Jeg håper ikke sølv har egenlyd men litt sølv fortjener jeg likevelMyten om egenlyd fra gull og sølv lever i beste velgående....
I motsetning til kinoloftet er det ikke så mange eller lange signalkabler som trengs til stereon så der har jeg nå sølvkabler fra Audio Note (AN digger sølv i alle sine produkter) samt en nydelig OCC sølv XLR-kabel med karbonskjerm fra selveste @whistler mellom DAC og forsterker. Det er ikke så fryktelig dyrt samtidig som det har topp kvalitet på plugger osv.
All internkabling i min ASR forsterker er for øvrig også sølv fra Mundorf mens jeg bestilte min ASR riaa med Mundorf kobber som konstruktøren mente passet best der. Det er ikke noe ASR markedsfører spesielt så det er gjort primært ut fra en vurdering av lyden så vidt jeg kan bedømme.
Ellers har jeg foreløpig Wireworld HT-kabler men de erstattes snart av noen kjempeflotte kreasjoner fra @whistler laget med en halvkilo OCC sølv (5mm2 per pol) og ellers det beste av materialer inkludert spader, karbonskjerm og naturfiberisolasjon, basalt ytterstrømpe. Tryglet om at han kunne lage slike til meg etter at jeg så kvaliteten på XLR-kabelen hans. Det blir nok meget flotte saker som gir litt ekstra eierglede grunnet både materialkvalitet og alt arbeidet som legges ned