Hei igjen
Ja, da har jeg vert tro mot Kåre siden 15. april - altså et "ekteskap" med varighet på nesten 2 måneder..
I dag skilles vi - ikke ved seperasjon, men ved dom - MIN.. 8) 8) :-\ Til orientering kan nemnes at flørten med Kåre ikke har gjordt nevneverdig vondt ;D - og ikke skilsmissen heller
De av dere som har "såre tær" bør ikke lese videre...
Mine Straight Wire Cresendo Ref Grade II fekk i ettermiddag tilbake sin faste plass etter en langvarig adskillelse. Dette med bakgrunn i et forhold til Kåre i den tro at "gresset er grønnere på andre siden av gjerdet" ;D
Kåre har fått bli så pass lenge i anlegget fordi jeg har villet danne meg en "Kåre-referanse" før jeg kobblet tilbake til Cresendoene.
Jeg har hele tiden sagt at et eller annet forsvant då Kåre vart tilkobblet og jeg mistenkte tidlig at det hadde med diskant/mellomtone å gjere. Jeg syns at øvre mellomtone og ikke minst diskanten har vert noe "flat" og Kjedelig. Magien var borte. :-\ Dette ble også påpekt av
JMolnes i "vårt laug" da vi hadde en lyttekveld hos meg for en god uke siden..
Hva skjedde med Cresendoene på plass:
Beklager å skuffe dere Kåretilhengerene, MEN:
Utklinging, klarhet, renhet, detaljering, krisphet, fokus, perspektiv, glatthet og holografien er
MYYYYE bedre - og på et annet og høyere nivå - (lyd)nivået er også høgre - i diskant og mellomtone med Cresendoene på plass. Diskant og mellomtone "kom frem på senen igjen". Jeg har også fått tilbake s'ene mine - IKKE kvasse sibilanter - MEN SSS'ene mine
Feks har Visper på trommer en krispet og detaljering som kåre IKKE har. Det nesten så jeg nå kan "høre/telle/se" hver metall"tråd" på vispen som berører trommeskinnet. JMolnes nikket enig til det. Tilbake er også Krispheten og attakket på gitarer osv. osv (og andre strenginstrumenter) som Kåre ikke produserte på langt nær på samme måte.
I tillegg vil jeg også framheve HOLOGRAFIEN - rommet "vart" MYE større i bredde, dybde og også større i høyden
Og til dere som fremhever at Kåre er spesielt god i bassen, ja,den beste.
Den er overhode ikke noe dårlegere med Cresendoene i anlegget - og det var bassen jeg var litt "redd" for å miste med Cresendoene på plass igjen.
Faktisk opplever jeg nå bassen like dyp, strammere og mere detaljert.
Til eksempel hørte jeg en "vibrato"? i bassen på et spor som jeg ikke har lagt merke til med Kåre i anlegget.
Fordi at JEG opplevde så stor!! forskjell ble JMolnes oppringt og bedt om å komme straks. Jeg fortalte han IKKE om MINE opplevelser - kun at Cresendoene var på plass igjen. Han kom etter 10 min. Jeg satte på et spor med
John Campbell fra Dalis test-cd som vi begge kjenner godt.
Smilet kom straks frem i JMolnes sitt ansikt. Han snudde seg mot meg og bekreftet det JEG hadde hørt angående diskant og mellomtone. Han bekreftet også at bassen var like dyp og minst like stram og oppløst. No er godlyden tilbake sa han.
Vi smilte bredere og bredere begge to og koste oss med "ordentlig godlyd" - igjen
Plate etter plate ble spilt og "gjenoppdaget".
En ting er sikkert:
I MITT anlegg er Cresendoene KLART best på alt fra bass til diskant. Kåre er ingen konkuranse til Cresendoene i det hele...
Kåre er på ny hengt ut i garagen på den "gamle" knaggen sin og er billig til salgs
Ja,ja dette var nok HØYLYTT "banning i kjerka" for mange og jeg kommer nok til å få "så øra flaggrer" fra enkelte ;D ;D
MEN det skal jeg tåle...
Sann er det med den saken..
En god kveld ønskes til alle - "kåre"tilhengere eller ikke..
mvh 56fwb
Edit 09.06.09:
Jeg tror at en av årsakene til at Kåre faller igjennom, er at Kåre er en kabel som er laget for en helt annen funksjon enn i et hifianlegg. Isolasjonsmaterialet som Kåre er kledd i, er ikke på langt nær av god nok kvalitet til lydproduksjon. Dette er nok Kåre sin største svakhet vil jeg tro. Kopperet i kabelen er sikkert av grei nok kvalitet.
Prisen tatt i betraktning er Kåre likevel en hederleg kabel, MEN det finns betre der ute - for de som er villige til å betale....... 8)
- eller som er så heldige at de finner en brukt og innspilt (dyr) kvalitetskabel på bruktbørsen til en rimeleg penge
....
mvh
FB