Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

JensL skrev:
    ptb skrev:
    JensL skrev:
    Svært komfortable puter lagd av mikrofiber (likner på semska skinn), som ikke blir like klamme som skinn og tåler mer enn Beyers standard velur-puter, virker det som.
    Materialet høres ut til å være en alcantara variant.
    Joda, ikke så ulikt, men kanskje ikke mykt/eksklusivt. Det er rimelig korthåret.
    Behagelig er det ihvertfall, og passer utmerket til hodetelefonputer.
    Putene på beyerdynamic T 1 er korthårede, men de minner ikke om semsket skinn. Jeg formoder derfor at putene på T 1 og T 70 er ganske forskjellige?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

Loevhagen skrev:
    ptb skrev:
    Her er jeg faktisk ikke helt enig med deg :)

Jeg har testet på mine HD650 ...
    Kult nok. :) Jeg sa også at isolasjonen først gjør seg gjeldende over enn viss frekvens. På HD650 kan det virke som det er over 1kHz. Hvilke lyder er du har i stua som er over 1kHz og som du vil filtrere bort? I min stue er 99% av lydene under 1kHz (heldigvis). Men, dessverre ville mao.HD650 ikke isolert noe rent praktisk.
    [...]
    Isolasjonsevne er jo ofte også avhengig av hvor godt hodetelefonen passer til en persons hode. Dermed kan isolasjonsevne for en gitt hodetelefon variere fra person til person. Dette kan man se i Sound On Sounds "Studio Headphones - Leading Models Compared" der personene er uenige om flere hodetelefoners isolasjonsevne. Ulike krav, kan være en annen årsak til ulik bedømmelse.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

For åpne klokker: Jeg ville mene at hovedveien for lyd inn primært er fra den bevisst åpne del av konstruksjonen, og ikke forseglingen rundt øreputene.

Ser man i artiklen du refererer til så er isolasjonsevnen nestn i sin helhet omtalt på de som er listet som lukkede (med unntak av K702).

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.669
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Loevhagen skrev:
    Kult nok. :) Jeg sa også at isolasjonen først gjør seg gjeldende over enn viss frekvens. På HD650 kan det virke som det er over 1kHz. Hvilke lyder er du har i stua som er over 1kHz og som du vil filtrere bort?
    Jeg har nok behov for å filtrere bort/isolere langt lavere frekvenser enn det :)
    Det var kun en kommentar om at et mer isolerende materiale i putene på HD650 har en "stor" effekt - og at det vil være en større forskjell i isoleringsevne mellom ulike åpne klokker, enn kun "akademisk" art, som du uttrykte det.

Men - igjen, jeg tror neppe noen åpne alternativer isolerer tilstrekkelig til mitt behov.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

He, he. Akademisk eller praktisk. Når du endrer størrelsen og/eller materialet på øreputene, endrer du samtidig lydsignaturen. Så ja, jeg vil påstå slike eksperimenter er av pur akademisk interesse; med ett forbehold / unntak, og det er dersom lydsignaturen ble bedre ved en slik "mod". Dvs. frekvensresponsen ble anderledes og noe du likte mer, og ikke fordi de isolerer mer. Det er jo to ulike ting. :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

ptb skrev:
    Morpheus skrev:
    Noen som vet noe om beyerdynamic's nye T70 250 ohm? Hadde tenkt å kjøpe dem rundt lanseringen men finner så få inntrykk av dem på nettet.
    Han "Tyll" fyren det refereres en del til her, har noen testkommentarer.
    "Han "Tyll" fyren" heter Tyll Hertsens og driver InnerFidelity som tilhører "Stereophile-familien". Han bor i Bozeman, Montana. Han tilhørte tidligere HeadRoom og har f.eks. skrevet deres testomtale av Ultrasone Edition 8. Hvis jeg ikke har misforstått ham helt, var han involvert i konstruksjonen av deres hodetelefonforsterkere. Han har derfor skrevet at han selv ikke skal skrive lytteomtaler av hodetelefonforsterkere på InnerFidelity.

Jeg fant følgende ved å søke på "T70" på InnerFidelity:
    http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelity-september-update

[...]
    •The Beyer T70 250 Ohm, which didn't sound very good to me.
    [...]

Comments
    [...]
    Can you specify why the T70 didn't sound very good to you?
    Submitted by hdman on September 3, 2011 - 12:30am.

Hi Tyll, I've been looking into the T70 recently, and was curious as to what you did not like about the T70 during these quick measurements.

They've got too much treble
    Submitted by Tyll Hertsens on September 3, 2011 - 6:49am.

They've got too much treble energy, and the drivers don't look very well damped ... they ring too much IMO.
    [...]
    Jeg minner om at jeg skrev om hva jeg oppfatter som Tyll Hertsens lydsmak i svar #1744 og utdypet i svar #1751.
    CDWMcInSpots skrev:
    Det kan vel også være på tide å si litt om Tyll Hertsens lydsmak(?)
    Mitt inntrykk er at han er vár for lyse hodetelefoner, (mye) topp/diskant o.l., og at han foretrekker tyngre, mørkere hodetelefoner. Dette betyr at han noen ganger ikke liker hodetelefoner som andre synes er helt utmerkede.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.669
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Loevhagen skrev:
    For åpne klokker: Jeg ville mene at hovedveien for lyd inn primært er fra den bevisst åpne del av konstruksjonen, og ikke forseglingen rundt øreputene.
    Min enkle test med HD650 tilsier omtrent 60/40. Dvs. tapingen rundt putene har større isolerende effekt enn å dekke over endelokkene. Jeg har 2 sett HD650, så det har vært forholdsvis enkelt å teste begge deler mot hverandre.
    OBS! Kun testet mot opplevd/følt nivå på omgivelsesstøy - uten musikk tilkoblet.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.669
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Loevhagen skrev:
    He, he. Akademisk eller praktisk. Når du endrer størrelsen og/eller materialet på øreputene, endrer du samtidig lydsignaturen. Så ja, jeg vil påstå slike eksperimenter er av pur akademisk interesse; med ett forbehold / unntak, og det er dersom lydsignaturen ble bedre ved en slik "mod". Dvs. frekvensresponsen ble anderledes og noe du likte mer, og ikke fordi de isolerer mer. Det er jo to ulike ting. :)
    Her er jeg helt enig med deg - selvom du nå har "vridd" vinklingen over til eksperimentering - i forhold til din opprinnelige kommentar.
    Men, nok om det.. :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

Loevhagen skrev:
    Det er jeg helt enig i. Det ligger da også (langt på vei) i betegnelsen åpne hodetelefoner.

Ser man i artiklen du refererer til så er isolasjonsevnen nestn i sin helhet omtalt på de som er listet som lukkede (med unntak av K702).
    Dette er logisk. Det er da som ovennevnt egentlig kun på lukkede hodetelefoner at det er noe poeng å snakke om isolasjonsevne/-grad.

Igjen, misforstå meg rett:
    Poenget med det jeg skrev og henvisningen til SOS-artikkelen, var ikke å snakke om åpne hodetelefoners mer eller mindre dårlige isolasjonsevne.

Poenget var å påpeke at det noen mennesker opplever som en hodetelefon med god isolasjonsevne, kan andre av ulike grunner oppleve som heller dårlig isolasjonsevne. Man skal m.a.o. ikke se seg blind på produsentens tall, uavhengige målinger eller andre brukeres beskrivelser. Man bør prøve selv.

Selv om isolasjonstallene er aldri så gode for en lukket hodetelefon, hjelper det ingenting hvis den ikke passer ditt hode.

Det samme gjelder forøvrig hørselvern. Peltor har et meget fleksibelt bøylesystem og passer antagelig langt flere mennesker enn de som har en enkel, ganske stiv plastbøyle.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

Helg og head-fi. Woohoo. Satte inn Rega DAC i riggen i går, og helgen benyttes til å spille gjennom disse to hodetelefonene med en del kjente og nye sanger. :)

Edit: Ebba Haslund versjon

Vedlegg

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

ptb skrev:
    Min enkle test med HD650 tilsier omtrent 60/40. Dvs. tapingen rundt putene har større isolerende effekt enn å dekke over endelokkene. Jeg har 2 sett HD650, så det har vært forholdsvis enkelt å teste begge deler mot hverandre.
    OBS! Kun testet mot opplevd/følt nivå på omgivelsesstøy - uten musikk tilkoblet.
    Dette var (vel) overraskende(?)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

Loevhagen skrev:
    Helg og head-fi. Woohoo.
    [...]
    [Boksebilde]
    Jeg har aldri forstått boksing og definitivt ikke betegnelsen "The noble art of self-defence".

Ebba Haslund sa engang at det mest skremmende med en boksekamp var å se på publikum.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4

CDWMcInSpots skrev:
    ptb skrev:
    Morpheus skrev:
    Noen som vet noe om beyerdynamic's nye T70 250 ohm? Hadde tenkt å kjøpe dem rundt lanseringen men finner så få inntrykk av dem på nettet.
    Han "Tyll" fyren det refereres en del til her, har noen testkommentarer.
    "Han "Tyll" fyren" heter Tyll Hertsens og driver InnerFidelity som tilhører "Stereophile-familien". Han bor i Bozeman, Montana. Han tilhørte tidligere HeadRoom og har f.eks. skrevet deres testomtale av Ultrasone Edition 8. Hvis jeg ikke har misforstått ham helt, var han involvert i konstruksjonen av deres hodetelefonforsterkere. Han har derfor skrevet at han selv ikke skal skrive lytteomtaler av hodetelefonforsterkere på InnerFidelity.

Jeg fant følgende ved å søke på "T70" på InnerFidelity:
    http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelity-september-update

[...]
    •The Beyer T70 250 Ohm, which didn't sound very good to me.
    [...]

Comments
    [...]
    Can you specify why the T70 didn't sound very good to you?
    Submitted by hdman on September 3, 2011 - 12:30am.

Hi Tyll, I've been looking into the T70 recently, and was curious as to what you did not like about the T70 during these quick measurements.

They've got too much treble
    Submitted by Tyll Hertsens on September 3, 2011 - 6:49am.

They've got too much treble energy, and the drivers don't look very well damped ... they ring too much IMO.
    [...]
    Jeg minner om at jeg skrev om hva jeg oppfatter som Tyll Hertsens lydsmak i svar #1744 og utdypet i svar #1751.
    CDWMcInSpots skrev:
    Det kan vel også være på tide å si litt om Tyll Hertsens lydsmak(?)
    Mitt inntrykk er at han er vár for lyse hodetelefoner, (mye) topp/diskant o.l., og at han foretrekker tyngre, mørkere hodetelefoner. Dette betyr at han noen ganger ikke liker hodetelefoner som andre synes er helt utmerkede.
    Tror det er viktig at folk er bevisste på at Tyll ikke er gud.

Kunne tenkt meg T70 men jeg finner ikke en eneste rasjonell grunn til å forsvare investeringen og jeg har flere hobbyer jeg kan bruke penger på.

Håper på at den nye hodetelefonen fra AKG blir en "killer" og ikke nok et patetisk forsøk fra Harman International på å tjene penger ved å melke merkenavnet AKG for alt det er verdt. Den nye lukkede saken fra AKG vil prismessig koste rundt halvparten av T70

M

Morpheus

Gjest

Takk til dere som kom med litt mer kjøtt på beinet om Beyerdynamic generelt og T 70 spesielt :). Det var virkelig kjekt å få en medforumist sin sammenligning av Denon AH 2000 Og Beyer T70.
    Skal sjekke litt mer ut om de Shure klokkene også, samt den nye lukkede saken fra AKG :).

quad_lars

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5

JensL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Antall liker
    9
    Sted
    Akershus

CDWMcInSpots skrev:
    JensL skrev:
    ptb skrev:
    JensL skrev:
    Svært komfortable puter lagd av mikrofiber (likner på semska skinn), som ikke blir like klamme som skinn og tåler mer enn Beyers standard velur-puter, virker det som.
    Joda, ikke så ulikt, men kanskje ikke mykt/eksklusivt. Det er rimelig korthåret.
    Putene på beyerdynamic T 1 er korthårede, men de minner ikke om semsket skinn. Jeg formoder derfor at putene på T 1 og T 70 er ganske forskjellige?
    T1 har vel vanlige, sorte velur-puter, såvidt jeg husker. Tror det bare er T70 som har disse nye mikrofiber-putene.
    Mye av grunnen til de nye putene på T70 er antakeligvis for å få bedre isolasjon og slitestyrke enn velur-putene, og bedre komfort enn skinnputene.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4

JensL skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    JensL skrev:
    ptb skrev:
    JensL skrev:
    T1 har vel vanlige, sorte velur-puter, såvidt jeg husker. Tror det bare er T70 som har disse nye mikrofiber-putene.
    Mye av grunnen til de nye putene på T70 er antakeligvis for å få bedre isolasjon og slitestyrke enn velur-putene, og bedre komfort enn skinnputene.
    Sammenlignet med velourputene på DT Pro serien har T1 mykere og mer komfortable puter.

Tror ikke behovet for økt slitestyrke er så stort, mine DT770 har >400 driftstimer og velourputene bærer fortsatt ikke preg av slitasje.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.669
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

CDWMcInSpots skrev:
    Dette var (vel) overraskende(?)
    Tja, jo - kanskje (ikke?!?).
    Som du selv nevner, så blir nok ikke isolasjon/lekkasje tillagt mye vekt av produsenter av åpne løsninger - kanskje, for det er vel få av oss som konkret vet dette.

Når det gjelder de akustiske- og lydmessige egenskaper, så vil jeg tro at det i hovedsak betinges av konstruksjonen og "ventileringen" gjennom endelokkene - og ikke putene, selvom jeg leser noen steder at materialet i seg selv vil ha en innvirkning.
    Når det gjelder produsentenes spesifikasjon av puter, så tillegges det nok forholdet mellom kundeopplevd komfort/kvalitet og produksjonskostnad, en del vekt.

Ser man på putene i HD650, så er de veldig myke. Mao skumgummien har lite materie og mye luft. Det samme gjelder for velouren, som er ganske tynn og "glissen". Luft demper jo rimelig lite lyd. Gjennom endelokkene - mellom øret og ut, så er det mer "lyddempende" materiale totalt sett, enn gjennom putene.

JensL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Antall liker
    9
    Sted
    Akershus

Anonym skrev:
    JensL skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    JensL skrev:
    ptb skrev:
    JensL skrev:
    Sammenlignet med velourputene på DT Pro serien har T1 mykere og mer komfortable puter.

Tror ikke behovet for økt slitestyrke er så stort, mine DT770 har >400 driftstimer og velourputene bærer fortsatt ikke preg av slitasje.
    Det er litt forskjell på de lukkede og åpne i DT-serien. DT770 har litt hardere puter, siden de skal dempe mer lyd utenfra. Mens DT990 har mykere puter.
    En DT990 med DT770-puter låter forresten ikke bra.

Jeg har heller ikke hatt noe problem med slitasje på velur-putene. Jeg sendte et par gjennom vaskemaskinen en gang, og det gikk helt fint. :)
    Men det er mulig en lydtekniker i et studio utsetter dem for mer slitasje enn privatpersoner.
    Jeg vet ihvertfall at jeg klart foretrekker hodetelefoner med stoffputer, og T70-putene er definitivt godkjente.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4

Godt å høre at de tåler vaskemaskin, mine begynner å bli litt uhygieniske så det er på tide med en vask.

M

Morpheus

Gjest

Da bestillte jeg Shure SHR-940 i helgen. Takker til CDWMcinspot som satte meg i research modus. Jeg fant faktisk en norsk nettside som priset Beyerdynamic T 70 bare 1000 kr dyrere en Shure 940, så jeg ble veldig i stuss... Men de mange gode omtalene av Shure 940 gjorde at jeg ikke tok sjansen på T 70 som jeg fant mer variable omtaler av... f.eks http://www.headphoneinfo.com/content/Beyerdynamic-T-70-Over-ear-Headphone-Review.htm.

Var på nippet til å slå til på T1 til den gode prisen på ca 5700 nkr, men jeg lytter på musikk 5-6 meter unna madammen som ser på alle mulige såpeserier... Orker ikke tanken på å måtte høre på frustrerte fruer i bakgrunnen når jeg er i "nyte musikk - få ny energi modus".

Venter på på noen mod til min Matrix M-stage... http://tamaudio.com/store/index.php?route=product/product&path=39_46&product_id=91

Dac'en jeg bruker for tiden er Hegel HD2, samt Renaissance Audio RCA.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

mteinum skrev:
    Nye klokker fra Audeze: LCD-3
    Har lest en del om disse en stund, og jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om LCD-3. Lydmessig er de nok gode, men jeg synes personlig de ser ut som et takras i forhold til LCD-2.

LCD-2 har få farger og ser ut som en designmessig gjennomtenkt enhet. Behagelig å høre og se på.

LCD-3 er et sammensurium av zebrano-striper, noen sorte detaljer, noen blanke og en del brunt. En cocktail av et design. En cocktail mine øyne ikke liker. :-\

Så blir det LCD-3 så skal jeg seriøst vurdere å sette på LCD-2 putene og hodebandet. Få bort det der brune greiene, for å få et litt mer easy-on-the-eys. :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4

Loevhagen skrev:
    mteinum skrev:
    Nye klokker fra Audeze: LCD-3
    Så blir det LCD-3 så skal jeg seriøst vurdere å sette på LCD-2 putene og hodebandet. Få bort det der brune greiene, for å få et litt mer easy-on-the-eys. :)
    Putene har innvirkning på lyden så det er ikke sikkert det er et lurt tweak.

Forøvrig er det ikke mye å utsette på omtalen de fikk av Skylab :)

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15

Loevhagen skrev:

Interessant link, som alltid, Loevhagen.
    Men kanskje litt skuffende at han ikke sammenligner med siste versjon av LCD2.
    En annen ting man blir sittende å lure på er om dette stadig handler om demo-eksemplarer sendt ut av fabrikken til bruk på messer og ved ’pre-views’. Når det gjelder transducere (pickups, høyttalere, mikrofoner) så må man nesten regne med en del variasjon mellom eksemplarene. En test er jo egentlig ikke fullgod om ikke vedkommende har plukket med seg et par-tre eksemplarer fra ”butikken på hjørnet”. Litt skuffende at forbeholdet ikke blir nevnt av T.T. og andre som har vært på messer og hørt på vidunderet. (men for å ta den positive siden, så får man et bestemt intrykk av at denne hodetelefonen er fabelaktig god når man har for seg et godt eksemplar, og det er jo heller ikke utelukket at dette nivået blir typisk i den løpende produksjon).

Personlig fikk jeg nesten mer lyst på LCD2 (siste versjon, that is) enn LCD3 etter denne ellers glimrende testen (’glimrende’ bl.a fordi han ikke bare hørte på gode opptak, og fordi beskrivelsen var så detaljert). Spesielt hvis det holder at førstnevnte mørkere klingende. Det å strebe etter ultimativ oppløsning interesserer meg heller ikke like mye som i min tidlige hifi karriere..
    Bare for å nevne noe.. No

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

Sjekker selvsagt putene før jeg eventuelt bytter på LCD-3. Har LCD-2 rev. 1 og rev. 2 (putene på disse er like i formen, men rev. 2 er mykere) her hjemme som sammenligning.

Noe annet:

Etter en god tids venting på å finne et par nye Fostex T50RP, så fant jeg dem i dag. :) Bestilt pronto. Man skal aldri si alltid, men jeg vet ikke om jeg kommer til å ha dynamiske hodetelefoner igjen. Lydkvaliteten i disse Orthoene (HiFiMAN & Audeze) fascinerer. Hvordan de originale orthodynamiske Fostexene umodifisert klarer seg til en brøkdel av prisen er jeg spent på. Klarer de seg dårlig, så er vel modding i vintermørket neste steg. :)

Ortho-el-Cheapo

Vedlegg

M

Morpheus

Gjest

Loevhagen skrev:
    Sjekker selvsagt putene før jeg eventuelt bytter på LCD-3. Har LCD-2 rev. 1 og rev. 2 (putene på disse er like i formen, men rev. 2 er mykere) her hjemme som sammenligning.

Noe annet:

Etter en god tids venting på å finne et par nye Fostex T50RP, så fant jeg dem i dag. :) Bestilt pronto. Man skal aldri si alltid, men jeg vet ikke om jeg kommer til å ha dynamiske hodetelefoner igjen. Lydkvaliteten i disse Orthoene (HiFiMAN & Audeze) fascinerer. Hvordan de originale orthodynamiske Fostexene umodifisert klarer seg til en brøkdel av prisen er jeg spent på. Klarer de seg dårlig, så er vel modding i vintermørket neste steg. :)

Ortho-el-Cheapo
    Kunne du spesifisere hva en brøkdel er i dette tilfellet? :). Kan du også gi en link?. jeg er også interessert i å prøve orthodynamiske klokker (hender jeg er alene iblant og slipper å ta hennsyn....) Skal hvertfall bli spennende å lese litt om dine inntrykk!

Det er vel Fostex som produserer Denon-klokkene også såvidt jeg har forstått det.. ?

M

Morpheus

Gjest

Loevhagen skrev:
    Amerikanerne betaler $74. Mao. 1/12-del av HE-500 og LCD-2.
    Ai ai, det var slett ikke gale nei. Når venter du å få dem levert?

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

Siden det er UPS, og ikke FedEx, så tipper jeg helgen / mandag neste uke.

Head-fi-folket i US har støvsugd og tømt alle hyller / markedet for T50RP. Spesielt etter Thunderpants-omtalen på Head-fi.org.

Primærbruken til T50RP er på reise og på jobb. Sekundærmålet er eventuelt lære meg å "modde"...

M

Morpheus

Gjest

Loevhagen skrev:
    Spennende :). Raskere en bestillinger jeg tidligere har gjort fra Hong Kong.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

HK oppleves av og til nærmere enn Komplett.no. HiFiMAN og AudiophileChina har sendt med UPS Express for $20 og de varene har blitt levert på 2-3 dager.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.091
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

Fostexene er ikke spesielt lette å drive.... men de låter fantastisk :) Jeg har ikke kommet i gang med moddingen enda, jeg er bare for tilfreds med dem

Loevhagen skrev:

Head-fi-folket i US har støvsugd og tømt alle hyller / markedet for T50RP. Spesielt etter Thunderpants-omtalen på Head-fi.org.

Primærbruken til T50RP er på reise og på jobb. Sekundærmålet er eventuelt lære meg å "modde"...

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

Høres lovende ut, ardilla. Hva driver du dem med? Ser at de tåler 3W utifra spesifikasjonene. Hm...

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.091
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt

Loevhagen skrev:
    Foster / Fostex / Denon: Se her. ;) http://www.head-fi.org/t/370305/fos...nes-themselves-has-their-own-lineup-of-phones

Fostex T50RP: Amerikanerne betaler $74. Mao. 1/12-del av HE-500 og LCD-2. Frakt og moms tilkommer, men det gjør det på alt fra over there...
    Prisen på disse Fostex`ene i Sverige er på ca SEK 1900. Utrolig pris-sprik på disse klokkene, selv med frakt+moms fra US. Gleder meg til å høre dine inntrykk, Loevhagen.

Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

ardilla: Takk!! (sjelden jeg bruker utropstegn). Har ikke sett den før. Har jobbet meg gjennom den lange Thunderpants-tråden og begynt å miste oversikten / motet.. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn