Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer Karma!

    Du har fått deg en fantastisk flott tursykkel. Jeg hadde selv en slik i ti år og maken til kjøremaskin skal du lete lenge etter. Det ser ut til at du fikk med et sett med karbonpotter og det gir jo en enorm dypbass, for å bruke musikkspråket. Ducati leverer forøvrig egne racingchip som i kombinasjon med et KN luftfilter gjør vei i vellinga ;D

    mvh Elektron
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Karma skrev:
    Da har gamlefar kjøpt seg sykkel også. Forsøker febrilsk å finne ungdomskilden igjen..
    Har ikke kjørt motorsykkel på 27 år.. Jeg overtar sykkelen på torsdag. Det er en 2003 mod Ducati ST4s med abs-bremser.
    Hvordan skal dette ende..? :eek:


    Wow flott sykkel grattis,- Lyden av en Ducati er en high end opplevelse i seg sjølv.... ;D
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye Karma! Flott sykkel. Skulle jeg først ha hatt en sånn type sykkel, så hadde nok den stått høyt på lista. Bare lyden er jo nesten grunn nok til å få seg en sånn ;D
    Eneste problemet er at det kan være litt problematisk å gå av sykelen med en stiv en :eek: ;D ;D ;D

    mvh
    Lars
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Takker for all oppmuntring!
    Ser jo med litt skrekkblandet fryd frem til å kjøre en slik maskin. Har som nevnt faktisk ikke kjørt sykkel på 27 år..
    Min siste sykkel var en Suzuki GSX 1100, som jeg solgte i 1983. Av italiensk, har jeg kun erfaring med Vespa 125.ccm. Men det var i 1974 :eek:
    Har uansett sans for det litt klassiske, og denne gangen var jeg fokusert på noe italiensk eller engelsk.

    Electron: Har du peiling på hva en slik chip utgjør?

    scalars: I min alder er det som regel ryggen som blir oftest stiv.. ;D
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Takker for all oppmuntring!


    sclalars: I min alder er det som regel ryggen som blir oftest stiv.. ;D
    Ja, i vår alder blir alt annet enn det riktige stivt, det stemmer det ;D ;D

    Jeg hadde Vespa 125 i 1976, og i 1978 hadde jeg vespa 180, det var tider det :D

    I 1980 kjøpte jeg en gullfarvet Suzuki GT 750. Denne solgte jeg i 1986 for en spottpris, og angrer den dag i dag.

    Jeg har fremdeles denne da, men den selger jeg til våren




    mvh
    Lars
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med flotte mc'er, Scalars og Karma! Ducatien er en kjempeflott mc, og på ST4'en kan man jo sitte som et høvelig normalt utvikla menneske... ;D BMW'en hervder mange har et utseende som knapt en mor kan elske...den er jo noe macho, skal innrømme det! Jeg har ikke hatt gleden av å prøve denne utgaven enda, men sikre kilder hevder at det er en veldig bra tursykkel. Uansett, kos dåkker! forhåpentligvis blir det enda mulighet til noen gode svippturer - også for oss i høga norr! Utetemp'en kryper vel snart under +10 og DA staller jeg Rs'en for denne sesongen...

    Mvh. VilhelmW
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    360
    Antall liker
    86
    Karma skrev:
    Takker for all oppmuntring!
    Ser jo med litt skrekkblandet fryd frem til å kjøre en slik maskin. Har som nevnt faktisk ikke kjørt sykkel på 27 år..
    Min siste sykkel var en Suzuki GSX 1100, som jeg solgte i 1983. Av italiensk, har jeg kun erfaring med Vespa 125.ccm. Men det var i 1974 :eek:
    Har uansett sans for det litt klassiske, og denne gangen var jeg fokusert på noe italiensk eller engelsk.

    Electron: Har du peiling på hva en slik chip utgjør?

    scalars: I min alder er det som regel ryggen som blir oftest stiv.. ;D
    Grattis med ny sykkel.

    Jeg kan på det sterkeste anbefale et "førerutviklingskurs". Hadde et sånt selv for 4 år siden og har store planer om å ta et til nesteår også. Man lærer utrolig mye, dessuten er det grise morro og kjøre på bane :D
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Karma skrev:
    Electron: Har du peiling på hva en slik chip utgjør?
    Pakken arrow karbonpotter, KN luftfilterboks og chip utgjorde såvidt jeg husker ca 10 hk målt i dynobenk. Imidlertid er det mer enn tilstrekkelig i standard oppsett, særlig tatt i betraktning ditt lange opphold. Den mest merkbare forskjellen kom helst i mellomregisteret. Jeg husker fremdeles kritikken i mc-avisa tidlig i 99. "Under en heller komfortabel kjørestilling skjuler det seg fremdeles en rendyrka racer, takk Ducati" :)

    mvh Elektron
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Nex skrev:
    Grattis med ny sykkel.

    Jeg kan på det sterkeste anbefale et "førerutviklingskurs". Hadde et sånt selv for 4 år siden og har store planer om å ta et til nesteår også. Man lærer utrolig mye, dessuten er det grise morro og kjøre på bane :D
    Takker.

    Tror det er et godt råd. Får sjekke opp dette til våren.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Elektron skrev:
    Karma skrev:
    Electron: Har du peiling på hva en slik chip utgjør?
    Pakken arrow karbonpotter, KN luftfilterboks og chip utgjorde såvidt jeg husker ca 10 hk målt i dynobenk. Imidlertid er det mer enn tilstrekkelig i standard oppsett, særlig tatt i betraktning ditt lange opphold. Den mest merkbare forskjellen kom helst i mellomregisteret. Jeg husker fremdeles kritikken i mc-avisa tidlig i 99. "Under en heller komfortabel kjørestilling skjuler det seg fremdeles en rendyrka racer, takk Ducati" :)

    mvh Elektron
    Du har nok rett idet. En av forbedringene i denne ST4s i forhold til den tidligere ST4, er jo nettopp motoren. I min utgave er det 996 motoren, mens det i den tidligere ST4 var 916ccm. Gevinsten skal være tydelig i mellomregisteret. Effekten er også økt fra 105 hk til 117 hk. Kanskje enda viktigere er de forbedrede gaffler og bakdemper fra Øhlin. Min versjon er dessuten den med ABS bremser. Ducati fikk mye skryt for dette, da systemet ikke trer i kraft før absolutt nødvendig...
    Nei, i mitt tilfelle ligger nok det svake punkt i føreren.. ;D
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Karma skrev:
    Nex skrev:
    Grattis med ny sykkel.
    Jeg kan på det sterkeste anbefale et "førerutviklingskurs". Hadde et sånt selv for 4 år siden og har store planer om å ta et til nesteår også. Man lærer utrolig mye, dessuten er det grise morro og kjøre på bane :D
    Takker.
    Tror det er et godt råd. Får sjekke opp dette til våren.
    Det er et usedvanlig godt råd. Har selv både deltatt og vært med på å arrangere slike kurs.
    Både trygghet og kjøreglede havner på et helt annet nivå.

    Og ja, begrensingen ligger så godt som alltid hos føreren, ingen grunn til å begynne å begynne med "kabelbytting" på den sykkelen der. Det var alltid moro å kjøre fra "råtassene" på 1000 kubikks plastjapser på min gamle 80 hesters 900SS.
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    360
    Antall liker
    86
    ja :(

    Perfekt tidspunkt for 20K service da ;)
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    310
    Selv venter jeg på bedre vær... ::)
    Skal kjøre mc,en til verksted ca 30km unna mitt bosted.

    Kjøpte mc i sommer etter ca 27 år uten mc.

    Var meget stiv i kjørestillinga de føste turer, men det myknet opp etterhvert, og var meget morsomt.

    Mc,en er en Honda CB 750F Supersport 1980 modell, gått litt over 39.000km da jeg kjøpte den.

    Har kjøpt en masse nye deler ( selv om mc,en ser meget bra ut ), hadde nye dekk, drevsett og spenningsregulator/likeretter.

    Tanken er at den skal se ut som nye etter 2 - 4 vintre.
    Skal lakkes opp i orginalt svart før sommeren tenker jeg, med nye orginalt utseende emblemer.
    men den blir jo brukt også, så litt brukspreget vil den vel se ut hele tida.

    Har sansen for de klassiske mc.






    Honda,en skal brukes på finværsdager sommerstid.
    Ellers blir det polering vinterstid.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.668
    Antall liker
    10.146
    Du burde ta ut motoren og sette den på hedesplassen i stuen i vinter. Den er rett og slett vakker.
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    310
    Bildene lyver litt, er litt korrodering på sidedeksler, så helst skulle jeg hatt glassblåst hele motoren.
    Men det tror jeg blir vanskelig her i området.

    Eksos er bra utvendig i såfall, men må vel polerere litt på innsiden av eksos senere.
    Får se om jeg får polert sidedeksler når den er på verksted, hvis det ikke blir rot i systemet til reperatørene.

    Har helt ny clutch og fjærer liggende + utløserplate, noen lagre osv. til clutch.
    Har ikke problemer med clutch nå, men kanskje like greit å bytte når en er i gang.

    Har også overhalingssett for starterclutch + nye børster for starter, muligens starter blir gått over i vinter.

    Ramma ser veldig bra ut - utvendig, byttet batteri for ett par dager siden.
    Fikk fatt i batteri for under 300kr i England.

    Antydning til rust i bunnen av batterikasse, dette blir lakkert opp i vinter.
    Noen flekker med overflaterust på det chrommede styre, men nytt styre koster ikke mere en 3 - 400,- kr

    Skivene fremme er som nye, ikke slitespor i det hele tatt.
    Men blir som sagt å bruke 3 - 4 vintre på det å gå over alt.

    Tanken var å holde linjen så orginalt som mulig.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    rock skrev:
    Bildene lyver litt, er litt korrodering på sidedeksler, så helst skulle jeg hatt glassblåst hele motoren.
    Men det tror jeg blir vanskelig her i området.
    Du rock, det er bare en ting som gjelder når det er snakk om gode, gamle, vakre motorer, og det er dette, nemlig kulepolering.

    http://www.ronning-mc.no/restaurering/



    mvh
    Lars
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Og så kan du jo få noen bilder av min egen :)



    og et closeup





    og fra andre si'a




    og et closeup




    mvh
    Lars
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    310
    Har vært i kontakt med disse...

    Men blir for langt unna desverre, ellers var din Kawa 900 meget pen.
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    rock skrev:
    Har vært i kontakt med disse...

    Men blir for langt unna desverre, ellers var din Kawa 900 meget pen.
    Hei igjen!
    Ja, ser på profilen din at du bor i nord Norge, så det kan jo være litt besværlig.
    Sykkelen din ser jo ut som et flott prosjekt å restaurere. Og når man ser på motorene til syklene våre, så skjønner man at produsentene "stjal" litt ideèr fra hverandre :) De er ikke så veldig ulike av utseènde ;D

    mvh
    Lars
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Elektron skrev:
    Hei Karma!

    Hvordan gikk det med din nye ST4S?

    mvh Elektron
    En kombinasjon av reiser og dårlig vær har medført at jeg nesten ikke har fått anledning til å kjøre. Uansett skal sykkelen nå på vinterlager. Det betyr at jeg må vente på våren..
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    rock skrev:
    Kjøpte mc i sommer etter ca 27 år uten mc.

    Var meget stiv i kjørestillinga de føste turer, men det myknet opp etterhvert, og var meget morsomt.
    Gratulerer med fin sykkel!
    Det du skriver i sitatet, er som kopiert fra meg!
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    310
    Honda,en ble kjørt til verksted sist Mandag til service.

    Ender vel med at motor blir helrenovert, leverte en haug med nye motordeler sammens med Honda,en ::)

    Var en kald tur, antydning til neglebit, og kunne ha kommet haglbyger, men jeg var heldig.

    Når verkstedsbesøket er overstått, får jeg overta selv, med diverse polering, lakkering muligens, og montering av litt nytt som er innkjøpt.
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    360
    Antall liker
    86
    Henta sykklen fra service i dag, 30 min i -4 C er kaldt!
    Takk gud for varmeholker og håndbeskyttere.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Begynner å se fram mot sesongen, vi må ha noen bilder så vi ikke glemmer tråden helt ;D

    Noen har garasje andre har den inne i huset ;D
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.497
    Antall liker
    11.453
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei denne tråden må ikke dø.. ;)
    Har ingen store planer for motorsykkelen. Bare en 20k service og en tur til alpene (har jeg lyst til og planlegging er forhåpentligvis igang.) Mulig jeg selger bilen til våren også og belager meg på MC 100% i noen måneder?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jula er over, 2011 er et faktum, sola har snudd og nedtellinga til ny mc-sesong har begynt! Tradisjonen tro, skal tohjulingen være klar til 1. mai-turen...

    Rock, hvor i Nord-norge holder du til? Jeg holder til i Bodø.

    mvh. VilhelmW
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.497
    Antall liker
    11.453
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fanken - tror dere ikke vinteren har tatt Vestlandet de siste par årene også. Vi som normalt kan ha en mc sesont 11 av 12 mnd. Men nå er det ikke slik desverre. :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    bambadoo skrev:
    Fanken - tror dere ikke vinteren har tatt Vestlandet de siste par årene også. Vi som normalt kan ha en mc sesont 11 av 12 mnd. Men nå er det ikke slik desverre. :)
    Klimaendring???? Her er det 10 kalde og stiv kuling. Bodøbyen minner meg for tida om Nuuk, Grønland, eller et høvelig tettsted i Alaska, snøfokk og biiitende vind. Blir vel noen måneder med ski av ymse slag, før mc-klærne skal ut av skapet igjen. Trur jeg tar med BMW'en og søker vinterasyl i Spania....

    mvh. VilhelmW
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Har en 600 Shadow på lur.Noen som trenger en billig sykkel?Den er 94mod og kjørt langt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.497
    Antall liker
    11.453
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Trenger ingen billig sykkel men kan jeg kjøpe den dyrt ;)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Kanskje du kan komme ned her og være med på Vårsleppe 1.Mai??
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.497
    Antall liker
    11.453
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja vårsleppet i sørfylket er visst voldsomt. Var i nordfylket i 2010 og det var ganske ok det også. Kanskje en tur til 1. mai ja? Må bare sjekke kalender ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn