Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Irriterende
    4 mål av Prica var imponerende

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Rune S skrev:
    Kjedelig å få mål imot etter at kampen skulle vært avblåst på en corner som tilsynelatende ikke var corner og en målgivende pasning som tilsynelatende var med armen, mener du?

Sånn er det når man er i motgang.

Uansett var det godt å se RBK spille god fotball igjen.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Birdman skrev:
    Det her handler om karma! 8)
    Det handlet mer om Prica... 8)
    Skal ikke krangle med deg om dét. Uten Prica hadde dette blitt riktig pinlig for RBK. Apropos pinlig, hva var det Trond Olsen drev på med i kveld?

sims

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    RBK må seriøst gjøre noe med midtforsvaret sitt. Larsen og Høiland kan vi vel trygt si er moden for benken. Dommeren leverte vel også en god søknad om adeccofotball :mad:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    sims skrev:
    RBK må seriøst gjøre noe med midtforsvaret sitt. Larsen og Høiland kan vi vel trygt si er moden for benken. Dommeren leverte vel også en god søknad om adeccofotball :mad:
    Vi har nok hittil sett lite som tyder på at Larsen er verdt 8 mill.
    Det er en gåte at Lago ikke spiller.
    Men alt er bedre enn Bjærsmyr.
    Litt rart at det blir baklengs på hver bidige sjanse imot i alle kamper.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Det er nå godt at vi får tilbake de gode forsvarspillerene etter at RBK mener de har funnet så mye bedre. Koppinen og Björck lever vi godt med og så har vi Reginiussen i bakhånd. Dagens 4-4 resultat tilsier kun en ting og det er at RBK kommer nå for full fart barede får gjort noe med den defansive delen av spillet. Det krever moral og ferdigheter å komme tilbake på denne måten.

Nå får Trønderne ta seg sammen, makan til suttring for en litt treg start.

Forøvrig er tabellen et godt skue for tiden ;D

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes RBK har vist mye bra spill i de to siste kampene (Brann-kampen så jeg ikke). De har dominert banespillet, både mot Stabæk og Lillestrøm, og nå har de begynt å produsere sjanser også. Bare de får kontroll på forsvarsspillet, så kommer dette til å bli veldig bra. 4 scoringer, 2 flotte stangskudd og en klar straffe (som ikke ble dømt) er flott, men det hadde jo vært fint om forsvarsfireren begynte å spille fotball også.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Lustig får aldri straffe. han ser alt for rar ut når han faller til at han kan bli tatt på alvor. ;D

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Det kan du si, men det var jo ingen tvil om den straffen. Forsvarsspilleren var ikke i nærheten av ballen, og han var helt klart borti Lustig.

Men dommeren skal jo bare dømme på det han ser, og det kan jo godt være at han ikke så det - det er lett å være etterpåklok når man får se 5 repriser i mange forskjellige vinkler på TV.
    Med det resonnementet blir det imidlertid vanskelig å forsvare at dommeren gir LSK corner på slutten av kampen. Selv etter flere repriser på TV er det umulig å se om ballen er borti RBK-spilleren (Lustig?), og LSK-spilleren som var involvert sier at ballen traff ham, men at han tror den var borti RBK-spilleren før den gikk over død-linjen. Så man kan ikke se det på reprisen, og LSK-spilleren sier at han tror ballen gikk via RBK-spilleren (vi kan kanskje trekke den konklusjonen at han har rett, siden den involverte RBK-spilleren vel ikke har sagt noe). Så i den situasjonen har dommeren ikke dømt på noe han har sett, men latt seg påvirke av et eller annet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Irriterende at de fikk den corneren. Men så lenge det er umulig å si om den var innom Lustig, selv etter å ha sett 5 repriser, kan vi nesten ikke laste dommeren for å dømme den corneren. synes jeg.

Men det ingen ser ut til å ha fått med seg var at Nosa styrer ballen i stanga med armen på den omtalte corneren, før Kippe setter den inn.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Så det, men han holdt vel armen inntil kroppen, og dermed vil det være strengt å dømme hands.
    Men jeg synes godt man kan klandre dommeren for corneren. Dommerenes "mantra" er jo at de bare kan dømme på det de ser, noe man jo kan være enig i. Men da må de ikke dømme på det de tror de ser. Og denne situasjonen kan han ikke ha sett.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Joda, dette er noe vi ser i reprisene, men som dommeren ikke så i kampens hete. Han kan derfor ikke dømme på det. Akkurat som straffesituasjonen med Lustig.

Så det koker ned til om dommeren så at det var corner. Det kunne han ikke ha sett - der dømte han på det han trodde han så, noe han ikke skal gjøre.

F

fjellvåk

Gjest
    Slike dommerfeil skjer i hver eneste fotballkamp, intet nytt her, dommeren kan som det blir sagt kun dømme utifra det han ser der og da. Det er ikke spesielt fordi at det er RBK som er involvert.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Ja. Dommeren skal se det som skjer og må bestemme seg umiddelbart - han har ikke betenkningstid. Derfor har jeg ikke så store problemer med å tilgi slike dommerfeil. Jeg synes det blir tåpelig når man i TV-studio i etterkant, etter å ha sett en hendelse 15 ganger i repetisjon i langsom kino og fra flere vinkler, kritiserer dommeren for å ha gjort feil.

I denne kampen skal dommeren ha skryt for at han så forseelesen som førte til straffen for RBK da Høiland ble dratt ned i straffefeltet på en corner.

Denne kampen tapte RBK fordi de for tiden har et elendig forsvar. De dominerte banespillet og hadde mange sjanser, og skulle vunnet kampen med 2-3 mål (minst). I de to siste kampene har de sluppet inn mål på alle sjansene motstanderen har hatt. Håpløst.

F

fjellvåk

Gjest
    otare skrev:
    Ja. Dommeren skal se det som skjer og må bestemme seg umiddelbart - han har ikke betenkningstid. Derfor har jeg ikke så store problemer med å tilgi slike dommerfeil. Jeg synes det blir tåpelig når man i TV-studio i etterkant, etter å ha sett en hendelse 15 ganger i repetisjon i langsom kino og fra flere vinkler, kritiserer dommeren for å ha gjort feil.
    Helt enig. De må vel gjøre seg fortjent til lønna disse "ekspertene".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    otare skrev:

I denne kampen skal dommeren ha skryt for at han så forseelesen som førte til straffen for RBK da Høiland ble dratt ned i straffefeltet på en corner.

Denne kampen tapte RBK fordi de for tiden har et elendig forsvar. De dominerte banespillet og hadde mange sjanser, og skulle vunnet kampen med 2-3 mål (minst). I de to siste kampene har de sluppet inn mål på alle sjansene motstanderen har hatt. Håpløst.
    Stort sett enig, men ikke i at de tapte kampen... ;D

F

fjellvåk

Gjest
    BT skrev:
    otare skrev:

Stort sett enig, men ikke i at de tapte kampen... ;D
    Nei de tapte ikke, de vant ett poeng... ;)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Eller de tapte 2, alt etter hvordan man ser det. Det var vel det jeg mente med det jeg skrev. Etter spill og sjanser burde RBK vunnet kampen klart, men med det forsvaret, som stort sett slipper inn mål på alle angrep fra motstanderen, blir det vanskelig.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    I følge VG har RBK sluppet inn mål på samtlige sjanser i de to hjemmekampene.
    Sjansestatistikk mot Stabæk: 4-2
    Sjansestatistikk mot LSK 7-4

Brann hadde vel et par sjanser på slutten de ikke scoret på...

F

fjellvåk

Gjest
    "Når du kommer inn på tribunen lurer du jo på om du har kommet til 1. runde i cupen." Rune Bratseth om publikumsvikten i Trøndelagen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    "Når du kommer inn på tribunen lurer du jo på om du har kommet til 1. runde i cupen." Rune Bratseth om publikumsvikten i Trøndelagen.
    Som jeg nevnte tidligere i tråden, skal du i krigen så sørg for å ha en bergenser ved siden av deg. En trønder bare kaster børsa og løper på sprang hvis det ikke går slik de ønsker seg at det skal gå. Sjelen til et fotball-lag er dets konstante verdi, og slik det ser ut til nå så har RBK ingen sjel. Supporterne forlater klubben som rotter forlater et synkende skip. Vi som sliter i vest år etter år har bare forakt tilovers for slike supportere, og ville heller spilt i Adecco-ligaen med de supporterne vi har enn Champions Leage med trønderske supportere.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    enig, medgangssupportere er noe herk :) synes det var helt oki at vi fikk poeng der oppe på lerkendal :)

