Den store slutte å røyke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Takker for supporten Amigos...

    Det må være trist å måtte se sine nærmeste bli revet vekk pga røyking.

    Men.............. aldri for seint til å slutte...

    For meg har det vært forbausende lett....... skulle gjort det for lenge siden....
    :-/
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Og vips var 2 måneder gått...............uten røyk.

    8)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    2 måneder er bra!  Regn ut hvor mye du har spart og lag en bedre middag for pengene!  Kjenn hvordan smakssansene nyter mye bedre uten røykesløvheten. Men ikke fall for fristelsen til en røyk etterpå. Ta heller et ekstra glass av vinen og kos deg med den i små slurker.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Da var 1 mnd unnagjort............når har man egentlig sluttet !!

    8)
    Du sluttet rett etter ditt siste trekk. Men dessverre er det slik at når man en gang har vært røyker, så vil det komme situasjoner der man tenker "NÅ hadde det vært godt med en røyk". Det er i de øyeblikkene man må være sterk. Virker du har funnet et godt mønster, der du finner noe fornuftig å gjøre de gangene lysten melder seg.

    Jeg sluttet for 10 år siden, men har hatt besøk av nikotinen etter det i form av sigarer til nyttår og bryllup. Så sånn sett er det egentlig ikke så lenge siden jeg sluttet. Men nå sist nyttårsfeiring syntes jeg ikke sigaren smakte så godt lenger heller. Mulig jeg legger den også på hylla nå. Hender også jeg tar en pris i ny og ne på tur med gutta. Heldigvis har det aldri utartet. Det har vært en god ting at man har fått røykefrihet på utestedene, for fristelsen melder seg mye sjeldnere når de rundt en ikke røyker heller.

    Det er uansett bra å holde seg selv opptatt med ting som distraherer tankene vekk fra røyken. Plutselig en dag oppdager man at man kan tenke på røyk og ikke ha lyst på det. Da vet man at man er ute av den verste gropa i prosessen.
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Og vips var 2 måneder gått...............uten røyk. 8)
    Grattis, dette er jo helt topp, Sailor :)
    Utrolig bra at du er med på å holde liv i denne tråden. Den hjalp meg veldig de første månedene!

    Jeg har nå passert 1/2 år uten røyk, og det er helt fantastisk. Det hender fortsatt at jeg plutselig blir rammet av et altoppslukende sug/savn, men det er mye sjeldnere og av kortere varighet enn tidligere. Jeg har dog innsett at jeg alltid vil være en røyker, så det kommer ikke på tale med en festrøyk en gang.

    Hvordan går det forresten med dere andre som har sluttet i løpet av denne tråden?

    Lin
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sluttet før denne tråden kom i gang, man har vært røykfri i snart 2 år nå. Jeg har også sluttet å snuse på fest, så nå er jeg helt kvitt nikotinet.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.135
    Antall liker
    1.454
    Torget vurderinger
    4
    Tja, hvor lenge har jeg vært ikke røyker nu?
    Nesten 7 måneder faktisk.
    Alikevel drømmer jeg av og til at jeg har begynt å røyke igjen. Snodig greier.
    Men det blir f..... ikke aktuelt. Det bør brenne i h..... før jeg kjøper meg en pakke Petterøes nu. Føler at den tiden er forbi.
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Brenner det ikke i h....... hele tiden? ;)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.135
    Antall liker
    1.454
    Torget vurderinger
    4
    ;D ;D ;D
    Litt for mye conjakk i går kveld?
    Neida, bare en skikkelig brøler !!!
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    sluttet 1 januar i år satte datoen for et halvt år siden tenkte på det hver dag ,det pluss all den fine reklamen for koltz bare det bør hvere motivasjon nok til å kaste røyken bare tenk for et sexliv dere for med koltz er vel ikke det mest pigge
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Hei, tenkte det var på tide med en ny og oppdatert liste da jeg ser at det er kommet til et par nye viljesterke "sluttere".

    Karl Erik, sluttet 28.05.05, snart 10 mnd!
    Maiden, sluttet ca 20.07.05. 8 mnd! Vil bli fjernet fra neste liste om vi ikke hører noe, har du gått over til røykerne igjen;)
    Thomand sluttet ca 24.07.05, snart 8 mnd. Vil bli fjernet fra neste liste om vi ikke hører noe, har du gått over til røykerne igjen;)
    RJEL, sluttet ca 01.08.05 Over 7 mnd!
    Johna, sluttet ca 08.08.05 over 7 mnd! Vil bli fjernet fra neste liste om vi ikke hører noe, har du gått over til røykerne igjen;)
    Mazzy, sluttet 02.09.05, Over 6 mnd!
    Holger1, sluttet 06.12.05 nærmer seg 4 mnd?
    prnesse, sluttet 23.12.05 nærmer seg 3 mnd?
    Sailor, sluttet 01.01.06 passert 2 mnd og klarer seg utmerket!
    x-250, sluttet også 01.01.06 passert 2 mnd og klarer seg utmerket!

    Og dere som ønsker å slutte;
    TH? Du skulle se an på nyåret, og nå er vi faktisk snart 4 mnd inn i det nye året ;) Hvordan går det?

    Ellef? Vet nok at du leser denne tråden, du trengte visstnok litt nedtrappingstid, men 6 mnd begynner vel å bli i lengste laget.... PS Cyban venter på deg på apoteket ;)

    Linklem
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hei, røyketråden min jo.
    Har holdt meg borte fra sentralen en liten stund så har ikke fulgt med.
    Gikk nesten over til røykerne igjen jeg faktisk. Etter å ha fått et par slag under beltestedet på en gang ble det litt for mye for meg, og da ble det litt fusking ja, men er på rett spor igjen. Ting kan tyde på at jeg går en helvetes vår i møte, men skal nok klare meg.
    Godt å se at det går bra for flere.
     

    JonnYb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Innlegg
    311
    Antall liker
    0
    Åssen går det med gutane da..?

    Ingen som har ramla tilbake til kols og slimete oppharkninger med en anelse sorte klumper i...hehe..
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Sluttet å røyke for snart 6 mnd siden (10 April) Livet har blitt bedre. Røyket i 15 år.
     

    zerum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    403
    Antall liker
    185
    Kjenner en som begynte å røyke bare for å vise kor enkelt det var og slutte.Holdt på i 7 år før han klarte det.Har selv røykt til og fra i 20 år,akkurat nå er det litt for mye,10 for dag. skulle gjerne ha sluttet,men er litt ok når verden går imot.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.135
    Antall liker
    1.454
    Torget vurderinger
    4
    Søke knappen til HFS suger ( for å bruke et populært uttryk jeg trur jeg vet hva betyr)
    Måtte nok lete denne opp manuelt ja.
    Fremdeles røykfri, det var bare det jeg skulle si.

    Men dæven, nu etter et par pils og conjakk har jeg sinnsykt lyst på røyk.
    Men jeg vet jo at det smaker bæsj.
    Pussig hvordan denne hjernen kan manipulere.
    Lurer på NÅR dette "behovet" skal slippe taket?

    Etter 9 måneder røykfri har jeg fremdeles lyst på røyk når jeg tar meg en dram :mad:
    Det er for jævlig.
    Kanskje jeg skal slutte å drikke og ;D ;D
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    Nå syntes jeg jammen det var på tide å ta fram denne igjen, noen krymper seg sikkert i dårlig samvittighet, mens andre gliser nok bredt av stolthet...

    Jeg klarer meg fortsatt veldig bra, merker også mye mindre til suget når jeg får noe godt i glasset ;) I høst fikk jeg en vanskelig  telefon og opplevde noen tunge dager, merket at røyken ikke var langt unna. Ble da veldig klar over at jeg fortsatt er en røyker, selv om jeg ikke røyker lenger. Så det å slutte er vanskelig, men virkelig verdt det. Nå er det jeg som styrer dagene mine, og ikke planlegging av evt røykepauser. Etter at jeg kuttet røyken har jeg det fysisk og psykisk mye bedre  (selv om jeg har fått litt mer og bære på).

    Hvordan går det med dere?

    Karl Erik, sluttet 28.05.05 Grattis 1 år?
    Thomand sluttet ca 24.07.05 Grattis 1 år?
    RJEL, sluttet ca 01.08.05 Grattis 1 år?  
    Mazzy, sluttet 02.09.05 Jippi over 1 år ;D
    Thomas1, sluttet 10.11.05 nærmer seg 1 år?
    Holger1, sluttet 06.12.05 nærmer seg 1 år?
    prnesse, sluttet 23.12.05 nærmer seg 1 år?
    Sailor, sluttet 01.01.06 fortsatt røykfri?
    x-250, sluttet også 01.01.06 fortsatt røykfri?

    Er det flere som har sluttet eller tenkt tanken, er dere hjertelig velkomne på lista :)

    Lin  
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.242
    Antall liker
    1.118
    Torget vurderinger
    1
    Holder fortsatt, og kunne feire 17 måneder sist lørdag. :)

    Nyter til daglig å slippe alt det stresset som røykingen førte med seg, og host-frie netter. Hadde vel bortimot kronisk bronkitt fra jeg var 14-15, i ca 35 år. For ikke å snakke om alle de kjekke oppgraderingene man får råd til... 8)


    Mvh
    Karl Erik
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Nå syntes jeg jammen det var på tide å ta fram denne igjen, noen krymper seg sikkert i dårlig samvittighet, mens andre gliser nok bredt av stolthet...

    Jeg klarer meg fortsatt veldig bra, merker også mye mindre til suget når jeg får noe godt i glasset ;) I høst fikk jeg en vanskelig  telefon og opplevde noen tunge dager, merket at røyken ikke var langt unna. Ble da veldig klar over at jeg fortsatt er en røyker, selv om jeg ikke røyker lenger. Så det å slutte er vanskelig, men virkelig verdt det. Nå er det jeg som styrer dagene mine, og ikke planlegging av evt røykepauser. Etter at jeg kuttet røyken har jeg det fysisk og psykisk mye bedre  (selv om jeg har fått litt mer og bære på).

    Hvordan går det med dere?

    Karl Erik, sluttet 28.05.05 Grattis 1 år?
    Thomand sluttet ca 24.07.05 Grattis 1 år?
    RJEL, sluttet ca 01.08.05 Grattis 1 år?  
    Mazzy, sluttet 02.09.05 Jippi over 1 år ;D
    Thomas1, sluttet 10.11.05 nærmer seg 1 år?
    Holger1, sluttet 06.12.05 nærmer seg 1 år?
    prnesse, sluttet 23.12.05 nærmer seg 1 år?
    Sailor, sluttet 01.01.06 fortsatt røykfri?
    x-250, sluttet også 01.01.06 fortsatt røykfri?

    Er det flere som har sluttet eller tenkt tanken, er dere hjertelig velkomne på lista :)

    Lin  
    Dere er f**n meg flinke!
    Selv begynte jeg å røyke i grunnskolen og holdt på i 12 år.
    Da sluttet jeg, og var røykfri i syv år!

    Da begynte jeg igjen og har nå vært på dampen i åtte år igjen.

    Å være røyker er akkurat det samme som å være alkoholiker, du røyker ikke men er fortsatt en røyker.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Begynte da jeg var 18 og sluttet for godt året jeg fylte 28 (13 år siden gitt!). Jeg sluttet et par ganger før det også, men ble ikke ordentlig sving på sakene før jeg traff en jente som ikke røkte samtidig som at kroppen fant ut at den ikke var 20 lengre.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Må bare beklage Lin og dere andre, som har stålviljen i orden....jeg sprakk så det smallt! :-[ :( :'( :mad:

    Men jeg har ikke gitt opp.
    Drømmen min er fremdeles å våkne opp en morgen, uten å ha lysst på den jæ......røyken.
    Eller litt feil formulert....jeg har ikke lysst på røyk med en gang....kommer snikende etter en stund.

    Vanskelig dette, så lenge madammen ikke "tør" å slutte.
    Men vi røyker ikke inne i hvert fall.
    Hjelper litt på når det gjelder mengden som blir konsumert.....
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hallais, der var jo røyketråden jo.
    Jeg har også delvis sprukket. Røyker ikke på dagtid, men kvelder og helger. Irriterer meg noe innerst å ha sprukket, men skal prøve igjen.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Nå synes jeg godt Affa kan skrive noe kultivert om sigarer her. Sigaretter er bøg (og jeg har bøget før).
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Mazzy_Star, dette var dårlig gjort. Her hadde jeg kuttet ut røyken den 28. mai, og alt gikk fint til for tre uker siden. Da satt jeg å leverte tilbakemelding på en altfor stor haug med essay. Slikt er i lengden en disiplinøvelse, og kjedsommeligheten kom over meg. Med kjedsommeligheten kom rastløsheten. For en mann som behersker kjedsommeligheten så godt dom meg, så sider dette noe om hvor ekstremt kjedelig slikt arbeide er. Da falt jeg for fristelsen...

    Jeg må ta meg sammen igjen, selvfølgelig, om ikke så mye for helsas del (den er allerede så lavt ned som det går for et virilt vesen av menneskearten), så for boutgiftene. Jeg har valget mellom driking og røyking, og jeg foretrekker drikking.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Vanskelig med god drikke uten røyk til. Selv i mine svake år, da jeg var ikkerøyker, brukte jeg nikotin til alkoholen.
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    God drikke smaker bedre uten røyk :)
    Jeg røkte en halv sigarett på bursdagen min i sommer. Den smakte ikke noe særlig, og jeg har ikke røkt siden da. På to og et halvt år har jeg altså røkt en og en halv sigarett. Tror vi kan si at jeg har sluttet da.
    Må innrømme at jeg dytter inn en posesnus i ny og ne når jeg er ute på byen, men har planer om å kutte det helt ut også.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Var festrøyker, men en kveld ble det litt mye..

    Dagen derpå; Hosta hvitt SKUM i 15min, deretter krystallblankt sikkel med små brune partikler og til sist litt gult skum.

    Nam nam.

    Effektiv måte å slutte på..
     

    mazzy_star

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2005
    Innlegg
    408
    Antall liker
    4
    johna og thomand dere kommer sterkere tilbake neste år tenker jeg, det er viktig å "øve slutte" før man tar det store spranget over til et liv uten nikotin;)

    Jeg beklager på det sterkeste Parelius, jeg burde jo selvfølgelig ha lagt ut denne tråden for 5 uker siden. Tror du skal nyte sigarettene dine til etter terminkarakterer og annet nitrist rettearbeid er unnagjort. Boutgifter bør prioriteres da det begynner å bli litt kjølig å sove under åpen himmel, og godt drikke bør så absolutt ikke nedprioriteres.

    Kommer med ny og oppdatert liste senere, får ikke tid nå.

    Lin
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vel, da var det på tide å blåse liv i denne igjen.
    Har nå vært røykfri siden 18.12.2006, og er selvfølgelig kjempeførnøyd.
    Noen andre som har holdt seg eller som har prøvd igjen?
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    5
    Gjestemedlem skrev:
    Den plakaten kunne jeg tenkt meg. Har ikke røyka på to år, men Lucky Strike-feelingen sitter i.
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Buford T, hadde en sneip hele tia! Bytt bilde :p ;D ;D ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    DAChild skrev:
    Buford T, hadde en sneip hele tia! Bytt bilde :p ;D ;D ;D
    Godt poeng. Stikker å kjøper en 20 pakning ASAP

    ;D
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    "Junior, put the evidence back in the car"
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.370
    Antall liker
    1.870
    Drar frem denne gamle klassikeren her jeg...
    Nå tror jeg jaggu f..n det skal være mulig å bli kvitt denne uvanen etter 18 år som slave.

    Flere som er inne på samme tanken for tiden?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Tja, jeg har vært røykfri akkurat en uke idag, prøver meg for ørtene gang :D Bytta ut tyggis med en e-cig denne gangen, foreløpig så funker det bra!
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.370
    Antall liker
    1.870
    Jeg har prøvd et par ganger før. Også med litt hjelp fra "kjemiske Ali" (fastlegen). Sprukket en stund etter å sluttet
    med medikamentene begge ganger.
    Nå lot jeg bare være å kjøpe flere sigaretter for litt over ei uke siden. Etter noen dager med rastløshet og lett iltert temperament
    ser det ut til å ha roet seg. Skjønner ikke helt hvorfor. Har jeg omsider utviklet vett...?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Røykeslutt er triste saker, og det er rart hvordan motivasjonen for å slutte og de gode grunnene man hadde da man bestemte seg fordunster når man får lyst på en røyk etter å ha holdt seg i skinnet i noen dager/uker. Jeg hadde også noen mislykkede forsøk før jeg sluttet på ordentlig i ca 94. Lykke til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn