Hvor fikk du tak i dem nå ?Da har det blitt litt lytting mellom ft1 og r10d, nå skal egentlig dette bli overkjøring da hifiman sin opprinnelig koster mye mer. Men de fleste har fått med seg at på deres hjemmeside så selges r10d til meget overkommelig pris, så ved kjøp derfra så er ikke prisen så forskjellig.
Designet er det uten tvil ft1 som stikker av med seieren hos oss, sønnen lurte på om jeg kunne høre noe med trekasser på ørene da han så r10d for første gang.
Lyden er det heller ikke noe tvil om etter min mening, r10d overkjører ft1 på så og si alle punkter. Test tower of song "a thousand kisses deep"
10 sekunder ut i sangen så hører du på r10d.
Vis vedlegget 1065212
Ole Paus - "Hvis du tror at jeg har glemt deg"
Ft1 er langt smalere i lyden (ikke rart da r10d er massiv), bassen er litt for voldsom slik at den mister litt kontroll.
Vis vedlegget 1065213
Er egentlig ikke så mye mer å skrive, lydmessing så foretrekker jeg r10d på egentlig alle punkter, men til prisen så er ft1 et kupp.
Hifiman he r-10d høres bare så mye mer naturlig ut og med rom og kontroll over det hele
Nå kjører jeg normalt eq via roon på alle hodetelefoner, og da synes jeg bassen på ft1 fungerer langt bedre.
Denne lille testen ble gjennomført uten eq
FT1 eq
Vis vedlegget 1065217
r10d eq
Vis vedlegget 1065218
Destiny