musicus skrev:
Løkken hørte heller ikke forskjell på kabler etterhvert, skal man da fornekte det man selv hører bare fordi en med mer teoretisk utdannelse, ikke hører det samme?
mvh
Det er lov å lære mens man lever. Det erfarer sannsynligvis de fleste som prøver å teste noenlunde metodisk. Det er lov å endre mening, også i HiFi. Jeg hadde også klokketro på den forgylte ledning til å begynne med, men mistet den ganske raskt. Jeg trodde også at dersom noe var dyrt, så var det sannsynligvis bedre enn noe som var grisebillig. At dyrt kunne være grisebillig pakket pent inn fallt meg ikke inn til å begynne med.
mp3 blir titt og ofte fremstilt som noe nær satan i digital form. Det er neppe mange som klarer å høre forskjell på høy-bitrate mp3 og original wav i de fleste tilfeller. Men du mener kanskje det er greit å fornekte hva man hører (eller ikke hører) så lenge man snobber oppover?
Skal man tro redaktøren av Fidelity, så er det ikke så stor forskjell på høyttalere til rundt 50.000 kroner av ulike fabrikanter, men derimot enorm forskjell på kabler. Det er fritt frem for å tro på det, jeg velger å la være.