He-6 skal takle 23,5 V.Hifiman skulle ha 230USD får å fikse dem, så ikke så galt.
Visst dem er sprengt får jeg vel ikke reklamasjon da det er jeg selv om har påført skaden?
Leit å høre med din HE-6, men det var ikke så ille en pris, hvis driveren faktisk er "død". Du får vel forsøke deg på garantien, men som situasjonen er - med en 150W forsterker tilkoblet - da kan det være at du ikke får det på garantien selvom du kanskje burde ...Hifiman skulle ha 230USD får å fikse dem, så ikke så galt.
Visst dem er sprengt får jeg vel ikke reklamasjon da det er jeg selv om har påført skaden?
Og hva er oppdraget? Screenshot av manualen?Jeg har et lite oppdrag til folket her!
Hifiman sier at HE-6 har 1 års garanti, som er fair nok. Men i deres nedlastbare manual for HE-6 står det 3 års garant, eller er jeg blind?
Dem ville gi meg et nytt par HE-6 dersom dette stemte, så dem ba meg sende screenshot.
MEN umiddelbart før står det, at du ikke må bruke forsterkere på mer enn 70W:Three-year free repair when used according to our recommended instructions.
It is theoretically possible to connect your HiFiMAN HE-6 directly to the speaker output terminals of your home amplifier. However, the amplifier in use may not offer more than 70 Watts of output power (...).
Er det 70 Watt i 50 ohm det skal tolkes som så er de fleste på den trygge siden.....Og hva er oppdraget? Screenshot av manualen?Jeg har et lite oppdrag til folket her!
Hifiman sier at HE-6 har 1 års garanti, som er fair nok. Men i deres nedlastbare manual for HE-6 står det 3 års garant, eller er jeg blind?
Dem ville gi meg et nytt par HE-6 dersom dette stemte, så dem ba meg sende screenshot.
Sjekket netopp manualen, som fortsatt ligger ute online:
http://down.hifiman.com/Manual/HE6-Owners-Manual.pdf
Du har rett i at det står 3 års garanti:
MEN umiddelbart før står det, at du ikke må bruke forsterkere på mer enn 70W:Three-year free repair when used according to our recommended instructions.
It is theoretically possible to connect your HiFiMAN HE-6 directly to the speaker output terminals of your home amplifier. However, the amplifier in use may not offer more than 70 Watts of output power (...).
Jeg prøvde noe tilsvarende for mange år siden, en tidlig versjon av modden. Hørte knapt forskjell. Jeg har inntrykk av at HD800 har blitt mindre skarpe i toppen med årene, at de tidligste var hissigstNoen som har prøvd den modifiseringen av HD800 som han har laget video på?
Grattis med nye hodetelefoner, så lenge de gir deg masse gode opplevelser med god lyd og at du vil bli fornøyd er de værdt hver eneste krone, har ikke fått hørt disse ennå, men ser de får meget gode omtaler..!Har gått svanger med tanken lenge. Siden jeg hørte de i Horten første gang faktisk, rett i etterkant av introduksjonen for et par år siden. Har i etterkant av det lånt øre til de ved ytterligere 2 passende lange anledninger - og jo, slett ikke umulig, men.... prismessig dog på et nivå der spontanhandling egentlig ikke var aktuelt.
Med eksisterende portefølje var det heller ikke noe akutt, presserende behov. Kanskje ville et helt annet alternativ dukke opp i markedet også, med (den senere tids) bortimot ukentlige lanseringer av nye htlf.
Men, nope - ingen klare alternativer (iht mine preferanser - og det konkrete bruksområdet) har materialisert seg, og lysten på de har heller ikke avtatt over tid.
Så, med dagens/helgens tilbud hos OHC var det like greit å klinke inn en bestilling - på disse:
Vis vedlegget 343515
Oppo PM-1.
Verd prisen? Som med en del annet Hi-Fi/Head-Fi - sikkert ikke.
Andre, bedre alternativer med høyere value for money? For meg - nope.
Bruksområde: Avkobling i form av lytting til musikk, og ikke aktiv lytting til musikk.
For den mer aktive lyttingens del har jeg både SR-007 og Edition 8 som begge ivaretar det på en utmerket måte. For avkoblende lytting har jeg HD650, og PM-1 vil erstatte disse. Og der ligger årsaken til valget. For meg har PM-1 og HD650 (late) noen grunnleggende felles karakteristikker.
Uten at jeg har hatt/tatt meg anledning til noen direkte AB-sammenlikning så har lyttingen gitt en formening om at PM-1 = HD650 videreforedlet gjennom 8-12 år på eikefat .
De dukker vel opp og kan hentes hos OHC til uken. Så får vi jo se da - om formeningen stemmer.
Hva med HD650`ne? Tja, enten havner de på hytta, slik at jeg slipper å dra med htlf til/fra, eller så havner de på brukten. Trolig det siste, da det primært hadde vært bedre med et mindre forsterkerkrevende alternativ på hytta.
Takker. For de ulike omtalene må man nok skule litt til når de ble skrevet også. De leveres nå med andre puter enn opprinnelig, og det endret noe på det som enkelte omtalere/testere hadde som ankepunkter. Innerfidelity (Tyll) er inne på dette under testing/omtale av bl.a PM-2.Grattis med nye hodetelefoner, så lenge de gir deg masse gode opplevelser med god lyd og at du vil bli fornøyd er de værdt hver eneste krone, har ikke fått hørt disse ennå, men ser de får meget gode omtaler..!
Benchmark dac`ene skal visstnok gjøre en god jobb sammen med HD650. Har ikke hørt det sjøl, men lest det flere plasser.Tør noen anbefale en dac/headamp-boks som gjør seg bra på Sennheiser HD 650? Tenkte en bruktpris på rundt 3-4000. Har det ikke travelt med å handle.
Audio Zenith pmx2 virker å være en solid oppgradering.Takker. For de ulike omtalene må man nok skule litt til når de ble skrevet også. De leveres nå med andre puter enn opprinnelig, og det endret noe på det som enkelte omtalere/testere hadde som ankepunkter. Innerfidelity (Tyll) er inne på dette under testing/omtale av bl.a PM-2.Grattis med nye hodetelefoner, så lenge de gir deg masse gode opplevelser med god lyd og at du vil bli fornøyd er de værdt hver eneste krone, har ikke fått hørt disse ennå, men ser de får meget gode omtaler..!
Se de har listet Stax SR-009 under planar headphones, stemmer dette da, er elektrostatisk det samme som planar? vel prinsippet er vel muligens likt, ser også at planar blir kalt orthodynamisk, det er vel mere rett, ok vet dette er flisespikkeri, men sånn lell da..!Changstar-gutta er blitt Super Best Audio Friends. Så koselig, så. Anbefalingslista er den samme, og sikkert nyttig for mange: Super Best Audio Friends Leaderboard | Super Best Audio Friends