Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    RBK ser solide ut..
    Det ser lovende ut. Nå har de flere kontringer per kamp enn de hadde tilsammen de to årene med Jönsson. Folk beveger seg uten ball, og ballen går hurtig. Det begynner å se ut som RBK igjen. Men det har også kommet noe nytt, de har blitt gode i gjenvinningsfasen.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Liker det jeg ser av RBK ja! Det er noe internasjonalt og nesten Barcelona-aktig over de i gjennvinningsfasen,og helt enig BT,en ny dimensjon jeg ikke har sett i RBK før,heller ikke under Eggen.Trenerene liker tydeligvis spillere som jobber og har hurtighet,og slikt kan det bli et internasjonalt snitt over.Selv om det er liten grunn til å ta av etter 3 kamper,men klarer de å holde fokus på å hele tiden utvikle seg som lag og jobbe hardt,noe jeg tror trenerteamet klarer,så kan det bli mye artig fotball fremover.Tror kanskje de gjorde et kupp med å hente Wiggen.Han har nok fått mye erfaring etter suksessen med FCK,og lærte sikkert mye i Køln også.
    Ellers har RBK kjøpt mange gode fotballspillere den siste tiden,mens Molde solgte 2 av sine viktigste som de skal slite med å erstatte uten å bruke endel penger.Vegard Forren synst jeg var formidabel store deler av forrige sesong,til tider en hel forsvarsrekke alene.Koser meg igrunnen over at Molde har null poeng ,har selv spillt mot Molde en gang for mye:D ,selv om jeg har veldig sans for Ole Gunnar.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Man må ta av mens man har sjansen.

• Liker
    Reaksjoner: JD

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Man må ta av mens man har sjansen.
    Man må ta av mens man har sjansen er jeg hjertens enig i ! Jeg sto i en 1t i kø for å få billett til borte tribune før Rosenborg - Brann.
    Av en eller annen grunn kan ikke borte tribune billetter kjøpes før kamp dag, jeg sto å trippet utenfor og hørte at kampen var i gang inne,
    opp med iphone og inn på nett, (bt.live) leser at Huseklepp hadde stor sjanse! jeg kom inn 15min ut i kampen, Rosenborg hadde tatt
    helt over og det eneste lys punktet var at keeper Leciejewski holdte oss inne i kampen. Målene rant inn og jeg måtte stå å synge tvilsomme Brann
    sanger " Vi har Hansa øl og daier, å Bergen by e nydelig " For en ned tur..

Liker veldig godt Gamboa, klasse spiller.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gamboa er rå,et genialt kjøp av RBK.Litt mer stabilitet med kamptrening så tror jeg han er klar for større oppgaver enn RBK.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Liker det jeg ser av RBK ja! Det er noe internasjonalt og nesten Barcelona-aktig over de i gjennvinningsfasen,
    Kremt... dette er vel på linje med at BTs kjæledegge, Martin Andresen, forklarte fotball-Norge at Barca hadde lært forsvarsspillet av VIF :cool:
    Det er noe med sammenligningen av Barcelona og norsk fotball som skurrer, men jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva som ikke stemmer...men noe er det.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    http://fotball.adressa.no/eliteserien/article277209.ece
    Viss man drister seg til å kalle en dommer rasist eller andre ukvemsord i kampens hete,så er det like før man risikerer fengsel,men når man bedriver martial art teknikker mot en motspiller,med spisse albuer som knappt er lov i de voldeligste kampsporter,da skal selvsagt ikke NFF reagere.For en gjeng med helsingens såpekokere!
    Jeg blir direkte uvel av å se bildene av albuen RBKs Jonas Svensson fekk igår. Man kan jo faktisk drepe folk med et slag til hodet viss man treffer visse steder og det er hardt nok.
    En takling med strake bein skal selvsagt straffes,og det gjør de ofte selv om motspilleren nesten aldri går inn i en slik takling med intensjon om å skade motspiller,men det blir barnemat sammenlignet med skader mot hodet.Man bør slå enda hardere ned på stygg armbruk i dueller!
    Dette provoserer meg kraftig! Noen som vet om man kan sende email til NFF ?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg sendte en mail hit nff@fotball.no
    Oppfordrer andre til å gjør det samme. Det er ikke måte på hvilket oppstyr man lager viss en spiller eller trener har kjeftet litt på en dommer,eller et lite vennlig Suarez bitt som min lille søte niese på 2 år hadde gjort mye bedre,men en spiss albue med enorm kraft mot hodet skal ikke reageres på?
    Håper de setter det samme preventive fokus på dette som de startet med angående taklinger med strake føtter og knottene inn først.

R

rico

Gjest
    Synes også den episoden i går var stygg og forklaringen til FKH treneren der han nesten bagateliserte hele greia var flau..
    Det må da kunne slås ned på dette i ettertid men viktigere kanskje med han som skjelte ut dommeren, DET er farlig det.

Edit; e-post sendt..

Sist redigert:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Ja,jeg har alltid hatt veldig sansen for Grindheim,men måten han bagateliserte den saken der så tapte han seg mye for min del.
    Kan vel nesten virke som dommere er en slags guder i systemet ja.... Viss de ikke har dømmt på en slik sak i kampen så skal ikke NFF reagere i ettertid for å ikke undergrave dommeres autoritet,men viss en hårsår dommer føler seg kjeftet litt for mye på så skal det straffes i hytt og pine i ettertid? Tåpelig.

Sist redigert:

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.202
    Greier ikke sikkert quizen, men Er Berlin riktig?
    Ny nøtt men enklere.
    Hvilke 2 norske fylker har aldri hatt lag i den øverste divisjon?.?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.973
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    De fleste i Haugesund synes også den albuen var relativt kjip..
    De som sier noe annet må være fotballsupportere :rolleyes:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det er bra.
    Vet ikke helt hvor den traff.Sies han sydde noen sting og han blødde fra munnen,så vil tippe albuen traff i området mellom kinnben og kjeve,og likevel svimte han av.Hadde albuen truffet i tinningen så er jeg usikker på hva resultatet hadde blitt...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Greier ikke sikkert quizen, men Er Berlin riktig?
    Ny nøtt men enklere.
    Hvilke 2 norske fylker har aldri hatt lag i den øverste divisjon?.?
    Ikke finnmark iaffal, sør trøndalag har RBK, men aust agder er mulig den andre, selvom Grane er cupmester så kanskje de aldri var i toppdivisjonen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det Grane-laget som ble cupmester i 1902 kom uansett ikke fra Aust-Aguder, men fra Nordstrand. Sør-Trøndelag har hatt mange lag på øverste nivå, litt avhengig av når man startet tidsregningen. Freidig vant Norgesserien i 1948. Ranheim spilte både i Hovedserien og Norgesserien. Strindheim har også vært et par sesonger på øverste nivå, senest i 1995.

Jeg tror også svaret er Finnmark og Aust-Agder.

R

rico

Gjest
    Det ble ikke RBK sin kveld dette nei, trodde de var på gang jeg men det blir åpent i år. De er nok ikke så gode som media vil de skal være.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Det ble ikke RBK sin kveld dette nei, trodde de var på gang jeg men det blir åpent i år. De er nok ikke så gode som media vil de skal være.
    Opp som en løve, osv... Det virker som de satte på criusekontrollen etter den gode åpningen, men det fungerer dårlig på norske humpeveger.

Han billa har vist seg som en allsidig kar. Får håpe han snart viser at han vet hvor målet står også.

leon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    191
    Sted
    Trondheim
    Opp som en løve, osv... Det virker som de satte på criusekontrollen etter den gode åpningen, men det fungerer dårlig på norske humpeveger.

Han billa har vist seg som en allsidig kar. Får håpe han snart viser at han vet hvor målet står også.
    Rbk er god/blir god, jeg tror ikke det er tilfeldig det de har vist de 4 første kampene, viktig at Mikkelsen har en god dag,
    samt savnet av Gamboa i forsvaret vil jeg tro. Jeg har som du nevner BT hvert skeptisk til han Billa, jo da han har ferdigheter, tempo, eksplosiv,
    men som du nevner, han må snart begynne å score, han er ikke rolig nok når det gjelder, blir for hissig.
    Strømsgodset ser solid ut.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.446
    Torget vurderinger
    4
    JA Riise beviser nok en gang hvor liten IQ som trengs for å tjene millioner på tuppe ball.

Riise etter kapteinkritikken: - Skulle brukt andre ord

- Jeg var veldig forbannet. Og det ga jeg uttrykk for også. Når du har 110 landskamper og med den rutinen jeg har, burde det nesten vært automatisk at jeg fikk det. Jeg føler at min historie og noen medieting for en del år tilbake, preger for mange av avgjørelsene som blir tatt, sa Riise til TV 2.

Fulham-spilleren innrømmer at han reagerte «der og da» da han ikke fikk kapteinsbindet. Men han var også ferdig med den saken etter kampen 6. februar.

Han forstår virkelig ikke at han ved sin reaksjon viser hvor riktig det er at han ikke fikk kapteinsbindet på armen tross sin erfaring gjennom 110 landslagskamper.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Noen burde kanskje fortalt ham at han ikke fikk kapteinsbindet den gangen fordi han snart skulle byttes ut.
    Riise er kanskje ikke den dypeste skjeen i skuffen, men han har likevel en imponerende CV fra fotballbanen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.446
    Torget vurderinger
    4
    Riise er kanskje ikke den dypeste skjeen i skuffen, men han har likevel en imponerende CV fra fotballbanen.
    En fantastisk fotballkarriere, men et elendig forbilde og slett ikke en god lederskikkelse.
    De fleste fotballlag har nok bajasser og trenger det motsatte som ledere. Det er vel en grunn til at det er typer som Rune Bratseth og Brede Hangeland har spilt med bindet på armen.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Hørte akkrat på radioen at pappskallen deivy vattne hadde problemer med at en nordmann ønsket å være kaptein på landslaget.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Ingen er i nærheten av å være så flink som Davy Whatne når det kommer til å få TV2 til å fremstå som lokalkanal.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Hvordan skal landslaget klare seg uten tidenes dramaqueen, tro?

Pesquera

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Fußball kommt  zu Hause.jpg

Fußball kommt nach Hause! Tror kampen er åpnere enn hva mange tror, men satser på at Thomas Müller blir matchvinner på et innlegg fra Lahm. Uansett – pokalen ender i Tyskland og det er det nest beste som kan skje :rolleyes:

T

TT.

Gjest
    Nå er det på tide å bytte ut trener og spillere på landslaget. Skulle da tro at Albania var en lett match. Få Ståle Solbakken inn som trener og bytt ut HELE stallen av spillere!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn