Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Sennheiser HD 650
    girl-face-clear2.jpg























    En annen presis hodetelefon
    girl-face-clear.jpg


    Noen ganger er det altså givende å være nærsynt.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    Denon d7100 (6500kr), auralic taurus (9000kr) og hifiman he-500 (3000kr) kommer på torget når jeg får ut fingeren og får tatt bilder osv. Det blir fokus på hifi for min del fremover. Skal bare beholde audio technica w1000x, og kjøpe en billig hodetelefonforsterker (musical fidelity v-dac ii eller noe sånt) hvis forsterkeren jeg ender med ikke har utgang for hodetelefoner.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Denon d7100 (6500kr), auralic taurus (9000kr) og hifiman he-500 (3000kr) kommer på torget når jeg får ut fingeren og får tatt bilder osv. Det blir fokus på hifi for min del fremover. Skal bare beholde audio technica w1000x, og kjøpe en billig hodetelefonforsterker (musical fidelity v-dac ii eller noe sånt) hvis forsterkeren jeg ender med ikke har utgang for hodetelefoner.
    det var mye godsaker, har du gått helt lei av headfi? ;)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, nei det har ikke noe med det å gjøre. Erfaringen min nå er at "helt grei" hifi plasserer deg mer inne i musikken enn hva "high end" head-fi klarer. Så hvis ett helt beskjedent stereo anlegg kan overgå noe av det beste innen head-fi, hva kan da noe bedre hifi gjøre? Det er hva jeg har lyst til å finne ut av nå. Og siden jeg er en underbetalt kontorarbeider så må head-fi'en selges for å finansiere en liten del av hifi'n i det minste :p
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hva slags forsterker sikler du på til stereo? Auralic har jo monoblokker også, så du er jo half way there. Da har du en god hodetelefonforsterker i tillegg.

    En annen headfioliker prøver å niholde på en som har tatt til fornuften og prøver å bryte ut.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Enig, en god pre/hodeamp er vel en bedre vei å gå, enn å bytte fullstendig fokus. Kan lett få kløe igjen...
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    Hva slags forsterker sikler du på til stereo? Auralic har jo monoblokker også, så du er jo half way there. Da har du en god hodetelefonforsterker i tillegg. En annen headfioliker prøver å niholde på en som har tatt til fornuften og prøver å bryte ut.
    Taurus må gå for å frigi litt kapital, og den er ikke aktuell som noen preamp for meg (for lite inn/utganger). Forsterkeren som virker mest kurrant akkurat nå (har fått en del forslag jeg skal lese litt om dog...) er hegel h300. Snuset litt på mcintosh ma6300 også, men så slo det meg at den har vel vært på markedet ganske mange år, så da igjen frister det mer med h300 som er helt ny.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.446
    Torget vurderinger
    13
    Enig, en god pre/hodeamp er vel en bedre vei å gå, enn å bytte fullstendig fokus. Kan lett få kløe igjen...
    Jeg hadde Ray Samuels sin B52 her og fikk prøvd den som pre også og den falt totalt igjennom her hos meg - det samme gjorde Auralicen.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    Du likte ikke taurus som pre, eller du likte ikke taurus i det hele tatt?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.446
    Torget vurderinger
    13
    Du likte ikke taurus som pre, eller du likte ikke taurus i det hele tatt?
    Jeg liker ikke Taurus som pre. Som Head amp er den helt knall. Den spiller helt klart mørkere enn jeg er vant med og er nok hakket bedre enn Myteken på noen små punkter men forbedringen er for øyeblikket ikke verdt 13K. Dette er basert på en vurdering der Taurusen har gått 100+ timer. Jeg kunne lagt til mer utfyllende konkrete punkter om hva forskjellene innebærer men har ikke tiden til det nå. For ta det senere.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.446
    Torget vurderinger
    13
    Hva slags forsterker sikler du på til stereo? Auralic har jo monoblokker også, så du er jo half way there. Da har du en god hodetelefonforsterker i tillegg. En annen headfioliker prøver å niholde på en som har tatt til fornuften og prøver å bryte ut.
    Taurus må gå for å frigi litt kapital, og den er ikke aktuell som noen preamp for meg (for lite inn/utganger). Forsterkeren som virker mest kurrant akkurat nå (har fått en del forslag jeg skal lese litt om dog...) er hegel h300. Snuset litt på mcintosh ma6300 også, men så slo det meg at den har vel vært på markedet ganske mange år, så da igjen frister det mer med h300 som er helt ny.
    Jeg ville tittet litt på Aura Fidelity som helt sikkert kan avtales med hjemlån. Han som selger de holder visst til på Bærum. Tror det er gode saker uten å ha hørt de selv. Ellers tror jeg Moon er ett merke som burde klaffe godt med dine preferanser. Dog anbefaler jeg å prøve hjemme, gud vet hvor mange ganger jeg har brent meg på å ikke fått muligheten til å lytte før kjøp. Utrolig nok har jeg vært svært heldig med komboen Mytek, Ayon og Dali og jeg bare storkoser meg med musikken her nå. Det er farlig å si det men dette er nok en kombo som nok blir stående i lang tid føler jeg.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.380
    Antall liker
    561
    Torget vurderinger
    9
    Når jeg først skal brenne av såpass med penger så er jeg litt der at jeg vil teste det hjemme selv ja :) Dra å høre på noen andre høyttallere enn mine egene spille i ett annet rom gir meg ikke all verden med informasjon. Soundgarden var greie når jeg ville låne hd20, så starter vel hos de for å se om jeg kan få lånt h300 og ma6300.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Snopte Benchmak DAC1 på brukten her. Snadderpis på en slik en. Har latt den stå og spille med HE-500 i kveld, og det er jaggu mye for pengene dette. Rent forsterkermessig (med DAC1 som dac vel og merke) så låter den innebygde ampen overraskende "likt" V200. Kjempeflott alt i ett pakke! :D

    Det er "nesten" vanskelig å høre ulikheter mellom de...... Noe er det jo, men en kan jo spørre seg....

    Overraskende!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Så den i går, og, ja, de fristet. Men hva er dette? Jeg trodde du var ferdig med hodetelefoner. Hvorfor ser du på Tyllebissen?

    Hvis jeg skal ha de der, så skal jeg lage noe fancy shields på dem. Kanskje konturene av en glisende titten tei! :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.500
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Reklamepause!

    [video=youtube;_dsB42pXdoQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_dsB42pXdoQ[/video]
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.500
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Mjolnir og Taurus, Watt og Ohm

    Turus vs Mjolnir.jpg


    Taurustallene er fra nettsiden til Auralic. Mjolnirtallene er fra Jason hos Schiit.

    Mjolnir har samme power uansett om det er balansert eller ubalansert inngang.

    edit: Plotet er basert på tittentei's utmerkede plot av Taurus' ulike strømleveranser ved ulike impedanser i ulike modi, som kan bli funnet lenger bak i tråden.
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hvor faen er referansen til at utgangspunktet var mitt chart! JEG TRODDE DU VAR BEVANDRET I AKADEMIA!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.500
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    MjolnirBAL/SE
    ImpedancemW
    328000
    505000
    1501720
    300850
    600425
    TaurusSTDBAL
    ImpedancemWmW
    3245001200
    12012004500
    3005002000
    6002501000
    Edit: Begge forsterkeren er oppgitt i kontinuerlig RMS, bekreftet på mail fra begge produsenter.


    Arti at Mjolnir får bank av Woo WA2 ved 600 ohm
    Woo WA2
    640mW @300Ω
    480mW @600Ω
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.500
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har tatt utgangspunkt i tittenteis fabelaktig shart som han har generert vha Microsoft Excel på magisk vis.

    Hvor faen er referansen til at utgangspunktet var mitt chart! JEG TRODDE DU VAR BEVANDRET I AKADEMIA!
    tittentei fortjerner en medalje. Værsågod:

    200px-2012_Summer_Paralympic_Medal.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.446
    Torget vurderinger
    13
    Mjolnir is the new black. Ref. Janis Ian.
    A black Mjolnir - where to buy !!!??


    ------------------------------------------

    Forresten så var det jo meningen at jeg og titten skulle anodisere 2 stykk Mjolnir to black men så fant teien ut at han skulle bli en slik Taurus eier og da tenkte vi likt men så ble vi uenig og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Du kan kjøpe den i en amputert semi-balansert utgave med eller uten rackmount. Den heter Brysom BHA-ett-eller-annet. :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.500
    Antall liker
    1.019
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Du kan kjøpe den i en amputert semi-balansert utgave med eller uten rackmount. Den heter Brysom BHA-ett-eller-annet. :)
    Vel... med HD800 i hvertfall er det flere som finner BHA-1 bedre...

    Turns out my detailed listening on the Mjolnir was unwarranted. In just the first minute of the BHA-1 I recognized greater bass quantity, cleaner bass, significantly better detail, smoother highs and greater sense of atmosphere and soundstage. It was like someone flipped a sound quality switch going from the Mjolnir to the BHA-1.
    Mjolnir vs BHA-1



    I have decided to keep the Bryston BHA-1 and Gungnir and return the Mjolnir and sell the Bifrost.
    http://www.head-fi.org/t/631313/schiit-mjolnir-vs-bryston-bha-1-and-schiit-gungnir-vs-bifrost
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ingen overraskelse og er slik keg oppfatter Mjolnir; match Mjolnir med en "mørk-eller-hva-du-vil" DAC.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.446
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er egentlig overrasket over hvor god Head-amp delen i Myteken låter selv om jeg kjører på omlag 80% av maks volum ved normal lyttenivå. Meget usannsynlig men dessto morsommere. A true kinderegg :eek:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    I teorien er det kanskje ikke SÅ overraskende. Kjører du softwareprosessering med mer enn 16-bit, så ligger kanskje noe av forklaringen der.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.249
    Antall liker
    2.446
    Torget vurderinger
    13
    Jeg hadde upsampleren på men skrudde den av når jeg oppdaterte Firmware på Myteken så den har vært av de siste ukene - om det var det du mente.

    EDIT: Glem det ^^ - måtte sjekke og den sto faktisk på ....ahmmmmm.
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Som et lite kuriost tips, så kan d jo nevnes at på 2L's : Hoff Ensemble - One Quiet Winter Night: ble benyttet HD800...
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Forøvrig en av de beste opptak jeg har hørt EVER!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn