Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    Proffen skrev:
    Proffen skrev:
    Er MF x-can v2 "noe å ha" eller har det skjedd så mye på headampfronten at den må ansees som forbigått, parkert og utdatert?
    INGEN synspunkter/erfaringer mht MF x-can v2?
    Stereophile har tradisjonelt gitt positiv omtale til MF hodetelefonforsterkere, mener etterfølgeren v3 har vært A-rated i Stereophile og den billigere V-can var på deres anbefalte produkter liste ifjor.

    Hvis du har leser litt rundt på nett ser du at den nye vinen har vist seg å være sur.
    Musical Fidelity har (vel) hatt noe ujevn distribusjon og representasjon i Norge i en (god) del år. Det er derfor kanskje ikke solgt så mange eksemplarer av Musical Fidelitys produkter i Norge?

    Musical Fidelity har produsert både rør- og transistorbasert utstyr. Det er muligens et poeng å holde disse to linjene fra hverandre? Dessuten har de vel ofte minst hatt en rimeligere og en eller flere dyrere produktlinjer, for øyeblikket V-Series samt M1 Series, M3 Series, M6 Series, AMS Series og TITAN.

    Anonym skrev:
    Hvis du har leser litt rundt på nett ser du at den nye vinen har vist seg å være sur.
    Hva regner du som "den nye vinen", Musical Fidelity V-CAN eller M1 HPA? Begge disse er (vel) forøvrig transistorbasert i motsetning til Musical Fidelity X-Can v3(?)

    Tillegg:
    Anonym skrev:
    Stereophile har tradisjonelt gitt positiv omtale til MF hodetelefonforsterkere, mener etterfølgeren v3 har vært A-rated i Stereophile og den billigere V-can var på deres anbefalte produkter liste ifjor.
    Stereophiles Sam Tellig har ihvertfall skrevet pent om Musical Fidelity X-Can v3 Musical Fidelity X-CAN V8, både i originalversjonen og P-versjonen som hadde variabel RCA pre ut.

    Korreksjon:
    Jeg rotet med versjonsnumrene. Forrige avsnitt gjaldt Musical Fidelity X-CAN V8 som hvis jeg ikke husker helt galt, er modellen etter X-CAN V3. Jeg tror ikke det ble produsert X-CAN V4-6.


    Musical Fidelity X-CAN V8P (versjonen som hadde variabel RCA pre ut)
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Proffen spør også om det har skjedd mye nytt på hodetelefonforsterkerfronten og "med den nye vinen" mener jeg at det ikke har skjedd så mye og at en del nytt som har blitt hypet på ulike forum har vist seg å være av tvilsom kvalitet.

    Ellers er jeg enig i at en bør holde modellbetegnelse for MF produktene adskilt for å unngå rot-
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    Proffen spør også om det har skjedd mye nytt på hodetelefonforsterkerfronten og "med den nye vinen" mener jeg at det ikke har skjedd så mye og at en del nytt som har blitt hypet på ulike forum har vist seg å være av tvilsom kvalitet.
    OK. Så det var altså mer generelt ment, og ikke kun om Musical Fidelity(?) Det du skrev kunne forstås som at det gjaldt Musical Fidelitys nye hodetelefonforsterkere. Har du omtrent samme mening som i KJs svar sitert nedenfor?
    KJ skrev:
    Teknologiutviklingen for analog elektronikk til audioformål går knapt nok i sneglefart, med en liten parentes for klasse D som er lite relevant for hodetelefonforsterkere.
    I så fall er vi neppe uenige.

    Dog har det kanskje vært en dreining blant hodetelefonene? Mange lages med lav impedanse og høy sensitivitet for å virke rett ut av bærbart utstyr, datamaskiner m.m. Mange hodetelefonforsterkere har kanskje tradisjonelt sett først og fremst vært designet for hjemme- og studiohodetelefoner med høyere impedanse og ofte lavere sensitivitet? Det er altså mulig at en del nyere hodetelefonforsterkere er designet med andre mål/etter andre kriterier. Ref. diskusjonen litt lenger opp om beyerdynamic A 1 og 120 ohmsstandarden.

    Redigering:
    La til "Det du skrev kunne forstås som at det gjaldt Musical Fidelitys nye hodetelefonforsterkere." for å være tydeligere.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det var generelt ment, mener omtrent det samme som KJ skrev.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    SaltyDog skrev:
    Jaha, min gode Loevhagen, da har du inspirert meg til å bestille HiFiMAN HE-300.
    Har aldri hørt dem, men har på følelsen (gode anmeldelser) at dette er et godt kjøp.
    Som du sier: USD 299 + billig frakt = "no brainer".
    Jeg må si jeg venter i spenning på disse... pluss en Burson HA-160 som står for tur.
    Dersom du savner kjøtt på dine K701 og ønsker noe som låter mer "morro" uten at det blir helt sirkus og berg-og-dalbane fra bass til diskant, så mener jeg du kommer virkelig å like HE-300. Jeg benytter dem på low-gain-utgangen på 160D. Prøvde high-gain, men det blir for grove volum-steg.
    Gratulerer med et uhørt (godt) valg. :)
    Som sagt, inspirert av Loevhagen bestilte jeg et par HiFiMAN HE-300 på mandag. I dag er det fredag, og de ble levert på døra i ettermiddag. Sånn skal det være! Jeg har satt de på repeat, og de skal ligge og spille for seg selv i natt. Gleder meg til den første forsiktige kritiske lytten i morgen... ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Gratulerer med (forhåpentligvis lovende) lydhelg.

    DET kaller man disiplin. Nytt lydverktøy og IKKE lytte på det av pur nysgjerrighet. :D Kom'an. Ikke en gang noen få adjektiver (positive eller negative) knyttet til førsteinntrykket av HE-300. Om ikke annet enn touch 'n' feel... :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    De får nok ligge og spille for seg selv til i morgen... ;)
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nå har mine HiFiMAN HE-300 stått på repeat i 12 timer, og jeg har foretatt den første, forsiktige kritiske lytten.
    Jeg har også gjort en uhøytidelig sammenligning med mine godt innspilte AKG K701. Her er mine førsteinntrykk:

    - HE-300 er lette og komfortable, med store øreputer som dekker ørene helt.
    - De har en helt annen bassmengde enn K701, uten at dette virker ødeleggende for frekvensene over.
    - De har en mørkere lydsignatur enn K701. K701 gir et slankere inntrykk.
    - Mellomtonen har mer "kropp".
    - Større "morofaktor", noe som gjør dem lette å like. Spesielt på musikk med litt "futt og fart" i.
    - De gir et veldig godt innsyn i musikken, på samme måte som K701.
    - Mannsstemmer kan noen ganger gjengis med vel mye "brystkasse". Her virker K701 klarere.
    - På akustisk musikk vil nok mange foretrekke K701.
    - HE-300 virker kneppet mer lukket enn K701.

    Jeg vil understreke at mine HiFiMAN HE-300 langt fra er ferdig innspilte, men de har gjort et veldig godt førsteinntrykk på meg.
    Godt nok til at jeg vil beholde dem. På enkelte områder er de imo bedre enn K701, på andre områder ikke.
    Så jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Førsteinntrykkene dine er riktige uansett, siden det er dine ører som er fasiten. :) Selv kjenner jeg meg igjen i mange av dem.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.137
    Antall liker
    741
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er gjerne nevnt i løpet tråden som begynner å bli noen sider...
    Er beyer dynamic dt 990 pro her?

    Dette er er hodetelefoner som jeg synes er relativt gode , spesielt til electronisk musikk.
    Mestre på macrodetaljer?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    analog76 skrev:
    Det er gjerne nevnt i løpet tråden som begynner å bli noen sider...
    Er beyer dynamic dt 990 pro her?
    Det har vært et par DT990 på bruktbørsen den siste tida så det er iallfall noen eiere av den her.

    Kunne tenkt meg de selv, Pro serien til Beyer har tidenes beste utseende.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    551
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    analog76 skrev:
    Det er gjerne nevnt i løpet tråden som begynner å bli noen sider...
    Er beyer dynamic dt 990 pro her?
    Det har vært et par DT990 på bruktbørsen den siste tida så det er iallfall noen eiere av den her.

    Kunne tenkt meg de selv, Pro serien til Beyer har tidenes beste utseende.
    Det er samme drivere i DT990 og DT990Pro, kun utseende på klokken og hodeband er forskjellig.
    Allroundere med god lydkvalitet, byggekvalitet og komfort.

    Jeg hadde Beyerdynamic DT990 (ikke pro) men for meg ble mellombass (bassgitar, etc) for fremtredende.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Har ved en anledning hørt DT990Pro, og den låt ikke bra i det hele tatt synes jeg. Kan skrive under på hva en annen sa om disse: "Denne synes jeg bare låter merkelig. Meeeget svulstig bass, samtidig som den er hissig i toppen. Mellomtone og sammenheng er åpenbart ikke prioritert på denne modellen."

    Men godt vi hører forskjellig og at det er mange valgmuligheter. :)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Siden jeg har DT770PRO og T1 (som er en foredlet DT880) er det naturlig for meg å ønske meg DT990. Eneste ulempen er at jeg sikkert blir singel hvis jeg kjøper flere hodetelefoner.

    Det jeg har har lest og blitt fortalt er det at DT990 skal være den modellen i serien med størst morofaktor.
     

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    551
    Antall liker
    55
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    Siden jeg har DT770PRO og T1 (som er en foredlet DT880) er det naturlig for meg å ønske meg DT990. Eneste ulempen er at jeg sikkert blir singel hvis jeg kjøper flere hodetelefoner.

    Det jeg har har lest og blitt fortalt er det at DT990 skal være den modellen i serien med størst morofaktor.
    Ja av de (semi)åpne hodetelefonene til Beyerdynamic. DT770 (Pro) er mer morro :) men lukket.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    April Music Eximus DP-1 ser ut som et meget interessant produkt, generelt og for leserne av denne tråden. Den dekker mange av de samme funksjoner som Grace Design m903: DAK med bl.a. asynkron USB, hodetelefonforsterker og forforsterker. Det er varslet effektforsterkere (stereo og mono(?)) som skal passe til April Music Eximus DP-1.

    Hvis jeg ikke har misforstått helt, har Stello (fra April Music) allerede gode hodetelefonforsterkermoduler i flere produkter. Ditto for DAK- og (for)forsterkermoduler. Anonym og andre kan gjerne utdype med sine Stello-erfaringer.

    Se omtale hos 6moons: http://www.6moons.com/audioreviews/aprilmusic8/1.html
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Trådløst nettverk: Deteksjon m.m.

    CDWMcInSpots skrev:
    Trådløst nettverk

    mteinum skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Mye kan skape problemer inkl. ... pianoer. .. Dette kan man (lett) monitorere med (nedlastbar) programvare på en bærbar PC.
    [...]
    [...]
    Har gode erfaringer med wifi-analyzer for android, men mangler piano så dette får jeg dessverre ikke sjekket selv.
    Jeg husker ikke hvilket program jeg forsøkte tidligere i år på en bærbar Windows XP PC, men det skal jeg finne ut slik at jeg kan installere det på PCen jeg kjøpte i går.
    [...]

    inSSIDer

    Jeg hadde god nytte av programmet inSSIDer tidligere i år da jeg skulle finne beste plassering for min trådløse nettverksrouter. Programmet er enkelt å forstå og bruke. Jeg plasserte nettverksrouteren på mulige steder og gikk rundt i leligheten med en bærbar PC. Da kunne jeg se hvor god dekningen var på hvert sted (den kan t.o.m. variere innen et rom) med hver routerplassering og hvilke nabonettverk som konkurrerte om kanalene. Dermed kunne jeg også velge en kanal som i minst mulig grad kom i konflikt med naboenes trådløse nettverk.

    Jeg fant igjen programmet i går via ”Best Free Wi-Fi Network Finder Utility”. Jeg skal også prøve NutsAboutNets’ NetSurveyor og NetStress. NirSoft hadde også flere interessante programmer inkl. WirelessNetView og BluetoothView.
     

    Vedlegg

    Bart

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.03.2007
    Innlegg
    551
    Antall liker
    55
    Objective2 portable headphone amp

    Morsomt DIY prosjekt startet av NwAvGuy (samme som ble bannet på head-fi.org pga. publiseringen av velberettiget kritikk av Schiit Asgard):

    NwAvGuy: O2 Headphone Amp
    NwAvGuy: O2 Design Process
    NwAvGuy: O2 Details
    NwAvGuy: O2 Summary

    Prosjektet blir nå forsøkt bannet på head-fi.org av de samme personene/moderatorene som bannet NwAvGuy og fortsetter å banne personer som prøver å komme med fakta om O2.
    Sitat fra NwAvGuy:
    WHAT ABOUT CLAIMS ON HEAD-FI THE O2 IS FLAWED? As far as I know, the criticism was started by those with financial interests in more expensive products. Please consider where their income comes from (selling parts, amps, ads to sponsors, etc.). I’ve requested the critics participate in either of the two official O2 forum threads on ABI and diyAudio but they have refused. Instead they seem to be hiding behind the admins at Head-Fi who have deleted dozens of posts countering the O2 criticisms and even banned some members trying to keep things factual. Some of the Head-Fi staff have directly attacked the O2 and Head-Fi members trying to support it. Kwkarth, a Head-Fi admin who calls himself an audio engineer, has tried to fill the thread with pure garbage such as posting pictures of orange extension cords and talking about how they “color the sound”. If anyone trying to derail the O2 on Head-Fi has a better amp for anywhere close to the price let’s take them both to the racetrack. I welcome an open discussion on either of the official O2 threads, proper blind comparisons, and professional measurements. See Competitive Challenges above. The O2 isn’t perfect, but when you consider its size, price, battery operation, etc. I believe it’s hard to beat and any criticisms should be kept in proper perspective.
    Fra head-fi.org:
    So, the Objective2 headphone amp - designed entirely around the measurements? (PLEASE READ RULES BEFORE POSTING)
    (les hva du ikke må poste i tråden, helt utrolig....)

    En kort "test" av O2:
    Review: NwAvGuy's O2 DIY Amplifier
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Er det noen som leser denne tråden som har erfaring med å drive hodetelefoner fra høyttalerutgangene på en integrert stereoforsterker?

    Jeg er i eksperimentmodus, og er ute etter eventuelle andres erfaringer på dette. :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Er det noen som leser denne tråden som har erfaring med å drive hodetelefoner fra høyttalerutgangene på en integrert stereoforsterker?

    Jeg er i eksperimentmodus, og er ute etter eventuelle andres erfaringer på dette. :)
    Vet at Audiomix har gjort dette med MAE SET-1
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    OK. Hadde vært kjekt å vite hvilke hodetelefoner det var, samt om han benyttet motstand over høyttalerterminalene for å normalisere impedansen ned til 8ohm elns. Får ta et søk. Takk.

    Selv så tar jeg et forsøk på HiFiMAN og Audeze på en Abrahamsen V2.0. Blir det for mye, så kanskje en Brio-R hadde vært noe.

    Når det gjelder dette tema er jeg 100% noob. Kjekt å lære noe nytt. Med mulighet for at det går lukt at skogen (ikke så kjekt). ::)
     

    Kallbo

    Medlem
    Ble medlem
    14.11.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hej Loevhagen,
    har testat mina He-500 utan problem/motstand med en Audion Silver Knight MKII/B (2A3 rör), en Kenwood KR-A5040 receiver och en Luxman L-550AII.
    Best ljud fick jag av den Silver Knigt men det saknades lite power. Kenwood hade power men ljud var bara så där (gammal, billig receiver).
    Luxman funkade inte alls med HE-500, kanske för mörkt eller långsam. Annars en jätte fin förstärkare.
    Är på väg att köpa en V200, hoppas det blir bra. :p
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk. HE-500 koblet til kun med kabler? Ok. Jeg starter selv med HE-500 for å se om de blomstrer enda mer.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Da har HiFiMAN HE-300 vært i bruk noen uker, og jeg blir mer og mer imponert over dem.
    Jeg har sammenlignet dem med mine godt innspilte AKG K701, og funnet både likheter og ulikheter.
    Likhetene finner jeg i gjengivelse av mellomtone og diskant:
    - Flott oppløsning. Luftig. Gjennomsiktig. Gir bra innsyn i musikken.
    - HE-300 har en anelse mer kropp i mellomtonen, spesielt stemmer.
    - Uanstrengt og behagelig spillestil, gir ingen lyttetretthet.

    Det er i bassområdet jeg opplever de største forskjellene. Her er K701 høflig, og en smule reservert.
    HE-300 derimot dundrer til, uten at det går på bekostning av frekvensene lenger opp.
    Jeg opplever det ikke som en festkul, og presisjonen beholdes.
    - Basstrommer har mer tyngde og kropp. Føles mer "fysisk" enn med K701.
    - Bassgitar og dype orgeltoner gjengis fyldig og behagelig.
    - Rock, fet blues mm. gjengis med større "morofaktor".

    HiFiMAN HE-300 har kommet for å bli her i heimen, og jeg gir dem mine beste anbefalinger.
    USD 299 + billig frakt gjør dem til et røverkjøp, imho.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kjekt å høre. Jeg solgte mine K702 etter at HE-300 kom i hus. Det betyr ikke at K702 er dårlige, men såpass anderledes at jeg foretrekker HE-300. Og når prisen er praktisk talt lik var valget svært lett.

    Når det er sagt, så er K702 (og 701) hakket hvassere når det gjelder klarhet i mellomtonen. Men marginene er små, og helheten i HE-300 gjør at jeg foretrekker dem. Langt morsommere å høre på. Morsommere uten, som du sier, at det er festpukler her og der...

    Og, kudos til deg for å tørre å tenke / ta sjansen, utenfor "boksen" ved å importere HE-300. Tydeligvis verdt det.

    Selv har jeg prøvd hodetelefonkabel fra Q på mine HE-300, siden jeg har de allikevel til HE-500. De åpner seg enda litt mer med den kabelen. Nå vil enkelte bli skeptisk. Forståelig. Imidlertid så er det egentlig mange innen head-fi som hører forskjell på enkelte hodetelefonkabler. Mulig det kan skyldes at lyden er såpass direkte (les; uten rompåvirkning) at det er lettere å detektere forskjeller i dette domenet. Noen vil være skeptisk på generelt grunnlag (les; kabler er kabler uansett). Men, min oppfordring innen hodetelefoner er enkelt og greit: Research + prøv selv. Jeg har alltid vært skeptisk, men med hodetelefoner er jeg ikke lenger like skeptisk...

    Jeg er usikker på om Q-kabelen på HE-300 gir en økning i lydkvaliteten. Åpenheten er bedre, men bassen er mer dempet. Q gir en utvetydig forbedring på både HE-500 og LCD-2, men altså ikke generel forbedring på HE-300.

    Edit: Q ble feil på HE-300. For likt K702. Canare koblet tilbake og det var fyldigere. Q på LCD-2 og HE-500? Ja takk. På HE-300? Nope. Forskjellen Q utgjør på HE-300 er større enn på LCD-2 og HE-500. Snodig. Greit nok.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    HE-6 bestilt for å teste ut på stereoforsterkere.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    657
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kort spm: hvorfor er det så mye AKG-701 på bruktbørsen hele tiden? Har hørt at disse er veldig gode og sikler litt på disse innimellom, men man lurer jo litt da når de legges ut for salg hele tiden... Trenger de mye krefter?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.412
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ludo skrev:
    Kort spm: hvorfor er det så mye AKG-701 på bruktbørsen hele tiden? Har hørt at disse er veldig gode og sikler litt på disse innimellom, men man lurer jo litt da når de legges ut for salg hele tiden... Trenger de mye krefter?
    De trenger ikke spesielt mye krefter men de trenger en god forsterker.

    Tror det er solgt svært mange av de i Norge, med en nypris på 1800 kroner er det utrolig mye lyd for pengene forutsatt at en har en kilde og forsterker av brukbar kvalitet.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Beklager, men har ikke så mye å si annet enn at Audez'e er en hodetelefon jeg har falt fullstendig for, så jeg tok noen bilder. Her et familieportrett av rev. 1 og rev. 2, samt et av hodetelefonkabelen fra Q (tynn som hyssing).

    Til de som vurderer hodetelefoner i prisleiet til HD800 bør sjekke ut LCD-2 fra Audez'e. Har hatt den ene siden april og den blir trolig en del av mitt arveoppgjør...



     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Og siden man skal drive disse med noe så er tyske Violectric en match made in heaven. :)

     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    God aften folkens! :)

    Noen som har erfaring med Lehmannaudio Linear USB?

    mvh Peter J
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kun erfaring med LehmannAudio BCL uten USB. Etter hva jeg har lest er ikke USB i den noe særlig, men det kan jo skyldes "snobberi" fra de som har postet inntrykkene.

    BCL ellers er en morsom forsterker med detaljrik lyd. :)
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Kun erfaring med LehmannAudio BCL uten USB. Etter hva jeg har lest er ikke USB i den noe særlig, men det kan jo skyldes "snobberi" fra de som har postet inntrykkene.

    BCL ellers er en morsom forsterker med detaljrik lyd. :)
    Okay, jeg får Linear USB etter helgen. Finner ingenting om den her på forumet ???
     

    Peter J

    Medlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Kun erfaring med LehmannAudio BCL uten USB. Etter hva jeg har lest er ikke USB i den noe særlig, men det kan jo skyldes "snobberi" fra de som har postet inntrykkene.

    BCL ellers er en morsom forsterker med detaljrik lyd. :)
    Er Linear en nyere utgave av BCL??
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ludo skrev:
    Kort spm: hvorfor er det så mye AKG-701 på bruktbørsen hele tiden? Har hørt at disse er veldig gode og sikler litt på disse innimellom, men man lurer jo litt da når de legges ut for salg hele tiden... Trenger de mye krefter?
    Veldig god oppløsning, nesten elektrostat-klasse. Men blodfattig når det gjelder bass/dynamikk (helt objektivt selvsagt....)
    Derfor tror jeg mange havner på børsen....

    OK, kall meg et bass-hue, men de blir litt for 'dull' for meg.... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn