Har nå kjørt ca 0,5l Ferro-bet rustvask/felgrens gjennom tanken i to omganger.
Det ble betraktelig bedre, men er litt vannrust ennå.
Vet ikke helt om jeg får dette vekk så lenge tanken må skylles med vann etter bruk av dette remediet.
Muligens jeg tar ett eller to tørn til.
Det "tyngste" er å få tørket opp tanken innvendig etterpå.
Hadde en gammel men lite brukt varmluftspistol, men kjøpte like greit en hårføner og den funker fint.
Blåser varm og kald luft inn i tanken.
Snur tanken og varmer den opp med hårføneren på undersiden.
Muligens dette ikke går fort nok slik at jeg får antydning til tynne striper med vannrust i tanken
Har kjøpt mere lakk, både Sort farge og klarlakk.
Tanken skal også lakkeres opp på undersiden, men der tror jeg det blir brukt halvblank eller matt lakk.
Kjøpte også Chem lakkfjerningsmiddel og brukte dette i noen omganger rundt påfyllingsstuss i går.
Der hadde lakken boblet opp, og tildels løsnet noe.
Vil pusse ytterligere ned med 6-1200 papir og bruke syregrunning rett på bart metall.
På selve påfyllingsstussen skal jeg påføre sealer.
Men må pusse ned noen stygge merker først, ser ut som noen har brukt ett 4-kantjern ned i påfyllingsstussen:
Bilder etter bruk av Chem lakkfjerningsmiddel:
Må pusse godt ned rundt der lakken er fjernet, før grunning med syrelakk.
Jevne ned til det bare området.
Tror ikke det er behov for finsparkling.
Tenkte en stund å bruke Chem lakkfjerningsmiddel på hele tanken.
Få frem det bare metallet, pusse over med 6-1200 papir og syregrunne hele tanken.
Men vet ikke helt, blir mye arbeide.
Men blir mye arbeide å pusse vekk gamle dekaler også.