Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
6moons' Srajan Ebaen konkluderte med følgende om Grados toppmodell PS1000 (og Audio-Technica ATH-W5000 "Raffinato") i testen av beyerdynamic T 1:
Jeg har bare så vidt hørt Grado GS1000i, og noe mere Grado's RS1i, i butikk. Mitt inntrykk, basert på lesning, er at dette langt på vei er en smakssak. Grado-hodetelefoner har "noe" som en del mennesker liker, spesielt til visse musikkformer. Det virker dog som om de rent teknisk ligger etter beyerdynamic, Sennheiser og STAX, på samme måte som bl.a. Denon og Audio-Technica.VilhelmW skrev:[...]
Er det noen som har erfaring med Grado GS-1000 sett i forhold til K-701? Jeg har lest noen omtaler hvor Gradoen kommer svært bra ut, også i forhold til både Sennheiser og Beyerdynamic.
6moons' Srajan Ebaen konkluderte med følgende om Grados toppmodell PS1000 (og Audio-Technica ATH-W5000 "Raffinato") i testen av beyerdynamic T 1:
http://www.6moons.com/audioreviews/beyer2/t1_2.html
My Grado PS-1000 has become the overpriced dinosaur I suspected it to be.
[...]
My W5000 Raffinato remains the poster child for assembly, material choices and cleverest head support system extant. But sonically, it's not in this league
Grados hodetelefoner er åpne, og oppfører seg deretter. Noen ganger omtales de som "ported", med henvisning til bassreflekshøyttalere.Lekker GS-1000 like mye som K-701 og de andre åpne- og halvåpne konstuksjonene?