|
Det modsatte køn skal også være tilstede.frans skrev:En kabel er som en tryllestav! Alene utretter den ingenting![]()
Jeg syns Kåre var stiv nok.Duelund_Support skrev:Det modsatte køn skal også være tilstede.frans skrev:En kabel er som en tryllestav! Alene utretter den ingenting![]()
Og hva er så den kvinnelige ekvivalent til Kåre? ;DDuelund_Support skrev:Det modsatte køn skal også være tilstede.frans skrev:En kabel er som en tryllestav! Alene utretter den ingenting![]()
NLE interconnect 0.1 kvadrat guld ?lark skrev:Og hva er så den kvinnelige ekvivalent til Kåre? ;DDuelund_Support skrev:Det modsatte køn skal også være tilstede.frans skrev:En kabel er som en tryllestav! Alene utretter den ingenting![]()
anyone?eiv skrev:Ett siste spørsmål her:
Hva er største solidcore jeg får inni vanlige terminaler uten spader/plugger?
Er Magic Wonder ( 2 x 6mm2 ledere) av tilstrekkelig kvalitet mister solhaug? eller er det ekkj som gjelder?
(Går disse rett i terminalene?)
På høttalerterminalene på B&W 703 går 2x6 kv. i hver terminal uten problemer. På Hegel H200 går ikke det, men det er god plass til en stk. 6 kv. Tipper at det også går med 10 kvadrat. men dette kan selvfølgelig variere alt etter terminaltype.eiv skrev:anyone?eiv skrev:Ett siste spørsmål her:
Hva er største solidcore jeg får inni vanlige terminaler uten spader/plugger?
Er Magic Wonder ( 2 x 6mm2 ledere) av tilstrekkelig kvalitet mister solhaug? eller er det ekkj som gjelder?
(Går disse rett i terminalene?)
Dette virker logisk. En slik kontaktflate blir det samme som om du f.eks. har en 6mm2 kabel med en 2mm2 bit på midten.lark skrev:Det viser seg at med en rett kabelende skrudd fast i terminalen oppnår man svært lite kontaktareal mellom terminal og kabel. Arealet viste på kabelenden som to små hakk på oversiden, og det samme på undersiden.
Men likevel var du altså salig fornøyd tidligere...? ???lark skrev:Edit: 56fwb ;D Diskanten som du hadde innvendinger mot da du var på besøk har forandra segNå framstår den som meir detaljrik og gjennomsiktig, samtidig som den er blitt mjukere og meir "silkeaktig". Klar forbedring der ;D
Det er meget normalt med hifi. Det sker for alle.RoKo skrev:Men likevel var du altså salig fornøyd tidligere...? ???lark skrev:Edit: 56fwb ;D Diskanten som du hadde innvendinger mot da du var på besøk har forandra segNå framstår den som meir detaljrik og gjennomsiktig, samtidig som den er blitt mjukere og meir "silkeaktig". Klar forbedring der ;D
Forstå det den som kan...
Jepp, det var jeg. ;D Forstå det den som kan ??? ???RoKo skrev:Men likevel var du altså salig fornøyd tidligere...? ???
Forstå det den som kan...
Joda, men jeg tenkte i forhold til det hifioppsettet man har i utgangspunktet, så kan et kabelbytte ha en positiv eller negativ innvirkning. Alt er relativt, og da selvfølgelig sett i forhold til hva man velger å ha som utgangspunkt.lark skrev:Alle kabler påvirker lyden negativt. Man må finne den som påvirker signalet minstroffe skrev:Nå har jeg lest de første 4 sidene av denne tråden. Og jeg å bare spørre: Hvorfor er det slik at mange tilsynelatende mener at en kabel har en innebygget påvirkning av lyden som enten er positiv eller negativ?
Min egen erfaring er at ulike komponenter yter bra eller dårlig avhengig av hva de matches med, enten det gjelder høyttalere, forsterkere, kilder eller kabler.![]()
Hæ? ???56fwb skrev:Edit lark: ::
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
;D
8)
mvh
Fredd
Da er jeg forhåpentligvis på rett vei. ;D Og det med solidcoreRoKo skrev:Jeg kan forstå det sånn delvis, men den lydkarakteren du nå nærmer deg, er vel akkurat den karakteren flere av oss andre setter så umåtelig pris på, og som vi så langt IKKE har funnet med SC...![]()
Dine højttalere er forklaringen på kåres funktionalitet i dit opsæt.lark skrev:Da er jeg forhåpentligvis på rett vei. ;D Og det med solidcoreRoKo skrev:Jeg kan forstå det sånn delvis, men den lydkarakteren du nå nærmer deg, er vel akkurat den karakteren flere av oss andre setter så umåtelig pris på, og som vi så langt IKKE har funnet med SC...![]()
![]()
Det må den vel være, all den tid jeg aldri har fått noe godt resultat på noen av de oppsettene jeg har testet.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Betydningen av kablers egenskaper har vel alltid sammenheng med de øvrige komponenter? I så henseende spiller vel forsterkeriet en vel så stor rolle som høyttalere.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Nå har vel du elektrostater, RoKo, og de har jo gjerne en "morsom" impedanskurve, spesielt i diskanten, eller?RoKo skrev:Det må den vel være, all den tid jeg aldri har fått noe godt resultat på noen av de oppsettene jeg har testet.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Faktisk er den symptomatisk like dårlig på alle kombinasjoner.
Men - mer om det når den er testet på flere anlegg! ;D
Hvilken betydning skulle det ha i forhold til bruk av solid core kabler?roffe skrev:Nå har vel du elektrostater, RoKo, og de har jo gjerne en "morsom" impedanskurve, spesielt i diskanten, eller?RoKo skrev:Det må den vel være, all den tid jeg aldri har fått noe godt resultat på noen av de oppsettene jeg har testet.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Nej det må du nok sige.mls skrev:Hvilken betydning skulle det ha i forhold til bruk av solid core kabler?roffe skrev:Nå har vel du elektrostater, RoKo, og de har jo gjerne en "morsom" impedanskurve, spesielt i diskanten, eller?RoKo skrev:Det må den vel være, all den tid jeg aldri har fått noe godt resultat på noen av de oppsettene jeg har testet.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Er der ikke aludiskant i dine højttalere? Solidcore kobberkabler dæmper diskanten og fræmhæver bassen.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Har du fået tjekket dine ører ? Det kunne jo tænkes at du har en skadet hørsel.RoKo skrev:Det må den vel være, all den tid jeg aldri har fått noe godt resultat på noen av de oppsettene jeg har testet.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Er du sikker på at de demper diskanten?? Når et anlegg får frem bass som tidligere har vært borte, oppfattes det ofte samtidig som om diskant/øvre mellomtone dempes.Duelund_Support skrev:Er der ikke aludiskant i dine højttalere? Solidcore kobberkabler dæmper diskanten og fræmhæver bassen.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Duelund_Support skrev:Jeg er sikker ! Når diskanten dæmpes føler man at bassen bliver fyldigere og omvendt. I netop dette tilfælde vil jeg tillade mig at påstå at det er såvel diskant og bass som direkte bliver ændret af kablet. Det er altså ikke noget pseudoakustiskt her. Jo flere corer jo lysere lyd. Diskanten får mindre overflade at gøre godt med.
Tydelig forbedring fra forrige episode som hadde disse: Edit lark: :56fwb skrev:Ja, da har kåre-kabelen fått ca 15 timer innspilling...
Jeg er forsatt her..![]()
![]()
;D
Er av den oppfatning at de fortsatt skal vere på plass i noen veker
for å danne en "Kåre-referanse" ;D
Nye inntrykk og observasjoner i neste episode..8)
Edit lark:![]()
![]()
![]()
;D
![]()
mvh
Ja, Karl - det lover godt..lark skrev:Tydelig forbedring fra forrige episode som hadde disse: Edit lark: ::
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
;D
8)
Dette lover godt 56fwb
Slik opplever ikke jeg forandringen. Heller reinere og mer detaljert diskant og mer "kontroll" i de laveste frekvensene om du forstår hva jeg mener. At smådetaljene i de øverste frekvenser kommer mer frem syns også å bidra til bedre holografi.Duelund_Support skrev:Er der ikke aludiskant i dine højttalere? Solidcore kobberkabler dæmper diskanten og fræmhæver bassen.lark skrev:Er suksessen med solidcore høyttaleravhengig?
Kåre har de beste tenkelege forhold her.lark skrev:PS: Skal S. Kaare vise seg fra sin beste side må han ha god kontakt i begge ender![]()
![]()
56fwb skrev:men
lydmessig er det ingen tvil:[/color] Lederen skal være
massiv, noe også forskerne hos B&W m. fl. hevder.
Utviklingen går heldigvis framover.....og har pt vist at så ikke er tilfelle56fwb skrev:"En massiv leder gir alltid en dypere, renere og
strammere bass"
Regner med at du finner ut av dette, og bekrefter/avkrefter hva fakta er ?lark skrev:Hmm.. det skulle ikke forundre meg om det er solidcore på innsiden av mine B&W 703.