Du virker til ha god teknisk innsikt. Har byttet fra mangetrådet internkabel med til 6mm2 solidcore, det hjalp positivt på lyden.
I teorien skal ikke de små nyansene i kabel ha betydning, de som måler støy ut på effekt sier det er umulig å måle. Hvorfor spriker teorien så mye?
Jeg vet jeg hører forskjell på kabel, men hvorfor er det så hett tema om du kan måle og bekrefte forskjellen?
Hei Martin
Kabler er en helt personlig smak, Og mye tro og synsing ute .Der er det to leirer her ,,,de som må se måle resultet for å tro , og andre som faktisk tør å innrømme at de faktisk hører forsjell .
Selv om jeg ikke vet allt "og fasiter derom ,,, så har jeg testet ut uendelig mye , også kabel .
Selv er jeg overbevist om at musikkens mange faser og timingen av den behandles forsjellig i både utstyr og kable ,,,, Det er ikke populært tenking . Men du vet det kan ikke måles dermed ikke bevises .Jeg er selv var på faser , ikke minst prøvet mye og lyttet på forsjellig før jeg eskluderer det jeg ikke liker , og det var ikke i går .Det startet med passive preamps kontra bredbåndete buffere til symmetriske diffrensielle inngangs trinn,,,, med fets. Så har det tatt av ,,, nesten bokstavelig .Snakk om faser ,,,, Coherense er ett stikk ord
Så på SS utstyr og til HT unngår jeg konsekvent multistrand , super fine og tinn kopper og sølv ds og pletterte varianter ,Noen enkle tilfeller har jeg hørt single strand men som kan falle igjennon på annen musikk igjen
Min favoritt er relativt grovt tverrsnitt, Ht er fortiden er MG og dual 15 og dual amt
Selv om jeg bare har 2 x2 meter ala bruker jeg 2 x 3 kvadrat og 4 x 3kvadrat av inakustik reference ls 1002 og ls502
De er i en ofc variant , få cordeller og fysisk i strømpe .Jeg har hatt dyrere kable her som ikke har kommet i betraktning .
Helt sikket kan noen oppleve at de synes annen kable er bedre ,,, men så kan det og faktisk være en personlig tuning
Om man feks fortrekker ett bass slankt lyd bilde med fokus på super detaljering i topp med bruk av sølv legerte ,,, eller det kan temme ett veldig mørkt lyd bilde , av og til rør . Selv har mitt ss utstyr så høy transparanse og detaljering at kopper er det eneste rette . Ren copper har en egen evne til å behandle alle frekvens avsnitt likt " i m o
ps motsatt kan det være i rør utstyr også m inter connectin der sølv virkelig kommer til rett ,,,erfart