Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    RBK 0-2 CSKA Moskva
    RBK 0-1 Shakhtar Donetsk
    RBK 0-0 Olimpija Ljubljana
    RBK 0-1 Ranheim
    RBK 0-1 FCK

Viktig å spare opp målene til alvoret begynner...
    Det kommer til å bli bra når pistolmannen begynner å skyte.

Ikke så voldsom bra start for Molde heller,tapte 0-5 mot Kristiansund igår.Kristiansund er vel i 6.divisjon eller no sånt...

Begynner å glede meg til sesongstart.Tror Vålerenga kommer til å melde seg på i toppen i år.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK 0-2 CSKA Moskva
    RBK 0-1 Shakhtar Donetsk
    RBK 0-1 Ranheim
    RBK 0-1 FCK

Det kommer til å bli bra når pistolmannen begynner å skyte.

Ikke så voldsom bra start for Molde heller,tapte 0-5 mot Kristiansund igår.Kristiansund er vel i 6.divisjon eller no sånt...

Begynner å glede meg til sesongstart.Tror Vålerenga kommer til å melde seg på i toppen i år.
    Kristiansund er nyopprykket Adeccolag. De var veldig suverene i 2. div i fjor.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe,ja jeg vet de ikke er i 6.divisjon.
    Artikkelen jeg leste så stod det at de er nyopprykket til 1.divisjon,altså divisjonen under Adecco ?

Ellers blir det spennende å følge verdens beste fotballtrener og hans Orkla i år.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Mmmm,sånn oversikt har jeg..... Forvirrende med de her divisjonene,men divisjonen over 2.div er visst Adecco.Jeg trodde faktisk det var 1.div. og så Adecco.
    My bad BT!

Uansett ikke noen bra opplevelse å tape 0-5 for et Adeccolag,men det er da uansett bare treningskamper.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Adecco er sponsornavnet til 1. divisjon. Jeg tror det indikerer at hvis du vil bruke et bemanningsbyrå som ikke er i elitedivisjonen så kontakter du Adecco.
    Tippeligaen er sponsornavnet til elitedivisjon. Jeg tror det indikerer at spillegalskap er høyt verdsatt av politikerne, så lenge de får kloa i pengene.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Hehe:)
    Takke seg til Old-Boys divisjonen,ikke mye penger å hente der,mest utgifter til pensjon og sykehusopphold

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Kristiansund vant 22 av 26 kamper i fjor og tok 68 poeng. Målforskjell 77-18. Det er slett ikke verst.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Dette er tragisk : Nils Arne Eggen: - Feil ? ansette J?nsson | adressa.no
    Snakker om inkompetent ledelse.Her har man altså fått fjernet en av verdens beste trenere fordi man "ville velge en ny kurs" .En ny kurs med å oppnå dårligere resultater og dårligere underholdning? Det var dette jeg fryktet foregjekk i kulissene,men som aldri kom ut offentlig.Saken var nok at enkelte med kvitskjorte,slips og fancy kontorer følte de fekk for lite makt med en sterk leder som Eggen.
    Og ikke kunne de vise mannen som nesten egenhendig har bygget opp RBK såpass respekt at de kunne forklare hvorfor han ikke var med i planene videre.
    Dette ble en dårlig slutt på dagen! Nå synst jeg Erik Hoftun bør pakke kofferten å finne seg en annen jobb....

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK 0-2 CSKA Moskva
    RBK 0-1 Shakhtar Donetsk
    RBK 0-1 Ranheim
    RBK 0-1 FCK

RBK 0-2 Spartak Moskva

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ny kurs,ikke score mål.

Nå er det nok for sent for RBK å få engasjert Eggen som trener igjen,selv om det kanskje er mulig å holde på noen år til viss Eggen selv har lysten.Se på Ferguson,han er vel 107 år eller noe sånt?
    Jeg har tro på at Perry,Wiggen & Co kan få til et bra lag,har allerede sett litt tendenser i treningskampene.Målene kommer.De har dessuten stort sett møtt ganske så ok lag til nå.
    Men måten ledelsen tydeligvis har behandlet Eggen på er ikke en klubb som RBK verdig.Det vitner om total mangel på fotballforståelse og respekt,og slike personer burde ikke sitte i ledelsen av en fotballklubb.

Heia Molde! ,og Brann.Who the heck is Badji? :D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ny kurs,ikke score mål.
    Det vitner om total mangel på fotballforståelse og respekt,og slike personer burde ikke sitte i ledelsen av en fotballklubb.
    Da er jeg redd for at det blir tynt i ledelsen av de fleste klubber både i og utenfor landets grenser.

Sist redigert:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Erato,hehe,det har du sikkert rett i.
    Det bare ergrer meg mye når det gjelder RBK.RBK ble mitt favorittlag pga den underholdende og offensive uredde fotballen de spillte under Eggen,og Eggen som person, med sine flotte postulater om at ingen enkeltperson står over klubben,godfot teorien,man spiller som et lag for å gjøre hverandre gode,osv.
    Den tiden har ledelsen bestemt ikke er up to date.
    Heretter skal jeg følge mest med Orkla.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK ble mitt favorittlag fordi jeg vokste opp i Trondheim, og de kommer til å være favorittlag uansett hvem som er trener. Riktignok med unntak av Martin Andresen, men det er så usannsynlig at det velger jeg å se bort i fra.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ny kurs,ikke score mål.

Heia Molde! ,og Brann.Who the heck is Badji? :D
    You will see :)
    :)
    Jeg har alltid hatt sansen for Brann når de spiller på sitt beste. Publikumet og engasjementet er unikt,og når gutta på banen også tar frem den Bergenske væremåte og spiller med hjertet utenpå drakten,da synes jeg det virkelig svinger!
    Synd de mistet Rodolph Austin.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.052
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    RBK ble mitt favorittlag fordi jeg vokste opp i Trondheim, og de kommer til å være favorittlag uansett hvem som er trener. Riktignok med unntak av Martin Andresen, men det er så usannsynlig at det velger jeg å se bort i fra.
    Jeg vokste opp med Lerkendal nedi svingen under den første gullalderen (64 - 73) og fulgte klubben i alle hjemmekamper inntil jeg flyttet fra byen i 77. Slikt setter spor.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gikk en dommeravgjørelse i mot Machester United? Det er virkelig mulig?

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Gikk en dommeravgjørelse i mot Machester United? Det er virkelig mulig?
    Slapp av, det ble kompensert med at Rafael fikk stå på målstreken og redde med hånden. Verken rødt kort eller straffe som følge av det, fikk aldri med meg at Alex F klaget på dommeren over det.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.364
    Torget vurderinger
    1
    Nei nei, i fotball er det ikkje doping. Styrke og kondisjon betyr ingenting der....

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    En nitrist dag for norsk fotball...

R

rico

Gjest
    Jeg synes det er helt greit, Norge skal ikke være med i noe sluttspill, der er det kun plass til de beste. Vi er ikke engang blant de nestbeste og har heller aldri vært det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Vi var blant de 10 beste på slutten av 90-tallet. Men så ble tippeligaen utvidet og en haug utlendinger kjøpt inn og Eggen ga seg og siden har det gått bare nedover.

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Blir litt latterlig når Drillo skylder på uflaks. Er for en gangs skyld enig med Mini, uflaks har lite med saken å gjøre. Syns begrepet uflaks er altfor mye brukt i fotball, skyter du i stanga har du ikke skutt bra nok. Som Solskjær sa, finnes ikke gode redninger, bare dårlige avslutninger...

R

rico

Gjest
    Men så ble tippeligaen utvidet og en haug utlendinger kjøpt inn og Eggen ga seg og siden har det gått bare nedover.
    Kan godt være selv om jeg har mer tro på at andre land har utviklet seg veldig mye enn at vi ha gått andre veien. Men det er klart at når f.eks. Ull/Kisa er i kvalik til eliten så er ikke det et tegn på at ting går fremover...

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kona og jeg så førsteomgangen i går - og skjønte tegningen. Etter pausen svitsjet vi over til Quiz-Dan på NRK - angret ikke på det.

Men enig med dem som sier at Norge ikke har noe i noe sluttspill å gjøre. Sånn sett er det greit hvis vi blir hektet av i kampen om topplassene i kvalifiseringsgruppen vår - så slipper man å sitte å late som om dette er interessant.

R

rico

Gjest
    Jeg skjønner ikke alle bortforklaringene og unnskyldningene dagen derpå, face the facts. Men jeg tror nok at mye av skuffelsen skyldes nok disse store forventningene som media og NFF selv har hauset opp ang. "den nye generasjonen" spillere i Norge nå; U21, ballbingeungdommen osv. Nå skulle endelig vi også spille teknisk fotball. Men vi har det bare ikke i oss enda, U21 ble rundspilt av Spania her om dagen, og de gjorde det de måtte å ikke mer en det. Vi er dessverre ikke der vi ønsker å være, det er ikke nok å ansette Drillo igjen og vedta at vi har en ny og spillende generasjon. Sorry men vi er et skiland og bør konsentere oss om det.

R

rico

Gjest
    Vår? Har du sett de banene? T.o.m. kunstgresset er brunt i år..Full vinter her jeg er...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.353
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Heh. Baner? Jeg måler vår i tilgjengelige kilometer tørr asfalt. ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hva er det som skiller Molde fra en vits? En vits har et poeng... :cool::cool::cool:

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Trodde du var kreativ BT, helt til jeg så db.no og fant ut at det var Northug som var kilden.
    Satser på seriegull til S08 i år :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn