Anonym skrev:
Hadde det ikke vært bedre å promotert hard trening?
Etterhvert som kroppen blir i bedre form vil en forbrenne mer karbohydrater for hver økt og etterhvert vil problemet bli snudd fra problemet med at en får for mye karbohydrater til om en får nok karbohydrater.
Problemet med trening er det at man gjør noe aktivt utover å dytte seg mat.
Du må da gjerne starte en tråd for å promotere det Anonym, fritt frem det, og dette er et diskusjonsforum med en egen OT avdeling og mener noen at det skrives/drives på kant med reglene så er det noe som heter rapporter........bedre det enn å komme med oppgulp (istedet for motargumenter)
Det kan vel ikke herske særlig tvil om at en del her inne (også) har svært gode erfaringer og resultater
helt konkret å vise til, hvorfor denne iver etter å mistenkligjøre/sverte dette alternartivet?
Både å lese og eventuelt følge de forskjellige tipsene er jo selvfølgelig helt frivillig.
Kan i den sammenheng nevne at jeg i noen grad har sendt min bror div. linker fra denne tråden, så skjønte jeg sent i høst at det ikke helt funket som jeg hadde håpet.
Så sendte jeg en ny link til han i februar/mars, så fikk jeg svar noen dager senere at han nå var i gang.
Hvoretter jeg sendte en ny mail, hvor jeg (for sikkerhets skyld) ba han ta det opp med sin fastlege.
Da fikk jeg i svar at det nettopp var i samråd med sin fastlege (kvinne) han hadde begynt, og det hadde nylig både hun og hennes mann gjort.
Han trengte det, men ikke egentlig hun (vektmessig sett), men hun ville følge det samme for å få erfaringen med hva dette i praksis betydde og medførte.
Jeg har nå begynt å trene litt også, da vektnedgangen (for meg) stagnerte etter 10 kilo ned.
Den treningen jeg nå driver med hadde jeg neppe orket/greid for et år siden, så
vekk med 10 kilo eller mer med den enkle/lette metoden er for mange (vil jeg tro) nettopp det som skal til for å komme igang med det som du nevner...(trening).......dersom de føler for ytterligere forbedring.
De som kun mener trening er veien å gå, har kanskje lettere for
det enn en del andre.
Hvorfor ikke promotere opp til flere alternativer så kan hver enkelt få hjelp på den måten som passer vedkommende.
Alt som kan fremme bedre velvære og helse ved hjelp av kosthold og trening er da bare positivt, men jeg ser ikke vitsen med å bruke det ene alternativet som motargument mot det andre.
Dessuten har jeg ikke sett et eneste innlegg fra trådstarter som går
mot trening tvert i mot.
Når han ved flere anledninger har linket til et par/tre fotballklubber som langt på vei følger de samme ideer, så dreier det seg jo ikke om folk som ikke trener ???
Mvh.KW