emotikon skrev:
VilhelmW skrev:
Argon HA1...
Noen som har erfaring med Argon HA1 hodetelefonforsterkere som selges gjennom HiFi-klubben? Tenkes kjørt i oppsett med AKG K701.
mvh. VilhelmW
Tok med mine K701 til klubben for noen uker siden bare for å teste denne (aktuellt kjøp til brodern, men med andre hodetelefoner)
Joda, det ble lyd, men ikke slik jeg er vant med hjemmefra.
"Tynnt og pistrete" all over var opplevelsen jeg fikk. Lite saft og fraspark helt der nede. Spesiellt ved lavt og moderat volum. Selv med high-gain valg, var det ikke noe hjelp. Ble noe bedre med mine Beyerd. hd770 som jeg også hadde med.
Dette viser nok en gang at K701 ikke trives med (får ut sitt potensiale) annet en rikelige tilført mengder med strøm.
Så jeg vil absolutt ikke anbefale HA1 til K701.
Men funker sikkert ok til mye annet av hodetelefoner.
.
Hei igjen!
Da har jeg fått mine K701'ere og så vidt prøvd de på Argon HA1. Ut fra hva jeg har sett fra dere andre på forumet ang. K701, ble jeg til de grader positivt overransket...og det med hørelurer rett fra eska!
Rein, klar og enormt detaljert lyd. Kanskje litt vel "tørr" i toppen på noen innspillinger, noe jeg håper vil endre seg etter noen hundre timers innspilling...??? Trøkk i bunn og volum i massevis for meg! Jeg spilte fra Kari Bremnes' siste cd, og det hørtes ut som om man satt midt i konsertsalen! "Golden hart" med Mark Knopfler har en krypende dypbass som er markant også i K701'erne, og anslagene på gitarstengene samt kantslag på trommer står spikra i lydbildet. Jeg prøvde også noen klassiske innspillinger, bl.a. 1812-overtyren ( tror det er en Telac-innspilling ), hvor orkesteret ble plassert ut i et svært detaljert og luftig rom. Det var faktisk mulig å høre dirigenten kakke med "stokken" sin. Snakk om tilstedeværelse!! Dette er de beste hørelurene jeg har lagt mine ører til - og dersom det er meir godlåt å hente ut av disse med et bedre forsterkeri, har jeg noe å se fram til! Nå skal iallefall Argon'en og K701'erne få gå seg til mens jeg sparer, så får vi høre. Godt mulig at Argon'en blir værende i huset!
Når du er såvidt kritisk til Argon'en, har jeg et par spørsmål:
Hva sammenligner du med? Hvilken forsterker bruker du på K701? Har kabling mye å si på lydbildet?
mvh. VilhelmW ;D ;D ;D