Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har First Watt både SIT-1 og SIT-2. Det er ikke mange som har fått tak i PASS SIT-transistorene foruten gubben selv så DIY finnes vel knapt av disse. USD4100 inkl frakt må vel være SIT-2. SIT-1 har veiledende pris USD10000. Jeg kjøpte mine før dollaren lettet så voldsomt og ikke til veiledende.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Regner med du kjøpte fra Soundgarden?
    Det er ikke uvanelig at produkter jeg kjøper fra Soundgarden har allerede vært åpnet...
    De har feks HD800 som har vært åpnet og brukt som demo (jeg har lyttet på dem bla) som dem fremdeles selger til full pris...
    Jada, jeg er fullt klar over praksisen som jeg egentlig er enig i på nisje produkter. Kabler, hodetelefoner osv. Så leenge de har litt turnover gjør det ingenting om hodetelefonene er prøvd. Kabler gir jeg mer eller mindre blaffen i. Er dere utsolgt? Røsk en kabel fra noe demo utstyr, har ingenting å si. Men når de sier det er helt nytt osv og jeg leser dette. Ikke veldig hederlig og ganske avslørende. Jeg er vant til at Soundgarden pakker hodetelefonene ned fra demo-hylla og sier at de har vært på demo. Jeg tenker ikke ikke annet enn at de har spilt dem inn for meg. Jeg slipper styret med bestilling fra utlandet. Ikke minst ventetiden! Men dette er noe annet. Det er regnspikka løgn.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Oi! Heftig, ja var SIT-2.
    Hva driver du med SIT-1?
    De inngår i en plan. Foreløpig har jeg bare brukt de på Marten Miles :O hvilket er helt feil og likevel knuste de en velrenommert forsterker med mye mer effekt..... Det kommer horn og lignende etterhvert. Akkurat nå er det RIAA på gang (ref tråden Trondmegs anlegg - den første watten, der er det også en del bilder av First Watt etc) ..

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Regner med du kjøpte fra Soundgarden?
    Det er ikke uvanelig at produkter jeg kjøper fra Soundgarden har allerede vært åpnet...
    De har feks HD800 som har vært åpnet og brukt som demo (jeg har lyttet på dem bla) som dem fremdeles selger til full pris...
    Jada, jeg er fullt klar over praksisen som jeg egentlig er enig i på nisje produkter. Kabler, hodetelefoner osv. Så leenge de har litt turnover gjør det ingenting om hodetelefonene er prøvd. Kabler gir jeg mer eller mindre blaffen i. Er dere utsolgt? Røsk en kabel fra noe demo utstyr, har ingenting å si. Men når de sier det er helt nytt osv og jeg leser dette. Ikke veldig hederlig og ganske avslørende. Jeg er vant til at Soundgarden pakker hodetelefonene ned fra demo-hylla og sier at de har vært på demo. Jeg tenker ikke ikke annet enn at de har spilt dem inn for meg. Jeg slipper styret med bestilling fra utlandet. Ikke minst ventetiden! Men dette er noe annet. Det er regnspikka løgn.
    Kjører du VW 2,0 diesel også er du skikkelig rævkjørt ;)

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sier han som har venta på Master 1 siden solkrem og sydentur. Eventuelt 7 plenklipp og 2 dager med ¨det er for varmt¨-. Nei! Jeg har fått hva jeg ville skaffe meg. Men jeg er usikker på kilometer-standen. Bilen ble solgt som ny.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Tipper jeg ender opp med SE Master 1 i 2017-modell....

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal ta en telefon på mandag for å høre hva f.. som skjer. Du får den nok snart. Nå har jeg lest at det er EN forbanna person som setter disse sammen. Begynner å bli latterlig hele greia. Vet Stax slet med 009 i starten! Mange som ventet lenge. Uansett så vil du få ett par hodetelefoner som INGEN andre har. Som låter så forbanna bra! Om de slutter å lage dem så vil de være i Senn HE-90 klassen.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Ingen fare. Soundgarden har ringt om det og det antas at det kan komme et sett eller to til Norge i overgangen september/oktober. Uansett er det første settet som kommer mitt og jeg tror både Soundgarden og Pioneer norge kjenner mitt navn og nummer nå. Jeg er nok tålmodigere enn de fleste når det gjelder slik. Bygger RIAA i ventetiden og kanskje dukker det opp noen hornkreasjoner også etterhvert...

Og det er helt riktig at det er en fyr hos Pioneer som bygger alle 1000. Problemet er at etterspørselen har blitt noe større enn forventet og da er vel neppe norge med 2-3 bestillinger høyest prioritert. Jeg tenker bare at fyren blir flinkere og flinkere jo høyere serienummer ;)

Sist redigert:

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Du tjener på å være tålmodig. Jeg synes det er så forbanna leit like vel. Og hvorfor skal jeg skrive om en hodetelefon som ingen får tak i? Da er det vel den samme tralten, med Hifiman-HE1000 som ingen liker, men liker. Det var nok ikke lettere når Stax-009 kom ut. Ingen som anerkjente head-fi og kun en importør. Men i resten av verden slet de med etterspørselen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har betalt min forlengst og er (kanskje derfor) lovet første sett som kommer.... Da kan vi prate om SEM1!

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.061
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Audeze LCD-4 er ute i det åpne, koster 4k

https://youtu.be/1Iw7voh-EJg

Audeze LCD-4

http://www.head-fi.org/t/780236/canjam-rmaf-2015-oct-2-4-2015-the-exhibitors/210_30#post_11951288

Style: Open circumaural
    Transducer type: Planar magnetic
    Magnetic arrays: Double Fluxor magnets
    Magnet type: Neodymium
    Transducer size: 106mm
    Maximum power handling: 15W (for 200ms)
    Sound pressure level: >130dB with 15W
    Frequency response: 5Hz – 20kHz extended out to 50kHz
    Total harmonic distortion: <1% through entire frequency range
    Impedance: 100 ohms
    Efficiency: 100dB / 1mW
    Optimal power requirement: 1 – 4W

AUDEZE TECHNOLOGY
    • Fazor elements
    • Large ultra-thin Uniforce diaphragms
    • Double Fluxor magnetic arrays
    • Flux density 1.5 Tesla

PACKAGE INCLUDES
    • 1/4in to dual 4-pin mini-XLR Premium LCD Headphone Cable
    • Professional travel case

OPTIONS
    • 2.5m 1/4in to dual 4-pin mini-XLR cable
    • 2.5m 4-pin XLR to dual 4-pin mini-XLR cable

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Spiller tykkelsen på membranen noen rolle mtp bass?
    Tynnere membran = mindre slagkraftig bass?
    Så man må prøve å finne en balanse?

Syntes uansett prisen er alt for høy. 25k NOK maks.

Bart

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Antall liker
    55
    Spiller tykkelsen på membranen noen rolle mtp bass?
    Tynnere membran = mindre slagkraftig bass?
    Så man må prøve å finne en balanse?

Syntes uansett prisen er alt for høy. 25k NOK maks.
    Tykkelsen har med vekt å gjøre, i forhold til hvor stiv membranen kan bli med et gitt materiale.
    Flere produsenter bruker karbonfiber og andre "eksotiske" materialer for å få membran så tynn som mulig uten at styrke/stivhet forringes.
    En lett membran vil kunne reagere på endringer i påført elektrisk spenning raskere enn en tung membran, noe som gir en mer presis gjengivelse av tilført signal (i form av f.eks. musikk).

Bassgjengivelse i hodetelefoner generelt:
    I lukkede hodetelefoner er det utformingen av klokken og øreputen med kontrollert ventilering (tenk bassrefleks) som i bestemmer bassgjengivelsen. I åpne hodetelefoner er det driverens resonansfrekvens (FS) som bestemmer hvor lave frekvenser som kan gjengis.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.451
    Sted
    Trondheim
    Fordelen med elektrostatiske hodetelefoner. Membranen veier i praksis ingen ting, og kreftene som flytter membranene påvirker hele membranen slik at bevegelsen er helt uniform over hele membranen. Give me Stax any day!

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    4k dollar for Audeze Lcd4. For dyrt..Enig med absolut. Blir vel rundt 45 000 kroner. De skal være helt utrolig gode for å forsvare den prisen. Ikke minst er de kjente for å lage produkter med varierende kvalitet. Off det er mye dyrt ute nå! Blir nesten litt deppa. Edit: Mest fordi jeg ikke har råd til alt det nye.

Sist redigert:

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Hvis prisen havner oppimot 45000,- begynner det å bli søye dyrt, og da blir det enda mere spennende å høre om de virkelig er verdt den prisen, virker som det er oppover prisen går på de fleste nye hodetelefonene som kommer, tar de den prisen de ønsker for at det nå i de siste årene virkelig hodetelefoner har blitt "stuerene" for flere, eller er de virkelig værdt det, jaja..! men det får vel de som skal kjøpe disse avgjøre, artig at det har blitt mere blest rundt hodetelefoner ihvertfall, så får vi håpe at det kommer noen virkelige gode litt mere "normalt" prisede hodetelefoner også, det gjør det sikkert..! (Beyerdynamic T1 2'nd generation) ;)

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Den vil garantert komme på 40k da. Norske forhandlere ganger jo som regel med 10.

oOF

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Antall liker
    36
    Tja, ikke for meg de der i hvert fall. For min del er alt av pris over 10k ikke noe jeg tar meg råd til når det gjelder hodetelefoner.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Man får mange veeldig gode høytalere for 40 - 50k. Noe av det som gjør at man føler seg komfortabel med hodetelefoner er at lyden er bedre enn høytalere til en langt stivere pris. Det er også en ganske ensom affære man ikke kan dele med andre på samme måte. Noe annet som er gøy med hodetelefoner er at man på en måte kjøper seg nye høytalere hver gang ett nytt par kommer i hus, til en noenlunde ok pris. Når hodetelefonene koster 30 - 40 tusen stykket er liksom vitsen litt vekke.

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg kommer aldri til å ha et hodetelefon setup til over 50k. Da blir det heller høyttalere. Dvs vinner jeg i lotto eller blir søkkrik så blir jo noe annet men... Den beste gleden er den man deler med andre? :D

Hadde tenkt å spare opp til Doxa 8.2J. Jeg er blitt solgt av Doxa.
    Virkelig fantastiske saker de lager!

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    46 990,- får LCD-4! Splitter mine bramseil!
    Hehe, flere som syns det begynner å bli uber dyrt, selv mener jeg det er en blanding av uber dyrt og litt latterlig, men regner med at når testene kommer på denne er den værdt hver en eneste krone, og mere til, sky is the limit, and beyound the sky we find the universe, no limits there..! :)

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Så mye penger kan jeg ikke forsvare å bruke på ett par hodetelefoner. Dessverre. Jeg er bare ikke rik nok. Hvem vet når feriepengene kommer og alt er fryd...Men da har vi altså Lcd4 - Hifiman HE-1000 og Pioneer Master 1. Sistnevnte 27k og 12k billigere.
    Det blir litt som i whiskybransjen..De tar fortjenesten fordi de kan! Om resten av markedet svarer så kan vi se frem til syke priser i fremtiden.
    Prisen går ikke ned med konkurranse i dette tilfellet. De ser hvor mye konkurrentene tør å ta og justerer seg etter det. Sennheiser HD800 var vel banebrytende i så måte. En av de første som tok seg skikkelig godt betalt og de andre fulgte etter.

Sist redigert:

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Sånn er det når det finnes syke folk som kjøper ting til syke priser.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Kjøpekraften og betalingsviljen er nok dessverre motivasjonen for disse produktene. Det er ikke så mange år siden jeg brukte drøyt 3000 på et sett HD600 som var noe av det frakkeste man kunne kjøpe bortsett fra eksotiske elektrostater som Stax, Orpheus og dess like.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Høytalere til 50 000 eller hodetelefoner til samme pris?

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Høyttalere. Vurderer faktisk å gå til innkjøp av noen høyttalere. Ble så deprimert av å se prisen på LCD-4.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

Absolutt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Aktive høyttalere? Er det noe bra da? :D

Får håpe de kommer med en refresh av LCD-2 & 3 senere da, med samme teknologien.
    Det var jo noen rykter at Hifiman kommer med en hodetelefon mellom HE-560 & HE-1000.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Dynaudio sine aktive er bra ja. Mer en bra faktisk!
    Reiser til Oslo en tur på Tirsdag..skal prøve å få lyttet noen minutter på HE-1000

barathsec

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Antall liker
    586
    Sted
    Torget vurderinger
    9
    Du får sykt mye høytaler for 50k..Hvertfall brukt. Dynaudio Focus 400 XD aktive og trådløs høyttaler - Sort aktive for 64k som lyder guddommelig. Dynaudio Focus 200 XD aktive og trådløs høyttaler - Rosewood Som sammen med en sub er forbløffende gode. Det er dette lcd4 konkurrerer mot hos meg.
    Jeg ble også deppa..Sikkert derfor jeg babler om høytalere. Jeg kommer nok på bedre tanker.
    Som jeg skreiv til Absolut, så gjelder det til deg også Erlendb, depper ikke når dere har såpass gode hodetelefoner, da smiler dere såpass att hadde det ikke vært for selveste hodetelefonen som er på hodet, så hadde smilet gått helt rundt..! ;) selv venter jeg..! vente vente..! :cool:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Mye vil ha mer, og faen vil ha fler........ Ned til hælvete ;)

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Du får sykt mye høytaler for 50k..Hvertfall brukt. Dynaudio Focus 400 XD aktive og trådløs høyttaler - Sort aktive for 64k som lyder guddommelig. Dynaudio Focus 200 XD aktive og trådløs høyttaler - Rosewood Som sammen med en sub er forbløffende gode. Det er dette lcd4 konkurrerer mot hos meg.
    Jeg ble også deppa..Sikkert derfor jeg babler om høytalere. Jeg kommer nok på bedre tanker.
    Som jeg skreiv til Absolut, så gjelder det til deg også Erlendb, depper ikke når dere har såpass gode hodetelefoner, da smiler dere såpass att hadde det ikke vært for selveste hodetelefonen som er på hodet, så hadde smilet gått helt rundt..! ;) selv venter jeg..! vente vente..! :cool:
    Godt vi har deg her barathsec! For å jekke oss ned noen hakk haha.. Mye vil ha mer ja, lukt til hælvete med oss!
    Men så hører du atter en gang den deilige lyden til 507..Og etter en stund så begynner du å tenke..Tenk hvis 007 eller 009 låter så jævlig mye bedre! Eller...Jeg må jo ha ett litt eekstra high end alternativ til stax og kanskje en bedre dac for å presse ut littegranne mer! Og så bærer det nedover til gamle-erik med deg også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn