Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Scheie nevnte spikern i kista.

Her er den.

Pass på å få kista så stor at det er plass til Hoftun, Jønsson OG løvene. :'(

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Flaks at jeg slapp å se dette.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ålesund vant cornerstatistikken 9-1. Det sier det meste.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.038
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer, Ålesund. Idag var de mye bedre enn RBK. En fullt fortjent seier.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Grattis Ålesund, med unntak av reka.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Se der ja! Det er egenlig nok med en løve sammen med de før nevnte herrer. Slik tar det lengre tid.
    Men låsen må være til å stole på.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    lars_erik skrev:
    Jønsson og Hoftun burde legges ut på Finn. Jævla billig, gjerne penger andre veien! :mad: :mad: :mad:
    Skjønner ikke denne aversjonen mot Jönsson.
    Med de salgene RBK gjorde uten å skaffe erstattere i forkant av sesongen måtte det få konsekvenser. Det trengs tid til å bygge et lag, det burde RBK vite. Trenerne har jo gått på samlebånd de siste årene.
    Eggen er fortid, ikke fremtid. Men det overrasker meg veldig om han ikke har alt for stor makt og innflytelse i systemet fortsatt, må være slitsomt for nye trenere å ha ham hengende over seg.

Jeg har stor tro på Jönsson, men han må få en skikkelig sjanse til å gjøre de grepene han mener er korrekt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    emotikon skrev:
    lars_erik skrev:
    Jønsson og Hoftun burde legges ut på Finn. Jævla billig, gjerne penger andre veien! :mad: :mad: :mad:
    DET har ikke RBK råd til.
    Kronerulling og svært rike onkler burde kunne hjelpe til.
    Rema-Reitan og Bunnpris- Lykke ville vært til god hjelp.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Holmium skrev:
    lars_erik skrev:
    Skjønner ikke denne aversjonen mot Jönsson.
    Med de salgene RBK gjorde uten å skaffe erstattere i forkant av sesongen måtte det få konsekvenser. Det trengs tid til å bygge et lag, det burde RBK vite. Trenerne har jo gått på samlebånd de siste årene.
    Eggen er fortid, ikke fremtid. Men det overrasker meg veldig om han ikke har alt for stor makt og innflytelse i systemet fortsatt, må være slitsomt for nye trenere å ha ham hengende over seg.

Jeg har stor tro på Jönsson, men han må få en skikkelig sjanse til å gjøre de grepene han mener er korrekt.
    RBK har skaffet seg to store problemer, og Hoftun ser ut til å være hjernen bak.

Hvorfor er det ingen som sier at sir Alex er fortiden i ManU? Han er eldre enn Eggen. Eggen kunne gjort RBK til en holden klubb igjen dersom han hadde fått anledning.

Det andre er Demidov-saken. De nektet Demidov den lønna han burde hatt og Demidov nektet å fornye kontrakten. Hva gjør RBK? Skaffer han jobb i La Liga. Signalet er at dersom dere ikke signerer ny kontrakt med RBK straffer vi dere med å sende dere til en mye større liga. Siden har ingen signert ny kontrakt, og spillerne forsvunnet i en takt man aldri har sett maken til. Og RBK sitter igjen med vekslepenger for sine beste spillere.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    BT skrev:
    Hvorfor er det ingen som sier at sir Alex er fortiden i ManU? Han er eldre enn Eggen. Eggen kunne gjort RBK til en holden klubb igjen dersom han hadde fått anledning.
    Fordi sir Alex fortsatt er trener og har vært det kontinuerlig.
    Det handler ikke om alderen til Eggen, men derimot at arbeidsforholdet faktisk er avviklet. At han skal inn og "redde" klubben et halvår her og et halvår der tror jeg ikke er veien å gå.
    Enten får han være trener på lengre sikt, eller så bør han ikke være trener i det hele tatt. Synes jeg.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nå blir jo ståle solbakken snart arbeidsledig.
    kanskje en mann for rbk?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Holmium skrev:
    BT skrev:
    Fordi sir Alex fortsatt er trener og har vært det kontinuerlig.
    Det handler ikke om alderen til Eggen, men derimot at arbeidsforholdet faktisk er avviklet. At han skal inn og "redde" klubben et halvår her og et halvår der tror jeg ikke er veien å gå.
    Enten får han være trener på lengre sikt, eller så bør han ikke være trener i det hele tatt. Synes jeg.
    Ingen som er uenig med deg der. Eggen burde kommet inn umiddelbart etter at Hamren kunngjorde at han ble svensk forbundskaptein. Det er nå et og et halvt år siden. Og å ikke la han fortsette i fjor høst, er nærmest en skandale. Alt det skeptikerne påpekte angående Jønsson slo til. Han evner ikke å skape et lag med samhandling, det finnes intet klart spillemønster og han evner ikke å snu en dårlig trend. Akkurat som i Stabæk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Canales skrev:
    kanskje en mann for rbk?
    Under Hoftun åpner de aldri lommeboka nok. Trond Sollied glapp hver gang pga det.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Canales skrev:
    kanskje en mann for rbk?
    En mann som vil klatre på stigen fra FCK, og har dumpet landslaget, er garantert ikke interessert i RBK.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Solbakken vil vi ikke ha. Vi vil ha Eggen. Og så må noen læres opp til å videreføre det han og RBK står for.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Nesten for Molde, but no sigar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Fredrikstad. Molde :p

Men mest av alt hipp hipp for kvelden i Stavanger. En skikkelig gysere som til slutt ble halt i land med iskalde eksekutører av straffeskudd. Godt hjulpet av siddis-spillere som mistet hodet da det gjaldt som mest. Men en artig kamp der begge hadde fortjent en seier, og med en verdig vinner som fullstendig utklasset motstanderen når det ble dramatisk.

Nå blir det spennende å se hvem som trekker hvilken motstander til semifinalen. Eller for å si det på en annen måte, hvem skal kanskje Brann møte i finalen... ;D

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    en verdig vinner som fullstendig utklasset motstanderen når det ble dramatisk
    ja helt objektivt en jevn kamp ???

Tror det var noe sånt som 18-1 til hjemmelaget i cornere,tyder vel kansje på noe ?

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rico skrev:
    baluba skrev:
    ......og med en verdig vinner som fullstendig utklasset motstanderen når det ble dramatisk.
    De øynene der bør du vurdere å leie ut...
    Så vi samme straffekonk? Det mest dramatiske var straffekonkurransen. Ekstraomganger er ikke nødvendigvis dramatiske, i alle fall ikke så dramatiske som en straffekonkurranse. Og i straffekonkurransen ble jo Viking totalslaktet. Det var en patetisk oppvisning, mens Brann leverte en serie iskalde nettkjenninger.

En spennende kamp er ikke dramatisk før den når sitt dramatiske høydepunkt. Her var det ingenting som kunne måle seg.
    Jeg tror nok du missforstod meg, eller at du ser på fotball som noe mer dramatisk enn meg. For selve kampen med ekstraomganger var helt åpent. Helt fram til det ble dramatisk. Da skiltes klinten fra hveten, og hevnen fra sist gang var monumental. Sist gang var det omvendt, men uten dramatikk.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Brann skal til Fredrikstad, og får tøff motstand der. Sannsynligvis taper de.

På Colorline bør det bli ren walk over for Aafk mot lille Start.

Dermed blir Oslo farget oransje i år igjen. Ser det ut til.

Billetter må ordnes og seiersfest planlegges. 8)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    BT skrev:
    Solbakken vil vi ikke ha. Vi vil ha Eggen. Og så må noen læres opp til å videreføre det han og RBK står for.
    Det som gjenstår, er å få det inkompetente styret til å forstå at alle klubbens suksesser skyldes Eggen og hans måte å trene et lag på.
    Akkurat som at den eneste med suksess med landslaget er Drillo- pga nettopp Drillo.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Det som gjenstår, er å få det inkompetente styret til å forstå at alle klubbens suksesser skyldes Eggen og hans måte å trene et lag på.
    Akkurat som at den eneste med suksess med landslaget er Drillo- pga nettopp Drillo.
    Rekdal er ikke ledig.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    lars_erik skrev:
    BT skrev:
    Rekdal er ikke ledig.
    Ledig? Reka skal ALDRI trene hverken RBK eller landslaget.
    Hva Reka mener, er det ikke så veldig mange så vektlegger noe særlig. Om mulig færre enn de som vektlegger Morten Pedersens (Dagbladet) meninger høyere enn sildeprisene ::)

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Brann skal til Fredrikstad, og får tøff motstand der. Sannsynligvis taper de.

På Colorline bør det bli ren walk over for Aafk mot lille Start.

Dermed blir Oslo farget oransje i år igjen. Ser det ut til.

Billetter må ordnes og seiersfest planlegges. 8)

Litt vel bombastisk der? FFK stiller trolig svekket uten Borges, ser på det som sannsynlig at han forsvinner ila august. Og det er en mnd til, mye kan skje med Start på den tiden. Ser på det som helt åpent, håper på Brann-Start i cupfinalen :) Med seier til Brann, selvfølgelig...

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    baluba skrev:
    rico skrev:
    baluba skrev:
    ......og med en verdig vinner som fullstendig utklasset motstanderen når det ble dramatisk.
    De øynene der bør du vurdere å leie ut...
    Så vi samme straffekonk? Det mest dramatiske var straffekonkurransen. Ekstraomganger er ikke nødvendigvis dramatiske, i alle fall ikke så dramatiske som en straffekonkurranse. Og i straffekonkurransen ble jo Viking totalslaktet. Det var en patetisk oppvisning, mens Brann leverte en serie iskalde nettkjenninger.

En spennende kamp er ikke dramatisk før den når sitt dramatiske høydepunkt. Her var det ingenting som kunne måle seg.
    Jeg tror nok du missforstod meg, eller at du ser på fotball som noe mer dramatisk enn meg. For selve kampen med ekstraomganger var helt åpent. Helt fram til det ble dramatisk. Da skiltes klinten fra hveten, og hevnen fra sist gang var monumental. Sist gang var det omvendt, men uten dramatikk.
    Leciejewski har vist seg å være en solid forsterkning.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    JD skrev:
    Litt vel bombastisk der? FFK stiller trolig svekket uten Borges, ser på det som sannsynlig at han forsvinner ila august. Og det er en mnd til, mye kan skje med Start på den tiden. Ser på det som helt åpent, håper på Brann-Start i cupfinalen :) Med seier til Brann, selvfølgelig...
    Selvfølgelig er det bombastisk. Man stiller seg lagelig til for hogg, og risikoen for at man står med skjegget i postkassa en gang ut i september er absolutt til stede. Men dette er fotball. Det dreier seg om lidenskap, kjærlighet, håp og tro. Og ikke nødvendigvis så mye fornuft ;D

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.986
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Første kamp for min del til helga. FKH skal visstnok spille. Er hjemmekamp sies det. Bilr sikkert ok.. Noe VIP greier så da stiller vi :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I fotball er skadefryd det beste følelsen, ikke seiersrus. Det kan i alle fall virke slik når vi ser på alle nettdebattene om temaet. ;D

Selv hadde jeg håpet på en finale med Brann og Fredrikstad. Ikke fordi jeg tror Brann valser over dem, men fordi folka fra øssfåll nyter en liten sympati i Casa baluba. I alle fall mer enn sørlendinger og møringer. Det svir faktisk litt mindre at de får noen få år i solen enn at et av de andre alternativene vinner.

Men det er klart at gullet blir farget rødt i 2011. Næmlig!

Brann har en sabla god keeper, ja. Men kvarten var ikke en konkurranse mellom keeperne. Den ble avgjort av en bedre keeper og bedre eksekutører. Ikke bare stod han solid i mål, men de som tok straffer var i tillegg like iskalde som de aller beste. Start derimot presterte en trist oppvisning i straffekonken, både foran og i mål.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    baluba skrev:
    Start derimot presterte en trist oppvisning i straffekonken, både foran og i mål.
    Eller Viking kanskje? 8)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Holmium skrev:
    baluba skrev:
    Start derimot presterte en trist oppvisning i straffekonken, både foran og i mål.
    Eller Viking kanskje? 8)
    :-[ Sorry, var litt fokusert på semifinalene mens jeg skrev dette. De forskjellige scenarioene for finalen ble kalkulert. Nå må jeg innse at som mann bør jeg ikke forsøke meg på multitasking i for stor grad, kremt kremt. ::)

Kanskje jeg undertrykte det fordi Viking en gang var det nærmeste førstedivisjonslaget for meg som ung rogalending. Men de krøp aldri skikkelig under huden på meg, på tross av et nært forhold til Stavanger.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn