Jepp!Hei, jeg har kjøpt min første densen forsterker. En 150+ som jeg ikke har fått testet veldig mye foreløpig.
Men jeg reagerer veldig på at det er klikking i releer uansett om man justerer volum, bytter inngang osv..
Skal det være sån?
Hei, jeg har kjøpt min første densen forsterker. En 150+ som jeg ikke har fått testet veldig mye foreløpig.
Men jeg reagerer veldig på at det er klikking i releer uansett om man justerer volum, bytter inngang osv..
Skal det være sån?
Takk for tips - den er nå på vei hjem til megDenDac 50 til under halv pris:
Densen DenDAC50 (B-Stock, albino) ( � B-Stock / � / ) HiFi-freaks.dk -
Grattis! Da er vel neste steg en Densen effektforsterkerTakk for tips - den er nå på vei hjem til megDenDac 50 til under halv pris:
Densen DenDAC50 (B-Stock, albino) ( � B-Stock / � / ) HiFi-freaks.dk -
Betyr det at man kan hente musikk via f.eks. Cromecast? Jeg har ikke peiling på såkalt streaming, bortsett fra at jeg bruker Spotify og YouTube på mobilen...Jeg var nylig i kontakt med Densen via email, og de fortalte at det snart kommer en ny DAC - FableCAST - som vil koste ca. EUR 1000.
"You should wait for our new FableCAST, which will come this spring, Its a DAC board you mount in your B-130+ and then you connect a Chromecast audio to it. We only use the Chromecast for interfacing, we take the signal out digital and use our own DAC on the board."
Dette kan jo være interessant for de som ønsker DAC til en rimelig penge og attpåtil integrert i kabinettet man allerede har. Han referer til B-130+ fordi det er det jeg har, men det fungerer sikkert på B-150+ også.
DenDacen har så å si like god forforsterkerdel som B-250 forforsterkeren. D.v.s at den har en bedre forforsterker en B-130 og 150. Det er svært små nyanser mellom B-250 og DenDac som forforsterker. DenDacen erstattet min B-250+Hehe, ja det var det da.. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at neste steg var å oppgradere til B-150+, men hvis forforsterkeren i DenDac'en er vel så god, så er det kanskje like greit å gå for en B-320+? Har DenDAC'en en bedre forforsterker enn B-130+?
Jeg var nylig i kontakt med noen hos Densen via email, og de sa at ved å skaffe DNRG så "oppgraderte" jeg B-130+ til B-150+.. Så det er jo i hvert fall en rimelig oppgradering.. Så hvis noen her har en DNRG "til overs", så er jeg interessert i å kjøpe
Ja du kan streame musikk fra Spotify, Tidal o.l med den nye FabelCast dacen. At de sier den kommer snart ville jeg tatt med enklype salt. De sa det i 3 år om DenDac 50!Betyr det at man kan hente musikk via f.eks. Cromecast? Jeg har ikke peiling på såkalt streaming, bortsett fra at jeg bruker Spotify og YouTube på mobilen...Jeg var nylig i kontakt med Densen via email, og de fortalte at det snart kommer en ny DAC - FableCAST - som vil koste ca. EUR 1000.
"You should wait for our new FableCAST, which will come this spring, Its a DAC board you mount in your B-130+ and then you connect a Chromecast audio to it. We only use the Chromecast for interfacing, we take the signal out digital and use our own DAC on the board."
Dette kan jo være interessant for de som ønsker DAC til en rimelig penge og attpåtil integrert i kabinettet man allerede har. Han referer til B-130+ fordi det er det jeg har, men det fungerer sikkert på B-150+ også.
Gratulerer og håper du fremdeles er godt fornøyd. Svarer på det jeg kan.Takk for info! Jeg får se om B-320+ (f.eks.) havner på salg på på Høstpuls på OHC..
Nå er DenDac'en endelig koblet på, og jeg har noen spørsmål som bruksanvisningen ikke klarte å gi svar på.. sikkert fordi bruksanvisningen er fra tiden før DenDac'en kom i produksjon, så det sto faktisk ingenting om den overhodet... Sånn er det ved kjøp av demo-varer Uansett, jeg håper du og/eller andre her har anledning til å hjelpe meg litt
1) Jeg har testet meg fram til at jeg må koble DAC'en til forsterkeren via "fixed out"-utgangen, og ikke "variable/pre out". Jeg antar sistnevnte skal brukes hvis jeg kobler til effektforsterker?
2) Når jeg trykker på Gizmo-fjernkontrollen styrer jeg på både DAC'en og forsterkeren.. Så volum beveger seg på begge, det samme gjør input. Førstnevnte er ikke noe problem, for volumet er konstant fra DAC'en. Men litt irriterende at input skiftes begge steder - det betyr i praksis at jeg må gjøre dette "manuelt" på komponenten jeg vil endre på (typisk forsterkeren).
3) Når jeg trykker på "status" på fjernkontrollen står det "pre volume 80". Hva betyr dette og er det noe jeg har mulighet til å endre på?
Og bare så det er sagt, så er jeg naturligvis meget fornøyd med oppgraderingen! Jeg innbiller meg at jeg får et langt rikere lydbilde enn med forrige DAC'en jeg hadde (som var i en helt annen prisklasse).
En liten tanke: Bruker du DenLink-kabelen mellom komponentene? Den skal på en eller annen måte samkjøre komponentene.2) Når jeg trykker på Gizmo-fjernkontrollen styrer jeg på både DAC'en og forsterkeren.. Så volum beveger seg på begge, det samme gjør input. Førstnevnte er ikke noe problem, for volumet er konstant fra DAC'en. Men litt irriterende at input skiftes begge steder - det betyr i praksis at jeg må gjøre dette "manuelt" på komponenten jeg vil endre på (typisk forsterkeren).
flott, takk skal du ha!Gratulerer og håper du fremdeles er godt fornøyd. Svarer på det jeg kan.Takk for info! Jeg får se om B-320+ (f.eks.) havner på salg på på Høstpuls på OHC..
Nå er DenDac'en endelig koblet på, og jeg har noen spørsmål som bruksanvisningen ikke klarte å gi svar på.. sikkert fordi bruksanvisningen er fra tiden før DenDac'en kom i produksjon, så det sto faktisk ingenting om den overhodet... Sånn er det ved kjøp av demo-varer Uansett, jeg håper du og/eller andre her har anledning til å hjelpe meg litt
1) Jeg har testet meg fram til at jeg må koble DAC'en til forsterkeren via "fixed out"-utgangen, og ikke "variable/pre out". Jeg antar sistnevnte skal brukes hvis jeg kobler til effektforsterker?
2) Når jeg trykker på Gizmo-fjernkontrollen styrer jeg på både DAC'en og forsterkeren.. Så volum beveger seg på begge, det samme gjør input. Førstnevnte er ikke noe problem, for volumet er konstant fra DAC'en. Men litt irriterende at input skiftes begge steder - det betyr i praksis at jeg må gjøre dette "manuelt" på komponenten jeg vil endre på (typisk forsterkeren).
3) Når jeg trykker på "status" på fjernkontrollen står det "pre volume 80". Hva betyr dette og er det noe jeg har mulighet til å endre på?
Og bare så det er sagt, så er jeg naturligvis meget fornøyd med oppgraderingen! Jeg innbiller meg at jeg får et langt rikere lydbilde enn med forrige DAC'en jeg hadde (som var i en helt annen prisklasse).
1) Ja
2) Det vet jeg ikke noe om da jeg kun har DenDac, men skjønner problemet.
3) Pre volume er hva forsterkeren starter på pr. default etter at du f.eks har skrudd den helt av eller den har stått i stand by. Det kan justeres, men husker ikke i hodet hvilken knappekombinasjoner.
nei, ikke enda. Jeg skal forhøre meg litt med Densen om dette.En liten tanke: Bruker du DenLink-kabelen mellom komponentene? Den skal på en eller annen måte samkjøre komponentene.2) Når jeg trykker på Gizmo-fjernkontrollen styrer jeg på både DAC'en og forsterkeren.. Så volum beveger seg på begge, det samme gjør input. Førstnevnte er ikke noe problem, for volumet er konstant fra DAC'en. Men litt irriterende at input skiftes begge steder - det betyr i praksis at jeg må gjøre dette "manuelt" på komponenten jeg vil endre på (typisk forsterkeren).
Har mest kjennskap til 440, men det er vel dac og strømforskyning som i hovedsak skiller 420 og 440. Blir vel litt som å gå fra 400 til 400xs!Hallo Densenvenner!
NÅ blir det ny Densen cd-spiller her. Men; jeg virrer fortsatt mellom B420XS og B440XS. Er det noen som har erfaringer med disse?
Jeg kjenner ikke B440, men har hatt B410 og B420XS med B150+. Jeg kjører nå B420XS med DNRG og B175 med DNRG. Det går veldig bra. Jeg har lurt litt på B440XS, men er ikke overbevist om at det forsvarer prisforskjellen. Det å oppgradere forsterkeren hadde nok en mer merkbar effekt.Hallo Densenvenner!
NÅ blir det ny Densen cd-spiller her. Men; jeg virrer fortsatt mellom B420XS og B440XS. Er det noen som har erfaringer med disse?
Ja, man bør helst prøve å få hørt begge i samme oppsett og helst egent anlegg før man bestemmer seg. 440 koster jo nesten det doble av 420 så verdt å bruke litt tid før man kjøper.Jeg kjenner ikke B440, men har hatt B410 og B420XS med B150+. Jeg kjører nå B420XS med DNRG og B175 med DNRG. Det går veldig bra. Jeg har lurt litt på B440XS, men er ikke overbevist om at det forsvarer prisforskjellen. Det å oppgradere forsterkeren hadde nok en mer merkbar effekt.Hallo Densenvenner!
Og jeg virrer fortsatt!! Klarer liksom ikke å bestemme meg.. Jeg har vurdert Electrocompaniet sin store ( brukt ), men den er SVÆR i størrelse. Jeg har ikke plass i hyllene mine!! Tror jeg skjærer gjennom, og går for en B420XS. Enklete hevder at det er en merkbar oppgradering, å supplere med DNRG også på cd-spilleren. Er det noen som har prøvd det?Jeg kjenner ikke B440, men har hatt B410 og B420XS med B150+. Jeg kjører nå B420XS med DNRG og B175 med DNRG. Det går veldig bra. Jeg har lurt litt på B440XS, men er ikke overbevist om at det forsvarer prisforskjellen. Det å oppgradere forsterkeren hadde nok en mer merkbar effekt.Hallo Densenvenner!
Jeg har.Og jeg virrer fortsatt!! Klarer liksom ikke å bestemme meg.. Jeg har vurdert Electrocompaniet sin store ( brukt ), men den er SVÆR i størrelse. Jeg har ikke plass i hyllene mine!! Tror jeg skjærer gjennom, og går for en B420XS. Enklete hevder at det er en merkbar oppgradering, å supplere med DNRG også på cd-spilleren. Er det noen som har prøvd det?
Takk!Jeg har.Og jeg virrer fortsatt!! Klarer liksom ikke å bestemme meg.. Jeg har vurdert Electrocompaniet sin store ( brukt ), men den er SVÆR i størrelse. Jeg har ikke plass i hyllene mine!! Tror jeg skjærer gjennom, og går for en B420XS. Enklete hevder at det er en merkbar oppgradering, å supplere med DNRG også på cd-spilleren. Er det noen som har prøvd det?
Bedringen er der, men jeg vil vel si at den er diskret. Du endrer jo ikke den signaturen spilleren har, det blir bare litt mer detaljert. Hos meg, ihvertfall.
Vis vedlegget 465990
Jeg kjenner ikke til høyttalerene dine og har ikke hørt i22. Jeg har hatt en Primare i20 engang (mener det var det). Det som du får med Densen er driv og rytme. Lydsignaturen er ganske nøytral og er ikke på den varme siden. B-150 vil nok være en god oppgradering, men jeg vet ikke om du vil lydsignaturen!Lurer på å bytte ut min Primare i22DAC med en Densen B-150xs, men er litt usikker på lydsignatur på Densen. Har disse høytalerne fra før Focal Chorus 826W Loudspeaker – Reviews | TONEAudio MAGAZINE og trives egentlig godt. Synes Primare gir mye bra, men lurer på om Densen kan heve lydbildet. Ønsker ikke en klinisk lyd, men liker mer den litt "varmere" typen. Så spørsmålet er: Er Densen noe for meg?