Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Du har en slik http://www.amazon.com/FiiO-L3-Line-Cable-iPhone/dp/B003UCESP8 ... Riktig man sparer powerampen i IDIngsen. Men det jeg trodde var at med Amazon.com : FiiO L11 Line Out Dock (LOD) Connector with USB Charge/Data Port For iPod, iPhone, iPad : MP3 Players & Accessories så kunne man bruke E17 som dac også. Men i følge Fiio som ikke er apple sertifisert funker det visst kun på E7. For eks Fostex HP P1 http://www.head-fi.org/t/566026/fos...od-iphone-short-review-and-impressions-thread funker som dac med en LOD skjøte som jeg linka til..Dessverre. Jeg kjører Fiio sammen med Schiit Modi til MacBook Air. Modi gir en enormt stor forbedring og koster ingenting! Herlig lyd med plass på nattbordet.
     
    Sist redigert:

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    692
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Du har en slik Amazon.com : FiiO L3 Line Out Dock (LOD) Cable For iPod and iPhone : MP3 Players & Accessories ... Riktig man sparer powerampen i IDIngsen. Men det jeg trodde var at med Amazon.com : FiiO L11 Line Out Dock (LOD) Connector with USB Charge/Data Port For iPod, iPhone, iPad : MP3 Players & Accessories så kunne man bruke E17 som dac også. Men i følge Fiio som ikke er apple sertifisert funker det visst kun på E7. For eks Fostex HP P1 Fostex HP-P1 Portable Amplifier and DAC for iPod/iPhone (Short REVIEW and Impressions Thread) funker som dac med en LOD skjøte som jeg linka til..Dessverre. Jeg kjører Fiio sammen med Schiit Modi til MacBook Air. Modi gir en enormt stor forbedring og koster ingenting! Herlig lyd med plass på nattbordet.
    Føler nå jeg gjorde det rette valget når det gjelder ADL x1. Denne burde prøves (for de som vurderer portabelt) selv om man må ut men noen kroner ekstra i forhold til FIIO. Denne bruker kun digitalsignalet til idevices og er like stor som en kortstokk. Kraftig er den også og følger selv om man drar på litt volum. Merker det spesielt tydelig på T70p der ren ipad kan bli litt skrikende på høyere volum blir x-1 bare deilig og man har lyst til å dra på mer. Fløyelsdynamisk hvis man kan kalle det. Ikke det at det er så viktig å spille høyt, men etter min erfaring er det denne egenskapen av kontroll som man betaler dyrt for ved vanlige hifi anlegg.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    692
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg begynt opplesning på "open cans" og foreløpig er det nok hd600 som som virker fristende, får mye skryt rundt om og foretrekkes av flere fremfor 650 tross i at de har vert på markedet lenge... Jeg ser og at Grado får mye skryt rundt om og hvordan er Grado sr325i? Har heller ikke muligheten til å lytte meg frem rent geografisk så derfor må jeg stole på dere og Google... :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.533
    Antall liker
    17.372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg begynt opplesning på "open cans" og foreløpig er det nok hd600 som som virker fristende, får mye skryt rundt om og foretrekkes av flere fremfor 650 tross i at de har vert på markedet lenge...
    Vær oppmerkson på at HD650 finnes i 2 versjoner - ny og gammel. Les i den egne tråden som omhandler disse Sennheiser`s her på HFS for mer info om dette. Det er sjelden de som omtaler de angir hvilken utgave det er - og det er STOR forskjell på de. Jeg har hatt begge, og solgte den gamle versjonen etter forholdsvis kort tid. Den andre blir trolig ikke solgt, ihvertfall ikke så lenge jeg har hørsel:)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Da har jeg begynt opplesning på "open cans" og foreløpig er det nok hd600 som som virker fristende, får mye skryt rundt om og foretrekkes av flere fremfor 650 tross i at de har vert på markedet lenge... Jeg ser og at Grado får mye skryt rundt om og hvordan er Grado sr325i? Har heller ikke muligheten til å lytte meg frem rent geografisk så derfor må jeg stole på dere og Google... :)
    Personlig har jeg kun erfaring med tidlig versjon av HD650 (Naim Headline II som amp) og jeg synes den låt tamt, dette har da også vært omtalt ganske mye her inne.

    Grado SR125i har jeg selv kjøpt som en test av Grado lyden og den har bra trøkk i gitar ting men kan oppfattes litt pågående i toppen slik som de fleste Grado moddeler.
    Jeg leste mye før jeg kjøpte Audeze LCD II klokkene, og en Grado variant som oftest omtales som meget god til rock er SR225i, det var denne jeg egentlig ville ha da jeg kjøpte SR125i for dumping pris.

    Det kan virke på meg som Grado SR325i faller mellom to stoler iforhold til neste steg opp som er RS modellene.

    En annen ting du kan prøve på er å finne noen pent brukte vintage klokker, her finnes mange musikalske juveler.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Har noe av den samme erfaringen med HD650 og Naim. Det ble mye bedre med V200
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.533
    Antall liker
    17.372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har noe av den samme erfaringen med HD650 og Naim. Det ble mye bedre med V200
    Helt enig - dvs i forhold til HD650 med V200.

    Sitter og lytter på den kombo akkurat nå faktisk. Holder på å teste min nettopp ferdige DIY-modifiserte TD150 MkII, og dette oppsettet låter egentlig veldig bra:).

    Jeg kunne strengt tatt levd lykkelig med akkurat denne løsningen som Head-Fi.

    1.jpg

    Unnskyld rotet, det er provisorisk satt opp for testingen.

    Et temmelig rimelig rigg også. Både HD650 og V200 ble kjøpt brukt. Det samme med vinylsnurra, som totalt (ex PU) har kommet på den nette sum av ca. 1200,- (+ noen timers jobb da:) ) og det inklusive anskaffelse av en nesten ubrukt Pro-Ject arm og støvdeksel.
    Total pris for htlf, amp, RIAA og snurre (ex PU) er ca. 8K.
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Har noe av den samme erfaringen med HD650 og Naim. Det ble mye bedre med V200
    Tidlig eller sen modell av HD650?

    Har V200 og Hegel HD20 som DAC nå, sammen med Naim riggen.


    V200 koblet til Hegel Balansert og Naimen med RCA.
    Siste utgave av HD650. Den med hvite drivere. Sen modell med andre ord
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Musical Fidelity X10-D rørbuffer som jeg ikke ha helt funnet bruk for enda. Men i går så prøvde jeg for moro skyld å koble den mellom min HD2 og Trafomatic Head One. med Hifiman HE-500. Det ble faktisk veldig stilig og jeg fant ut at jeg liker rør veldig godt. Jeg prøvde også litt med AKG Q701 men det ble for tynt og spisst av en eller annen grunn. Er det flere som bruker rørbuffere? Neste gang jeg skal ha hifioppsett med høyttalere så skal jeg ha rør og fulltoner tror jeg.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har noe av den samme erfaringen med HD650 og Naim. Det ble mye bedre med V200
    Helt enig - dvs i forhold til HD650 med V200.

    Sitter og lytter på den kombo akkurat nå faktisk. Holder på å teste min nettopp ferdige DIY-modifiserte TD150 MkII, og dette oppsettet låter egentlig veldig bra:).

    Jeg kunne strengt tatt levd lykkelig med akkurat denne løsningen som Head-Fi.

    Vis vedlegget 278554
    Unnskyld rotet, det er provisorisk satt opp for testingen.

    Et temmelig rimelig rigg også. Både HD650 og V200 ble kjøpt brukt. Det samme med vinylsnurra, som totalt (ex PU) har kommet på den nette sum av ca. 1200,- (+ noen timers jobb da:) ) og det inklusive anskaffelse av en nesten ubrukt Pro-Ject arm og støvdeksel.
    Total pris for htlf, amp, RIAA og snurre (ex PU) er ca. 8K.
    Bra jobbet! Bedre med rot enn rent helvete ;) Så lenge man har orden i kaoset, så synes jeg bare clutter gjør det "koselig" og "bebodd".

    Tviler ikke et sekund på at dette er en ekstremt bra kombo. HD 650 med V200 er nesten like bra som 650 med WA2, med vinylsnurre kan jeg tenke meg at du er veldig tett på en behagelig og deilig lyd. I dette systemet er alt varmt. :) En tanke for deg, kunne vært en miniDSP 2x4 til 5-600 kroner brukt mellom RIAA og V200. Da kan du tweake litt i bunnen til HD 650 (noen få dB helt i bunn), og da får de en ekstrem fylde.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    692
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Da begynner jeg å få solgt litt overflødig utstyr og tydeligvis skapt et behov på åpen løsning og kommet frem til følgende kandidater som skal utfylle mine t70p:

    Hifiman he400: Denne er nok den mest aktuelle kandidaten pdd da orthodynamisk teknologi frister, og som et innsteg til videre utfoldelse. Ettersom jeg har skjønt har denne en liten pukkel i øvre bassområde men alikevell en åpen og god spillestil med kjapphet og dynamikk i fokus, -er litt redd for pukkelen da det ikke er mye som skal til for å forstyrre lydbildet i bassområdet. Prisen passer meg utmerket.

    Hifiman he500: Dette er nok den jeg har innerst inne aller mest lyst på med en enda åpnere spillestil og flatere kurve, noen reviews påstår at det ikke er veldig stor forskjell på he400 og he500. Prisen har vel endret seg den siste tiden til det positive og utmerker seg et godt kjøp men tror samvittigheten hadde tilgitt meg lettere ved he400 og det viser seg at jeg ikke liker lyden...

    Sennheiser hd-600: Disse får jo jevnt over knallgode reviews og virker som er en av de mest populære på markedet, så hadde sikkert vert det tryggeste kjøpet. Disse har vel vanlig dynamisk teknologi med vanlige elementer, me er redd for at de har en litt kjedeligere spillestil enn Hifimann. Pris er ok.

    Grado sr325: Er veldig usikker på disse da det er veldig splittede meninger om disse. Noen elsker de og andre mener de er altfor lyse/skrikete i toppen (noe som jeg hater) men har hørt litt på Grado for lenge siden (ca 10år) og minnes disse som veldig dynamiske... Pris er veldig bra pdd hos ohc.

    Beyerdynamic dt990: Disse har ikke Tesla elementer men får uforbeholdent utrolig mye skryt (til og med en som mener de må være de beste dynamisk konstruerte), og til prisen pdd (1290,-) må dette sies å være ett kupp. Har jo T70P som jeg liker utrolig godt og som er en klasse over men er da en lukket konstruksjon så spørsmålet er hvor mye disse kan sammenlignes (verst hadde jo vert om jeg hadde fått en hodetelefon som låter dårligere) og hvor mye de tjener på den åpne løsningen i forhold til t70p. Hadde dog vert en rimelig inngang til den åpne verden. Kjedelig å ha 2stk fra samme merke da..

    Beyerdynamic T90: Disse har de samme elemntene som t70p (tesla) og vet jeg hadde blitt fornøyd med disse, De er praktisk talt de samme tlefonene men med åpen løsning. Igjen litt kjedelig å ha samme merke. Pris; tja

    Disse er de merkene jeg har vurdert da det er disse jeg har tilegnet meg kunskap om i det siste, vet de finns mye annet der ute så det er meget mulig jeg overser noen.

    Kom med innspill!!
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Husk at med hifiman så bør du også skaffe deg en skikkelig forsterker med nok guff til å drive dem. Hifiman krever mye strøm for å låte skikkelig. He500 skal jeg ha når schiit Ragnarok er i hus, helt enig der! Ser egentlig ikke vitsen med T90 da du har 70. Selvfølgelig litt forskjell og de er åpne.Og å gå ned til 990 er jo nedtur. Sennheiser momentum får også myyye skryt, men har tapt grundig i forhold til hd700, og kan ikke sammenlignes. Bedre å oppgradere enn å gå ned.
    Grado har jeg lite erfaring med, men leser det samme som deg. Men det er noe fint med grado, noe ekte. Den slitne gamle bygningen med ett kaos av maskiner fra 50-tallet og ekte håndverk. En familiedrevet bedrift. En bedrift som ikke har brukt en krone til reklame. Som whiskyelsker og ølmann samt selger på vinmonopolet liker jeg slikt. Tenkte litt på beyerdynamic T1 en stund, men etter å ha snakket med Tingeling og lest div målinger tror jeg at det ikke er like aktuelt. Skal visst være skarpe som kniver i toppen. Gode priser på grado hos oslo hifisenter fortiden!
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Det skulle gjerne vært tilfellet, men er dessverre ikke det...
    Mente selvfølgelig at det blir gøy å lese sammenligninger når den tid kommer.

    Står mellom Schiit & Violectric hos meg.
    Dog frister Violectric mer
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det skulle gjerne vært tilfellet, men er dessverre ikke det...
    Mente selvfølgelig at det blir gøy å lese sammenligninger når den tid kommer.

    Står mellom Schiit & Violectric hos meg.
    Dog frister Violectric mer
    Hvorfor utelukker du m9? Den er helt sjef!
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA. ..Har lest de første testene og de er standard Schiit. Funker fjell med utrolig bra lyd. Men igjenn den støyen eller hummingen som Asgard også slet med i starten. Denne gangen når forsterkeren er i ¨Stand by¨. Dette er kun tester av betaen, så jeg regner med at de fikser det raskt. Sitter med Asgard2 nå og det er jo ett knallkjøp, dog ikke i samme liga. Ragnarok ligger garantert under treet til jul og helst før. På mandag plukker jeg opp HD800 og jeg gleder meg stort!
    Da mangler jeg ikke mange cans før HD serien til Sennheiser er komplett. Edit: de som er verdt å ha.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.533
    Antall liker
    17.372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    [
    Bra jobbet! Bedre med rot enn rent helvete ;) Så lenge man har orden i kaoset, så synes jeg bare clutter gjør det "koselig" og "bebodd".

    Tviler ikke et sekund på at dette er en ekstremt bra kombo. HD 650 med V200 er nesten like bra som 650 med WA2, med vinylsnurre kan jeg tenke meg at du er veldig tett på en behagelig og deilig lyd. I dette systemet er alt varmt. :) En tanke for deg, kunne vært en miniDSP 2x4 til 5-600 kroner brukt mellom RIAA og V200. Da kan du tweake litt i bunnen til HD 650 (noen få dB helt i bunn), og da får de en ekstrem fylde.
    Takker:).
    Tror ikke jeg kobler til flere bokser i denne kjeden. RIAA`n som brukes pr. i dag (PhonoBox S) er litt lys/kjølig i klangen, og balanserer det noe. Om jeg ønsker en annen karakteristikk så kan jeg jo heller koble inn Pro-Ject spilleren i front, bytte til en MF RIAA jeg har og/eller Stax-settet i enden;).

    Deilig med noen variasjonsmuligheter.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Sennheiser HD800 er ett mesterverk av noen hodetelefoner. Det som overrasket meg litt var bassen, den går kjellerdypt og er utrooolig tight og fin. Nå er dette hodetelefoner som har fått litt pepper for å være lyse. Jeg synes derimot det er så utrolig nyansert og oppløst. Toppen er helt perfekt for mine ører. Etter andre dagen kom kona spurte hva jeg lo av, hun kom og så at jeg hadde tårer i øynene. ¨Ler du eller griner du?¨ Begge deler svarte jeg etter å ha pausa Dire Straits live at Bcc plata. Det var ikke før jeg tok med disse hjem og de var MINE at jeg kunne sette skikkelig pris på dem. Å sitte i en butikk å høre blir aldri det samme. Dette er jo hodetelefoner som har fått ¨verdens beste¨ dynamiske slengt etter seg uttallige ganger. Jeg vet ikke, jeg har for liten erfaring til å konkludere. Jeg kan bare si at jeg aldri har hørt noe i nærheten av hva disse leverer. Kan si at smerten av å tømme seg for ti høvdinger ikke er lett under noen omstendigheter og jeg har brukt myye penger på headfi i det siste. Mye penger er vel noe man må definere i dette gamet, i forhold til hva? Men sjelen har roa seg litt. Iveren etter noe bedre hele tiden har sunket. Missforstå meg rett, jeg har flere planer. Men ikke akkurat NÅ. Nå må jeg jobbe for å finansiere dette råflotte kjøpet :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.847
    Antall liker
    9.537
    Sted
    Trondheim
    Helt enig der, erlendb. HD800 er fantastiske. Jeg bruker dem med Woo Audio WA2, og har den samme opplevelsen. Jeg skjønner hvorfor noen mener de er "lyse", men det er, tror jeg, fordi man er veldig glad i masse bass. HD800 går dypt og er utrolig presise. Mange vil kanskje oppfatte dem som monitorer - hodetelfoner man bruker for å kunne høre alle detaljene i lydbildet, men det er det jeg gjerne vil høre - jeg vil høre hva som spilles. At de i tillegg gjengir rommets akustikk bedre enn de aller fleste andre hodetelfoner er heller ikke noe minus i mine ører. Jeg er kjempefornøyd med mine.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Jeg fikk hørt litt på King Sound elektrostat hodetelefoner på Arken, og det må være den beste lyden jeg noen gang har hørt fra hodetelefoner. Hørte også på Abyss med Chord Hugo og det var ikke bra. Hørte også på alle Audeze modellene som låter meget godt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.533
    Antall liker
    17.372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sennheiser HD800 er ett mesterverk av noen hodetelefoner.
    Jeg har en litt annen opplevelse av de. Det begynner å bli en god tid tilbake at jeg lyttet til de, og om jeg ikke husker helt feil så var de koblet til Musical Fidelity`s amp.
    Så jeg tar forbehold av match/missmatch mot amp, og legger til at mitt inntrykk er i forhold til mine preferanser.

    Jeg synes, som en del andre, at de generelt var for slanke i lyden. Ja, bassen gikk dypt, men manglet volum. De ble til at jeg satt å ventet på at..nå kommer bassen, men nei..
    Diskanten var også en tanke for bright, mens mellomtonen derimot opplevde jeg som noe av det bedre jeg har hørt. Husker fortsatt godt et cello-parti som ble gjengitt helt fremdragende. Dynamikk var det heller ingen ting å utsette på.

    Utover det synes jeg de faktisk tegner et for stort rom. Deler av musikken "forsvinner" på sett og vis laaangt der ute et sted. Jeg foretrekker det litt tettere på. Det siste er fysisk størrelse og fasong. De ble litt i veien mot hals/skuldre og høyrygget hvilestol.

    Men for all del, jeg har full forståelse for at flere liker disse godt. Just not my cup of tea:)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lest om andre som har brukt Musical Fidelity som ikke har vært særlig happy med HD 800. Men også folk som har vært kjempehappy, so i no noothing. Jeg kan hvertfall si at jeg synes det låter råflott med de billige greiene jeg har å drive dem med. Men det gjør Asgard2 altså, med glans faktisk. Og driver gjør den, skrur til kvart på og det er høyt nok, så her er det mye å gå på..Jeg hadde forberedt meg på en stor skuffelse og innkjøp av tube amp til dem ganske raskt. For på hifiasylet låt dem også litt lysere..uten at jeg ble skremt da.
    Nå har jeg jo hatt hd 700 en god stund og er sikkert vant til lydbildet med noe klar topp. Men jeg synes det var heelt sjokkerende bra. Har selvfølgelig lest mye forskjellig. Men de seriøse nettstedene og alle målinger nermest forkjynner disse som en av verdens beste. Men igjenn er det dette som gjør denne hobbyen så bra! Det er forskjellige signaturer og man kan få den lyden man leter etter (relativt) billig i forhold til High End høytaler-anlegg som ofte koster flesk! Alle de beste flaggskipene har sine ting, og heldigvis er vi også skrudd forskjellig sammen.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Riktig artig å lese hvor forskjellig smak vi lyttere har! For min del var HD800 en gedigen skuffelse og jeg fant dem til å være noe ubalanserte i gjengivelsen og overpriset. Det foregikk noe veldig rart i mellomtone og diskantområdet. Skal da være sagt at jeg da hadde levd en periode med Stax SR-009/SR-407, Hifiman HE-500, Audeze LCD-2 (rev 2), AKG K7xx og Denon D-serie.

    Sennheiser HD800 er ett mesterverk av noen hodetelefoner. Det som overrasket meg litt var bassen, den går kjellerdypt og er utrooolig tight og fin. Nå er dette hodetelefoner som har fått litt pepper for å være lyse. Jeg synes derimot det er så utrolig nyansert og oppløst. Toppen er helt perfekt for mine ører. Etter andre dagen kom kona spurte hva jeg lo av, hun kom og så at jeg hadde tårer i øynene. ¨Ler du eller griner du?¨ Begge deler svarte jeg etter å ha pausa Dire Straits live at Bcc plata. Det var ikke før jeg tok med disse hjem og de var MINE at jeg kunne sette skikkelig pris på dem. Å sitte i en butikk å høre blir aldri det samme. Dette er jo hodetelefoner som har fått ¨verdens beste¨ dynamiske slengt etter seg uttallige ganger. Jeg vet ikke, jeg har for liten erfaring til å konkludere. Jeg kan bare si at jeg aldri har hørt noe i nærheten av hva disse leverer. Kan si at smerten av å tømme seg for ti høvdinger ikke er lett under noen omstendigheter og jeg har brukt myye penger på headfi i det siste. Mye penger er vel noe man må definere i dette gamet, i forhold til hva? Men sjelen har roa seg litt. Iveren etter noe bedre hele tiden har sunket. Missforstå meg rett, jeg har flere planer. Men ikke akkurat NÅ. Nå må jeg jobbe for å finansiere dette råflotte kjøpet :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Om du driver MYE med electronica så er vel kanskje ikke HD800 noe for deg uansett. Skal litt til å handle opp med sr-009 da ;) Det er jo hodetelefoner jeg bare drømmer om! Kanskje en dag..Ikke at prisen på hodetelefonene alene gjør at jeg må drite i kona og selge bilen. Men man skal ha noe skikkelig å drive dem med til omtrent samme pris. Det blir fort stygt for ett sett cans.
    Noen grunn til at du solgte dem?
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Noen her som har fått lyttet til det nye Oppo headfi oppsettet? Syntes den ampen ser så snaisen ut men har ikke lest/søkt opp noen tester enda..
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hegel hd2, som jeg mener er ganske tørr og kjedelig. Grei nok, men ed mf x10-d rørbuffer så blir det en helt annen dac. Jeg trodde ikke jeg likte hegel i det hele tatt, og kanskje jeg ike gjør det. men dette ble faktisk veldig bra. Hadde vært utrolig artig å prøve hegel hd11 eller 20 med denne bufferen. Litt bekostning på detaljer og diverse blir det vel. Vil anbefale andre til å sjekke ut disse bufferene, flotte leketøy.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.375
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    9
    Du burde oppgradere.. HD2 er noe av det mest triste jeg har testet av dac'er. Finn deg en brukt HD20, det er mye godlyd for penga.
     

    Eide

    Medlem
    Ble medlem
    16.04.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Jessheim
    Torget vurderinger
    8
    En av de store overraskelsene for meg i 2014, er hvorfor i huleste Chord Hugo har blitt så ufattelig populær. Den ser ut som noe man vinner kasteboden på polsk tivoli. Den kunne jeg tenkt meg å høre, fordi den neppe har blitt bestselger pga utseendet. Kunne også vært gøy å prøve å matche lyden i den subjektivt med PEQ og nøytral DA.
    Jeg kjøpte en Chord Hugo i sommer av Oslo Hifi Center (fikk de til å importere) for 15.000. Jeg var veldig spent siden jeg hadde lest så mye bra om den. Men heldigvis så har den levd opp til forventningene. Endelig så spiller Fostex TH900 skikkelig bra. Og Hugoen er skikkelig venn med min Sennheiser ie800 og Shure SE846. Noe av grunnen til det tror jeg er at Hugoen har en ut-impedans på bare 0,075 Ω. Lyden fra Hugoen er veldig "gjennomsiktig". Selv med låter som har svært dominante lyder, så hører man detaljer lenger bak i lydbildet. Det gir et veldig 3D-aktig lydbilde. I tillegg så elsker jeg crossfeed-funksjonen. Det gjør lydbildet mer behagelig å høre på, spesielt over lenger tid. Eneste hodetelefonen jeg har testet som IKKE låt bra gjennom Hugoen er Abyss. Den krever rett og slett litt mer trøkk fra en kraftigere forsterker.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Om du driver MYE med electronica så er vel kanskje ikke HD800 noe for deg uansett. Skal litt til å handle opp med sr-009 da ;) Det er jo hodetelefoner jeg bare drømmer om! Kanskje en dag..Ikke at prisen på hodetelefonene alene gjør at jeg må drite i kona og selge bilen. Men man skal ha noe skikkelig å drive dem med til omtrent samme pris. Det blir fort stygt for ett sett cans.
    Noen grunn til at du solgte dem?
    Tja... De har jo sin lydsignatur som alle andre hodetelefoner. De var jo overprisa på lik linje med HD800 og vel så det (min mening). Dog liten tvil om at SR009 var gode hodetelefoner (jeg drev dem med SRM-727ii). HE-500 (i kombo med V200) gir meg dog 85-90% av det SR009 gav meg - og det til 1/5-1/6 av prisen. Jeg hadde disse to på samme tid. Jeg klarte da ikke å forsvare det å beholde så dyre hodetelefoner som SR009. Det endte derfor med salg etter litt over ett år sammen med dem.

    Selv om jeg liker dynamiske hodetelefoner fant jeg HD800 veldig ubalansert, spiss og diffus. Det virket nesten som om det var faseproblematikk i deler av frekvensregisteret de gjenga. Veldig ubehagelig og irriterende å lytte til. Dog stort lydbilde og god komfort. Lyden er likevel det viktigste og de gikk i retur etter nesten to uker.

    Smaken er som baken, og vi har alle våre preferanser, smak og meninger. :)

    Edit: Vedrørende musikksmak. Jeg hører egentlig på alt fra A-Å. Skal dog sies at electronica, prog. rock, prog metal, akustisk og kormusikk er blant favorittene.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ubalansert, diffus..Du snakker om hodetelefoner som gjør det best i de fleste målinger. Som har ligget lengst på Hall og Fame hos Tyll. Hver en anmelder i hele verden har lovprist dem og de har bevart posisjonen siden 2009. Hodetelefonene som fikk de andre til å gå den ekstra veien for å handle opp med dem. Det virker som om du står å snakker om noen billige kinakopier, for jeg kjenner meg ikke igjenn i det hele tatt. Om du leser om dem så gjør ikke ett samlet pressekorps det heller. Kan ikke begripe annet enn at du må ha hatt noe deffekt eller en jææævlig dårlig dag når du hørte dem. Kanskje til og med litt full? Ja, smaken er som baken og meninger har vi alle sammen..Men det får være grenser. Jeg har lest såå mange tester der HD800 har banket HE500 og det meste annet. Og jeg fatter hvorfor..for de låter helt utrolig bra.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.375
    Antall liker
    537
    Torget vurderinger
    9
    Ikke vær så fornærma fanboy da, det er for fjortisser som vil krangle om xbox VS playstation... Lyd er forskjellig fra person til person, og jeg er også i leieren som syns HD800 bare er kjipe. Spiller ingen rolle hvordan de måler (INGENTING spiller noen rolle hvordan det måler) eller hvor mange reviewer's som må holde leverandører glade så de fortsetter å få utstyr gratis for testing som likte de. For MIN smak og MINE ører så var HE-500, LCD-3, W1000X ++++ mye bedre hodetelefoner. Hvis du tror din egen smak og hva noen random folk som har skrevet en glødende omtale mener er FASIT for lyd så har du bomma stygt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.533
    Antall liker
    17.372
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ikke vær så .... osv
    Jeg var nær ved å trykke "liker" på dette innlegget, men det ville kanskje kunne missoppfattes.

    Jeg er helt enig i det du skriver her, og jeg har alltid hatt et avslappet forhold til måleresultater og ulike anmelderes (bl.a. subjektive) opplevelser og meninger. Det vil i beste fall være retningsgivende for hvorvidt et produkt kan være interessant å vie noe mer oppmerksomhet, eller forbigås i stillhet.

    Å reagere slik det gjøres i #7956 fordi andre har en helt annen opplevelse/erfaring av et produkt man selv (subjektivt) liker godt, blir for meg helt "borti natta".

    Om jeg ikke husker helt feil, så var det relativt delt mottakelse som møtte HD800 da den ble lansert. Rost opp i skyene av enkelte, og mer dempet begeistring blandt andre. Så, sitat: hver en anmelder... og et samlet pressekorps...., er vel å ta litt hardt i.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg likte Beyerdynamic T1 som er i samme gate som HD800 veldig godt inntil volumpotet ble rullet opp. For høy SPL eller mer behagelig lyd over lenger tid, var LCD-2 og 3 foretrukket av mine ører. Komfårmessig ble de banket i støvlene av T1.

    Det er en deling mellom de som liker HD800 vs LCD-3, Loevhagen sa faktisk at han solgte HD800, fordi det ikke gikk an å eie begge på likt, fordi de tok vekk fra hverandre. F.eks. klarte han ikke å nyte lyden i LCD-3 skikkelig etter å ha lyttet til HD800, for da hadde han friskt i minnet hvor bra soundstage de hadde, og LCD-3 skuffet. Dette kalte vi for "bøtteeffekten" i gode gamle dager (alt var bedre før, skal vite, haha). Hvis han lyttet til HD800 etter LCD-3, så savnet han troverdigheten og den myke og troverdige gjengivelsen. Han solgte altså HD800 for å ha mer glede av LCD-3.

    Jeg har fortsatt til gode å se at noen foretrekker begge like mye for de samme grunnene. (OBS, OBS: ardilla vil klare å luke frem positive ting om begge). Tyll har uttalt at han synes LCD-3 og SR-009 er det han liker best, men han har nok fortsatt hatt glede av HD800. Jeg tror at om han får valget, så går han for LCD-3 til syvende og sist, fordi han er en LCD-3-type. Han har forsøkt å modde HD800 for å hisse ned toppen i dem blant annet.

    Hvis du er en HD800-type, så tror jeg ikke at du finner noe som er bedre, bare annerledes. Det samme gjelder SR-009, LCD-2, LCD-3, TH-900 og så videre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ikke vær så .... osv
    Jeg var nær ved å trykke "liker" på dette innlegget, men det ville kanskje kunne missoppfattes.

    Jeg er helt enig i det du skriver her, og jeg har alltid hatt et avslappet forhold til måleresultater og ulike anmelderes (bl.a. subjektive) opplevelser og meninger. Det vil i beste fall være retningsgivende for hvorvidt et produkt kan være interessant å vie noe mer oppmerksomhet, eller forbigås i stillhet.

    Å reagere slik det gjøres i #7956 fordi andre har en helt annen opplevelse/erfaring av et produkt man selv (subjektivt) liker godt, blir for meg helt "borti natta".

    Om jeg ikke husker helt feil, så var det relativt delt mottakelse som møtte HD800 da den ble lansert. Rost opp i skyene av enkelte, og mer dempet begeistring blandt andre. Så, sitat: hver en anmelder... og et samlet pressekorps...., er vel å ta litt hardt i.
    Hehehehe, her kommer jeg og er kjedelige eilert og tar vekk popcornmuligheten. ;D Vi må ha litt toleranse da, gutter! Erlendb er nyfrelst entusiast og har brent massive mengder cash på utstyr på kort tid. Han vet ikke de uskrevne reglene vi hadde her i gamledager! ;D Han leser sikkert mye på head-fi hvor klimaet er helt annerledes, og der det faktisk er vanlig at det reageres kraftig på at noen har divergerende oppfatninger. Så liten aktivitet det er her inne om dagen, så må han trekke til andre plasser for å pleie hobbyen sin.

    Erlendb, her inne har vi alltid vært veldig fair med folk som ikke hører det vi hører. Vi kranglet omtrent aldri om oppfattelser, men dannet oss inntrykk av hvordan hver og en av oss hørte, og så tolket vi reviews og inntrykk fra hverandre i lys av preferansene til hverandre.

    CDWMcInSpots gikk imot alle oss LCD-2 fanboysa og sa han ikke forsto helt hysteriet rundt hodetelefonene. Da ble han spurt om mye, og det ble klart at han spillte med såpass lavt volum at LCD-2 ikke fikk helt sjansen til å "åpne" seg. Ham som jeg liker begge Denon AH-D7000 og Sennheiser HD650 veldig godt, så det var overraskende for meg at han ikke likte LCD-2 like godt som meg, men der kan man altså se. Det er mange variabler i spill her.

    </kjedeligmannen>
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn