Egen tråd for Hodetelefonoppsett?
Hodetelefontrådenes gode tone
Vi har over lang tid hatt en god, vennskapelig, hjelpsom og konstruktiv tone i HFS' hodetelefontråder. Det har jeg og mange andre satt pris på, kommentert og forsøkt å verne om.
Kvelden fredag 10.02.2012
Jeg ble derfor overrasket og forundret på kvelden fredag 10.02.2012 som signalisert i
svar #2556. Jeg forsøkte på dette tidspunktet etter beste evne å være konstruktiv og diplomatisk. Like etterpå mistet jeg dessverre kontakten med Hifisentralen slik at jeg ikke kunne følge opp saken.
Jeg mistet som sagt kontakten med Hifisentralen fredag 10.02.2012 en gang rundt kl. 23 og var, som fortalt i
svar #2558 egentlig opptatt med noe annet.
Følgende svar var (mer eller mindre) ferdig, ble uten hell forsøkt postet, og ble så liggende til i dag.
Det fortalte produsentenes vevsider med unntak for:
- HiFiMAN HE-6: 502 g (kabel uoppgitt)
- HiFiMAN HE-500: 502 g (kabel uoppgitt)
- beyerdynamic T 1: 350 g (kabel uoppgitt)
og jeg skrev da også tydelig at det for disse manglet opplysninger om vekten var med eller uten kabel (se parantesene ovenfor).
svar #2542 at jeg med stor sannsynlighet hadde samlet sammen opplysningene fra (formodentlig) relevante kilder.
Hvis man stusset på tallene, ville det da være naturlig å først sjekke dem mot produsentenes vevsider. Da ville man (formodentlig) se at de stemte med dem. Hvis man så er uenig med en eller flere produsenter fordi ens egne veiinger viser noe annet, er det greit. Da forteller man det i tråden på en ordentlig måte, og oppgir egne målinger inkl. relevante opplysninger som f.eks. vekt med eller uten kabel.
Det er derimot etter min mening ikke greit å angripe andre forumdeltagere slik Loevhagen gjorde fredag kveld. Jeg forstår fremdeles ikke helt hva som skjedde og definitivt ikke hvorfor. Det virket på en måte som om Loevhagen ble nærmest personlig fornærmet over (deler av)
svar #2542. Det var det ingen grunn til.
Jeg observerte at ptb hadde reagert på en hodetelefons vekt og at Loevhagen presenterte sine observasjoner og erfaringer. Dette kommenterte jeg så ved å presentere noen produsentoppgitte hodetelefonvekter, presentere mine observasjoner og erfaringer for de av disse hodetelefonene jeg har prøvd og mine generelle observasjoner ang. hodetelefonkomfort, hodetelefonbøyler m.m. En fordel med slike nettfora er jo nettopp at man kan dra nytte av flere menneskers observasjoner og erfaringer.
Hvordan det kan gjøres
I
svar #2545 påpeker jeg at ptb har skrevet noe galt i
svar #2544. Han sjekker, finner ut at jeg har rett og svarer i
svar #2560.
I
svar #173 i "
Har STAX noen venner?" er det tilfeldigvis omvendt. ptb påpeker at jeg har skrevet noe galt i
svar #167. Jeg sjekker, finner ut at han har rett og svarer.
Det hele foregår i vennlige og høflige former.
Mvh.
CDWMcInSpots
i lønnlig håp om fortsatt god tone i HFS' hodetelefontråder