|
Definitivt et kvalitetstegn!Er forvrenging og resonanser eller fravær av det et kvalitetstegn?
Fravær av forvrenging og resonanser er et kvalitetstegn.Er forvrenging og resonanser eller fravær av det et kvalitetstegn?
For en latterlig kommentarFravær av forvrenging og resonanser er et kvalitetstegn.
For en latterlig kommentar![]()
Se på resten av måleresultatet. Økonomimodeller til < NOK 500,- måler bedre enn dette. Selv rimelige modeller fra HiFiMan er MYE bedre.
THD på >5% i mellomtonen ved 94dB(SPL) er helt ødeleggende for lydkvalitet. Og resten av måleresultat er like rævva![]()
Takk for inntrykk, ingenting erstatter gode ører når lyd skal bedømmesSer det er mye synsing her vedr. Hifiman HE-10P, for jeg antar ingen av dere har hørt disse selv? Målekurver og lignende greier har jeg personlig et rimelig avslappet forhold til da de aldri har gitt meg noe som helst nyttig informasjon vedr. å velge rett utstyr. Har drevet med rør i alle år og da blir en fort immun mot slikt...Spesifikasjoner derimot er et annet kapittel...
Jeg har hatt HE-10P en stund nå og i mine ører er de noen fantastiske musikk formidlere og er i klassen med Focal Utopia, og ja på noen områder bedre. Jeg skrev litt om de når jeg fikk den i tråden til Hifiman. Jeg har også HE-10D som jeg også liker, som også blir "slaktet", så kan være at jeg har en sær smak innenfor lyd?
Og for å plassere HE-10P i Hifiman sitt nivåsystem så har jeg Ananda, HE-10D og HE-1000 å sammenligne med, og selv om de alle på mange måter gir en forskjellig lydopplevelse, er det ikke vanskelig å høre hvor i systemet de hører hjemme, bortsett fra at HE-10D og HE-10P er lukkede konstruksjoner som naturligvis har en litt annen opplevelse.
Til de prisene som Hifiman nå selger HE-10P til kan ikke forstå noe annet at de er et kupp, og det gjelder forresten HE-1000 Stealth og HE-1000SE, og m.flere...
Bare som er paradoks. Sennheiser Momentum 4 er et av de tristeste lydopplevelsene har har hatt på mange år, men leser en tester er det stort sett tommel opp.
HiFiMan HE-R10P vs HE-R10D - Planar vs Dynamic - All the differences!
HiFiMan HE-R10P Planar Magnetic Headphone Review | Moon Audio
Det er mange kvaliteter som ikke fanges opp av målinger. Det veier opp i mange tilfeller.Jeg, som gjerne velger bort produkter med forvrengning og resonanser (ok, jeg har platespiller så det er jo ikke helt sant), synes det er forunderlig at folk kan ha så gode ører at de ikke hører slik forvrengning og resonanser.
Ja flott design med treverk, metall og lær/skinn er fint og kostbart. Men store mengder "gull på purka" greier ikke helt å maskere manglende indre kvaliteter i dette tilfelletDet er mange kvaliteter som ikke fanges opp av målinger. Det veier opp i mange tilfeller.
Målt forvrengning gir god grunn til skepsis, men det kan likevel komme godlyd ut av utstyret.
Ok litt OT: De aller fleste platespillere har THD under 1% i hele det hørbare frekvensområdet, dvs ikke hørbar forvrengning (av de fleste av oss).Jeg, som gjerne velger bort produkter med forvrengning og resonanser (ok, jeg har platespiller så det er jo ikke helt sant), synes det er forunderlig at folk kan ha så gode ører at de ikke hører slik forvrengning og resonanser.
Jeg viser vel til i mitt innlegg, som eneste som har hørt HE-10P, at de spiller svært bra, og er i de fleste aspektene f.eks. en god del bedre enn HE-1000. Bedre oppløsning, bedre bass, og like homogene, men noe mer fokusert på mellomtone og stemmer slik at en blir dratt inn i musikken uten å fokusere på ekstremiteter.Ja flott design med treverk, metall og lær/skinn er fint og kostbart. Men store mengder "gull på purka" greier ikke helt å maskere manglende indre kvaliteter i dette tilfellet
Rimeligere HiFiMan modeller er sannsynligvis bedre kjøp, med bedre lyd for pengene (med bra/gode måleresultater på kjøpet).
Hei, og velkommen til Hifisentralen!Hei vyrde lydfolk! Eg har blitt vaksen med fast inntekt og kan difor ta meg råd til råflotte ting som Gilde kjøttdeig og abonnement på strømmetenester som leverer musikk i høg kvalitet. Per dags dato har eg eit par Sennheiser Momentum 2 hodetelefoner som gjer ein ok jobb men skulle gjerne ha tatt ting eit hakk opp for å rettferdiggjere eit abonnement på Qobuz/Tidal.
Difor lurer eg på kva som er fornuftig bruk av penger. Er det betre å kjøpe ein DAC til Sennheiserne eller bør eg oppgradere klokkene til nokon andre?
Ser FiiO FTR1 får gode skussmål. Vil det være stor forskjell på FiiO og Sennheiser med DAC?
Og kva DAC gir mest valuta for pengene? FiiO BTR13 virker som eit godt val prismessig men eg kan ingenting om det tekniske her.
Meze Classics 99 er også på kampanje no til 2990. Vil det være eit betre valg enn FiiOene? Liker veldig godt utsjånaden på desse men lyden er til sjuande og sist det viktigaste her.
Musikk kjem til å bli høyrd mest frå ein Lenovo Thinkpad jobb-PC og ein Xiaomi 14T Pro.
Takk for det! Ja, hodetelefoner kablet i enhet er det som brukes no. Det er greit å ha muligheten til å dra rundt på ein DAC/forsterker iallfall men kan leve med at den er stasjonær også. Fekk lytta litt til Meze 99 i dag og det var natt og dag kontra det opplegget eg høyrer på til vanleg.Hei, og velkommen til Hifisentralen!
Flott åpningsinnlegg; lo godt av Gilde kjøttdeig!
Hvis jeg forstår deg rett, spiller du nå musikk med hodetelefonene koblet rett i PC-en/mobilen? Da snakker vi perler for svin. En ekstern USB-DAC med innebygd hodetelefonforsterker vil gi langt bedre lydkvalitet og gjøre at hodetelefonene kommer til sin rett. Siden du nevnte BTR13, regner jeg med du ønsker en portabel enhet? Jeg har ikke noe konkret å foreslå, men alt vil bli bedre enn fra jack-utgangen på PC/mobil.
Driver å funderer på få meg en god DAC i hodetelefon anlegget da Eversolo er grei den, men high-end er den langt fra, så da blir det mye søking rundt på nettet og da dukker det opp litt av hvertJeg viser vel til i mitt innlegg, som eneste som har hørt HE-10P, at de spiller svært bra, og er i de fleste aspektene f.eks. en god del bedre enn HE-1000. Bedre oppløsning, bedre bass, og like homogene, men noe mer fokusert på mellomtone og stemmer slik at en blir dratt inn i musikken uten å fokusere på ekstremiteter.
Mistenker at HE-10P bruker mye av den samme innmaten som Susvara, men er selvfølgelig lukket, så de låter nok på en annen måte. Men hey, leser en tester rundt om så er det de som ikke er helt i skyene over de heller.....
Heldigvis er vi alle forskjellige, og har forskjellige preferanser, og den dagen jeg går å kjøper hifi komponenter basert på testkurver har helvete fryst igjen...![]()
men det er ingen problem å høre noenlunde hvor i hiarkiet en hodetelefon hører hjemme.
ser en bort fra hva en liker eller ikke
Beklager min uvitenhet,Ble med hjem fra messa i dag:
Vis vedlegget 1108093
Tar man pris med i betraktning her, så er jeg lett imponert.
Gratulerer med nye hodetelefoner.Jeg lyttet til flere av de hodetelefonene som var på messa, og i tillegg til Fiio FT1 (som jeg tok med hjem) kan jeg kort også nevne:.
Yamaha's flaggskip YH-5000SE til ca 60K var ikke min "tekopp".
Den nye innstegsmodellen til Stax, SR-Xi inkl. tilhørende driver til 14K derimot syntes jeg låt bra. Meget lette og komfortable i tillegg.
Gratulerer igjen ! Jeg sjekket jo raskt ut hva du nettopp hadde kjøpt , og ble mildt sagt imponert over hva de leverte i forhold til pris. Dette må være et av de aller beste Headphone kjøpene man kan gjøre .Ble med hjem fra messa i dag:
Tar man pris med i betraktning her, så er jeg lett imponert.
Ser snasne ut de der!Kan jo presentere mine hodetelefoner med det samme i tråden her. Har landet på Meze 109 Pro som jeg trives svært godt med - både komfort og lydmessig.
Drives av Mola Mola Tambaqui når det virkelig skal nytes , men spiller forbausende bra med en Audioquest Dragonfly Cobalt også - fra iPhone og i Pad.
Vis vedlegget 1108335
Vis vedlegget 1108336