Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    De er sikkert supre for folk som trenger lukkede klokker. Men nå kommer jo T1 V.2 med Tesla 2 drivere og en liste med forbedringer. Når vi snakker om gode kjøp..de gamle 770 er jo skammelig lavt priset for øyeblikket.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    STAX SRM-007tII vs STAX SRM-727II | The Headphoneer Flott test og takker deg for alt arbeidet du har lagt i siden din Ardilla! Overraskende at dere konkluderer med 007Tii som det hvassere alternativet.I andre tester har 727 kommet ut på topp. Serlig om man tenker på bassen. Hmm..dette gjorde ikke ting lettere.
    Takk skal du ha Erlend - det varmer!

    Ja - 727 blir ofte anbefalt - men mitt inntrykk er at det er få som egentlig har hørt 007 og 727 i direkte sammenligning. Det er mange som hevder at Stax sine amper er for strømsvake - og de anbefaler da 727 siden den har mest output i Vrms. Men som jeg skriver - det var ingen tvil for oss.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Synes også 007 er en god amp, har ikke hørt 727. Var lei drittsnakket om Stax ampene av folk som aldri har hørt Stax en gang. Jeg har litt planer fremover, vi får se hva det blir til.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    AudioValve%20luminare%201.jpg
    Audio Valve Luminare kan brukes på Stax også.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    Vurderer å skaffe meg ett par, brukt selvsagt da de nye denon ikke helt når opp. Slet også med HD700 før det slapp og ble herlig. Husker jeg drev og babla om uhyre lang innspilling osv osv.

    Weiss..er ikke det en proff-leverandør ? Har du handla på prolyd?
    Nei, min D202 er kjøpt brukt her på hfs. Gode tester hos amatørene som stereophile, tone audio etc.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.513
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    STAX SRM-007tII vs STAX SRM-727II | The Headphoneer Flott test og takker deg for alt arbeidet du har lagt i siden din Ardilla! Overraskende at dere konkluderer med 007Tii som det hvassere alternativet.I andre tester har 727 kommet ut på topp. Serlig om man tenker på bassen. Hmm..dette gjorde ikke ting lettere.
    Takk skal du ha Erlend - det varmer!

    Ja - 727 blir ofte anbefalt - men mitt inntrykk er at det er få som egentlig har hørt 007 og 727 i direkte sammenligning. Det er mange som hevder at Stax sine amper er for strømsvake - og de anbefaler da 727 siden den har mest output i Vrms. Men som jeg skriver - det var ingen tvil for oss.
    Måtte hekte opp den siden som et bokmerke:)
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    STAX SRM-007tII vs STAX SRM-727II | The Headphoneer Flott test og takker deg for alt arbeidet du har lagt i siden din Ardilla! Overraskende at dere konkluderer med 007Tii som det hvassere alternativet.I andre tester har 727 kommet ut på topp. Serlig om man tenker på bassen. Hmm..dette gjorde ikke ting lettere.
    Takk skal du ha Erlend - det varmer!

    Ja - 727 blir ofte anbefalt - men mitt inntrykk er at det er få som egentlig har hørt 007 og 727 i direkte sammenligning. Det er mange som hevder at Stax sine amper er for strømsvake - og de anbefaler da 727 siden den har mest output i Vrms. Men som jeg skriver - det var ingen tvil for oss.
    Hiver meg på denne og sier takk for en veldig interessant side og tester, godt skrevet og mye spennende stoff..! :cool:
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Uten å vite hvilken forsterker du spør om, men etter å ha hørt Denon D2000 og D5000, vil jeg påstå at det mest sannsynlig er hodetelefonene som gjør mesteparten av forskjellen på ditt annlegg og det du hørte. Denon'ene har begge en veldig bra frekvensgang, men kvaliteten på det den spiller ligger klart under nivået på det jeg har hørt fra ortodynamiske hodetelefoner - inklusive noe så ydmykt som HiFiMan HE-400.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei.
    Jeg vet ikke hvilken forsterker fra audio valve jeg hørte på under Horten messa .Men at jeg likte lyden fra he 560. Det er ingen tvil. Jeg må ha et åpent par til de gangene jeg kan nyte headfi i fred og ro. Veksler mellom Stello hp100 mk2 og bryston BHA 1. Har 3 sett Denon klokker. Favoritt er Denon AH-D7100.
    Innrømmer at jeg er bassaholicer ;)
    Det er helt klart tilstede en stor dose magi i åpne klokker.
    D2000 finner jeg ok. Men ikke noe å juble over. Ift min smak, så er de klokkene som barneskirenn mot åpne klokker.
    Den som hadde kunne hatt huset i fred og ro.... Hehe.
    AD
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Som "bassaholiker" vil jeg tipse deg om Audeze LCD-2. Jeg hadde de et års tid og bass-KVALITETEN er helt fantastisk på de. Du får litt mindre enn nøytral diskant, men ellers er frekvensgangen eksemplarisk: lineært ned til 5(!) Hz. Du bør unne deg et prøvelytt med Audeze LCD-2 en gang.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er litt "bassaholiker" selv, så jeg har eid LCD-2 og nå LCD-3, men har kjøpt ett par brukte HE-6 som jeg regner med å få til uken.
    Såvidt jeg har forstått, har Hifiman vel så bra bass, ikke like mye, men den skal slå hardere, og hodetelefonen i seg selv skal ha mer dynamikk, som igjen sikkert gjør at bassen slår hardere.

    Jeg syntes LCD-2 ikke hadde så bra dynamikk, men LCD-3 var mye bedre her, kanskje det er pga fazor.
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er litt "bassaholiker" selv, så jeg har eid LCD-2 og nå LCD-3, men har kjøpt ett par brukte HE-6 som jeg regner med å få til uken.
    Såvidt jeg har forstått, har Hifiman vel så bra bass, ikke like mye, men den skal slå hardere, og hodetelefonen i seg selv skal ha mer dynamikk, som igjen sikkert gjør at bassen slår hardere.

    Jeg syntes LCD-2 ikke hadde så bra dynamikk, men LCD-3 var mye bedre her, kanskje det er pga fazor.
    Må la oss høre hva du finner ut når du har fått lyttet litt til He-6, og grattis med innkjøp av He-6..! ;)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Som "bassaholiker" vil jeg tipse deg om Audeze LCD-2. Jeg hadde de et års tid og bass-KVALITETEN er helt fantastisk på de. Du får litt mindre enn nøytral diskant, men ellers er frekvensgangen eksemplarisk: lineært ned til 5(!) Hz. Du bør unne deg et prøvelytt med Audeze LCD-2 en gang.
    Har tenkt på de lcd også. Men diskant. Er den ivrig eller laid back? Har til tross for at jeg er 'voksen' store deler av hørsel inntakt.
    A
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    LCD2 er laid back i toppen, og det er jo D7100 også. De minner endel om hverandre, men LCD2 har ingen bassboost. Den tar det lmidlertid igjen på kvalitet,mer bassdetaljer. Elsker du D7100 men ønsker noe mer nøytralt (som heller ikke er skarp i toppen) bør LCD-serien stå først på lista, det er min anbefaling - jeg har begge :)
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er litt "bassaholiker" selv, så jeg har eid LCD-2 og nå LCD-3, men har kjøpt ett par brukte HE-6 som jeg regner med å få til uken.
    Såvidt jeg har forstått, har Hifiman vel så bra bass, ikke like mye, men den skal slå hardere, og hodetelefonen i seg selv skal ha mer dynamikk, som igjen sikkert gjør at bassen slår hardere.

    Jeg syntes LCD-2 ikke hadde så bra dynamikk, men LCD-3 var mye bedre her, kanskje det er pga fazor.
    Må la oss høre hva du finner ut når du har fått lyttet litt til He-6, og grattis med innkjøp av He-6..! ;)
    Takk!

    Ja jeg er meget spent. Regner med Schiit Mjolnir forsterkeren jeg har ikke vil drive dem til sitt fulle potensiale, men hvertfalt såpass at jeg får en ide om hvordan dem kan låte. Så visst jeg blir å like dem blir det å skaffe en stereoforsterker, mest sannsynelig
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    LCD2 er laid back i toppen, og det er jo D7100 også. De minner endel om hverandre, men LCD2 har ingen bassboost. Den tar det lmidlertid igjen på kvalitet,mer bassdetaljer. Elsker du D7100 men ønsker noe mer nøytralt (som heller ikke er skarp i toppen) bør LCD-serien stå først på lista, det er min anbefaling - jeg har begge :)
    Takk for innspill.
    Har du lyst til å utdype forskjellige egenskaper lcd 2 vs hifi man he 560?
    Den klarheten fra he 560 kom jeg betydelig nærmere da jeg byttet til Stellos nye 'budsjett' dac. Dog klarer ikke Denon AH-D7100 den størrelsen på lydbildet som hifi man klarte å fortrylle med. Mer oppløsning og detaljert bass som du skriver om lcd er interessant.
    A
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har kun hørt HE560 kort, så jeg vil ikke uttale meg særlig, men LCD2 er mørkere, og bassen er stødigere. HE560 er mer i retning T1 og HD800, altså noe lys og lett. Men hør på andre enn meg på dette.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er selvfølgelig uenig i dette. At HD800 spiller lyst er en ting. Men bassen kan slå hardt og er alltid nøyaktig og det er bare Master 1 jeg har hørt som kan Matche nøyaktigheten. Bassen til HD800 er råflott faktisk! Du får ikke det samme trøkket. Men skulle jeg mixet en plate er jeg ikke i tvil om at HD800 hadde vært første valget. T1 er jeg usikker på. Jeg elsker dem, men de er mer flimsy og mindre detalj orienterte. Med Hd800 er lydbildet superdefinert. Master 1 er mer audiofil enn HD800 og knuser dem i spilleglede, spesielt med rock og veldig dynamisk musikk. Hd800 er mer analytisk og gravende enn noen andre hodetelefoner jeg har prøvd, og jeg digger det.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser ikke hvor vi er uenige :rolleyes:, men vi kan jo ta en avstemning:

    Hvor mange stemmer for følgende beskrivelse:

    A) HD800 er lys og lett

    B) HD800 er mørk og tung

    Avstemingen lukker når det er kommet inn mok stemmer til å kalle det en avsteming.

    Fyr løs folkens!!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    haha Ardilla! Jeg stemmer A. Men jeg må få fortelle hvor gode HD800 er. Ultimate referansen.
    Ler og koser meg over måten du tok den! Fantastisk!

    For det er ikke slik at HD800 ikke har bass. Savant vil høres temmelig korrekt og kledelig ut. Men thats it! Dubstep på HD800 er fantastisk fordi du skiller alle ¨layers¨ og digger det! Bassen er super-kontant og dobbeltpedalene til Delaine funker som bare det! Det trøkker med Dream Theather også..Kammer-musikk vil jeg tro HD800 er fantastiske til. My Bloody valentine kan kun gud få til.

    Jeg vet at andre hodetelefoner knuser HD800 på bass osv. Men hver eneste gang jeg tilbringer med dem (en time eller mer) så elsker jeg dem! Jeg har ett veeldig love/hate forhold med 800.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ...... Jeg har ett veeldig love/hate forhold med 800.
    Hvis du ikke forsøker deg på selvironi her, føler jeg at noen bør påpeke at du muligens bruker begrepet "love/hate-forhold" på en måte som innebærer en unormalt stor likhet med "love/love-forhold". Eller BLODFAN, som man også kan kalle det :cool:
     
    Sist redigert:

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    JA: jeg er blodfan
    B: Se nr 1
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.830
    Antall liker
    9.504
    Sted
    Trondheim
    Det mangler et alternativ i avstemmingen:

    3: HD800 er en nøytral hodetelefon som gjengir de forskjellige områdene korrekt uten å farge dem unødvendig. Diskanten er lett og luftig, mellomtonen myk og elegant og bassen er dyp og kontant uten å bli unødig framhevet.

    :D


    Jeg stemmer på 3 :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.513
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    A): HD800 er helt klart på vintersiden av (min definisjon av) nøytral, og jeg vil definitivt beskrive klangbalansen som lys/lett betoning. Joda - den kan levere dyp bass, men bassen ligger for "langt bak" i lydbildet.

    Jeg husker godt lytteopplevelsen jeg hadde med den i sin tid, og den er utfølelig beskrevet i en eller annen tråd her for lang tid tilbake. Kort resymè:

    Mellomtonen var forførisk, og aldri hadde jeg hørt en cello låte så sart og flott, men hvor i all verden ble det av bassen!?! Jeg husker godt denne første låten jeg testet, som begynte litt rolig for å bygge seg opp. Jeg satt og gledet meg til... nå kommer trykket, men det uteble. Kontrabass låt tynt og spinkelt og rumlende pauker fremsto omtrent som om det ble dasket litt pent på et par congas.

    I tillegg syntes jeg det var for mye headroom. Lyden var alt for langt der ute et sted. Men, noen liker det jo slik.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har du det
    Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
    Har du det du? Har du hørt dem på HDV800? Jeg fatter godt at de kjørte mcin da det er en amp til 40k. Nå har det seg sånn at jeg har hørt den ampen. Uten balansert utgang til 40k er det en nogo. Enig i at de kontrollerer HD800 bra, men ikke like bra som HDV800. Dac delen til Sennheiser ser jeg glatt vekk fra. Kort fortalt så siiter du med en grisedyr forsterker med VU målere til 45k. Den er flott å se på, veier 30kg sikkert. Ser maxwell driver å sliter..
    Jeg tror ikke mcern driver med snakeoil, ampene deres er bunnsolide! Men det der med Head-fi har de ikke fått til. Uansett en forsterker som gir Master 1 nok krutt, hørte du Master?
    Edit: Mc-ampen er ett villdyr av en hodetelefon-amp. Tvil aldri på det.

    Ardilla som er vår guru på forumet eier to sett HD800. Ett før og ett etter skiftet. Jeg har kun hørt dem etter 18k merket så hvordan de var før aner jeg ikke.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Har du det
    Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
    Har du det du? Har du hørt dem på HDV800? Jeg fatter godt at de kjørte mcin da det er en amp til 40k. Nå har det seg sånn at jeg har hørt den ampen. Uten balansert utgang til 40k er det en nogo. Enig i at de kontrollerer HD800 bra, men ikke like bra som HDV800. Dac delen til Sennheiser ser jeg glatt vekk fra. Kort fortalt så siiter du med en grisedyr forsterker med VU målere til 45k. Den er flott å se på, veier 30kg sikkert. Ser maxwell driver å sliter..
    Jeg tror ikke mcern driver med snakeoil, ampene deres er bunnsolide! Men det der med Head-fi har de ikke fått til. Uansett en forsterker som gir Master 1 nok krutt, hørte du Master?
    Edit: Mc-ampen er ett villdyr av en hodetelefon-amp. Tvil aldri på det.

    Ardilla som er vår guru på forumet eier to sett HD800. Ett før og ett etter skiftet. Jeg har kun hørt dem etter 18k merket så hvordan de var før aner jeg ikke.
    Ja - Det er HDV600 eller HDVD800 som bør være referansen. Det er amper som er enda bedre til HD800 - men Sennheisers egen amp er tunet slik at HD800 får en god lydsignatur. Det er en svært god forsterker til HD800 - og DAC-delen er faktisk god den også. Jeg opplever HDVD800 klart varmere i klangen enn feks Taurus (mkI og mkII for ordens skyld) som Erlendb imidlertid liker svært godt (han liker det jo litt skingrete)

    Det er rett at jeg for tiden innehar to sett HD800, og jeg har dessuten hatt et tredje sett for mange år siden da den var ganske ny på markedet. Det nyeste har en noe varmere klang (SN28XXX). Det diskuteres på headfi etc om det er variasjoner tilfeldig, eller om den er tuna litt med årene. Det enda ingen konsensus, men det virker som de nyere er noe varmere. Jeg liker imidlertid begge "versjonene" - den ene er lysere og lettere enn den andre. Forskjellen er imidlertid markant, selv om begge er HD800 og ikke oppleves som en annen hodetelefon.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg liker det lyst. Var forresten hos spesialist å fikk sjekka hørselen. Jeg topper rundt 16-midt på 17kHz. Noe som ikke er alt for bra i følge legen. At jeg har hørselskade er det ingen tvil om. Har klart meg uten tinnitus og slikt faenskap enn så lenge. Har av og til tenkt på om min hang til lys lyd er resultatet av hørselskade. Etter noen år i proff-bransjen burde jeg vite bedre. Men å sette en baseline og å så skru seg nedover i stedet for opp er ikke så lett.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Har du det
    Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
    Har du det du? Har du hørt dem på HDV800? Jeg fatter godt at de kjørte mcin da det er en amp til 40k. Nå har det seg sånn at jeg har hørt den ampen. Uten balansert utgang til 40k er det en nogo. Enig i at de kontrollerer HD800 bra, men ikke like bra som HDV800. Dac delen til Sennheiser ser jeg glatt vekk fra. Kort fortalt så siiter du med en grisedyr forsterker med VU målere til 45k. Den er flott å se på, veier 30kg sikkert. Ser maxwell driver å sliter..
    Jeg tror ikke mcern driver med snakeoil, ampene deres er bunnsolide! Men det der med Head-fi har de ikke fått til. Uansett en forsterker som gir Master 1 nok krutt, hørte du Master?
    Edit: Mc-ampen er ett villdyr av en hodetelefon-amp. Tvil aldri på det.

    Ardilla som er vår guru på forumet eier to sett HD800. Ett før og ett etter skiftet. Jeg har kun hørt dem etter 18k merket så hvordan de var før aner jeg ikke.
    Beklager, jeg glemte å nevne at macintoshien er langt ifra optimal for HD800, det er helt korrekt. Men Soundgarden hadde, som vanlig, ikke noe annet :p
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hentet just HE-6!
    Første inntrykk:
    Umiddelbart mer komfertable enn Audeze sitt hodebånd. De "forsvinner" mer på hodet.
    Mjolnir med volumet på maks spiller dem på, tja, relativt høyt volum. Men det hadde jeg forventet da dem krever mer enn 5W @50ohm. De virker solide, men Audeze virker definitvt mer luksuriøse å ekslusive. Men igjen, dette er vel noe de fleste vet.

    De er ikke så ulike LCD-3 med fazor egentlig.
    Syntes de gjengir instrumenter mer naturlig, strammere bass og låter selvsagt litt tynnere.
    Definitivt verdt prisen! Kan ikke vente å se hva en kraftigere forsterker vil gjøre.
    Stereoforsterker vil jo blåse hue av meg, så tenker kanskje å bare kjøpe en Ragnarok... Får bestille en kabel med bananplugger å ta dem med på soundgarden å høre!

     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Avstemningen

    Jeg ser ikke hvor vi er uenige :rolleyes:, men vi kan jo ta en avstemning:

    Hvor mange stemmer for følgende beskrivelse:

    A) HD800 er lys og lett

    B) HD800 er mørk og tung

    Avstemingen lukker når det er kommet inn mok stemmer til å kalle det en avsteming.

    Fyr løs folkens!!
    haha Ardilla! Jeg stemmer A. Men jeg må få fortelle hvor gode HD800 er. Ultimate referansen.
    Ler og koser meg over måten du tok den! Fantastisk!

    For det er ikke slik at HD800 ikke har bass. Savant vil høres temmelig korrekt og kledelig ut. Men thats it! Dubstep på HD800 er fantastisk fordi du skiller alle ¨layers¨ og digger det! Bassen er super-kontant og dobbeltpedalene til Delaine funker som bare det! Det trøkker med Dream Theather også..Kammer-musikk vil jeg tro HD800 er fantastiske til. My Bloody valentine kan kun gud få til.

    Jeg vet at andre hodetelefoner knuser HD800 på bass osv. Men hver eneste gang jeg tilbringer med dem (en time eller mer) så elsker jeg dem! Jeg har ett veeldig love/hate forhold med 800.
    Det mangler et alternativ i avstemmingen:

    3: HD800 er en nøytral hodetelefon som gjengir de forskjellige områdene korrekt uten å farge dem unødvendig. Diskanten er lett og luftig, mellomtonen myk og elegant og bassen er dyp og kontant uten å bli unødig framhevet.

    :D


    Jeg stemmer på 3 :)
    A): HD800 er helt klart på vintersiden av (min definisjon av) nøytral, og jeg vil definitivt beskrive klangbalansen som lys/lett betoning. Joda - den kan levere dyp bass, men bassen ligger for "langt bak" i lydbildet.

    Jeg husker godt lytteopplevelsen jeg hadde med den i sin tid, og den er utfølelig beskrevet i en eller annen tråd her for lang tid tilbake. Kort resymè:

    Mellomtonen var forførisk, og aldri hadde jeg hørt en cello låte så sart og flott, men hvor i all verden ble det av bassen!?! Jeg husker godt denne første låten jeg testet, som begynte litt rolig for å bygge seg opp. Jeg satt og gledet meg til... nå kommer trykket, men det uteble. Kontrabass låt tynt og spinkelt og rumlende pauker fremsto omtrent som om det ble dasket litt pent på et par congas.

    I tillegg syntes jeg det var for mye headroom. Lyden var alt for langt der ute et sted. Men, noen liker det jo slik.
    Jeg stemmer A, har hørt HD800 med en svindyr macintosh forsterker hos soundgarden. Men som nevnt er dem litt for bass-tynne for mine preferanser
    Foreløpig ser det altså slik ut:

    A) "Lys og lett": 4 stemmer (inkludert undertegnede)

    B) "Tung og mørk": 0 stemmer

    3) "Vet ikke": 1 stemme (otare)

    Hvis noen vil stemme videre, er det fritt fram, men trenden er foreløpig ganske klar. Vi har videre blitt opplyst om at Erlendb tror man trenger en hørselsskade for å kunne sette pris på HD800, ardilla tror det hjelper hvis man har to på en gang - og at otare er av typen som nekter å velge mellom klart definerte alternativer og insisterer på å blande tall og bokstaver.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Tips til stereoforsterker til HE-6? :D
    Det er så mye å velge i... Så det frister nesten å bare kjøpe Ragnarok, selvom mange mener stereoforsterker is the shit.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Master 9 er konge med HE6, har ikke hørt Ragnarok. Men den er jo ikke en stereoamp. Men Ragnarok er jo faktisk det også ,D

    Har du prøvd den på det du eventuelt måtte ha stående?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn