Da er vi langt over det som kalles normalt og ytelsesmessig helt i toppen. Det bør koste - "no free lunch" er det visst noe som heterUmm.... 16x 515 blir ikke akkurat billig i mitt hode....
Da er vi langt over det som kalles normalt og ytelsesmessig helt i toppen. Det bør koste - "no free lunch" er det visst noe som heterUmm.... 16x 515 blir ikke akkurat billig i mitt hode....
Ja f.eks en Bugatti VeyronFinnes da mye snacks på linja mellom Fiat og Ferrari...
Da er nok vi et stykke fra hverandre når det kommer til hva vi synes er god bassBeste bassen kjem då frå Magnepan? Bortsett frå at dei ikkje går særleg djupt. Og at dei manglar noko av sluggereigenskapane dei burde ha. Bortsett frå det, er det vel få konkurrentar?
Det kan godt hende. Iallfall om slugging og subbass er di greie.
Min greie er at det skal høres mest mulig naturlig ut.Det kan godt hende. Iallfall om slugging og subbass er di greie.
Da er det lite som overgår Magnepan, det meste annet høres mekanisk ut i forhold, men det skulle vært veldig mye mer av denMin greie er at det skal høres mest mulig naturlig ut.Det kan godt hende. Iallfall om slugging og subbass er di greie.
For min del ville jeg ikke hatt mer av den. da den er uten nyanser og alt for rund i transientene. Mulig jeg har vært uheldig de gangene jeg har opplevd disse høyttalerneDa er det lite som overgår Magnepan, det meste annet høres mekanisk ut i forhold, men det skulle vært veldig mye mer av denMin greie er at det skal høres mest mulig naturlig ut.Det kan godt hende. Iallfall om slugging og subbass er di greie.
Det er rett og slett bassattgjevinga. Det at du høyrer akkurat kva e-strengen så vel som dei andre strengane bassgitaristen driv på med (på popmusikk), fullstendig utan tendens til "grauting". Så er gjerne basstromma og kyrkjeorgelet litt smålåtne - det opplever eg som lite problematisk å leve med.Det kan godt hende. Iallfall om slugging og subbass er di greie.
Du er en kar som har hørt og testet mye rart opp gjennom og nyter stor respekt. Kan du utdype litt med det du mener Magnepan gir av god bass?
Selv mener jeg Magnepan 3.7 må være et sjeldent funn for så vel ørene som lommeboka (dog ikke bedre halvdel hva øvelsen stue-interiør angår) men med en viss begrensning nedover i de aller dypeste oktaver. Men, så tenker jeg at 1; her nede får den hjelp av rommet 2; en megakraftig forsterker vil sikkert gjøre godt der nede i E-streng land.
Hva sier en kar fra hi sio for de sju fjell?
Well, med syv fjell rundt og refleksport ut Atlanterhavet så blir kanskje kravet til dypbassen ikke så stort
Sjølv om eg er begeistra for Magnepan-konstruksjonar, kan det ikkje nektast for at dei er tungdrivne og krevjande til forsterkarkraft, vanskeleg å plassere, og så manglar dei sånn sluggereffekt som du finn i t.d. JBL sine meir brutale konstruksjonar. Men om du samanliknar med standard bassreflekskonstruksjonar med relativt små element.....For min del ville jeg ikke hatt mer av den. da den er uten nyanser og alt for rund i transientene. Mulig jeg har vært uheldig de gangene jeg har opplevd disse høyttalerneDa er det lite som overgår Magnepan, det meste annet høres mekanisk ut i forhold, men det skulle vært veldig mye mer av denMin greie er at det skal høres mest mulig naturlig ut.Det kan godt hende. Iallfall om slugging og subbass er di greie.