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    fjellvåk skrev:
    Som jeg nevnte tidligere i tråden, skal du i krigen så sørg for å ha en bergenser ved siden av deg. En trønder bare kaster børsa og løper på sprang hvis det ikke går slik de ønsker seg at det skal gå. Sjelen til et fotball-lag er dets konstante verdi, og slik det ser ut til nå så har RBK ingen sjel. Supporterne forlater klubben som rotter forlater et synkende skip. Vi som sliter i vest år etter år har bare forakt tilovers for slike supportere, og ville heller spilt i Adecco-ligaen med de supporterne vi har enn Champions Leage med trønderske supportere.
    Det er jo sprøyt. I fjor GA de vekk billetter til Brann stadion, for at folk skulle komme.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Man skrev:
    baluba skrev:
    fjellvåk skrev:
    Det er jo sprøyt. I fjor GA de vekk billetter til Brann stadion, for at folk skulle komme.
    Men det har ikke vært noe frafall over natten her. Dette er slitasje over mange år som spiller inn. Interessen for stadion har nok gått ned i takt med generasjonene, ikke tilfeldige dårlige sesonger. I alle fall ikke i et så dramatisk omfang. Nå har jeg lest om og om igjen om folk som vil skifte fra fotball til sjakk. Jeg har aldri møtt en som kaller seg Brann-supporter som ymter frempå om å svikte laget sitt. De står standhaftige på, både de aktive og de passive. Har du noensinne hørt om en bergenser som sier han eller hun skal forlate laget sitt når det går dårlig?

Er det noen tvil om at Brann har det mest plagede og likevel mest entusiastiske publikumet i Norge? Det er vel opplest og vedtatt at Brann er norgesmestere i supportervirksomhet og lojalitet til laget.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nå er det jo mange som kommenterer innlegg på blant annet Adressa.no som sier at de ikke reiser med ungene på kamp fordi kampene går kl20.Av innleggene ser det ut som mange kommer ganske langt kjørende for å få med seg kamper på Lerkendal,og for de passer det da visst veldig dårlig når kampen starter såpass sent.
    Jeg vet ikke,jeg er sunnmøring og aldri vert på Lerkenda,bare virker på endel leserinnlegg at dette kan vere LITT av grunnen til at de har lavere publikumtall så langt i år.Ellers så er jo kl20 kampene TV2kamper,som sikkert også gjør at noen heller ser de på TV.

Ellers håper og tror jeg RBK kommer mye sterkere,håper Jønson får arbeidsro en god stund fremover,virker som en reflektert og klok trener.Synes ivertfall det har vert fin stigning på spillet til RBK i forhold til første kamp,til tider igår var det veldig fin fotball offensivt,selv om jeg tror de har mye å gå på der også.

Når vi kommer så langt som til CL kvalik så er jeg mer i tvil om noen annen enn bestefar Eggen klarer å få til de resultatene han gjorde.Han hadde en helt egen ro og offensiv innstilling til de kampene som jeg tror smittet veldig over på spillerene.Å spille behersket kontrolert mot europeisk toppklubber tror jeg ikke funker,det er det flere-tusen-femhundre lag i europa som gjør bedre enn norske,trur eg...... Men håper jeg tar feil!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser det heller sånn at det tar tid å omstille seg fra å heie på verdensmestere i langrenn og skiskyting til å begynne å interessere seg for fotball igjen. Litt for mange idretter med utøvere i verdensklasse i Trøndelag.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    Ser det heller sånn at det tar tid å omstille seg fra å heie på verdensmestere i langrenn og skiskyting til å begynne å interessere seg for fotball igjen. Litt for mange idretter med utøvere i verdensklasse i Trøndelag.
    Vi er for godt vant angående RBK, og godtar ikke hva som helst.
    Dessuten er det veldig mange av oss som er fundamentalt uenige i at Janne Jønsson ble trener i stedet for å la Nils Arne Eggen fortsette.
    Når man så i tillegg har en evneveik sportslig leder i Erik Hoftun, som lar spillerstallen smuldre opp mellom fingrene sine OG ikke klarer å skaffe erstattere som holder mål, melder mange overgang til fluefiske, asfaltering, drenering, malingstørking eller f.eks. sjakk. Lerkendal gidder vi hvertfall ikke gå på.

F

fjellvåk

Gjest
    Rune S skrev:
    Nå er det jo mange som kommenterer innlegg på blant annet Adressa.no som sier at de ikke reiser med ungene på kamp fordi kampene går kl20.Av innleggene ser det ut som mange kommer ganske langt kjørende for å få med seg kamper på Lerkendal,og for de passer det da visst veldig dårlig når kampen starter såpass sent.
    Jeg vet ikke,jeg er sunnmøring og aldri vert på Lerkenda,bare virker på endel leserinnlegg at dette kan vere LITT av grunnen til at de har lavere publikumtall så langt i år.Ellers så er jo kl20 kampene TV2kamper,som sikkert også gjør at noen heller ser de på TV.

Ellers håper og tror jeg RBK kommer mye sterkere,håper Jønson får arbeidsro en god stund fremover,virker som en reflektert og klok trener.Synes ivertfall det har vert fin stigning på spillet til RBK i forhold til første kamp,til tider igår var det veldig fin fotball offensivt,selv om jeg tror de har mye å gå på der også.

Når vi kommer så langt som til CL kvalik så er jeg mer i tvil om noen annen enn bestefar Eggen klarer å få til de resultatene han gjorde.Han hadde en helt egen ro og offensiv innstilling til de kampene som jeg tror smittet veldig over på spillerene.Å spille behersket kontrolert mot europeisk toppklubber tror jeg ikke funker,det er det flere-tusen-femhundre lag i europa som gjør bedre enn norske,trur eg...... Men håper jeg tar feil!
    RBK har "alltid" hatt kl.20 kampene på TV2, det er det laget som er vist mest live.

Håper også Jønsson får arbeidsro slik at de kan komme seg opp på det vanlige nivået, norsk fotball er rimelig tragisk uten RBK "der oppe". Men så lenge de ikke vinner og spiller bra så får han heller ingen arbeidsro...

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.827
    Sted
    Trondheim
    Nå synes faktisk jeg at RBK har spilt ganske bra i de 2 siste kampene. Forsvaret har sviktet katastrofalt, men spillemessig har jo RBK omtrent parkert motstanderen.
    Jeg tror at publikumsvikten har flere årsaker:

Serierunden er dratt for langt ut - kamper på fredag, lørdag, søndag og mandag.
    RBKs kamper vises på TV
    Kamp kl 2000 blir for sent for mange. Når man kjører fra Steinkjer og Oppdal for å se RBK (ca. 2 t reisetid hver vei), blir kampstart kl 20 for sent.
    Sesongen starter for tidlig

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Som sagt, det er mange som er prinsippielt uenige i valgene klubben har tatt, og som derfor holder seg hjemme. Deriblant meg selv.

F

fjellvåk

Gjest
    otare skrev:
    Serierunden er dratt for langt ut - kamper på fredag, lørdag, søndag og mandag.
    RBKs kamper vises på TV
    Kamp kl 2000 blir for sent for mange. Når man kjører fra Steinkjer og Oppdal for å se RBK (ca. 2 t reisetid hver vei), blir kampstart kl 20 for sent.
    Sesongen starter for tidlig
    Viktige punkter der som gjelder hele eliteserien. Eneste jeg undrer litt på er hvorfor kl. 20 kamper plutselig er blitt så vanskelig for folk. De kom alltid kl.20 før.

Men dette med kamp hele langhelgen er tull synes jeg, men slik går det når fotballen har solgt sjela si til TV selskapene. Mye mer spenning synes jeg når de går sånn noenlunne samtidig.

Ja sesongen starter altfor tidlig, de har ikke landet ferdig i kollen engang før første kamp, vi (og spesielt trønderene...) er ikke ferdige med skia enda og absolutt ikke i fotball modus.

F

fjellvåk

Gjest
    lars_erik skrev:
    Som sagt, det er mange som er prinsippielt uenige i valgene klubben har tatt, og som derfor holder seg hjemme. Deriblant meg selv.
    Da er man ikke "fan" nok og bør fortsette og holde seg hjemme mener jeg, også når de begynner å vinne.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.873
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    fjellvåk skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er man ikke "fan" nok og bør fortsette og holde seg hjemme mener jeg, også når de begynner å vinne.
    Feil. Det er kun blodsupporterne (Kjernen) som har en slik innstilling. Vi andre vil underholdes.
    Når klubben drives dårlig, er det ikke ja-mennesker man trenger for å få ting på rett spor igjen.
    At tilskuerantallet går ned, har sammenheng med at Nils Arne Eggen ikke er trener lengre, manglende suksess i europa og hjelpeløsheten til Erik Hoftun.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn