Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    lark

    Gjest
    Hvis man ser på oppbygningen av f.eks. en lampettledning som er sertifisert for norsk nettspenning, så er isolasjonen i denne iallefall visuellt skralere enn i Audioquest ht-kabelen som jeg har laget strømkabel av. Isolasjonsmaterialet i kabelen er heller ikke pvc som i lampettledning, men en annen plasttype, sannsynligvis med bedre dielektriske egenskaper.


    Hva om det brenner og forsikringsselskapet finner en DIY Ölflex strømkabel i branntomta?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.025
    Antall liker
    38.593
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    lark skrev:
    Hva om det brenner og forsikringsselskapet finner en DIY Ölflex strømkabel i branntomta?
    Ölflex er CE-merket, har en merkespenning på 300/500 V og er testet til 4000 V (igjen i følge Elfas webside), så det vil neppe være nedbrytning av den isolasjonen som starter moroa. https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/Z_DATA/05572805.pdf

    De hjemmebygde effektforsterkerne mine er sikkert også tvilsomme sett fra forsikringsselskapets side, men jeg har bygget dem så sikkert som jeg har vært i stand til, bl.a. med dobbeltisolert internkabling som tåler minst 155 grader over tid, gummimansjetter og krympeslanger på alle kabelgjennomføringer i chassis, sikkerhetsjordet chassis, osv. Sånne prosjekter er på eget ansvar, og da foretrekker jeg å være mest mulig sikker på hva jeg gjør.
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    R.Solhaug skrev:
    Nei jeg er såmenn ikke R.E.S.

    I min verden er nettkabler til flerfoldige tusen ren humbug, liksom overprisa nettstikk.

    -kost heller en hundrings på bedre veggstøpsel ;)

    Mvh. RS
    Du sikter kanskje til komfyr kontakter i bakelitt?
    Hvor får man evt. tak i slike? Det er plastkontaktene som dominerer markedet.
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    BTW: Fikk meg litt av en overraskelse da jeg for et par dager siden tok vekk deler av lettveggen mellom stua og kjøkkenet. På veggen var det en strømkontakt. Og når jeg fjernet denne så oppdaget jeg til min overraskelse at her har man brukt multicore installasjonskabler. :'( Tenke straks på anlegget og ble deppa :'( :'( :'(

    Tenker nå å få installert solid-core installasjonskabel til anlegget.
    Hva bør man gå for?

    PR 3x2,5 kvmm skjermet kabel eller

    EKKJ 3x2,5 evt. 3x4 eller 3x6 kvmm uskjermet kabel?

    De kablene som var fra før var uskjermet.
     
    L

    lark

    Gjest
    frans skrev:
    her har man brukt multicore installasjonskabler.
    Muligens flisespikkeri, men korrekt benevnelse er "multistrand".

    Vi har altså "single core" eller "multicore" kabler, som igjen kan bestå av flere individuellt isolerte "solid core" eller "multistrand" ledere :) :)

    Eller for å si det på godt norsk. Entrådet eller flertrådet leder ;D
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    38.025
    Antall liker
    38.593
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    frans skrev:
    Tenker nå å få installert solid-core installasjonskabel til anlegget.
    Hva bør man gå for?

    PR 3x2,5 kvmm skjermet kabel eller

    EKKJ 3x2,5 evt. 3x4 eller 3x6 kvmm uskjermet kabel?

    De kablene som var fra før var uskjermet.
    Skjermet. Jeg brukte 2,5 mm2 i en dedikert 16 A krets. Det kunne sikkert vært enda litt grovere, så hvis du finner 4 mm2 skjermet er det kanskje det optimale.
     
    L

    lark

    Gjest
    Brasse skrev:
    Gi meg eit diplom og kall meg eit medlem!
    Hå nei du! So enkelt er det nok diverre ikkje. Her krevst det prov på at du stettar føresetnadane;D
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Er du ikke træt af din PD 441 ? Det har længe været en plov jeg har drømt om. ;D

    Min Gud er solidcore. :D Hver aften når jeg går i seng beder jeg en bøn rettet til mine sølvkabler.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    No har eg ikkje eingang bronseøyrer, men er bombesikker på at Lyden kan beskrives slik:

    Mindre



    Meir

     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    510
    Sted
    Stockholm
    Da har jeg blitt litt kjent med Kåre i anlegget mitt. Og til prisen er den en veldig god kabel.
    Stram bass, og helt ok nedre mellomtone. Men i forhold til mine Transparent låter den faktisk mørkere fra øvre mellomtone og videre opp, samtidig som den ikke har den samme luftigheten i toppen. For å skissere et overdrent bilde på det, vil jeg si at diskanten gjennom Transparent billedlig sett best kan beskrives som sikta mel, mens Kåre kommer igjennom som usikta og mer kornete. Kanskje et dårlig "bilde", men jeg regner med de fleste forstår hva jeg mener. Den opplevde følelsen av tredimensjonalitet er også et par hakk dårligere gjengitt gjennom Kåre, samtidig som de fine mikrodetaljene/mikrodynamikken "sauser" seg ørlite grann til i forhold.

    Transparent blir i anlegget med andre ord, men til prisen er Kåre et knallkjøp!
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Cundis skrev:
    Da har jeg blitt litt kjent med Kåre i anlegget mitt. Og til prisen er den en veldig god kabel.
    Stram bass, og helt ok nedre mellomtone. Men i forhold til mine Transparent låter den faktisk mørkere fra øvre mellomtone og videre opp, samtidig som den ikke har den samme luftigheten i toppen. For å skissere et overdrent bilde på det, vil jeg si at diskanten gjennom Transparent billedlig sett best kan beskrives som sikta mel, mens Kåre kommer igjennom som usikta og mer kornete. Kanskje et dårlig "bilde", men jeg regner med de fleste forstår hva jeg mener. Den opplevde følelsen av tredimensjonalitet er også et par hakk dårligere gjengitt gjennom Kåre, samtidig som de fine mikrodetaljene/mikrodynamikken "sauser" seg ørlite grann til i forhold.

    Transparent blir i anlegget med andre ord, men til prisen er Kåre et knallkjøp!
    Hvis noen lurer på hvordan Kåre virkelig låter er det bare å sjekke signaturtråden min ;)


    Mvh. RS
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Nu lytter folk jo forskelligt så det må vel være op til enhver selv at bedømme. Personligt ville jeg aldrig grumse lyden til med solidcore kobber.
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    :) Hei

    Tenkte jeg det ikke - vi er altså flere om denne "oppdagelsen" ;)

    mvh :)

    Cundis skrev:
    Da har jeg blitt litt kjent med Kåre i anlegget mitt. Og til prisen er den en veldig god kabel.
    Stram bass, og helt ok nedre mellomtone. Men i forhold til mine Transparent låter den faktisk mørkere fra øvre mellomtone og videre opp, samtidig som den ikke har den samme luftigheten i toppen. For å skissere et overdrent bilde på det, vil jeg si at diskanten gjennom Transparent billedlig sett best kan beskrives som sikta mel, mens Kåre kommer igjennom som usikta og mer kornete. Kanskje et dårlig "bilde", men jeg regner med de fleste forstår hva jeg mener. Den opplevde følelsen av tredimensjonalitet er også et par hakk dårligere gjengitt gjennom Kåre, samtidig som de fine mikrodetaljene/mikrodynamikken "sauser" seg ørlite grann til i forhold.
    Transparent blir i anlegget med andre ord, men til prisen er Kåre et knallkjøp!
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    56fwb skrev:
    :) Hei

    Tenkte jeg det ikke - vi er altså flere om denne "oppdagelsen" ;)

    mvh :)

    Cundis skrev:
    Da har jeg blitt litt kjent med Kåre i anlegget mitt. Og til prisen er den en veldig god kabel.
    Stram bass, og helt ok nedre mellomtone. Men i forhold til mine Transparent låter den faktisk mørkere fra øvre mellomtone og videre opp, samtidig som den ikke har den samme luftigheten i toppen. For å skissere et overdrent bilde på det, vil jeg si at diskanten gjennom Transparent billedlig sett best kan beskrives som sikta mel, mens Kåre kommer igjennom som usikta og mer kornete. Kanskje et dårlig "bilde", men jeg regner med de fleste forstår hva jeg mener. Den opplevde følelsen av tredimensjonalitet er også et par hakk dårligere gjengitt gjennom Kåre, samtidig som de fine mikrodetaljene/mikrodynamikken "sauser" seg ørlite grann til i forhold.
    Transparent blir i anlegget med andre ord, men til prisen er Kåre et knallkjøp!
    Alle som har hørt mitt anlegg vet hvor langt fra sannheten det er.


    Mvh. RS
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    510
    Sted
    Stockholm
    Jeg skriver da ikke at du ikke har disse kvalitetene i anlegget ditt, R.S. Men jeg skriver at jeg oppnår en større grad av disse parametrene med Transparent tilkobla i mitt anlegg. ;)

    Som jeg skrev:
    Cundis skrev:
    ..For å skissere et overdrent bilde på det..
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Cundis skrev:
    Jeg skriver da ikke at du ikke har disse kvalitetene i anlegget ditt, R.S. Men jeg skriver at jeg oppnår en større grad av disse parametrene med Transparent tilkobla i mitt anlegg. ;)

    Som jeg skrev:
    Cundis skrev:
    ..For å skissere et overdrent bilde på det..

    Det som skjer er at du mfl. feilbedømmer ledningen nok mye fordi utstyret ikke er åpent nok. Dermed foretrekkes ledninger med betonte transientoppstarter (og redusert utklingning) da dette gir en opplevelse av detaljering i et anlegg med moderat oppløsning. En annen faktor er fokuseringen på hifi kontra manglende lydforståelse.
    Brutalt men sant.


    Mvh. RS
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    R.Solhaug skrev:
    Alle som har hørt mitt anlegg vet hvor langt fra sannheten det er.
    Nå skal jeg være forsiktig med å trekke sammenligninger, så jeg sier det enkelt: Ja, jeg kan underskrive på at R.Solhaugs anlegg ikke mangler oppløsning, detaljering, tredimensjonalitet eller mikrodetaljer.
    Hva som hadde skjedd om vi hadde byttet ut noen kabler skal jeg ikke spekulere i, for det har jeg ikke grunnlag for. Men å tro at solid core kabler skulle gjøre mer ugagn enn andre kabler når det gjelder de parameterne må jeg stille meg litt uforstående til.

    (Og ja, jeg er erklært kabelskeptiker, men det betyr ikke at jeg mener at valg av kabler i alle tilfeller er uvesentlig. Skepsis er ikke det samme som fornektelse. Jeg tror likevel at evt. kabelforskjeller skyldes andre og mindre eksotiske egenskaper enn det som ofte hevdes, men det er en annen historie... ;) )
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.774
    Antall liker
    510
    Sted
    Stockholm
    R.Solhaug skrev:
    Cundis skrev:
    Jeg skriver da ikke at du ikke har disse kvalitetene i anlegget ditt, R.S. Men jeg skriver at jeg oppnår en større grad av disse parametrene med Transparent tilkobla i mitt anlegg. ;)

    Som jeg skrev:
    Cundis skrev:
    ..For å skissere et overdrent bilde på det..

    Det som skjer er at du mfl. feilbedømmer ledningen nok mye fordi utstyret ikke er åpent nok. Dermed foretrekkes ledninger med betonte transientoppstarter (og redusert utklingning) da dette gir en opplevelse av detaljering i et anlegg med moderat oppløsning. En annen faktor er fokuseringen på hifi kontra manglende lydforståelse.
    Brutalt men sant.


    Mvh. RS
    Jeg opplever ikke utklingningen som noe dårligere med Transparent, snarere tvert imot. Og hva du legger i "manglende lydforståelse" er jeg nysgjerrig på.

    Vi får nok være enig om å være uenige, for dette kan nok debatteres i det uendelige uten at vi kommer noe nærmere hverandre. ;)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    R.Solhaug skrev:
    Cundis skrev:
    Jeg skriver da ikke at du ikke har disse kvalitetene i anlegget ditt, R.S. Men jeg skriver at jeg oppnår en større grad av disse parametrene med Transparent tilkobla i mitt anlegg. ;)

    Som jeg skrev:
    Cundis skrev:
    ..For å skissere et overdrent bilde på det..

      Det som skjer er at du mfl. feilbedømmer ledningen nok mye fordi utstyret ikke er åpent nok. Dermed foretrekkes ledninger med betonte transientoppstarter (og redusert utklingning) da dette gir en opplevelse av detaljering i et anlegg med moderat oppløsning. En annen faktor er fokuseringen på hifi kontra manglende lydforståelse.
    Brutalt men sant.


       Mvh. RS
    Mao vi som ikke er enige med RS og HANS oppfatning av "kåres godlyd" har iflg RS bare drittkomponenter tilkoblet når vi "lytter til" Kåre..... DU, den må du dra litt lengre ut på landet med.... tror jeg.... 8) :mad:
    Vi har vel lov til å komme med våre opplevelser av kåre RS, selv om det går på tvers av dine standhaftige og firkantede meninger som du forfekter skal gjelde for oss alle.
    Altså: Det er Din SANNHET som skal gi oss den evige lydfrelse ...

    Dette blir mitt siste inlegg på denne tråden - tror jeg... 8) Nå er nok nok..

    mvh
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.329
    Antall liker
    24.965
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    3 søte ord om kabler:

    "Gode til prisen"

    Moahahahaha!
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Solidcore sølv med indsmeltet guld er en helt anden snak ! ;D
     
    L

    lark

    Gjest
    Valentino skrev:
    3 søte ord om kabler:

    "Gode til prisen"

    Moahahahaha!
    Til en pris på Nkr. 350,- (Kåre) skal en kabel være ufattelig skral for å ikke være "god til prisen" ;D (Præhæhæhæhæ!!)
    Frasen er m.a.o. ikke noe særlig til komplement og sier absolutt intet.

    Når er en kabel forresten "dårlig til prisen"??
     
    L

    lark

    Gjest
    Det hevdes at flere tynne individuellt isolerte SC-ledere er bedre enn én tykk SC-leder p.g.a. at skineffekten er mindre i tynne ledere. Dvs. at for tynne ledere utnyttes ledertverrsnittet bedre enn med tykke ledere. "Skindybden" ved 20 khz i kobber er f. eks 0.47 mm. Dette kan sikkert asbjbo forklare bedre :)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jep og induktionen reduceres. En ven har 7 sølvledere hver især isoleret med papir og med silke omkring bundtet. Det spiller bedre end Duelund.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    lark skrev:
    Det hevdes at flere tynne individuellt isolerte SC-ledere er bedre enn én tykk SC-leder p.g.a. at skineffekten er mindre i tynne ledere. Dvs. at for tynne ledere utnyttes ledertverrsnittet bedre enn med tykke ledere. "Skindybden" ved 20 khz i kobber er f. eks 0.47 mm. Dette kan sikkert asbjbo forklare bedre :)

    Kjenner du noen voksne mennesker som i fullt alvor hevder dette?


    Mvh. RS
     
    L

    lark

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    lark skrev:
    Det hevdes at flere tynne individuellt isolerte SC-ledere er bedre enn én tykk SC-leder p.g.a. at skineffekten er mindre i tynne ledere. Dvs. at for tynne ledere utnyttes ledertverrsnittet bedre enn med tykke ledere. "Skindybden" ved 20 khz i kobber er f. eks 0.47 mm. Dette kan sikkert asbjbo forklare bedre :)

    Kjenner du noen voksne mennesker som i fullt alvor hevder dette?


    Mvh. RS
    Niks. Ingen jeg "kjenner" ;D Det kan leses under Audioquest sin "Cable Theory" på web-siden deres. Sikkert bare svada ;)

    http://www.audioquest.com/pdfs/aq_cable_theory.pdf side 3 og 4
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.329
    Antall liker
    24.965
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    lark skrev:
    Når er en kabel forresten "dårlig til prisen"??
    Når den heter Odin? Den burde bytte navn til Wotan, forresten. Det er et langt mer musikalsk navn, og da blir den sikkert brukbar til prisen.
     

    BraveSirEdmund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    122
    Antall liker
    129
    Da er det vel på tide å melde meg inn her, for meg også. 8)
    Har i løpet av det siste året oppgradert del for del i anlegget. Mine tidligere høyttalerkabler
    var av et heller ukjent merke som fulgte med når jeg kjøpte et par Dali 850 av en sersjant
    i Bergen. Var nok typisk HiFi-klubben, med mange kobbertråder. Har aldri hatt den store troen på
    at kabler er det avgjørende i et anlegg, og er fremdeles full av "beundring" over vanlige lønnsmottakere
    som kjøper kabler for 5 sifrede beløp! (får jo ofte med flott eske og bomull og da, men men..)
    Uansett tenkte jeg det kunne vert artig å prøve å bytte ut mine SERDELES godt innspilte kabler, litt av nyskjerrighet og litt for jeg følte det nok var det svakeste ledd.

    Hvis jeg skulle kjøpe hadde det stått mellom Mapleshade`s Golden Helix
    http://www.mapleshaderecords.com/audioproducts/doublehelixspeakercable.php

    eller Abrahamsen`s FLS høyttalerkabel.

    http://www.abrahamsenaudio.com/

    Grunnen var at disse foretakene har bevist for meg at de kan faget. Abrahamsen for de produkter jeg
    selv har eid, og Mapleshade for den imponerende lydkvaliteten på platene jeg har kjøpt derfra. (Og så bruker de
    jo Gallo ref 3 høyttalere;-)).
    Man kan jo selfølgelig lese seg opp på fancy tester og flotte annonser, og kjøpe noen dritdyre kabler, men tror
    nok disse gjør jobben for meg.

    Var også nyskjerrig på Solid Kåre, og oppdaget at det er jo noen likheter med "mine alternativer". Det er kobber og
    stiv leder. Gikk da for "Grøftekabel" 4X 10mm2. Det var et stykke arbeid fra å hente den på posten til den var ferdig koblet. Dette er ikke for husmødre.

    Skal ikke legge ut i det vide og brede om alt det fantastiske i denne kabelen. Har jo registrert at folk tar helt av, for så å komme veldig ned på jorden senere. Men syns det var merkbar forandring i lyden. Virker som høyttalerene
    jobber lettere. Mer dynamikk kanskje. Skulle gjerne koblet litt fram og tilbake med mine gamle kabler og finlyttet
    etter forandringer, men det er ingen spøk å jobbe med denne stive kabelen, så det er uaktuellt!

    Min konklusjon er at Solid kåre er en god HT kabel. Mulig det er ørlitegrann å hente på å kjøpe dyre kabler, men til mitt bruk (er blandt de som ligger på sofaen og nyter musikk), så ville jeg heller brukt de pengene jeg sparer på forsterkeri. Tror pengene "viser" mer igjen der. :)
     

    RoKo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    R.Solhaug skrev:
    4x10kv er en god begynnelse ;)
    Mvh. RS
    Og samtidig et helt greit sted å avslutte...! ;D

    Ærlig talt, RS. Jeg driter langt i hva du selv hardnakket påstår (og til de grader forsøker å banke inn i oss andre) at du opplever i ditt (tidligere) eventyrlige rom.
    Mine egne erfaringer sier konsekvent noe helt annet, og det i flere ulike oppsett. Og samtidig som mine erfaringer er så identiske som de kan få blitt med flere andres her inne; "I simply rest my case"...

    Måtte du (i det minste) bli NOE mer ydmyk i ditt neste liv! ::)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Godt å se at det er flere enn meg som nyder en lille i kveld 8)

    /jan
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    JanR skrev:
    Godt å se at det er flere enn meg som nyder en lille i kveld 8)

    /jan
    Jeg skal kjøre i morra, så her går det på popcorn. ;)
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal teste solid core opp mot Bertram 2XL-kabler når jeg returnerer til Trondheim. Er klar over innspillingstid og slikt, så de skal få litt "juling" som Solhaug sier før jeg bedømmer.

    Det eneste jeg garanterer er ører uten fordommer. Jeg fikk kablene av en kompis som er elektriker, det er forsåvidt "bare" 4kv, men det var det jeg fikk gratis, og det jeg tester, med mindre noen i Oslo evt. Trondheim vil gi meg et sett på rundt to meter.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.320
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    For min del ser jeg ikke helt poenget i å bruke masse penger på fancy kabel når en billig solid core gir god nok kontakt mellom forsterker og høyttaler til å fremkalle frysninger nedover ryggen titt og ofte. De er jo noe så inni granskauen bra. 8) Jeg kan ikke annet enn å støtte Solhaug... i all ydmykhet selvslagt. :p
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Matching, sier jeg. Matching!

    Det er det som gjør at produkter oppleves som ulikt lydende i ulike oppsett. Men jeg vet jo også at noen av debattantene mener matching er unødvendig dersom hele lydkjeden består av fullstendig nøytrale komponenter, og at matching er noe man bare må gjøre dersom en komponent i systemet har en svakhet.
    Ulike filosofier, men målet er det samme, nemlig godlyden til slutt.

    Både RoKo og R.Solhaug har god lyd i sine oppsett (ja, jeg har ved ulike anledninger hørt begge), så de kabelforskjellene som oppleves mener jeg må komme av ulike grader av god og dårlig matching i forhold til kablene som benyttes. Eller kanskje muligens av ulike preferanser, noe som også er matching, dersom lytteren betraktes som en del av systemet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn