Sykkelen er jo grisetøff, så jeg har ingen problemer med å forstå deg!petal skrev:Jeg var selvfølgelig skeptisk til å kjøpe en så kraftig sykkel, så jeg hadde en prat med min kjørelærer. Han mener det er en lettkjørt sykkel på endel området: man sitter oppreist, den er liten og lett. Men man må være forsiktig.
Jeg kommer ikke til å verken trenge eller bruke hestekreftene.
Men jeg fikk den til under halv pris av nypris, og det er en 09 modell som bare har gått 10.000 km. Ser ut som ny!
Kjøpte den av DNB - tvangssalg.
Noe sånt? Imponerende kontroll på en såpass stor og tung sykkel!VilhelmW skrev:Men vær obs; mange av disse gate-herjesyklene, fyker på bakhjulet for ingenting. Bakhjulskjøring og forhjulsbremsing så sykkel'n står nesten rett opp på h.h.v. bak- og forhjul, er vel noe av greia for street-fight'erne.
Det er jo to helt forskjellige mc'er, bygd for helt forskjellig bruk det er snakk om her! Jeg har aldri kjørt en Multistrada, men til sitt bruk er den helt sikkert topp. Pan European er en meget god touringsykkel, ikke så smidig i byen - men du kan kjøre dagsetapper på 100 mil ++ uten kramper i kroppen og tresmak i baken. Det blir som å sammenligne alpinski og fjellski - du går ikke så veldig mange mil på alpinski, men du verden så bra de er til å herje i velpreppa alpinbakker med.mcn skrev:@Pug Nose, jeg tipper den Multistradaen er en fantastisk kjøremaskin. Min far som har sverget til japansk de siste 10+ årene, prøvde ifjor høst en Multistrada (med en solid dose skepsis), men etter kjøreturen var hele han et stort smil. Spesielt kjøreglede var den egenskapen han snakket mest om. Så nå til våren får hans Honda Pan-European marsjordre og inn kommer en Multistrada
Multistrada kan man kjøre langt på uten å bli sliten, samtidig som den er skikkelig artig i svinger og småturer. Lange strekk med motorvei er riktignok ikke så gøy pga oppreist sittestilling og en god del turbulens.mcn skrev:@Pug Nose, jeg tipper den Multistradaen er en fantastisk kjøremaskin. Min far som har sverget til japansk de siste 10+ årene, prøvde ifjor høst en Multistrada (med en solid dose skepsis), men etter kjøreturen var hele han et stort smil. Spesielt kjøreglede var den egenskapen han snakket mest om. Så nå til våren får hans Honda Pan-European marsjordre og inn kommer en Multistrada
Vakkert!Karla skrev:Jag och Svensk Roger här på forumet har en gammal polare som regelbundet åker till Usa
och fyller en container med HD-delar. Sedan bygger han ihop ett par hojar per år och säljer.
Här är den senaste. Ett stilrent bygge tycker jag.
Ja, tørrklutsj bråker litt, men ellers bare fordeler. Japanere har aldri laget motorsykler med sjel. Nærmeste er vel Hayabusa som har karakter.bambadoo skrev:Japanerne lager Ducati
Samma här. Men **** vad kallt det var igår!bambadoo skrev:Da var våren kommet Første lille tur i 2012 ...
Tror du glemmer noen der - '71 Honda Cb 750 k2, Kawasaki H1, H2 og Z900, for å nevne noen klassikere. Twin'ene Kawasaki z750 og Yamaha XS650 var heller ikke borte-vekk..toriamos skrev:Ja, tørrklutsj bråker litt, men ellers bare fordeler. Japanere har aldri laget motorsykler med sjel. Nærmeste er vel Hayabusa som har karakter.bambadoo skrev:Japanerne lager Ducati
Haha, godt observert!BalticThor skrev:Litt ferskt å montere fremdekket feil vei da..
øøøøhhh.... Ikke så veldig.... Kan vanskelig tenke meg noe mindre sexy enn damer som røyker.bambadoo skrev:Røyk og skinnvest er kult
tvilsom måte å få framhjulsøft påpetal skrev:Haha, godt observert!BalticThor skrev:Litt ferskt å montere fremdekket feil vei da..
Burde kanskje satt det inn i [ironimoduspå]xerxes skrev:øøøøhhh.... Ikke så veldig.... Kan vanskelig tenke meg noe mindre sexy enn damer som røyker.bambadoo skrev:Røyk og skinnvest er kult
Framhjulsløft på en standard Harley....??? Tror det må meir til enn framdekket feil vei - lystgass eller turbo, f.eks. ;D ;DBalticThor skrev:tvilsom måte å få framhjulsøft påpetal skrev:Haha, godt observert!BalticThor skrev:Litt ferskt å montere fremdekket feil vei da..
Vet du at det er feil? På mine gamle michelin road pilot 3 skulle framdekket ha mønsteret den retningen. Motstatt av hva både jeg og han som monterte dekket ...BalticThor skrev:Litt ferskt å montere fremdekket feil vei da..
Jeg antar at en av hensiktene med mønster i dekk, er å drenere vann vekk fra den bitte lille kontaktflata som hvert dekk har mot underlaget. Med mønsteret den veien som vist på bildet, vil jeg tro at vannet presses inn mot midten av dekket. Derfor tror jeg det er satt på feil vei - men uten å ha sett f.eks. en retningspil på det aktuelle dekket, kan man neppe være heilt sikker. Det virker imidlertid ikke logisk for meg om dette dekket står riktig vei.bambadoo skrev:Vet du at det er feil? På mine gamle michelin road pilot 3 skulle framdekket ha mønsteret den retningen. Motstatt av hva både jeg og han som monterte dekket ...BalticThor skrev:Litt ferskt å montere fremdekket feil vei da..
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg i det hele tatt?