide med litt Adeccoliga (igjen) for Edvardsen?

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Prinsippet er at dommeren dømmer på det han ser. Det er det som gjelder.
    Han skal ikke dømme på det han tror han ser. Så kan man selvfølgelig mene at Edvardsen burde ha sett det, og at han evt. var feilplassert og burde stått et annet sted, men det er en annen diskusjon.
    Man har bestemt at man ikke skal ha videodømming i Norge. Og da blir det slik. Noen ganger går det den ene veien, noen ganger den andre. Hoseth skulle vært utvist før han scoret, men det er det ingen som nevner. Hvordan hadde kampen endt hvis Molde hadde stått med 10 mann på stillingen 0-0 og med 65 min igjen å spille?

Jeg legger forøvrig også merke til at det var ingen som kommenterte keeperen til Viktoria Plzens angrep på "Biffen" der han stempler Biffen i brysthøyde - keeper kommer ut med strak fot og hopper rett inn i Biffen med knottene først - og får frispark? Det var et av de klareste røde kortene jeg har sett. Ingen har kritisert denne keeperen fordi han ikke sa fra til dommeren om at han burde vært utvist?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.
    Han burde naturligvis ikke gjort det.
    Det er synd at dommeren ikke ser det.

Men jeg håper det ikke stemmer det som skrives at Hoseth jublet ellevillt foran Kjernen etter at han scoret. I såfall skal han være glad han ikke spiller i Permier League.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rettelse; RBK var rangert som verdens 6. beste klubblag høsten 99.
    Det året vant vi gruppespill 1 i Champions League.

Gruppespill 1, gruppe C
    14/9 Boavista 0-3 Rosenborg
    22/9 Rosenborg 2-2 Feyenoord
    29/9 Rosenborg 2-2 Borussia Dortmund
    19/10 Borussia Dortmund 0-3 Rosenborg
    27/10 Rosenborg 2-0 Boavista
    2/11 Feyenoord 1-0 Rosenborg

Rosenborg 6 3 2 1 12-5 11
    Feyennord 6 1 5 0 7-6 8
    Borussia Dortmund 6 1 3 2 7-9 6
    Boavista 6 1 2 3 4-10 5

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    BT skrev:
    Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.

Men jeg håper det ikke stemmer det som skrives at Hoseth jublet ellevillt foran Kjernen etter at han scoret. I såfall skal han være glad han ikke spiller i Permier League.
    Rødt kort og tre kampers karantene er selvfølgelig overkill men en eller annen reaksjon kunne han godt ha fått. At han er tenåring spiller null rolle og enhver som har spilt fotball vet at man ikke bokser ballen i mål på refleks, det var 100% overlagt. Nå spilte det jo heldigvis ingen rolle, Molde hadde aldri vunnet den kampen uansett.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    lars_erik skrev:
    Rettelse; RBK var rangert som verdens 6. beste klubblag høsten 99.
    Det året vant vi gruppespill 1 i Champions League.

Gruppespill 1, gruppe C
    14/9 Boavista 0-3 Rosenborg
    22/9 Rosenborg 2-2 Feyenoord
    29/9 Rosenborg 2-2 Borussia Dortmund
    19/10 Borussia Dortmund 0-3 Rosenborg
    27/10 Rosenborg 2-0 Boavista
    2/11 Feyenoord 1-0 Rosenborg

Rosenborg 6 3 2 1 12-5 11
    Feyennord 6 1 5 0 7-6 8
    Borussia Dortmund 6 1 3 2 7-9 6
    Boavista 6 1 2 3 4-10 5
    Mener du for ramme alvor at 99 utgaven av RBK var verdens 6 beste klubblag?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ikke jeg som har ansvaret for rangeringa.
    Ut i fra de kriteriene som ble brukt, var de øyensynlig det.

Det var også den høsten John Carew var i nærheten av noe stort, etter hattrick mot Borussia Dortmund. Han burde holdt seg i Rosenborg :)

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.896
    Torget vurderinger
    16
    lars_erik skrev:

Det var også den høsten John Carew var i nærheten av noe stort, etter hattrick mot Borussia Dortmund. Han burde holdt seg i Rosenborg :)
    Å holde seg i RBK hadde vært dårlig business for lommeboka til Carew men jeg er ikke sikker på at han ble en bedre spiller i diverse storklubber. Etter min mening har han stått på stedet hvil sportslig siden han dro.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.640
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    HC skrev:
    lars_erik skrev:

Å holde seg i RBK hadde vært dårlig business for lommeboka til Carew men jeg er ikke sikker på at han ble en bedre spiller i diverse storklubber. Etter min mening har han stått på stedet hvil sportslig siden han dro.
    Han hadde hatt godt av litt mer oppdragelse om innsats og holdning av Nils Arne. Hårfønern til Ferguson er ingenting i forhold til Nils sin ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    lars_erik skrev:

Nå scoret han ikke hattrick mot Dortmund, men god var han.

Etter å ha ligget under mot dem 0-2 på Lerkendal reduserte først Derek før Carew utlignet.
    I bortekampen scoret Derek 2 før den gang unge Winsnes banket inn 3-0 målet.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:

Det var kontinuerlig piping mot Hoseth så lenge han var på banen, så det bidro vel til litt ekstra jubel vil jeg tro. Ellers ser jeg av andre kommentarer her at siden Hoseth fikk gult kort, så er handsen både innenfor regelverket og helt på sin plass.
    Det hevdes at mål preger kamper, men i går hadde RBK vunnet uansett. Dermed skulle det være helt unødvendig å forsvare usportslig opptreden.

Dessuten tapte Aafk. DET er alvorlig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    HC skrev:
    BT skrev:

Rødt kort og tre kampers karantene er selvfølgelig overkill men en eller annen reaksjon kunne han godt ha fått. At han er tenåring spiller null rolle og enhver som har spilt fotball vet at man ikke bokser ballen i mål på refleks, det var 100% overlagt. Nå spilte det jo heldigvis ingen rolle, Molde hadde aldri vunnet den kampen uansett.
    Så vidt jeg vet kvalifiserer det til frispark og gult kort.

Men jeg er enig i at det skal være fair play, og det var dette ikke. Slikt er kjedelig både for den som tjener på det og den som taper på det, og aller verst for den som gjør det, siden dette vil henge ved ham, og for dommerne som ikke så det.

Men at dette skal straffes på linje med forsøk på å skade andre spillere er som du sier overkill.

Men Solskjør kan godt gå litt stillere i dørene. Han hadde selv en episode som han unnskylder med at han var ung, og fikk pepper av sir Alex etterpå og at han lærte mye på den. Wangberg får helt sikkert pepper av Jåonsson, og lærer mye av dette han også.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.820
    oddgeir skrev:
    BT skrev:

Det var kontinuerlig piping mot Hoseth så lenge han var på banen, så det bidro vel til litt ekstra jubel vil jeg tro. Ellers ser jeg av andre kommentarer her at siden Hoseth fikk gult kort, så er handsen både innenfor regelverket og helt på sin plass.
    Det hevdes at mål preger kamper, men i går hadde RBK vunnet uansett. Dermed skulle det være helt unødvendig å forsvare usportslig opptreden.

Hvorfor skal man akseptere usportslig opptreden av en spiller og ikke av en annen?
    Den pipingen har Hoseth gjort seg godt fortjent til, og det blir neppe mindre piping neste gang de møtes.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    oddgeir skrev:
    BT skrev:

Hvorfor skal man akseptere usportslig opptreden av en spiller og ikke av en annen?
    Man skal da ikke det. Hoseth ble belønnet med gult kort. Vel fortjent.
    Etterpå tilga han håndballspilleren på direkten på TV2, når han kunne ha dratt ham ned i søla. Det var stort synes jeg.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Stort og stort, fru Blom. Han forsvarer vel bare det han ville gjort selv i samme situasjon.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Synes ikke noe om den volleyball scoringen til Wangberg,og det hadde vert fint å se noen som turte å si fra selv til dommeren etter en slik sak,men når jeg tenker meg om kan jeg ikke huske å ha sett noen gjøre dette noensinne ? Ser alle mener at han burde sagt fra,men er det noen annen som har gjort det?
    Ingen unnskyldning for Wangberg sånn sett,men....

Men hva i alle dager er det Lustig holder på med etter handballscoringen? ,springer folk rett ned så de får skulderen ut av ledd?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Stort og stort, fru Blom. Han forsvarer vel bare det han ville gjort selv i samme situasjon.
    Jeg har en mistanke om at du ikke liker hr Hoseth noe særlig. ;)

Det skal bli fint å få ham på landslaget igjen, i Beckhamrollen.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.959
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Rune S skrev:
    Synes ikke noe om den volleyball scoringen til Wangberg,og det hadde vert fint å se noen som turte å si fra selv til dommeren etter en slik sak,men når jeg tenker meg om kan jeg ikke huske å ha sett noen gjøre dette noensinne ? Ser alle mener at han burde sagt fra,men er det noen annen som har gjort det?
    Det skjer vel ikke så ofte, men noe lignende har faktisk skjedd. Arne Larsen Økland (Bayer Leverkusen) ble kreditert for en scoring mot Bayern München i 1981, men han var ærlig nok til å si fra til dommeren at ballen ikke hadde vært inne. Dette vakte internasjonal oppsikt... (Jeg må vel legge til at Leverkusen ledet 3-0 da Larsen Økland "scoret").

http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Larsen_%C3%98kland

http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/27/513348.html

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    Rune S skrev:
    Husker kun en slik situasjon - Arne Larsen Økland under en kamp i Bundesliga. Ballen gikk over dødlinjen og gjennom et hull i sideveggen på målnettet slik at ballen ble liggende inne i målet. Dommeren trodde Økland hadde scoret og dømte mål, men Økland sa fra om det som hadde skjedd slik at det ble utspill fra mål.
    Det man gjerne glemmer er vel at laget til Økland allerede ledet 5-0 og det var 10 min igjen av kampen... (hvis jeg ikke husker feil)

Synes heller ikke noe om slike scoringer som kommer som et resultat av en ulovlighet, men det skjer veldig ofte (holding). Og dommeren kan bare dømme på det han ser. Slik Edvardsen var plassert i denne situasjonen, var det umulig for ham å se at det var hands.

Nei, oddgeir. Jeg tror man må være moldenser for å like Hoseth. Maken til ufin spiller skal man lete lenge etter nå som Sundgot, Stavrum og (han jeg ikke husker navnet på) har gitt seg. Litt rart at alle sammen har vært Molde-spillere.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Oppsummering:

• Hoseth kunne blitt utvist i første omgang uten at det hadde vært noe å si på det.
    • Leit at Wangberg skåret med hånda
    • Rosenborg vant kampen fortjent, tross alt

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    783
    Torget vurderinger
    5
    Må være Hulsker du sikter til :)
    Og ja, man må nok være rimelig innbarka moldenser for å like disse spillerne slik de opptrer på banen og ved intervjuer.

Det skal sies at Hoseth er en god spiller og det overrasker meg noe at han ikke har nådd lenger, trodde i det minste han skulle passe dansk fotball bra.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter at Molde kvittet seg med Rekdal som trener (og ja, jeg vet at det har vært andre trenere i mellomtiden) og fikk inn smilende og sympatiske Solskjær fra NordMøre, samt erstattet flesteparten av de lokale spillerne med smilende afrikanere og andre importer, er det bare Hoseth og et par til som må vekk før jeg synes det er et OK lag som gjerne må vinne serien så lenge de spiller god fotball. .

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    erato skrev:
    Etter at Molde kvittet seg med Rekdal som trener (og ja, jeg vet at det har vært andre trenere i mellomtiden) og fikk inn smilende og sympatiske Solskjær fra NordMøre, samt erstattet flesteparten av de lokale spillerne med smilende afrikanere og andre importer, er det bare Hoseth og et par til som må vekk før jeg synes det er et OK lag som gjerne må vinne serien så lenge de spiller god fotball. .
    Det beste hadde naturligvis vært å legge ned hele laget, og sende spillerne til Ålesund. ;D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    otare skrev:
    Rune S skrev:
    Husker kun en slik situasjon - Arne Larsen Økland under en kamp i Bundesliga. Ballen gikk over dødlinjen og gjennom et hull i sideveggen på målnettet slik at ballen ble liggende inne i målet. Dommeren trodde Økland hadde scoret og dømte mål, men Økland sa fra om det som hadde skjedd slik at det ble utspill fra mål.
    Det man gjerne glemmer er vel at laget til Økland allerede ledet 5-0 og det var 10 min igjen av kampen... (hvis jeg ikke husker feil)

Synes heller ikke noe om slike scoringer som kommer som et resultat av en ulovlighet, men det skjer veldig ofte (holding). Og dommeren kan bare dømme på det han ser. Slik Edvardsen var plassert i denne situasjonen, var det umulig for ham å se at det var hands.

Nei, oddgeir. Jeg tror man må være moldenser for å like Hoseth. Maken til ufin spiller skal man lete lenge etter nå som Sundgot, Stavrum og (han jeg ikke husker navnet på) har gitt seg. Litt rart at alle sammen har vært Molde-spillere.
    Interesant det med Økland,og blir veldig imponert når jeg ser folk gjøre slikt! Men har sannelig ikke hørt om mange slike episoder.
    Er bare litt interesant å se reaksjonene " stein ham stein ham,han er skyldig " mens de fleste hadde gjort akkurat det samme som Wangberg i den situasjonen etter "scoringen" ::)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Trondheim
    I Øklands tilfelle var jo kampen avgjort allerede, så det spilte ingen rolle. Økland hadde allerede scoret hat-trick i den kampen. Det ville vært hans 4. mål. Da er det jo enkelt å si ifra. Om man vinner 4-0 eller 5-0 spiller liksom ingen rolle...

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Er spent på om Rosenborg kommer ned på jorda igjen i bortekampen mot Haugesund. Haugesund leder 4-0 til pause i Kristiansand, og de er best hjemme :).

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så dårlig som Moldes 0-5 gjør de det nok ikke, men kan bli vanskelig nok den kampen ja.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.631
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mulig Start spiller veldig dårlig idag da..
    Hmm. Denne tråden er visst blitt en rbk - Molde tråd i det store og hele...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn