Nei. Skal egentlig kun bytte olje, men plukker de ned, renser og sjekker over samtidig.
Renser, smører opp og justerer styrelageret også. Ørlite for mye slakk nå.
871 likes, 7 comments - gasgas.motorsports on May 18, 2024: "An epic world’s first for Sondre Haga and the GASGAS TXE GP! ⚡️ Victory in Trial2 on day one in Japan! 🇯🇵 #GASGAS #GetOnTheGas #Trial...".
Årets ferietur ble kombinert med motorsykkeltur. Destinasjon ble Kroatia. Planen var å komme ned dit på raskest mulig måte, feriere i to uker med avslapning, deretter bruke en uke oppover i de slovenske, italienske og østerriske alper.
Kan vel si at det ble en suksess.
Turen ned tok 36 timer fra dør til dør med avreise fra Oslo-området og 270mil tilbakelagt. I Østerrike var det en fryktelig lang omkjøring grunnet ulykke og trafikkaos, om man er interessert i sånt, så kvalifiserer det til iron butt challenge. Det er imidlertid ikke dokumentert.
På vei hjem la jeg inn en sikksakkrute på Sygic GPSen og fulgte den da det var lagt opp med overnattinger og bensinstopp med rundt 80mil hver dag. Først ble det hele kysten av Kroatia i en smell, deretter alperally.
Sykkelen fungerte godt. Rundet 150 000km også, det er jo litt artig at det ruller på.
Jeg og sykkelen liker aktiv svingkjøring, men jeg må innrømme at jeg også liker godt å kjøre på autobahn i høy hastighet. BMWen takler helt fint 200-220km/t på autobahn i det uendelige. Litt kilen for kastevind fra siden om farten blir litt høyere. Høyeste som speedo viste på turen var 260km/t, men da var det bråstopp. Trekker man fra feilvisning på speedo er man sikkert ikke så langt unna oppgitt toppfart. Men dette var med sidekofferter og en bag stroppet bakpå.
Sommerturen endte på rett i overkant av 600mil, nå kan sykkelen stå frem til jobbhverdagen begynner igjen og det skal kjøres til jobb.
Har tilbud på en Triumph America årsmodell 2009, utstyrt med vesker,sissybar og bagasjebrett .24.000 km. Selges av forhandler.
Pris ca 65.000.-
Er det et godt kjøp, og hva er evt pitfalls?
Har tilbud på en Triumph America årsmodell 2009, utstyrt med vesker,sissybar og bagasjebrett .24.000 km. Selges av forhandler.
Pris ca 65.000.-
Er det et godt kjøp, og hva er evt pitfalls?
Har du prøvekjørt den?
Er vel rimelig enkle greier å vedlikeholde ser jeg for meg på en velprøvd plattform. Det er jo ikke akkurat mange av den rundtom av akkurat den modellen.
Hva tenker du å bruke den til?
Har kjørt på tur sammen med en på to-sylindret Triumph og slet greit med å holde følge på helt vanlig landevei med oppakning. Dårlig fjæring og en rimelig stresset motor. Så om målet er å kjøre på tur i solnedgangen på bratte, humpete og svingete vestlandsveier, så er det kanskje feil sykkelvalg.