Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Er poteten tatt opp på Frosta nå?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    At laget fra bartebyen vant eliteserien var interessant i 2 dager, nå er det noe helt annet som gjelder. Mens RBK blir rundspilt uti Europa er roselaget allerede klar for sluttspillet i Europa ligaen.....

Nå har de vært veldig opptatt i trøndelagen i høst med å komme seg opp på pæra igjen så jeg tror at det som har skjedd uti Europa er bra for dem. Det kan være bra å bli minnet på hvordan virkeligheten egentlig er.

1
    Molde FK
    4
    3
    1
    9-4
    10
    2
    Fenerbahçe
    4
    1
    2
    1
    4-5
    5
    3
    Ajax
    4
    3
    1
    3-4
    3
    4
    Celtic
    4
    2
    2
    6-9
    2

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Bra at Molde gjør det bra, så får sikkert Rosenborg en enklere veg til mesterligaen neste år.

D

Desillusjonert

Gjest
    Og plutselig er straffene gjenoppfunnet, en bitteliten revolusjon?

D

Desillusjonert

Gjest
    Hva er det med islendingene? De kommer til den norske ligaen og blir mestscorende, lage de fineste målene og i det hele tatt preger vår liga i så stor grad at jeg begynner å lure på hva de har i maten på Island?
    Har dette med vilje og tæl å gjøre?
    Samt et godt system og gode trenere?
    For det kan da ikke være slik at lille Island har flere talenter enn Norge?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det handler om å satse på barn og ungdom.

D

Desillusjonert

Gjest
    Det handler om å satse på barn og ungdom.
    Men gjør da vi i Norge også, ihvertfall her hvor jeg bor.
    Så hva er det de gjør på Island som utgjør så stor forskjell?

Når jeg ser på landskamper, så har de islandske en fandenivolskhet og stå-på-vilje som ihvertfall ikke nordmennene har. Det er en grunn til at Norge alltid har problemer med Island i landskamper. Og nå er vel Island klare for VM, mens Norge må spille playoff? Jeg vet hvilket lag jeg skal heie på i VM, for jeg tror ikke Norge kommer dit! :)

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    ^
    VM-kvalifiseringen har ikke startet ennå.
    Vi får vel kanskje gjøre oss ferdige med EM først.

D

Desillusjonert

Gjest
    *kremt* EM da....makan til bagateller du henger deg opp i da! :rolleyes:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    En kjenning har vært aktiv i støtteapparat både i Norge og i Nederland. Det han sier er den store forskjellen er at i Nederland er de veldig opptatt av å ha gode trenere i aldersbestemt. I Norge har vi gode trenere, som vi bruker alt for mye penger på, i 2. og 3. divisjon, som er nokså bortkastet, mens det er foreldre som trener barna, og der er kompetansen litt både og. I Nederland er det vanlig at det kreves at spillere på øverste nivå også tar trenerutdanning og er trener for barn/ungdom. I tillegg har iderttslagene i Nederland en mye sterkere posisjon i samfunnet.

D

Desillusjonert

Gjest
    Godt poeng. For jeg ser på at de foreldrene som trener barn, ikke er spesielt kunnskapsrike og i noen tilfeller totalt bortreist når det gjelder fotball. Man skal liksom kose seg og alle skal få spille og det betyr ikke noe hvordan man spiller. Det er fint og greit de første årene, opp til 11-12 års alderen, men så kan man jammen begynne å stille krav. Mener jeg...

Men er det noen som vet hvordan dette er på Island?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Playoff var vel i november, mot Ungarn. Det gikk ikke spesielt bra.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Kan godt vere de gjør ting annerledes på treningssiden på Island,men slik det ser ut for meg så ligger det i innstillingen og mentaliteten. Islandske spillere virker generelt mer seriøse på å jobbe hardt for å bli den beste utgaven av seg selv som fotballspiller.
    Og dette tror jeg gjelder på de fleste områder i livet. I Norge har vi det med å ha fått litt for mye litt for lett oppi hendene.

Ellers er det kjekt at den norske serien er i gang igjen. Tror det blir jamnere i toppen i år.

D

Desillusjonert

Gjest
    SKal ikke de ut i kvallik da? Er ingen stor fotball fan, bare liker å se på det en gang iblandt... :)

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.004
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo en umulighet å bli en god fotballnasjon når nesten hele landet har England som forbildet,
    en fjerderangs fotballnasjon som ikke har gjort det bra bortsett fra seieren på hjemmebane i 66,
    og da hadde de flaks.
    Det som skjedde etterpå,med tippekamper fra England og med kommentatorer som hele tiden
    har innprentet norsk ungdom at engelsk fotball er det ultimate.
    England,tippekamper og Arne Scheie har vert en tragedie for norsk fotball.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.014
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å neida. Pling! Drikk!!

Hva? Viking vinner en åpningskamp på bortebane? Verden velter.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Godt poeng. For jeg ser på at de foreldrene som trener barn, ikke er spesielt kunnskapsrike og i noen tilfeller totalt bortreist når det gjelder fotball. Man skal liksom kose seg og alle skal få spille og det betyr ikke noe hvordan man spiller. Det er fint og greit de første årene, opp til 11-12 års alderen, men så kan man jammen begynne å stille krav. Mener jeg...

Men er det noen som vet hvordan dette er på Island?
    En annen utfordring er holdningene i Tippeligaen. Man satser heller på utenladske middelmådigheter enn å slippe til talenter, og man må for all del ikke la norske spillere gå til en større norsk klubb, for å videreutvikle ferdighetene der. Det viktigste er å hindre RBK en ny storhetstid.

I tillegg er det for mange lag i tippeligaen, og for mange som satser på primitiv Drillofotball, for å kunne slå de beste.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.977
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Trøste og bære hvor dårlig OG KJEDELIG Norge fremsto i kveld.
    På tide å slippe til juniorer som i alle fall vil løpe med hjertet utenpå drakten.
    Ødegård, Samuelsen, Midtsjø, samt lynvingen fra Odd?
    De som tok på seg drakta i kveld, var i alle fall lite inspirert ifht å prøve å spille gøy fotball. Blir litt for mye wannabes og posering til at jeg får troen....
    Et kjapt blikk på Sverige og Danmark tilsier at vi har langt opp....

Mvh
    Roger

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.849
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På motstanderlaget spilte Pikk, og stadion het Le Coq. Ordentlige menn kan ikke prestere under sånne forhold.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ser ut som Høgmos landslag prøver å rendyrke støttepasningen, hva nå det skal være godt for.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har mistet fullstendig trua på Høgmo. Landslaget spiller dårlig og nå vil han at Tippeligaen skal spilles om vinteren ? Mannen kan jo ikke være helt bra. Skal jeg stå på Ullevål i snøføyke i Januar og se VIF spille 0-0 mot et eller annet lag fra landsbygda samtidig med at Emil Hegle Svendsen skyter 20 treff ?. Har forresten mistet trua på Reka også. Lurer på hvilken plan han har med VIF ? 2016 blir et hvileår for meg når det gjelder fotball, det blir desto mer hi-fi..;)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.849
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal jeg stå på Ullevål i snøføyke i Januar og se VIF spille
    Det burde du uansett være glad for å slippe.....

Men å ødelegge Tippeligaen for at 2-3 spillere fra ligaen som kanskje er gode (eller dårlige) nok til å spille på et forpult elendig landslag skal få være med å trille støttepasninger, er en så elendig ide at jeg trodde ikke engang NFF ville være i stand til å komme opp med den.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.715
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tror ikke det er noe mer alright å se Brann i Bergen i Januar heller.... ;)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.849
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke det er noe mer alright å se Brann i Bergen i Januar heller.... ;)
    Absolutt ikke. Men jeg er trønder, vokst opp 10 minutters spasertur fra Lerkendal. Var der da Iversen scorte 6 i 7-2 seieren mot VIF i 1968.......:rolleyes: Jeg er VIF evig takknemlig for slike opplevelser. Menmen, det går opp, og det går ned.

Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.648
    Et kjapt blikk på Sverige og Danmark tilsier at vi har langt opp....

Mvh
    Roger
    Sverige er vel også et ganske dårlig lag men med en verdensklassespiller som klarer å score mål. De hadde dog selvsagt fortsatt vært bedre enn Norge selv uten Zlatan.

Har sett en landskamp med Norge de siste tre årene eller så - det var når Norge tapte hjemme mot Polen i playoffen for EM. Blir fint når EM starter, da skal jeg se ordentlig fotball.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.867
    Sted
    Trondheim
    RBK er i ferd med å "finne seg sjæl". I fjor var de tydeligvis i kjempeform i starten, og så ble de litt slappere utover. I år startet de litt slapt, så får vi se hvordan det går...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Mye positivt fra RBK så langt, bra defensivt, brukbart tempo og de skaper mye, men skal det være håp om gruppespill i CL må de få skikk på avslutningene.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Liverpool-Dortmund forrige uke,for en fotballkamp!! Husker ikke sist jeg så en så underholdende kamp

D

Desillusjonert

Gjest
    Tja, jeg har ikke sett selve innlsaget, men hvordan kunne de vite det? Det er jo litt morsomt når noen klarer å gjøre slike feil, er det ikke? At dette viste seg å være en spesiell person, det er jo beklaglig og de har også beklaget det.
    Hva er greia lissssom?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Tja, jeg har ikke sett selve innlsaget, men hvordan kunne de vite det? Det er jo litt morsomt når noen klarer å gjøre slike feil, er det ikke? At dette viste seg å være en spesiell person, det er jo beklaglig og de har også beklaget det.
    Hva er greia lissssom?
    Synes du det er greit at TV2 henger ut folk for hele landet, så fremt de er frisk?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.849
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    FIFA saksøker det norske landslaget for plagiat

- Vi er forferdet over at det norske herrelandslaget i fotball ser ut til å ha lansert en ny lagidrett som kan minne om fotball, sier FIFA-president Gianni Infantino.

Etter det ydmykende tapet for Portugal i går kveld, satte FIFA seg ned og så opptak av samtlige kamper det norske landslaget har spilt under Høgmos ledelse.

Kort tid senere fikk FIFAs juridiske apparat beskjed fra toppledelsen om at det brenner på dass. Et omfattende søksmål er allerede på vei.

- Det er FIFA som eier fotball. Når noen lanserer en ny lagidrett som av og til minner om fotball, er vi nødt til å reagere. Dette er plagiat, sier Gianni Infantino.

I søksmålet har FIFA listet opp flere argument for at landslaget har sniklansert en ny lagidrett som ligger tett opptil det tradisjonelle spillet:

1. Norge stiller med 10 utespillere og én keeper, men i kampene brukes kun ett mål.

2. Det blir brukt noe som ser ut som en vanlig fotball, men den virker vesentlig vanskeligere å dempe, skyte og sentre med.

Mer her:
    http://heltnormalt.no/nas.../30/083000

- Det er riktig at vi foreløpig spiller noe som kan minne om fotball, sier Høgmo.

- Men får jeg et par år til i trenerstolen, vil det ikke være mange likhetstrekkene igjen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    og jeg som trodde helt normalt var en satireside...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn