Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.721
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Hentet KTM 990SMT igår kveld. Oslo området.
    Kjørte den over til Haugesund idag... 14 November over fjellet.

Lurer på om jeg noensinne får "varmen" igjen...

En djevelsk "tåke" endel av veien. Måtte kjøre med visir åpent...

Feirer med en Cubansk liten sigar og ei pils nå.. En laaang og varm dusj venter - så senga...
    Gratulerer sååå mye med ny sykkel. ;)

mvh
    Lars

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Takk for det. Tok et par "ikke kunstneriske" bilder nå nettopp.

Men sesongen er nok slutt :(

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med flott mc! Ja, sesongen er nok slutt for i år, meeen det går jo mot vår.... ;D

Trøst deg med at du ( tilsynelatende ) har'n i garasjen. Min står vinterlagra. Jeg ser den ikke før til våren. Skulle meir enn gjerne hatt ei "mekke-bu", slik at jeg kunne stelle og pusle litt me'n - i påvente av nakne, tørre veier og litt meir behagelig vind-drag i lufta!

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Har selv fikla med tanken til min mc.

Har kjøpt dette settet fra Gasolin.No

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25&products_id=219

Tank Sealersett for motorsykkel

Med Hirsch Tank Sealer er bensintankproblemene løst: Tank Etch omdanner den eksisterende rusten, Tank Sealer tetter små rusthull og forsegler tanken for å forhindre nye rustangrep. Hirsch Tank Sealer tåler i motsetning til de fleste andre sealere alkohol. Dette er spesielt viktig i Norge hvor vi ofte benytter kondensfjerner.
    Dette settet inneholder alt du trenger for fullstendig indre renovering av motorsykkeltanker: Cleaner renser ut avleiringer, Tank Etch nøytraliserer rusten, og Tank Sealer tetter sprekker og hull og forsegler tanken for å hindre videre rustangrep. Arbeidshansker, pensel og armering for større hull medfølger også.

Var litt mere rust i bunnen av tanken enn hva jeg trodde ( eller kanskje skitt )?

Renseremediet funket bra, men selve rustfjerningsremediet funket ikke fullt ut.

Kjøpte da en 1l flaske med Ferro-bet rustvask / felgerens.

http://www.ferro-bet.no/rustvask_test2.asp

Brukt ca halvparten ( 1/2l ) i to omganger, og skal si at tanken ble pen innvendig.
    Nesten som ny.

Må bruke hårføner, varmluftspistol eller støvsuger på utblåsning inni tanken for å tørke denne skikkelig opp.

Skal legge på sealer inni tanken, men skal først pusse tanken skikkelig ned også rundt påfyllingshull der jeg skal ha sealer rundt selve åpningen.
    Denne sealer er utrolig sterk og tåler nær sagt alt av syre, oljer osv.

Gjør dette siden alt av lakkerte deler på mc,en skal lakkeres opp.
    Like grei å shine opp tanken innvendig da, når den først skal lakkeres opp.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Har nå kjørt ca 0,5l Ferro-bet rustvask/felgrens gjennom tanken i to omganger.

Det ble betraktelig bedre, men er litt vannrust ennå.
    Vet ikke helt om jeg får dette vekk så lenge tanken må skylles med vann etter bruk av dette remediet.

Muligens jeg tar ett eller to tørn til.
    Det "tyngste" er å få tørket opp tanken innvendig etterpå.

Hadde en gammel men lite brukt varmluftspistol, men kjøpte like greit en hårføner og den funker fint.
    Blåser varm og kald luft inn i tanken.
    Snur tanken og varmer den opp med hårføneren på undersiden.
    Muligens dette ikke går fort nok slik at jeg får antydning til tynne striper med vannrust i tanken

Har kjøpt mere lakk, både Sort farge og klarlakk.
    Tanken skal også lakkeres opp på undersiden, men der tror jeg det blir brukt halvblank eller matt lakk.

Kjøpte også Chem lakkfjerningsmiddel og brukte dette i noen omganger rundt påfyllingsstuss i går.
    Der hadde lakken boblet opp, og tildels løsnet noe.

Vil pusse ytterligere ned med 6-1200 papir og bruke syregrunning rett på bart metall.
    På selve påfyllingsstussen skal jeg påføre sealer.

Men må pusse ned noen stygge merker først, ser ut som noen har brukt ett 4-kantjern ned i påfyllingsstussen:

Bilder etter bruk av Chem lakkfjerningsmiddel:

Må pusse godt ned rundt der lakken er fjernet, før grunning med syrelakk.
    Jevne ned til det bare området.
    Tror ikke det er behov for finsparkling.

Tenkte en stund å bruke Chem lakkfjerningsmiddel på hele tanken.
    Få frem det bare metallet, pusse over med 6-1200 papir og syregrunne hele tanken.
    Men vet ikke helt, blir mye arbeide.
    Men blir mye arbeide å pusse vekk gamle dekaler også.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tror jaggu sesongen er over for denne gang :( . Kaldt, snø og glatt..
    PS: var i politiavhør idag angående ulykken 4 mnd. siden... Blir sikkert et forenkla forelegg.

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    53
    Min første sykkel skal kjøpes og jeg lurte på om noen her inne kunne anbefale noen egnede sykler. Jeg har hatt lappen siden 2004, men ikke kjørt mye frem til nå.

Skal brukes til lengre turer i Europa og nordover i Norge med passasjer. Passasjerkomfort er viktig. Dama klarte seg bra på en BMW R1200RT. Vi har også kjørt på tur sammen på en Fazer 600, noe som gikk greit. Tror hun hadde satt pris på om sykkelen jeg kjøper er minimum så komfortabel som sistnevnte.

Har sett litt på sykler som BMW GS, Ducati Multistrada og Versys. Er det andre gode alternativer?

Jeg vil unngå store lån, derfor blir det bruktsykkel til 70 000-100 000,-.

Hay

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.02.2002
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    3
    Pug-Nose skrev:
    Min første sykkel skal kjøpes og jeg lurte på om noen her inne kunne anbefale noen egnede sykler. Jeg har hatt lappen siden 2004, men ikke kjørt mye frem til nå.

Skal brukes til lengre turer i Europa og nordover i Norge med passasjer. Passasjerkomfort er viktig. Dama klarte seg bra på en BMW R1200RT. Vi har også kjørt på tur sammen på en Fazer 600, noe som gikk greit. Tror hun hadde satt pris på om sykkelen jeg kjøper er minimum så komfortabel som sistnevnte.

Har sett litt på sykler som BMW GS, Ducati Multistrada og Versys. Er det andre gode alternativer?

Er mange gode touringsykler i den prisklassen. BMW har noen, feks: F800GS, F800ST. Yamaha FZS1000, TDM900.

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    53
    Hay skrev:
    Pug-Nose skrev:

Er mange gode touringsykler i den prisklassen. BMW har noen, feks: F800GS, F800ST. Yamaha FZS1000, TDM900.
    Takk for gode tips.
    Har sett litt på TDM, men synes bruktprisene er litt høye. Også er det noe med designet. Jeg liker faktisk V-Strom mye bedre designmessig.

BMW 800ST har jeg oversett helt, men den virket jo meget spennende. Vil 85 hester føles lite når man er to stk på en fullpakket sykkel?

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Pug-Nose skrev:

Om Ducati faller i smak så anbefaler jeg Ducati ST2, ST3 eller ST4. ST har en småsportslig touringaktighet som i alle fall brakte meg til og fra Berlin i sommer med et smil i trynet. På en Multistrada sitter du veldig oppreist (sliter på korsryggen) ST2 gir en veldig god sittestilling. Fåes for rundt femti tusen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Pug-Nose, det er noen stikkord som du bør tenke over som kan forenkle utvelgelsen av mc, bortsett fra de to som du har nevnt; omtrentlig økonomisk ramme og passasjerkomfort. F.eks. følgende:

* Kardan eller kjede
    * Kategori ( sport, sportstouring, touring, adventure, cruiser osv..)
    * To-, fire- eller seks sylindre
    * Naken, halv- eller helkåpe
    Kan gjøres så lang som du ønsker, men dette er kanskje det mest vesentligste. Jeg oppfatter deg dit at du ønsker en sportstourer eller touringmaskin? Det er stooor forskjell på disse - jeg har bl.a. hatt Kawazaki KZ1000J og Honda GoldWing GL 1100 og 1200. Førstnevnte var en naken, kjededrevet sportstourer da den kom. Nå er det en naken "classic"... Sistnevnte var, er og blir en av de beste ( og tyngste ) touringmaskinene. Kardandrift, sjølsagt.

Nå har jeg en 1992-modell BMW K 100 Rs, en lett foroverlent kardandrevet mc. Det særegne med disse K-maskinene, er at de hadde / har en firesylindra motor, liggende på langs. Jeg har flere ganger følt trangen til å bytte til en nyere, f.eks. K 1200 Rs, men hvorfor skal jeg nå det? Den jeg har, er mc god nok for meg. Jeg kommer neppe til å utnytte hverken kjøreegenskaper eller fartressurser som denne mc'en har fullt ut. Hvorfor da bytte??

Til det du spør om ang. hvorvidt en mc med motor på 800 ccm, er stort nok til touring med passasjer og oppakning. Det er stort nok. Jeg kjørte i mange år på langturer med en Honda 750 K2. Det holdt i massevis! Jeg vil rå deg til først å finne ut om du vil ha kardan eller kjededrift. Deretter kan du se på naken, halv- eller helkåpe. Og så fortsette..Det er masse flotte mc'er å velge mellom. Triumph har svært gode sportstourere, og Honda VFR800 er en nyydelig kjøremaskin. Til touring er aldri en BMW feil. Eller GoldWing. Sistnevnte er diger, tung og skraper veldig fort ved nedlegg. GL 1500 og 1800 har visstnok noe bedre kjøreegenskaper, men sportstourere blir aldri disse mastodontene! Honda ST er også bra, men har ofte slitasjefeil som kan bli jækla dyre - f.eks. hvis girkasse og kardan må byttes.

Som sagt, det er mye å velge mellom. Se og prøv. Du finner garantert en mc som vil gi deg og passasjeren mye glede - bare du tar deg god tidog sjekker mc'en godt før du bestemmer deg. Lykke til!

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Köpte ny Mc idag. En Victory Vegas med 25mil på mätaren.
    Provkörde en sådan i somras. Väldigt lättkörd trots att den
    går utav bara******. Strax under 100hk och runt 150 Nm i
    vridmoment med luft, buller och tuning.

Nu får vi bara hoppas att vintern blir kort i år. :D

Vedlegg

Motoman

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    1

Victory er bra saker !! Dette blir tredje sesongen jeg jobber med disse syklene, og de er imponerende bra!

Det var jeg og en kollega som bygde syklene til Motorhead :)

Ikke noe galt med å blande rå musikk med rå sykler !

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    Karla skrev:
    Köpte ny Mc idag. En Victory Vegas med 25mil på mätaren.
    Provkörde en sådan i somras. Väldigt lättkörd trots att den
    går utav bara******. Strax under 100hk och runt 150 Nm i
    vridmoment med luft, buller och tuning.

Nu får vi bara hoppas att vintern blir kort i år. :D
    Meget flott, gratulerer!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.065
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Bara och gratulera Karla ;D du får komma forbi på väst kusten i sommar så jag får prøva en tur.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Flott sak det der :) - Hvordan er slike sykler på f.eks. en "alpetur"?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.065
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    bambadoo skrev:
    Alperne kan nog funka når du vel er fremme! men vil helst undvike veien ner dit :-\
    Karla og jeg åker sannsynligvis til UK neste sommer, så vi får se hur arselatet mår etter den turen ::)
    Ikke så mye bedre med min VN900

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe - skal selv en tur til alpene men tar tog til munchen....

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Motoman skrev:
    Victory er bra saker !! Dette blir tredje sesongen jeg jobber med disse syklene, og de er imponerende bra!

Dessuten var det jeg og en til som bygde disse ;D http://www.youtube.com/watch?v=ZwtH_d8X_Hs

Ikke noe galt med å blande rå musikk med rå sykler !
    Underbart! ;D

Jag har fått mycket skäll för att jag inte köpte en HD. Men det bjuder jag på.... :)

petal

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Antall liker
    0
    Jeg kjøpte motorsykkel sent i høst. Har bare (øve)kjørt den en gang.
    Syklen er en sjelden sak: MV Agusta 1078RR Brutale.
    Litt overkill for en som aldri har kjørt sykkel, men det skal nok gå greit - håper jeg.
    ;)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.659
    Sted
    Holmestrand
    petal skrev:
    Litt overkill for en som aldri har kjørt sykkel, men det skal nok gå greit - håper jeg.
    ;)
    Lekker! men slo meg vel ikke akkurat som en typisk nybegynnersykkel? :)

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    342
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    petal skrev:
    ;)
    Er vel ganske ok sittestilling på den, så jeg tror det går greit som begynnersykkel jeg. Bare pass på gassen :)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.659
    Sted
    Holmestrand
    janly skrev:
    petal skrev:
    ;)
    Er vel ganske ok sittestilling på den, så jeg tror det går greit som begynnersykkel jeg. Bare pass på gassen :)

Jeg vet ikke. Jeg er definitivt ikke nybegynner en gang!
    Jeg er også en litt eldre og forsiktig, så jeg har kikka på ting med litt lavere terskel enn denne.
    Sakset fra www.fasterandfaster.net
    "Strong, rigid, compact and very well equipped, the MV Agusta Brutale 1078RR is a terrific naked sportsbike. It certainly isn’t for beginners and can be a bit hard to master, but its beauty, performance and unique character make it worthwhile." http://www.fasterandfaster.net/2009/04/riding-impression-mv-agusta-brutale.html

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    cash 63 skrev:
    bambadoo skrev:
    Alperne kan nog funka når du vel er fremme! men vil helst undvike veien ner dit :-\
    Karla og jeg åker sannsynligvis til UK neste sommer, så vi får se hur arselatet mår etter den turen ::)
    Ährrmm, det är väl risk att vi gubbar smyger dit en sån här på sadlarna...
    Airhawk - Saves your ass. ;D

Vedlegg

petal

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Antall liker
    0
    Jeg var selvfølgelig skeptisk til å kjøpe en så kraftig sykkel, så jeg hadde en prat med min kjørelærer. Han mener det er en lettkjørt sykkel på endel området: man sitter oppreist, den er liten og lett. Men man må være forsiktig.
    Jeg kommer ikke til å verken trenge eller bruke hestekreftene.

Men jeg fikk den til under halv pris av nypris, og det er en 09 modell som bare har gått 10.000 km. Ser ut som ny!
    Kjøpte den av DNB - tvangssalg.

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    petal skrev:
    Jeg var selvfølgelig skeptisk til å kjøpe en så kraftig sykkel, så jeg hadde en prat med min kjørelærer. Han mener det er en lettkjørt sykkel på endel området: man sitter oppreist, den er liten og lett. Men man må være forsiktig.

Men jeg fikk den til under halv pris av nypris, og det er en 09 modell som bare har gått 10.000 km. Ser ut som ny!
    Jag har inte koll, men finns det inte kurser som anordnas på racebanor?
    Så man får lära sig hantera sin sporthoj fullt ut. För det vill du väl göra, med en sån läcker hoj. :D

petal

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.06.2003
    Antall liker
    0
    Ja det finnes visst noe som heter senior mc kurs. Det er på bane. Det tenker jeg å ta. Ikke at jeg skal bli racer-sjåfør, men det kan være greit å få litt mer opplæring enn det som er minimum. Gleder meg veldig til å komme igang!

Karla skrev:
    petal skrev:

Jag har inte koll, men finns det inte kurser som anordnas på racebanor?
    Så man får lära sig hantera sin sporthoj fullt ut. För det vill du väl göra, med en sån läcker hoj. :D

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.065
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Karla skrev:
    cash 63 skrev:
    bambadoo skrev:
    Ährrmm, det är väl risk att vi gubbar smyger dit en sån här på sadlarna...
    Airhawk - Saves your ass. ;D
    Funderar på og kjøpe Italiensk husflid arbeide og sitte på.
    http://www.granucciseats.com/vn-900-classic---custom.html

Karla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5
    Dom gör snygga sadlar, Italienarna! :D

Tyvärr finns det inte så mycket att välja på till Victory. Jag har kollat efter sadel
    i mörkbrun/oxblod skinn. Man kanske kan lämna befintlig till en sadelmakare?

Vad gäller pynt, så vurderar jag att lämna den till en pinstripare som vår polare,
    Hörnet, känner. Annars ingenting (förutom en dödskalle nånstans... ;D)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Så jaggu 2 stk tunge mc på veien idag :) Det er bra. Sesongen er kanskje snart igang....

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    53
    VilhelmW skrev:
    Pug-Nose, det er noen stikkord som du bør tenke over som kan forenkle utvelgelsen av mc, bortsett fra de to som du har nevnt; omtrentlig økonomisk ramme og passasjerkomfort. F.eks. følgende:

* Kardan eller kjede
    * Kategori ( sport, sportstouring, touring, adventure, cruiser osv..)
    * To-, fire- eller seks sylindre
    * Naken, halv- eller helkåpe
    Kan gjøres så lang som du ønsker, men dette er kanskje det mest vesentligste. Jeg oppfatter deg dit at du ønsker en sportstourer eller touringmaskin? Det er stooor forskjell på disse - jeg har bl.a. hatt Kawazaki KZ1000J og Honda GoldWing GL 1100 og 1200. Førstnevnte var en naken, kjededrevet sportstourer da den kom. Nå er det en naken "classic"... Sistnevnte var, er og blir en av de beste ( og tyngste ) touringmaskinene. Kardandrift, sjølsagt.

Nå har jeg en 1992-modell BMW K 100 Rs, en lett foroverlent kardandrevet mc. Det særegne med disse K-maskinene, er at de hadde / har en firesylindra motor, liggende på langs. Jeg har flere ganger følt trangen til å bytte til en nyere, f.eks. K 1200 Rs, men hvorfor skal jeg nå det? Den jeg har, er mc god nok for meg. Jeg kommer neppe til å utnytte hverken kjøreegenskaper eller fartressurser som denne mc'en har fullt ut. Hvorfor da bytte??

Til det du spør om ang. hvorvidt en mc med motor på 800 ccm, er stort nok til touring med passasjer og oppakning. Det er stort nok. Jeg kjørte i mange år på langturer med en Honda 750 K2. Det holdt i massevis! Jeg vil rå deg til først å finne ut om du vil ha kardan eller kjededrift. Deretter kan du se på naken, halv- eller helkåpe. Og så fortsette..Det er masse flotte mc'er å velge mellom. Triumph har svært gode sportstourere, og Honda VFR800 er en nyydelig kjøremaskin. Til touring er aldri en BMW feil. Eller GoldWing. Sistnevnte er diger, tung og skraper veldig fort ved nedlegg. GL 1500 og 1800 har visstnok noe bedre kjøreegenskaper, men sportstourere blir aldri disse mastodontene! Honda ST er også bra, men har ofte slitasjefeil som kan bli jækla dyre - f.eks. hvis girkasse og kardan må byttes.

Som sagt, det er mye å velge mellom. Se og prøv. Du finner garantert en mc som vil gi deg og passasjeren mye glede - bare du tar deg god tidog sjekker mc'en godt før du bestemmer deg. Lykke til!

Tusen takk til Toriamos og Vilhelmw for svar.

Vilhelmw: Jeg var nok ikke klar nok med formuleringen i forrige melding. Jeg kommer ikke til å kjøpe en GoldWing eller en annen tung touringmaskin. Det blir noe mindre, men setter pris på komfort og kjøper gjerne noe med litt vindskydd. På fazeren ble turbulensen ganske grusom da vi kjørte fra Galdhøpiggen til Sandefjord på en dag. Dette kan vel bedres med ny vindskjerm.

Jeg skal klare å leve med kjede og det vedlikehold det medfører. Antall valgmuligheter blir jo raskt mye større når man ikke må utelukke kjededrevne sykler.

Kategorien av sykler jeg sikler mest på er dual sport, hvor de fleste sykler har kjededrift (Nyeste Triumph Tiger 1200 er den eneste jeg har funnet med kardang). De mindre Triumphene har jo kjede, men jeg har sett mye på Triumph Tiger 800 og 1050. Har en lokal forhandler av disse, problemet er jo været nå til dags. Tør ikke ta dem med ut på glattisen, så det kan være en stund til jeg får prøvekjørt. Burde tenkt på testkjøring i høst!

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Prøvesatt en tiger 800 og tiger 1050. 1050 virket mye "flottere" på en måte. Jeg endte opp med en ktm990 smt.. Versys hadde jeg inntil i September ifjor. Kjørte den 30k km.

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    53
    bambadoo skrev:
    Prøvesatt en tiger 800 og tiger 1050. 1050 virket mye "flottere" på en måte. Jeg endte opp med en ktm990 smt.. Versys hadde jeg inntil i September ifjor. Kjørte den 30k km.
    KTM 990 SMT har jeg lyst på. Har det for meg at jeg må ofre endel komfort om jeg går for KTM, men den er jo helt sjef på alle andre måter. Har ikke funnet noen til en pris jeg kan betale enda dessverre. Hvordan tror du passasjerkomforten er på denne? For en tur til alpene/rivieraen f.eks (3 uker).

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.862
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir testing i sommer :) Skal til alpene men da uten passasjer. Blir passasjer på noen helgeturer regner jeg med :)

Pug-Nose

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    53
    Har vært en stor jobb å finne en sykkel som passet både for lommeboka, lysten og dama, men nå har jeg slått på stortromma og kjøpt:

Vedlegg

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Gratulerer så mye!

Går da ut fra at du bor slik til at føret tillot prøvetur også?
    Har du i så fall noen førsteinntrykk opp mot dine andre kandidater?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn