Birdman
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 29.01.2005
- Antall liker
- 10
GPP=Generelt PissPreiklars_erik skrev:?Birdman skrev:Sikkert??! Hallo, dette er "den lille fotballtråden"! Det meste her er følelser og gpp. ;D
GPP=Generelt PissPreiklars_erik skrev:?Birdman skrev:Sikkert??! Hallo, dette er "den lille fotballtråden"! Det meste her er følelser og gpp. ;D
;DBirdman skrev:GPP=Generelt PissPreiklars_erik skrev:?Birdman skrev:Sikkert??! Hallo, dette er "den lille fotballtråden"! Det meste her er følelser og gpp. ;D
Om de får Edvartsen i de resterende kampene, har de en god sjanse.BT skrev:Nå har jeg bare sett rapporten fra Nettavisen. Det virker ikke som Molde spilte som en seriemester, akkurat. Bare ineffektivitet hindret brakresultat. 11-2 i sjanser, visstnok. Det ser ut som Dockal er akkurat så verdifull som jeg trodde.
RBK vinner ikke serien. De har alt for lite poeng. Det er svært sjeldent noen vinner serien med mindre en 2 poeng i snitt per kamp. Da må RBK vinne 10 pluss en uavgjort på de 12 siste. Det er tilnærmet umulig. Men umuligheter har man da klart før. Høstjaken har startet...
Nei, jeg tenkte på spiller som med vilje bruker hendene for å sette ballen i mål, og i etterkant ikke har baller nok til å si fra til dommeren. Det var det jeg tenkte på. ;Dotare skrev:Molde, mener du? Ja, hvis de får en dommer som lar Hoseth holde på uten å få kort, kan Molde nok samle en del poeng utover høsten. Hvis ikke må de nok regne med å spille mye med 10 mann, og da kan det bli tungt.
Maradona?oddgeir skrev:Nei, jeg tenkte på spiller som med vilje bruker hendene for å sette ballen i mål, og i etterkant ikke har baller nok til å si fra til dommeren. Det var det jeg tenkte på. ;Dotare skrev:Molde, mener du? Ja, hvis de får en dommer som lar Hoseth holde på uten å få kort, kan Molde nok samle en del poeng utover høsten. Hvis ikke må de nok regne med å spille mye med 10 mann, og da kan det bli tungt.
Helt enig, det bør bli en reaksjon i ettertid. Det er også godt gjort av Edvardsen & Co og misse den handsen på en dødball. Kanskje på tide med litt Adeccoliga (igjen) for Edvardsen?Geir Kristiansen skrev:- Jeg håper for Guds skyld ikke jeg blir stemplet som en juksemaker etter dette.
Sier Wangberg etter kampen. Nei, det er ingen som har behov for det så lenge bildene viser at du er en ekte juksemaker. Slike spillere skulle automatisk ha fått rødt kort etter kampen og gitt tre kampers karantene.
Vinn kampene på arlig vis eller bli igjen i garderoben hvis det blir for vanskelig.
Rødt kort og tre kampers karantene er selvfølgelig overkill men en eller annen reaksjon kunne han godt ha fått. At han er tenåring spiller null rolle og enhver som har spilt fotball vet at man ikke bokser ballen i mål på refleks, det var 100% overlagt. Nå spilte det jo heldigvis ingen rolle, Molde hadde aldri vunnet den kampen uansett.BT skrev:Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.
Han burde naturligvis ikke gjort det.
Det er synd at dommeren ikke ser det.
Men jeg håper det ikke stemmer det som skrives at Hoseth jublet ellevillt foran Kjernen etter at han scoret. I såfall skal han være glad han ikke spiller i Permier League.
Mener du for ramme alvor at 99 utgaven av RBK var verdens 6 beste klubblag?lars_erik skrev:Rettelse; RBK var rangert som verdens 6. beste klubblag høsten 99.
Det året vant vi gruppespill 1 i Champions League.
Gruppespill 1, gruppe C
14/9 Boavista 0-3 Rosenborg
22/9 Rosenborg 2-2 Feyenoord
29/9 Rosenborg 2-2 Borussia Dortmund
19/10 Borussia Dortmund 0-3 Rosenborg
27/10 Rosenborg 2-0 Boavista
2/11 Feyenoord 1-0 Rosenborg
Rosenborg 6 3 2 1 12-5 11
Feyennord 6 1 5 0 7-6 8
Borussia Dortmund 6 1 3 2 7-9 6
Boavista 6 1 2 3 4-10 5
Å holde seg i RBK hadde vært dårlig business for lommeboka til Carew men jeg er ikke sikker på at han ble en bedre spiller i diverse storklubber. Etter min mening har han stått på stedet hvil sportslig siden han dro.lars_erik skrev:Ikke jeg som har ansvaret for rangeringa.
Ut i fra de kriteriene som ble brukt, var de øyensynlig det.
Det var også den høsten John Carew var i nærheten av noe stort, etter hattrick mot Borussia Dortmund. Han burde holdt seg i Rosenborg
Han hadde hatt godt av litt mer oppdragelse om innsats og holdning av Nils Arne. Hårfønern til Ferguson er ingenting i forhold til Nils sin ;DHC skrev:Å holde seg i RBK hadde vært dårlig business for lommeboka til Carew men jeg er ikke sikker på at han ble en bedre spiller i diverse storklubber. Etter min mening har han stått på stedet hvil sportslig siden han dro.lars_erik skrev:Ikke jeg som har ansvaret for rangeringa.
Det var også den høsten John Carew var i nærheten av noe stort, etter hattrick mot Borussia Dortmund. Han burde holdt seg i Rosenborg
Nå scoret han ikke hattrick mot Dortmund, men god var han.lars_erik skrev:Ikke jeg som har ansvaret for rangeringa.
Det var kontinuerlig piping mot Hoseth så lenge han var på banen, så det bidro vel til litt ekstra jubel vil jeg tro. Ellers ser jeg av andre kommentarer her at siden Hoseth fikk gult kort, så er handsen både innenfor regelverket og helt på sin plass.BT skrev:Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.
Men jeg håper det ikke stemmer det som skrives at Hoseth jublet ellevillt foran Kjernen etter at han scoret. I såfall skal han være glad han ikke spiller i Permier League.
Så vidt jeg vet kvalifiserer det til frispark og gult kort.HC skrev:Rødt kort og tre kampers karantene er selvfølgelig overkill men en eller annen reaksjon kunne han godt ha fått. At han er tenåring spiller null rolle og enhver som har spilt fotball vet at man ikke bokser ballen i mål på refleks, det var 100% overlagt. Nå spilte det jo heldigvis ingen rolle, Molde hadde aldri vunnet den kampen uansett.BT skrev:Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.
Hvorfor skal man akseptere usportslig opptreden av en spiller og ikke av en annen?oddgeir skrev:Det var kontinuerlig piping mot Hoseth så lenge han var på banen, så det bidro vel til litt ekstra jubel vil jeg tro. Ellers ser jeg av andre kommentarer her at siden Hoseth fikk gult kort, så er handsen både innenfor regelverket og helt på sin plass.BT skrev:Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.
Det hevdes at mål preger kamper, men i går hadde RBK vunnet uansett. Dermed skulle det være helt unødvendig å forsvare usportslig opptreden.
Dessuten tapte Aafk. DET er alvorlig.
Man skal da ikke det. Hoseth ble belønnet med gult kort. Vel fortjent.BT skrev:Hvorfor skal man akseptere usportslig opptreden av en spiller og ikke av en annen?oddgeir skrev:Det var kontinuerlig piping mot Hoseth så lenge han var på banen, så det bidro vel til litt ekstra jubel vil jeg tro. Ellers ser jeg av andre kommentarer her at siden Hoseth fikk gult kort, så er handsen både innenfor regelverket og helt på sin plass.BT skrev:Rødt kort og tre kampers karantene til en tenåring som på ren refleks bruker hånda? Latterlig påstand.
Det hevdes at mål preger kamper, men i går hadde RBK vunnet uansett. Dermed skulle det være helt unødvendig å forsvare usportslig opptreden.
Dessuten tapte Aafk. DET er alvorlig.
Jeg har en mistanke om at du ikke liker hr Hoseth noe særlig.otare skrev:Stort og stort, fru Blom. Han forsvarer vel bare det han ville gjort selv i samme situasjon.
Det skjer vel ikke så ofte, men noe lignende har faktisk skjedd. Arne Larsen Økland (Bayer Leverkusen) ble kreditert for en scoring mot Bayern München i 1981, men han var ærlig nok til å si fra til dommeren at ballen ikke hadde vært inne. Dette vakte internasjonal oppsikt... (Jeg må vel legge til at Leverkusen ledet 3-0 da Larsen Økland "scoret").Rune S skrev:Synes ikke noe om den volleyball scoringen til Wangberg,og det hadde vert fint å se noen som turte å si fra selv til dommeren etter en slik sak,men når jeg tenker meg om kan jeg ikke huske å ha sett noen gjøre dette noensinne ? Ser alle mener at han burde sagt fra,men er det noen annen som har gjort det?
Husker kun en slik situasjon - Arne Larsen Økland under en kamp i Bundesliga. Ballen gikk over dødlinjen og gjennom et hull i sideveggen på målnettet slik at ballen ble liggende inne i målet. Dommeren trodde Økland hadde scoret og dømte mål, men Økland sa fra om det som hadde skjedd slik at det ble utspill fra mål.Rune S skrev:Synes ikke noe om den volleyball scoringen til Wangberg,og det hadde vert fint å se noen som turte å si fra selv til dommeren etter en slik sak,men når jeg tenker meg om kan jeg ikke huske å ha sett noen gjøre dette noensinne ? Ser alle mener at han burde sagt fra,men er det noen annen som har gjort det?
Det beste hadde naturligvis vært å legge ned hele laget, og sende spillerne til Ålesund. ;Derato skrev:Etter at Molde kvittet seg med Rekdal som trener (og ja, jeg vet at det har vært andre trenere i mellomtiden) og fikk inn smilende og sympatiske Solskjær fra NordMøre, samt erstattet flesteparten av de lokale spillerne med smilende afrikanere og andre importer, er det bare Hoseth og et par til som må vekk før jeg synes det er et OK lag som gjerne må vinne serien så lenge de spiller god fotball. .
Interesant det med Økland,og blir veldig imponert når jeg ser folk gjøre slikt! Men har sannelig ikke hørt om mange slike episoder.otare skrev:Husker kun en slik situasjon - Arne Larsen Økland under en kamp i Bundesliga. Ballen gikk over dødlinjen og gjennom et hull i sideveggen på målnettet slik at ballen ble liggende inne i målet. Dommeren trodde Økland hadde scoret og dømte mål, men Økland sa fra om det som hadde skjedd slik at det ble utspill fra mål.Rune S skrev:Synes ikke noe om den volleyball scoringen til Wangberg,og det hadde vert fint å se noen som turte å si fra selv til dommeren etter en slik sak,men når jeg tenker meg om kan jeg ikke huske å ha sett noen gjøre dette noensinne ? Ser alle mener at han burde sagt fra,men er det noen annen som har gjort det?
Det man gjerne glemmer er vel at laget til Økland allerede ledet 5-0 og det var 10 min igjen av kampen... (hvis jeg ikke husker feil)
Synes heller ikke noe om slike scoringer som kommer som et resultat av en ulovlighet, men det skjer veldig ofte (holding). Og dommeren kan bare dømme på det han ser. Slik Edvardsen var plassert i denne situasjonen, var det umulig for ham å se at det var hands.
Nei, oddgeir. Jeg tror man må være moldenser for å like Hoseth. Maken til ufin spiller skal man lete lenge etter nå som Sundgot, Stavrum og (han jeg ikke husker navnet på) har gitt seg. Litt rart at alle sammen har vært Molde-spillere.