Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Fikk lyd nå, ser ut som de gamle rørene er defekt.
    Nå bruker jeg noen 6EWE7.
    Låter overraskende bra med HE-6, men jeg kjøpte den ikke til å drive HE-6 selvfølgelig, men HD600/HD650.
    Min bror har noen HD600 som jeg får på torsdag.

    Med FirstWatt F6 får jeg mer av alt og veldig stor lyd!
    Men det er vel å forvente :p
     
    Sist redigert:

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Du har solgt BÅDE F6 OG Int-150? Uten å ha noe i bakhånden - eller er det den Woo du har tenkt deg å ha som mellomstasjon, før du får tak i en ny SS forsterker?
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har solgt begge 2 ja. Har tenkt å selge HE-6 med mindre dem låter kanon med Doxa forsterker, evt FirstWatt F5 Turbo!
    Woo'en er forsåvidt bare en mellomstasjon inntil videre :)
    Har lyst på Edition X serru!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Nei dem hadde ikke fått dem inn når jeg var der.
    Satser på å få hørt dem i julen
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    HE-1000 fikk jeg ikke helt sansen får når jeg hørte dem hos OHC. Selv med Moon 430HA.
    Men han som kjøpte Pass Labsen min fortalte han hadde snakket med deg, Ardilla!
    Han fikk visst heller ikke helt sansen får dem, men det forandret seg med Bryston & Auralic.
    Så det må kanskje mer lytting til!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Sennheiser HD600 ekke dårlig ass!
    Skjønner godt "hypen" rundt dem og jeg har ikke hørt HD650 enda
    Men, de kan mangle litt i bassen.
    Spiller jeg feks Eagles - Hotel California Hell Freezes over versjonen så har den ikke den bassen man får i begynnelsen. Mens på noe elektronisk musikk er det faktisk helt kurant
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.014
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    HE-1000 fikk jeg ikke helt sansen får når jeg hørte dem hos OHC. Selv med Moon 430HA.
    Men han som kjøpte Pass Labsen min fortalte han hadde snakket med deg, Ardilla!
    Han fikk visst heller ikke helt sansen får dem, men det forandret seg med Bryston & Auralic.
    Så det må kanskje mer lytting til!
    Ja nettopp, ja. Var det der den endte opp :) Jeg synes Moon gjorde en god jobb, men jeg er forsløpig mest begesitret for HE1000 med Leben CS300XS. Rør gir på sitt beste det lille ekstra, det flytende, klang, liksom..
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.014
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sennheiser HD600 ekke dårlig ass!
    Skjønner godt "hypen" rundt dem og jeg har ikke hørt HD650 enda
    Men, de kan mangle litt i bassen.
    Spiller jeg feks Eagles - Hotel California Hell Freezes over versjonen så har den ikke den bassen man får i begynnelsen. Mens på noe elektronisk musikk er det faktisk helt kurant
    HD600 minus diskant pluss bass = HD650
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har nettopp kjøpt HD650 og forstår ikke den negative omtalen enkelte har kommet med. Jeg har spilt ca. 20-30 timer og synes de spiller med god dynamikk, bredde og dybde og er behagelige å ha på. Jeg har siste generasjon og kanskje dette har noe å si for lyden. Kanskje jeg har vært heldig med matching med Dac/forsterker. Nå har jeg ikke hørt HD700, men har hatt HD598. HD650 er ihvertfall de beste hodetelefonene jeg har hatt.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Bestilte meg like så godt noen HD650 jeg også!
    De HD600 til brosjan må ha nye pads overalt og ny kabel, og det er jo ikke akkurat billig!

    Merker at lyden blir veldig skurrete med HE-6 visst man pusher volumet.
    WA6-SE klarer rett og slett ikke å kontrollere driveren? :D
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Padsene på 650 trenger forresten litt tid på seg for å bli komfortable. I starten kan de være litt harde og trykkende, men det kommer seg etter en stund. Etter noen år blir de flate og uformelige.
     

    Grumz

    Medlem
    Ble medlem
    23.08.2004
    Innlegg
    39
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    5
    Pads til HD600 (og hodebøyle puter) får man veldig billig på ebay, dog ikke originalt. Samme med stoffet foran driverene. Frisket opp mine betraktelig.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.014
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Fått HD650!
    Første inntrykk:
    Mer mid-bass enn HD600.
    Mer bass generelt. HD600 høres vel klarere ut som følger av dette.
    Egentlig litt skuffet. Liker HD600 bedre så langt.



     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med nye hodefoner da, HD650 er knallgode syntes jeg men har ikke hørt HD600.
    Også vanvittig tøff headamp. Kunne godt tenkt meg å prøvd en Woo amp en gang.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Da har jeg endelig fått lyttet litt til disse her:
    20151222_111146.jpg

    Låter flott og ser fantastiske ut. Skal eksperimentere litt med litt forskjellige pads og har også bestilt meg en Gustard H10 med Burson V5 op-amps.

    Må innrømme at jeg sikler litt på Beyerdynamic DT 1770 Pro også, så kan fort havne noen sånne i mine hender etter jul å.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hvilke pads har du tenkt å prøve?
    Jeg hadde veldig lyst på de, men jeg har litt store ører...
    Mener å ha lest at øreputene på dem er slik at den skal redusere diskanten, så nye puter med større åpning kan gi lysere & skarpere lyd.
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Hvilke pads har du tenkt å prøve?
    Jeg hadde veldig lyst på de, men jeg har litt store ører...
    Mener å ha lest at øreputene på dem er slik at den skal redusere diskanten, så nye puter med større åpning kan gi lysere & skarpere lyd.
    Jeg prøver først med Brainwavz HM5 puter. Det er disse og Alpha Pads som jeg ser andre som har prøvd føler fungerer bra. Har også ett par Brainwavz angled hybrid på vei jeg skal prøve.

    Har relativt små ører og har ikke noen problemer med de som følger med heller. De isolerer kanskje litt dårligere enn det jeg er vant med. Jeg bruker idag Project Ember II som er en hybrid rør forsterker og den demper allerede diskanten en del, så derfor ønsker jeg å prøve en solid state forsterker, fordi jeg føler at kanskje rør ikke er optimalt med disse Hodetelefonene. Hadde det derimot vært TH600 eller TH900 tro jeg det hadde vært større fordel med rørforsterker for å dempe diskanten.
     

    Consul

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Oppo PM-3 eller Sennheiser HD-700

    Hvilke velger man av disse, eller er det andre forslag i samme prisklasse og bruksområde.
    Skal brukes mest rett i PC eller tlf. Men unntaksvis rett i OPPO 105D.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.014
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Fått HD650!
    Første inntrykk:
    Mer mid-bass enn HD600.
    Mer bass generelt. HD600 høres vel klarere ut som følger av dette.
    Egentlig litt skuffet. Liker HD600 bedre så langt.
    Har ikke hørt WA6SE, men WA22 og WA2 er blant mine favritter. Woo og HD650 er stort sett en kongematch etter mine erfaringer og leserier, så jeg håper HD650 ikke skuffer deg særlig lenge. HD650 er en hodetelfon å lene seg tilbake med. Selv om HD600 umiddelbart virker klarere, så er det nok som du sier mest på grunn av at det er realtivt mindre diskantbetoning. Uansett lyd - visuelt er det WA SE og HD650 i alle fall en lekker kombinasjon!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Såvidt jeg vet skal WA6-SE være en av Woo forsterkerne som har minst "tube" lyd.
    For mine egne preferanser tror jeg en solidstate kanskje kunne vært bedre med HD650.
    Men de begynt vokse på meg!

    HE-6 er ikke akkurat diskant sky så det er vel litt å bli vant til
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.627
    Antall liker
    17.646
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hvilke velger man av disse, eller er det andre forslag i samme prisklasse og bruksområde.
    Skal brukes mest rett i PC eller tlf. Men unntaksvis rett i OPPO 105D.
    Det kommer jo litt an på. Skal du bruke de mobilt, så er jo ikke HD700, som er åpne, noe godt alternativ. Da bør du ha en lukket løsning - som eks. PM-3. Men, det finnes jo en rekke alternativer i prisklassen 4- 5K.
     

    Consul

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar, hvilken bør jeg vurdere i tillegg til PM-3 med det bruksområdet, dvs noe mobilt vil det bli?

    Hvilke velger man av disse, eller er det andre forslag i samme prisklasse og bruksområde.
    Skal brukes mest rett i PC eller tlf. Men unntaksvis rett i OPPO 105D.
    Det kommer jo litt an på. Skal du bruke de mobilt, så er jo ikke HD700, som er åpne, noe godt alternativ. Da bør du ha en lukket løsning - som eks. PM-3. Men, det finnes jo en rekke alternativer i prisklassen 4- 5K.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.627
    Antall liker
    17.646
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Et par alternativer i prisklassen er f.eks BD T70, Sennh HD630VB, SF Pryma (kanskje litt jålete) og Denon AH-MM400.
    Og andre her inne har sikkert flere forslag. Men - dette har også noe med både dine preferanser å gjøre, samt komfort (passform, puter, vekt) osv.
     

    Consul

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    4
    Ok takk, er det OHC som har best utvalg for test ?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.627
    Antall liker
    17.646
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    OHC, Audio Norge (obs flyttet til Akersgata) og Stereofil - så får du med deg det meste.
     

    lunch

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om jeg synes PM-3 er en typisk mobil hodetelefon. De er litt store, og dermed ikke ideelle på t-bane etc. Jeg synes heller ikke de låter spesielt bra ut av mobilen min (iPhone). De er mye bedre med egn forsterker. Ville valgt noe som står mer i stil til kilden med mindre du skal bruke en av disse nye superspillerne (Astell & Kern og slikt).
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.014
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Såvidt jeg vet skal WA6-SE være en av Woo forsterkerne som har minst "tube" lyd.
    For mine egne preferanser tror jeg en solidstate kanskje kunne vært bedre med HD650.
    Men de begynt vokse på meg!

    HE-6 er ikke akkurat diskant sky så det er vel litt å bli vant til
    Skjønner hvorfor du tenker det - men det er fordi du prøver å få HD650 til å låte mer som HD600. Det er jo ikke noe vits. Få HD650 til å spille som bare HD650 kan - og da trengs det rør - silkelyd er i hvertfvall det jeg får med WA2 =)
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bruker Micromega Mydac og Myzic på mine HD650 og dette høres ihvertfall meget bra i mine ører.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Ja du sier noe der.
    Nå skal jeg passe meg, men det virker som de har løsnet litt.
    Trenger de litt tid til å låte optimalt?

    Har noen her prøvd disse modifiseringene til HD650?
    Fjerne felten, coin mod osv ?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Såvidt jeg vet skal WA6-SE være en av Woo forsterkerne som har minst "tube" lyd.
    For mine egne preferanser tror jeg en solidstate kanskje kunne vært bedre med HD650.
    Men de begynt vokse på meg!

    HE-6 er ikke akkurat diskant sky så det er vel litt å bli vant til
    Skjønner hvorfor du tenker det - men det er fordi du prøver å få HD650 til å låte mer som HD600. Det er jo ikke noe vits. Få HD650 til å spille som bare HD650 kan - og da trengs det rør - silkelyd er i hvertfvall det jeg får med WA2 =)
    Vent nå i hvert fall mer enn noen timer eller dager med å felle dommen. Det tar etter min erfaring måneder å gjøre seg opp et fullstendig inntrykk av lydkomponenter. Jeg har HD800, men foretrekker ofte HD650 sin behandling av musikken. Om du ikke har gjort det, så les hva David Mahler skriver om HD650 her:

    http://www.head-fi.org/t/634201/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared#user_50headphones
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Såvidt jeg vet skal WA6-SE være en av Woo forsterkerne som har minst "tube" lyd.
    For mine egne preferanser tror jeg en solidstate kanskje kunne vært bedre med HD650.
    Men de begynt vokse på meg!

    HE-6 er ikke akkurat diskant sky så det er vel litt å bli vant til
    Skjønner hvorfor du tenker det - men det er fordi du prøver å få HD650 til å låte mer som HD600. Det er jo ikke noe vits. Få HD650 til å spille som bare HD650 kan - og da trengs det rør - silkelyd er i hvertfvall det jeg får med WA2 =)
    Vent nå i hvert fall mer enn noen timer eller dager med å felle dommen. Det tar etter min erfaring måneder å gjøre seg opp et fullstendig inntrykk av lydkomponenter. Jeg har HD800, men foretrekker ofte HD650 sin behandling av musikken. Om du ikke har gjort det, så les hva David Mahler skriver om HD650 her:

    http://www.head-fi.org/t/634201/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared#user_50headphones
    "Like the HD600, it sounds particularly good when in balanced mode." Interessant!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Stereofil har listet HD800S nå!
    15k! Ikke så gal pris egentlig, de koster vell 1700USD?
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    246
    Antall liker
    35
    Jeg tipper at på denne tiden neste år har jeg skiftet både hodetelefoner og amp. Den siste uken har jeg prøvd litt DT 770 Pro 32 ohm igjen med nye lærhodeputer og det er bare å innrømme at jeg plutselig savner bassen fra da når jeg bruker HD 700...

    Tool er bedre med mer bass. Så får det heller være at diskanten er mildt sagt noe kvass på DT 770.
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg vil ønske alle på hodeforumet en riktig god jul! Håper dere får mange harde pakker under treet!
    Vis vedlegget 356082

    God Jul til deg og alle andre her inne, min harde pakke kommer ikke før i slutten av Januar, men den som venter osv osv, håper alle får en fredfull og trivelig Julefeiring..! :cool:
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    God jul folkens. Jeg røyk på en Audio Technica MSR7 ved Platekompaniets julekalender til 1270,- inkl frakt. Kan vel ikke bli så gærent med den prisen.
    Noen som har erfaringer på disse?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn