Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Jeg vurderte Shurepadene, men har valgt Beyerdynamic og LCD-2 øreputene. Endte opp med Beyerdynamic, siden de også passer andre klokker jeg har.
Her er et innlegg fra "Smeggy" om ulike øreputer til Thunderpants (T50RP):
Of the pads I've been investigating I can give the following...
Stax. Good isolation, very comfortable, good sound +, decent soundstage, very expensive.
LCD2 rev1 pads. Very good isolation, good comfort, very good sound, good soundstage +, moderately expensive.
LCD2 rev2 pads. visually a little different, sonically about the same to my ears, so as good as the Rev1.
Beyer Gel pads. Ugly as sin, extreme isolation, good comfort, good sound +, good soundstage +, relatively inexpensive.
Beyer leather pads. Good isolation, good sound, good comfort, difficult to fit, decent soundstage, relatively inexpensive.
Beyer pleather pads. Good isolation, decent comfort, decent sound, decent soundstage, relatively inexpensive.
Beyer Black or Silver velour pads. When modified offer moderate isolation, very good comfort, very good sound, best soundstage, relatively inexpensive.
Fostex pads. Very good isolation, good comfort, good sound, lesser quality construction, moderate soundstage, free.
Denon pads, good isolation, good comfort, good sound, decent soundstage, moderately expensive.
This is my opinion based on tests with my experiment set.
They all have some compromise somewhere and none are perfect, some are extremely well suited to specific needs though.
Nå sier ikke innlegget hans noe om det er DT770 eller DT990 han refererer til når det gjelder velourutgaven. Slik jeg forstår det, etter resaerch, er at tettheten i DT770-putene er større enn DT990-putene. Komforten er litt dårligere, men isolasjonen i putene er bedre med DT770 enn DT990. Nå er det vel også slik at DT770 er en lukket konstruksjon, mens DT990 er en åpen konstruksjon. Mao. bør man nok velge de putene som passer til om sine T50RP skal være åpne eller lukkede...